Pijn na vulling tand

11-03-2019 20:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb vanmiddag een vulling gehad in mijn voortand, maar het voelt nu alsof mijn zenuw bloot ligt. Het is zo ontzettend gevoelig!! Is dit normaal? Of moet ik morgen even de tandarts bellen? Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Louiselovess schreef:
11-03-2019 20:40
Hoi!

Ik heb vanmiddag een vulling gehad in mijn voortand, maar het voelt nu alsof mijn zenuw bloot ligt. Het is zo ontzettend gevoelig!! Is dit normaal? Of moet ik morgen even de tandarts bellen? Dankjewel alvast!
Ik weet trouwens niet hoe dat voelt een blootliggende zenuw maar volgens mij voelt het zo als nu haha!
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook nadat ik mijn kies had laten vullen en ik vreesde echt dat het niet goed gevuld was. Maar na een paar dagen werd het minder en na een paar weken was het niet meer gevoelig. Nooit eerder gehad en geen idee waardoor het kwam.
Maar als je het niet vertrouwd kan je sowieso de tandarts bellen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
11-03-2019 20:41
Had ik ook nadat ik mijn kies had laten vullen en ik vreesde echt dat het niet goed gevuld was. Maar na een paar dagen werd het minder en na een paar weken was het niet meer gevoelig. Nooit eerder gehad en geen idee waardoor het kwam.
Maar als je het niet vertrouwd kan je sowieso de tandarts bellen, toch?
Oh gelukkig! Ik dacht gelijk alweer " dit kan alleen mij weer gebeuren" haha! Maar als het morgen indd nog zoveel pijn doet bel ik wel even! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Na een vulling nooit pijn gehad! Misschien ontsteking onder vulling? Beter miserie voorkomen en terug naar tandarts gaan ipv afwachten of pijn zou minderen!
Alle reacties Link kopieren
Is normaal! Materiaal waarmee je tand gevuld is (composiet waarschijnlijk) krimt en zet uit. Wordt vanzelf minder.
Alle reacties Link kopieren
Is normaal bij witte vullingen (zei mijn tandarts). Bij mij was het na enkele dagen over
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je twee opties: ontsteking of vullingpijn.
Bij een ontsteking zou je een kloppende pijn moeten voelen (want mijn tandarts vraagt altijd of ik dat heb, en bij ontkennend antwoord ligt het volgens hem dús aan de vulling).

Ik heb van een witte vulling altijd wéken na-pijn. Ik slik standaard een week of 2-3 paracetamol :'( Het is best pittige pijn.

Morgen mag ik weer dus ik heb er nu al zin in...

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
11-03-2019 21:04
Volgens mij heb je twee opties: ontsteking of vullingpijn.
Bij een ontsteking zou je een kloppende pijn moeten voelen (want mijn tandarts vraagt altijd of ik dat heb, en bij ontkennend antwoord ligt het volgens hem dús aan de vulling).

Ik heb van een witte vulling altijd wéken na-pijn. Ik slik standaard een week of 2-3 paracetamol :'( Het is best pittige pijn.

Morgen mag ik weer dus ik heb er nu al zin in...

Sterkte!
Dat is dus het rare eraan, vorige week heb ik ook 1 tand laten vullen, en 1 dagje een " rotgevoel " gehad, maar nu voelt het alsof er een enorme druk op staat! Heel veel sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wittevullkng kan idd wat pijnlijk zijn

Andere optie is dat de vulling wat hoog is en je kaak niet goed kan sluiten. Dan krijgt je kies een opdonder iedere keer als je kauwt. Vloet t alsof je je kaak goed kan sluiten?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-03-2019 20:49
Na een vulling nooit pijn gehad! Misschien ontsteking onder vulling? Beter miserie voorkomen en terug naar tandarts gaan ipv afwachten of pijn zou minderen!
Eens. Ik heb dit echt nooit gehad.

Ik vind het ook onverstandig om te wachten totdat de pijn verdwijnt. Daarmee is een eventuele complicatie niet verdwenen.

Gewoon meteen c.q. morgen terug naar de tandarts. En waarom zou je dagen met de pijn rondlopen als de oorzaak van de pijn iets simpels is, wat gemakkelijk verholpen kan worden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
11-03-2019 21:20
Eens. Ik heb dit echt nooit gehad.

Ik vind het ook onverstandig om te wachten totdat de pijn verdwijnt. Daarmee is een eventuele complicatie niet verdwenen.

Gewoon meteen c.q. morgen terug naar de tandarts. En waarom zou je dagen met de pijn rondlopen als de oorzaak van de pijn iets simpels is, wat gemakkelijk verholpen kan worden?
Omdat de pijn morgen waarschijnlijk al minder is?
Louiselovess schreef:
11-03-2019 20:41
Ik weet trouwens niet hoe dat voelt een blootliggende zenuw maar volgens mij voelt het zo als nu haha!
Ben bang als ik het zo hoor dat die te diep gevult is,
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-03-2019 21:15
Wittevullkng kan idd wat pijnlijk zijn

Andere optie is dat de vulling wat hoog is en je kaak niet goed kan sluiten. Dan krijgt je kies een opdonder iedere keer als je kauwt. Vloet t alsof je je kaak goed kan sluiten?
Ik had een gaatje in mijn voortand, dus last van mijn kaak heb ik gelukkig niet!. Maar ik heb ook een beetje het gevoel dat het uitstralende pijn is van de verdoving. Of dat kan weet ik niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 1 vulling dus weet niet of je altijd napijn hebt na het vullen, maar ook ik had 2 weken napijn. Tandarts zei dat het normaal was. Als je het niet vertrouwd even tandarts bellen.
''Geen woorden maar daden''
Altijd ff bellen bij pijn.
Als het normaal is zegt de assistente (en/of de tandarts) dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat ontdekt hoor haha! Ik dachr net ik smeer gewoon is met mijn vinger elmextandpasta op die tand, en de pijn lijkt nu wel minder te zijn! Alleen de druk staat er nog op! Maar ik ga morgen alsnog even bellen, bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
11-03-2019 21:32
Omdat de pijn morgen waarschijnlijk al minder is?
Als de pijn dus vrij snel aan het verdwijnen is, is een bezoek aan de tandarts misschien niet nodig.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Louiselovess schreef:
11-03-2019 22:40
Ik heb wat ontdekt hoor haha! Ik dachr net ik smeer gewoon is met mijn vinger elmextandpasta op die tand, en de pijn lijkt nu wel minder te zijn! Alleen de druk staat er nog op! Maar ik ga morgen alsnog even bellen, bedankt allemaal!
Dat gevoel van druk heb ik ook, maar achteraf pijn echt nooit gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven