Mijn zus en ik

02-03-2019 12:55 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de oow zo positieve reacties 😂echt wat aan gehad triest is de wereld net zoals ik🤟 have fun with your own simple life 😁
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-03-2019 18:44
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
95.16% gewijzigd
Grappig dat je de ene keer wel mijn zus kan schrijven en de andere keer niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet 'me', niet 'mij' maar MIJN!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft andere voorkeuren dan met een kind op vakantie te gaan. Ik snap wel dat ze je dat niet durft te zeggen.
En nee, de hele wereld is niet tegen je en je zus hoeft je ook niet op dr knieën te danken voor een fiets.
Werk aan je eigen geluk en laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je zus wel, jij probeert haar te claimen. Oa door haar om te kopen. Je zus heeft een eigen leven, een studentenleven dat gewoon heel anders is. Zij maakt haar eigen keuzes, heeft een andere levensfase, en hoeft jou daar geen verantwoording over af te leggen.

Laat het los, laat je verwachtingen los, leef je eigen leven en laat je zus haar eigen leven leiden.

Ja en vrienden zijn vaak leuker dan (claimende) familie. Zeker in de studententijd.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-03-2019 13:57
Grappig dat je de ene keer wel mijn zus kan schrijven en de andere keer niet.
Haha ook het eerste wat ik dacht!
Het is 'mijn' zus en niet 'me', en ze wil, niet ze wilt.

En verder, laat haar lekker haar eigen leven leiden en eigen keuzes maken. Blijkbaar gaat ze liever met haar vrienden weg, sneu voor jullie, maar dat mag ze zelf bepalen.
Als je vindt dat ze ondankbaar is dan geef je haar geen dingen meer. Ze hoeft niet volgens jouw normen te leven hè
Alle reacties Link kopieren
36 en dan op Snapchat? O_O

Dacht dat dat voor pubers was.
Licht uit.
Zelfspot aan.
Alle reacties Link kopieren
Zeg nooit meer "me zus". Het is belachelijk, geen nederlands.

On topic: je kunt mensen niet dwingen om je leuk of goed genoeg te vinden. Kennelijk hecht jouw zus minder waard aan familie, of trekt ze toch het meest naar mensen van haar eigen leeftijd, waarmee ze wellicht ook meer raakvlakken heeft. Dat wil niet zeggen dat jij niet goed genoeg bent. Zij zit in een heel andere levensfase dan jij. Wil wellicht ook niet het vijfde wiel aan de wagen zijn bij jouw familie wanneer ze uitgenodigd wordt. Mogelijk heeft ze beweegredenen die helemaal los staan van jou.

Ik denk dat je eens meer een leven voor jezelf moet opbouwen. Je minder eenzijdig moet focussen op je gezin, maar meer ondernemen waardoor je andere mensen tegen komt. Zoals sport, creativiteit, weet ik veel.
De toneelvereniging in de buurt, kerkkoor, tennislessen, schilderen of anderszins, etc. Wees méér dan die gezinsvrouw, dan wordt je interessanter.
Wat voor uitkering krijgt je zus met 24 jaar en op kamers wonen?
Jij had ook beter wat opgelet op school, dan had je geweten dat het niet 'me zus' is.

Jullie zitten in een heel andere levensfase. Jij hebt 'n gezin en 'n kind. Je zus is nog lekker vrij en geniet van haar vrije tijd met haar vrienden. Gelijk heeft ze!
Alle reacties Link kopieren
Stop met je zo druk maken om wat ze wel of niet doet. Je bent haar zus, niet haar moeder (en dan nog, ze is 24).
Niet meer meevragen. Iemand die met frisse tegenzin mee 'moet' is doorgaans niet zo gezellig.
Niet meer in termen als 'ja maar, kijk 's wat ik allemaal voor haar doe!' of zo denken. Dat doe je namelijk zelf.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Serieus, respect en dankbaarheid? Je klinkt alsof je jezelf een stuk meer waard vindt dan je zus. Ik zou eens beginnen met haar als gelijkwaardig te zien.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-03-2019 14:04
Jij had ook beter wat opgelet op school, dan had je geweten dat het niet 'me zus' is.

Jullie zitten in een heel andere levensfase. Jij hebt 'n gezin en 'n kind. Je zus is nog lekker vrij en geniet van haar vrije tijd met haar vrienden. Gelijk heeft ze!
En dit inderdaad.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
De antwoorden zullen niet zijn die je verwacht, werk aan jezelf. Zoek hulp voor je eigen zelfbeeld. Je bent niet teveel.
Jullie zitten inderdaad in een ander leeftijdsfase dat zie ik hier in de familie ook met kinderen met 10 jaar leeftijdverschil
Vier woorden: leven en laten leven.
Laat je zus lekker d’r eigen leven leven. Ik zou ook geen zin hebben in de ongevraagde hulp van een 12 jaar oudere zus die daar vervolgens ook nog niets dan lof voor verwacht.
Je zus zit in een andere levensfase, studerende 24 jarige tegenover 36 jarige gesettelde moeder.... Ik begrijp wel dat ze liever iets leuks met haar vrienden doet.
Als 24 jarige zou ik ook geen zin hebben om met het gezin van mijn zus op vakantie te gaan, sorry.
Verder mag ze zelf bepalen hoe ze haar geld uitgeeft, daar heb jij niets mee te maken.
Misschien ben je veel alleen waardoor je teveel met je zus bezig bent? Ga iets leuks doen voor jezelf, en zoek vriendinnen van je eigen leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
02-03-2019 14:00
Ik begrijp je zus wel, jij probeert haar te claimen. Oa door haar om te kopen. Je zus heeft een eigen leven, een studentenleven dat gewoon heel anders is. Zij maakt haar eigen keuzes, heeft een andere levensfase, en hoeft jou daar geen verantwoording over af te leggen.

Laat het los, laat je verwachtingen los, leef je eigen leven en laat je zus haar eigen leven leiden.

Ja en vrienden zijn vaak leuker dan (claimende) familie. Zeker in de studententijd.
Dit. En daarbij: die haters heb je vast niet omdat je een leuk leven hebt met je vriend en kind. Ik heb best veel om jaloers op te zijn en ik heb geen enkele hater. Waarschijnlijk heb je er zelf ook een aandeel in.
Alle reacties Link kopieren
Veel haters? ik dacht dat dat echt een puberuitdrukking was.
En bedoel je dat je zus arm en nep is?
Ik scheel 7 jaar met mijn oudste zus, en zelfs dat verschil was vaak al te groot om samen dingen te doen. Is later wel bijgetrokken. Dus ik kan me voorstellen dat je zus geen zin heeft om een vakantie met jullie te doen, rekening houden met een kind, ook al vinden tante en nicht elkaar best wel leuk, is toch niet iets wat je altijd wil in de vakantie. Laat die vakantie samen even rusten, misschien vindt ze het over een jaar of wat wel leuk om wat langer met jullie op te trekken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je amper vrienden hebt en alleen haters. Vooral dat laatste vind ik een bijzondere woordkeuze. Ik heb geen haters, wel mensen die ik niet lig. Zo'n mening/gevoel zegt vaak een hoop over de persoon die het zegt, en ik wil niet vervelend zijn, maar dat is vaak niet positief.

Zou het kunnen dat je jaloers bent, dat je zus wel vrienden heeft en wel een sociaal leven heeft buiten haar familie?

Het leest ook alsof je verwacht dat gebrek aan vriendschappen te compenseren.
En ik wil niet vervelend zijn, maar niet iedereen heeft zo'n vriendschapsband met zussen of broers en zeker bij zo'n leeftijdsverschil is dat nog moeilijker.

Ik zelf scheel niet zoveel met mijn zus en hoewel ik van haar hou, zou zij mij nooit kunnen geven wat mijn vrienden wel kunnen. Het kan heel goed dat dit ook voor jouw zus geld.

Misschien wil ze je niet kwetsen en zegt ze daarom dat ze geen geld heeft om dingen met jou te doen, terwijl ze eigenlijk haar geld gewoon liever anders besteed
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
freja schreef:
02-03-2019 14:15
Vier woorden: leven en laten leven.
Feitelijk zijn dit maar drie woorden.
Met 'n gezinsvakantie mee moeten waar rekening gehouden moet worden met 'n jong kind is helemaal niet aantrekkelijk. Als je nu gewoon 'n meidentripje voorstelt door met alleen je zus 'n weekend naar Barcelona of weet ik wat te gaan, dan liggen de zaken al weer heel wat anders. Mocht ze verder wel 'n klik met jou hebben uiteraard.
Een woord: loslaten.
Ik zou er geen ruzie om gaan maken als ik jou was, TO. Je bedoelt het goed en natuurlijk mag je best een dankjewel verwachten als je haar een fiets geeft (bijvoorbeeld), maar ik denk dat jullie in een negatief patroon zijn geraakt waarin zij niet meer oprecht blij kan zijn met wat je voor haar doet, omdat ze het gevoel heeft niet aan jouw verwachtingen te kunnen voldoen. Stel je verwachtingen bij en nodig je zus uit omdat jij het leuk vindt, geef haar een fiets omdat jij die niet meer nodig hebt en je hem haar gunt, en respecteer dat zij een eigen leven heeft. Een eigen leven hebben, wil namelijk niet zeggen dat je niet van je familie houdt. Tegelijk hoef jij je niet verplicht te voelen om haar altijd te vragen. Laat haar los zodat jullie allebei wat lucht krijgen, dan zal jullie verhouding vast verbeteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven