Ervaringen Springer voor hond

01-03-2019 19:43 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Springer is een systeem om veiliger met de hond te fietsen.
Nu heb ik zelf geen hond, maar wandel regelmatig met de Labra-doodle van vrienden, die ook weleens met haar gefietst hebben .
Wat zijn de ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Als de hond het goed kan perfect systeem. Maar wat wil je weten? Hij zit dan gewoon aan de fiets vast zodat je 2 handen aan het stuur hebt. Hij blijft door de springer ook op redelijke afstand.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg goed. Doet wat het belooft
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het bestaat al erg lang. Een hond kan je leren om aan de gewone riem achter jou aan te lopen, dus niet intussen overal op te reageren maar gewoon naar jou kijken. Dan draaft hij achter het pedaal aan.

Je moet hem dan gewoon wel eerst lesjes geven. Je gaat eerst naast de fiets lopen; zegt "volg" en heb je moeite om zijn aandacht vast te houden dan neem je iets lekkers in je gesloten hand waar hij achteraan loopt. In het begin geef je na enige passen al een kleinigheid.

Loop hij netjes naast de fiets en kijkt hij voortdurend naar je, dan stap je op de fiets, rolt even (grote kans dat hij zich rotschrikt zo groot je plotseling bent) en na een paar meter stop je weer en geef je zijn treat.

Daarna steeds uitbreiden.

Dus zo zou ik het doen. Bij mij kennen ze het commando volg al van het gewone wandelen. Af en toe mag hij zichzelf amuseren, en dan zeg je Vrij. Dat betekent dat hij mag doen wat hij wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven