Life after death?

28-02-2019 01:46 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn er enorm veel topics over, maar laten we hiervan een poll maken!
Kijken hoe onze viva-mensen denken!

Is er leven na de dood?

Totaal aantal stemmen: 165

Ja (27%)
Nee (43%)
Ik weet het niet (30%)
Wat boeit het of er leven na de dood is? Je bent dan toch al dood?
Alle reacties Link kopieren
Er is leven na de dood, en er is dood voor de dood. Een mens is niet één organisme, maar een samenwerking van ontelbaar veel organismes. Als dat grotere geheel "leeft" sterven talloze van de organismes die samen die persoon maken, dag in, dag uit. En als het grotere geheel sterft, leeft een flink deel van die organismes verder. Je bent Legioen, je bent met velen.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 07:12
0.68% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Voor anderen wel.
Alle reacties Link kopieren
Like your way of thinking JollyRider
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch inmiddels al bewezen? Ik zal mijn Google modus eens aanzetten :sherlock:

edit;
Helaas, geen wetenschappelijk bewijs. Wel een hoop verhalen maar nog niets concreets. Maar ik geloof zeker dat er na de dood nog iets is. Er zijn inmiddels wel genoeg bewijzen van verhalen van mensen. Zoals bijvoorbeeld een jongetje die wist wie hij in zijn vorige leven was en door wie hij vermoord was. Hij heeft zijn 'eigen' zaak weten op te lossen. En zo zijn er nog talloze verhalen, toeval? Ik denk het niet!
Optie 3: 'ik weet het niet' :HA: :rofl:

Dankjewel voor deze optie voor notoire twijfelaars zoals ik, de meeste mensen zijn heel stellig en weten het precies. Ja, natuurlijk of nee gek, dood is dood. Ik weet het idd niet.

Zo lullig dat de doden dat nou niet éven willen komen vertellen. Geeneen, nog nooit iemand teruggekomen en Elvis leeft nog, net als Marilyn Monroe wist je dat?

Bel eens naar dat broertje van Lange Frans, Medium Frans die 's nachts met de doden babbelt, life te zien op Astro tv.
Moet je wel eerst zien te bereiken voor een euro p.m. of zo maar dan heb je wel zekerheid :idee:
Laat je nog even weten?
JollyRider schreef:
28-02-2019 01:55
Er is leven na de dood, en er is dood voor de dood. Een mens is niet één organisme, maar een samenwerking van ontelbaar veel organismes. Als dat grotere geheel "leeft" sterven talloze van de organismes die samen die persoon maken, dag in, dag uit. En als het grotere geheel sterft, leeft een flink deel van die organismes verder. Je bent niet Legioen, je bent met velen.

Dit vergt een bepaalde mate van overstijgend denken. Dat is helaas niet iedereen gegeven.
Doe alsjeblieft niet zo popie, met je Engels.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ik word hoe minder ik daar in geloof, dat er leven na de dood is.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is er geen leven na de dood.
Je leeft voort in de herinnering van anderen, dat kun je ook zien als leven na de dood.
Maar als die anderen dan dood zijn ben jij ook helemaal weg.
En daarom willen mensen graag tijdens hun leven iets doen of maken wat eeuwig meegaat, zodat hun herinnering eeuwig voortleeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind dat liedje van Bram Vermeulen (kent iemand hem nog?) zo mooi : "dood ben ik pas, als jij mij bent vergeten"

Verder heb ik geen idee, met een sterke neiging tot ongeloof richting alle na de dood verhalen.
Er wordt op dit gebied ontzettend veel flauwekul verteld en het geloof is in het leven geroepen om troost te bieden en mensen in het gareel te houden, macht dus.
Alle reacties Link kopieren
Crack12 schreef:
28-02-2019 02:23
Like your way of thinking JollyRider
Praat gewoon Nederlands
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Life will kill you. En dan is het klaar. Zou wel erg druk zijn in het hiernamaals als alles en iedereen daar vrolijk verder 'leefde'.

We zijn allemaal sterrenstof.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-02-2019 06:46
Natuurlijk is er geen leven na de dood.
Je leeft voort in de herinnering van anderen, dat kun je ook zien als leven na de dood.
Maar als die anderen dan dood zijn ben jij ook helemaal weg.
En daarom willen mensen graag tijdens hun leven iets doen of maken wat eeuwig meegaat, zodat hun herinnering eeuwig voortleeft.
Dit triggert mij dus; we gaan allemaal dood en verlangen toch naar iets van eeuwigheidswaarde. In ons brein is kennelijk iets wat zegt dat het niet klopt met de dood en wat geen genoegen neemt met de dood als definitief einde. Er is sprake van een eeuwigheidsverlangen.

Ik geloof dat we nu in een slangenkuil leven en dat het leven na de dood pas echt begint, zoals het is bedoeld. En dat er geen ongelijkheid, onrechtvaardigheid, angst, ellende en verdriet meer is en dat mensen elkaar lief hebben en niet meer naar het leven staan en dat we verenigd worden met onze Schepper en dat dit nooit meer stopt.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
28-02-2019 08:08
Dit triggert mij dus; we gaan allemaal dood en verlangen toch naar iets van eeuwigheidswaarde. In ons brein is kennelijk iets wat zegt dat het niet klopt met de dood en wat geen genoegen neemt met de dood als definitief einde. Er is sprake van een eeuwigheidsverlangen.

Ik geloof dat we nu in een slangenkuil leven en dat het leven na de dood pas echt begint, zoals het is bedoeld. En dat er geen ongelijkheid, onrechtvaardigheid, angst, ellende en verdriet meer is en dat mensen elkaar lief hebben en niet meer naar het leven staan en dat we verenigd worden met onze Schepper en dat dit nooit meer stopt.
En je hele tweede stuk is dus door mensen bedacht, vanuit dat eeuwigheidsverlangen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Bijbel: als we dood gaan is dat als slapen.

Als Jezus terug komt op aarde gaan alle graven op van de mensen die in hem geloofde.

Ook mensen in herrinnerings graven.
Mensen die allemaal lichamelijk vergaan zijn.

Andere mensen worden gewoon niet meer wakker.

Niemand is zich dus wat bewust na de dood.

Ik geloof dit ook.

Voor we geboren werden wisten we ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-02-2019 08:18
En je hele tweede stuk is dus door mensen bedacht, vanuit dat eeuwigheidsverlangen.
Precies dit.
"Ik wil graag dat het zo is, dus moet het wel zo zijn"
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
28-02-2019 07:11
Life will kill you. En dan is het klaar. Zou wel erg druk zijn in het hiernamaals als alles en iedereen daar vrolijk verder 'leefde'.

We zijn allemaal sterrenstof.
Dat lijkt me een vreselijk vooruitzicht. Je ziet je geliefden nooit meer terug?! Ik geloof absoluut in het hiernamaals, dat geeft ook een hoop troost.
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
28-02-2019 08:21
Voor we geboren werden wisten we ook niks.
Voor mij is dat juist de reden om te denken dat er na de dood niets anders is dan voor de geboorte, namelijk: niets.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
28-02-2019 08:25
Dat lijkt me een vreselijk vooruitzicht. Je ziet je geliefden nooit meer terug?! Ik geloof absoluut in het hiernamaals, dat geeft ook een hoop troost.
Daar is dat hiernamaals dan ook precies voor bedacht. :lightbulb:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik denk is, als er wat is na de dood, en ik ben aan de beurt, dan ben ik daar iig niet alleen. Er zijn al een aantal familieleden.
Jolly, die is diep.

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat je na de dood opnieuw geboren wordt. Dat je terugkomt op aarde als een nieuw mens. Ik mag toch hopen dat dat niet zo is!

Ik zou wel willen dat er een hemel was. Maar ik vermoed dat dood gewoon dood is.
Alle reacties Link kopieren
Aan de mensen die geloven in leven na de dood: ik begrijp wel dat het idee van eindigheid niet leuk is (dat er een moment komt dat je je geliefden nooit meer ziet), maar vinden jullie oneindig bestaan, oneindig 'zijn' dan een prettiger idee?
Ik wil geen leven na de dood, een eeuwigheidsverlangen heb ik ook niet. Alsjeblieft zeg, 1 leven is wel genoeg hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven