Welke lichtgewicht fiets

25-02-2019 06:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets.
Ik heb nu een elektrische fiets, maar vind de fiets zelf zo zwaar en na een val met de fiets ben ik angstig geworden om erop te fietsen.

Nu heb ik hiervoor een bsp voyager gehad, alleen de zithouding was niet fijn. Pijn in de armen polzen.

Nu zoek ik een fiets die een licht frame heeft van aluminium. Zo licht mogelijk dus. Met minimaal 7 versnellingen. Maar wel met een beetje een rechte zithouding.

Ik woon in een gebied waar het meeste wel vlak is alleen de weg naar de stad toe is oplopend, waardoor ik al moe ben als ik bovenaan ben 😉

De prijsklasse waarin ik zoek is maximaal €800,-.

Wie heeft er tips welke fietsen ik naar zou kunnen gaan kijken?
De deur van het geluk gaat naar binnen open
Cortina? Ik vind dat een fijne fiets met heerlijk zacht zadel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hybride lichtgewicht fiets met 24 versnellingen van Trek en ben hier erg blij mee. Het fiets heerlijk.
Een sportieve fiets met een normale zithouding en een bagagedrager.

Hoe veel fiets je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Trek hybride fiets (T300 van een jaar of 8 geleden, 24 versnellingen), de zithouding kun je aanpassen door het verstelbare stuur en hij weegt 15 kilo.
Daarnaast heb ik een Cortina Chrono stadsfiets (7 versnellingen), die weegt 19 kilo en dat verschil merk ik zeker. Ik moet dagelijks met mijn fiets een trap op en af naar de kelderberging, die vier kilo verschil voel ik behoorlijk.

Tip: ga naar een fietsenwinkel en probeer wat modellen uit. Op dit moment, vlak voor het fietsseizoen weer begint, zijn er vaak opruimingen waardoor je korting krijgt op collecties van vorig jaar.
Ik vind de Gazelle Esprit (ik heb geen versnellingen, gewoon stadsfiets) heel fijn en licht fietsen en weegt niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Trek uit de sale! Fiets 16 km per werkdag plus recreatief. Erg fijn ding.
Ik heb een licht gewicht fiets van Raleigh. Was 499 euro.

Hoewel dat licht gewicht wel fijn is, vind ik het ook wel een nadeel: Voor fietsendieven makkelijk op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede fietsenzaak en laat je daar adviseren en ga proeffietsen. Als je een gewone fiets wilt kun je ook tweedehands overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Giant Revive. Altijd met je voeten goed bij de grond kunnen en je zit rechtop.


Afbeelding
https://www.tweedehandsfietsen.nl/giant ... 16873.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
raCEFIETSSSSSS
Tickel schreef:
25-02-2019 09:37
Giant Revive. Altijd met je voeten goed bij de grond kunnen en je zit rechtop.


Afbeelding
https://www.tweedehandsfietsen.nl/giant ... 16873.html
Ik zou me hier een beetje een halvie op voelen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Och ja, mijn vader heeft zo'n soort fiets. Ik noem het altijd zijn circusfietsje. Maar hij zweert erbij.
Tickel schreef:
25-02-2019 09:37
Giant Revive. Altijd met je voeten goed bij de grond kunnen en je zit rechtop.


Afbeelding
https://www.tweedehandsfietsen.nl/giant ... 16873.html
Ik zie senioren wel eens op deze fietsen rondfietsen, vind het voor die groep ook ideaal maar zelf zou ik dus nooit zo'n fiets kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven