Facebookgroep verkopen

01-03-2019 09:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb al 4 jaar een Facebook groep. Ooit begonnen omdat er geen Nederlandse FB groep was. Inmiddels heeft de groep bijna 4500 volgers en er komen er elke dag meer bij. Nu is er iemand die deze van me over wil kopen en er zelf geld mee wil gaan verdienen, door mensen te gaan coachen etc. Ik ben er over na aan het denken, omdat ik er niet veel meer mee doe. Ik zou er niet veel moeite mee hebben. Maar heeft er iemand enig idee wat je hiervoor kunt vragen? Diegene vraagt mij om een voorstel te doen qua prijs en ik vind dit heel erg moeilijk. Kan en wil iemand mij adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het voor groep?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
https://www.sitedeals.nl/
Daar staan er meer te koop, vergelijk even wat anderen vragen
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-03-2019 09:37
Wat is het voor groep?
Een FB pagina met betrekking tot voeding/dieet. Diegene is personal trainer en coach en ziet heel veel mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-03-2019 09:38
https://www.sitedeals.nl/
Daar staan er meer te koop, vergelijk even wat anderen vragen
Ik ga eens kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Is het een besloten groep??
Alle reacties Link kopieren
JuliadeJong schreef:
01-03-2019 09:44
Een FB pagina met betrekking tot voeding/dieet. Diegene is personal trainer en coach en ziet heel veel mogelijkheden.
En heeft de koper al een prijs voorgesteld?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-03-2019 09:45
Is het een besloten groep??
Ja, het is een besloten groep. Wel een hele actieve.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-03-2019 09:46
En heeft de koper al een prijs voorgesteld?
Nee, dat is het lastige. Hij wil dat ik een voorstel doe.
Alle reacties Link kopieren
JuliadeJong schreef:
01-03-2019 09:47
Nee, dat is het lastige. Hij wil dat ik een voorstel doe.
Dan verkoop je niet. Als jij er niet vanaf moet, koper er kennelijk veel mee denkt te kunnen verdienen, dan heb jij minder haast dan de koper. Gebruik dat en eis een bod.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Reken je niet rijk
Hier voorbeeld van echt een grote groep: meer dan 24.000 actieve leden
https://www.sitedeals.nl/social-media/3 ... leden.html
en die levert 230 euro op
Die van jou, is dan tientjes waard
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat vooral de koper zich niet rijk moet rekenen. Als hij die groep commercieel wil uitputten daalt het ledental pijlsnel naar nul, vermoed ik
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-03-2019 09:50
Reken je niet rijk
Hier voorbeeld van echt een grote groep: meer dan 24.000 actieve leden
https://www.sitedeals.nl/social-media/3 ... leden.html
en die levert 230 euro op
Die van jou, is dan tientjes waard

De eigenaar zegt dat hij de groep zelf eerder voor duizend euro heeft overgenomen. Geen idee of dat een normale prijs is.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-03-2019 10:05
De eigenaar zegt dat hij de groep zelf eerder voor duizend euro heeft overgenomen.
En de groep heeft altijd in de garage gestaan en alleen een oud omaatje heeft er in gereden!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-03-2019 10:06
En de groep heeft altijd in de garage gestaan en alleen een oud omaatje heeft er in gereden!
Ik zeg toch ook: hij zégt...


Maar vraag duizend euro en kijk wat de reactie is?
.
Wat zit er voor waarde in de groep?
Wat was het doel van de groep?
Zitten de groepsleden erop te wachten?
Alle reacties Link kopieren
De zakelijke waarde van iets kan je bepalen door de netto contante waarde van toekomstige kasstromen te bepalen. De vraag is dus niet hoeveel leden zo’n groep heeft an sich, maar hoeveel netto (!!) positieve kasstromen je er mee kan genereren. Met advertenties kom je een heel eind, zo leert Sanoma met dit forum, maar de beoogd koper van TO’s groep wil de leden zelf laten betalen voor zijn aan te bieden diensten. Dat klinkt niet echt als een houdbaar verdienmodel, zeker gezien de uiterst kleine omvang van de groep.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-03-2019 10:13
De zakelijke waarde van iets kan je bepalen door de netto contante waarde van toekomstige kasstromen te bepalen. De vraag is dus niet hoeveel leden zo’n groep heeft an sich, maar hoeveel netto (!!) positieve kasstromen je er mee kan genereren.
Yep. Een bestand/groep van 4500 miljonairs zal ook meer waard zijn dan 4500 bijstandsgerechtigden.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
01-03-2019 10:16
Yep. Een bestand/groep van 4500 miljonairs zal ook meer waard zijn dan 4500 bijstandsgerechtigden.
Hangt ook weer af van je verdienmodel en je dienst. Klinkt lullig, maar bijstandsgerechtigden uitwringen is niet noodzakelijk lastiger dan miljonairs.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-03-2019 10:13
De zakelijke waarde van iets kan je bepalen door de netto contante waarde van toekomstige kasstromen te bepalen. De vraag is dus niet hoeveel leden zo’n groep heeft an sich, maar hoeveel netto (!!) positieve kasstromen je er mee kan genereren. Met advertenties kom je een heel eind, zo leert Sanoma met dit forum, maar de beoogd koper van TO’s groep wil de leden zelf laten betalen voor zijn aan te bieden diensten. Dat klinkt niet echt als een houdbaar verdienmodel, zeker gezien de uiterst kleine omvang van de groep.
Maar dan is zo'n groep niet interessant
Dan kun je je beter richten op Facebook-marketing en de groep targeten, die je zoekt

als ik TO was, zou ik snel verkopen, volgens mij heeft ze te maken, met een verkoper die geen verstand heeft van zaken
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-03-2019 11:11
Maar dan is zo'n groep niet interessant
Dan kun je je beter richten op Facebook-marketing en de groep targeten, die je zoekt

als ik TO was, zou ik snel verkopen, volgens mij heeft ze te maken, met een verkoper die geen verstand heeft van zaken
Lijkt me ook. Hem laten bieden en bod accepteren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-03-2019 10:00
Ik denk eerlijk gezegd dat vooral de koper zich niet rijk moet rekenen. Als hij die groep commercieel wil uitputten daalt het ledental pijlsnel naar nul, vermoed ik


Dit verwacht ik ook. De huidige leden hebben de keuze uit allerlei commerciële en niet-commerciële alternatieven, er zijn veel FB-groepen met dit thema. Als ze zich commercieel wilden laten helpen, hadden ze voor een andere groep gekozen.

Ik zou de potentiële koper inderdaad een bod laten doen. Jij vindt het wel prima zo, hebt weinig omkijken naar de groep en het was niet jouw idee om te verkopen. Alleen als de prijs interessant is ga jij verkopen en dus laat je het aan de koper over om een interessant bod te plaatsen. Ik zou het op een dergelijke manier brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven