Winnen doe je bij....

14-03-2019 20:45 39 berichten
Tja, goejegoeoeoeoejenavond. Daar hopen vele mensen op dat ze zo een keer aan je deur staan.
Mijn ouders waren al lid van de postcodeloterij en mijn man en ik zijn ook lid geworden vanaf dat wij samen waren.
Wij hadden ook zo iets van wie niet waagt die niet wint en anders dan steun je er goede doelen mee.

Ik ben wel benieuwd naar mensen die wel iets van bijzonder hebben gewonnen. Bij ons blijft het toch bij pakken ijs en een pakje Tony chocolony of iets dergelijks of een kortingsbon van de plaatselijke bakker. Laatst had ik een badjas en nu weer een Dove pakket wat ik vanaf zaterdag af mag halen.

Als je dan gaat kijken welke goede doelen ze steunen dan zie je dat ze ook 'begaan'zijn met het milieu. Dat zijn ze dus niet. Als je lid bent krijg je elk jaar een agenda met kortingskaarten cadeau. Een tijdje terug kreeg ik zo maar een kookboek waar ik niks aan vond. Met agenda en kookboek weet ik ook niemand anders mee blij te maken dus gaat gewoon de papiercontainer in. De badjas is al naar de kringloper en het Dove pakket vind ik dan weer wel leuk.

Gisteren kregen we het er dus met een aantal mensen over en ja wij wonen allemaal in dezelfde postcode dus de kringloper hier hangt dus vol met ongewenste badjassen.

Ik ben zelf niet bewust bezig met het milieu maar ik denk toch dat een postcodeloterij die zegt zo bewust bezig te zijn zich ook wel bewust mag zijn van het feit dat vele mensen gewoon weg gooien wat hun als prijs zien.
Nog nooit geld gewonnen, wel ijs, boerenpakket, rituals, koek, stroopwafels etc.
Best leuk hoor, maar ik wil gewoon geld, veel geld.
Ik doe er niet meer aan mee. Redenen:
a) ik doe niet mee om goede doelen te sponsoren, maar om te winnen.
b) de hoofdprijs klinkt heerlijk hoog! Behalve dat je het met tig mensen moet delen, waardoor je uiteindelijk op zijn hoogst een bedrag wint waarbij je bij de staatsloterij denkt: weet je, ik wacht nog even tot de jackpot oploopt.
c) In 10 jaar o.i.d. tig keer ijsprijs of bloemenprijs gewonnen en een paar doosjes chocola. Nooit een geldprijs, ook geen kleintje. Ik weet niet eens of ze die hebben. Ik houd niet van bloemen en ik kan het ijs nooit vinden, dus dat zijn héél dure chocolaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Feyenoord heeft volgens Follow the Money (FTM) twintig miljoen euro aan goededoelengeld ontvangen. Volgens het onderzoeksplatform zou de hoogste baas van de Postcode Loterij, Boudewijn Poelmann, dat geld via een constructie hebben gedirigeerd naar de Rotterdamse club. Dergelijke belangenverstrengeling is volgens FTM verboden.
geneet van 't laeve
Een iPad en aardig wat van de postcodewijkprijzen
Ik woon in een dorp waar lang geleden eens de Knaller (of hoe dat dan ook heet) gevallen is. Mensen in Oost-Groningen, die ineens 1, 2 of 3 miljoen Euro hadden. Het was een interessante gewaarwording. Een paar van die mensen zijn nu al hun geld kwijt en wonen weer in precies zo'n huis als eerst. Een echtpaar is verhuisd, omdat er bij de supermarkt altijd wel iemand ze zover probeerde te krijgen de boodschappen te betalen.
Ik neem altijd maar aan dat mensen lid van de loterij zijn omdat ze willen winnen, niet voor de goede doelen. Dan kun je immers beter lid van het goede doel worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel gigantisch gewonnen. Door 25 jaar lang de inleg in mijn zak te houden. Als ik dat bij elkaar optel, is het een grotere "prijs" dan ik waarschijnlijk ooit zou hebben gewonnen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er was een paar jaar terug toch een en ander te doen over een durp waar ze allemaal een fiets hadden gewonnen, waardoor de plaatselijke fietsenboer gelijk failliet ging omdat niemand meer een fiets nodig had. Lullig...
pejeka schreef:
14-03-2019 20:59
Ik heb wel gigantisch gewonnen. Door 25 jaar lang de inleg in mijn zak te houden. Als ik dat bij elkaar optel, is het een grotere "prijs" dan ik waarschijnlijk ooit zou hebben gewonnen...
Nou, poeh he, dat is dan wel ongeveer een prijs van €5000, echt gigantisch

Gokken is ook gewoon leuk tijdverdrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit wat gewonnen, maar áls ik had meegedaan met de Postcodeloterij was ik nu wel rijk geweest. De knaller is een jaar of 10 geleden op mijn toenmalige postcode gevallen. Tja, het is wat het. Natuurlijk baalde ik toen wel even, maar ja, dan moet je maar meedoen.

Vorig jaar voor het eerst een keertje meegedaan met de Staats. Beginnersgeluk, 100 euro gewonnen. De drie keer erna niets.

Edit: Het is hier genoeg trouwens best vaak raak met de Postcodeloterij. Toch al zeker een keer of 4 dat er best flinke prijzen zijn gevallen, waaronder de laatste keer ook een auto
mockturtle wijzigde dit bericht op 14-03-2019 21:08
20.36% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-03-2019 21:02
Nou, poeh he, dat is dan wel ongeveer een prijs van €5000, echt gigantisch

Gokken is ook gewoon leuk tijdverdrijf.
Kan je toch een leuke vakantie van betalen, geld dat je anders in het putje had gegooid...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-03-2019 21:02
Nou, poeh he, dat is dan wel ongeveer een prijs van €5000, echt gigantisch

Gokken is ook gewoon leuk tijdverdrijf.
Kan je toch een leuke vakantie van betalen, geld dat je anders in het putje had gegooid...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
MockTurtle schreef:
14-03-2019 21:05
Ik heb nog nooit wat gewonnen, maar áls ik had meegedaan met de Postcodeloterij was ik nu wel rijk geweest. De knaller is een jaar of 10 geleden op mijn toenmalige postcode gevallen. Tja, het is wat het. Natuurlijk baalde ik toen wel even, maar ja, dan moet je maar meedoen.

Vorig jaar voor het eerst een keertje meegedaan met de Staats. Beginnersgeluk, 100 euro gewonnen. De drie keer erna niets.

Edit: Het is hier genoeg trouwens best vaak raak met de Postcodeloterij. Toch al zeker een keer of 4 dat er best flinke prijzen zijn gevallen, waaronder de laatste keer ook een auto
Dat lijkt me balen
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
14-03-2019 21:09
Dat lijkt me balen
Ja, best wel even, want het was toen ook echt een recordbedrag. En onder de andere postcodes met dezelfde cijfers werd ook nog iets van 14 miljoen verdeeld, een flink prijsbedrag per lot. Maar ja, als je niet meedoet, win je niet. Dus rug recht en door. We hadden wel een leuk feestje, dat dan weer wel.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-03-2019 20:55
Ik woon in een dorp waar lang geleden eens de Knaller (of hoe dat dan ook heet) gevallen is. Mensen in Oost-Groningen, die ineens 1, 2 of 3 miljoen Euro hadden. Het was een interessante gewaarwording. Een paar van die mensen zijn nu al hun geld kwijt en wonen weer in precies zo'n huis als eerst. Een echtpaar is verhuisd, omdat er bij de supermarkt altijd wel iemand ze zover probeerde te krijgen de boodschappen te betalen.
Ik neem altijd maar aan dat mensen lid van de loterij zijn omdat ze willen winnen, niet voor de goede doelen. Dan kun je immers beter lid van het goede doel worden.

Is ook gewoon een slap excuus om het voor zichzelf goed te praten.

Ik had het er eens met iemand over die het eigenlijk na jaren niks winnen wel op wilde zeggen maar niet ‘durfde’, bang dat dan de knaller volgende week op haar postcode zou vallen. Zo houden ze je mooi in de tang, slim hoor!
.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-03-2019 20:59
Ik heb wel gigantisch gewonnen. Door 25 jaar lang de inleg in mijn zak te houden. Als ik dat bij elkaar optel, is het een grotere "prijs" dan ik waarschijnlijk ooit zou hebben gewonnen...
Laat maar. Iemand had het al uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden geld gewonnen. Ongeveer modaal jaarsalaris netto. Hele mooie reis van gemaakt en rest op spaarrekening gezet.
Alle reacties Link kopieren
Hier een keer de straatprijs. Dus 25K voor belastingen per lot! Best leuk hoor!

Verder idd chocolade, ontbijtpakketten, kaartjes voor de toppers, koffertje, kaartjes voor dagjes uit.

Zolang ik die inleg kan missen doe ik mee. Mocht ik ooit krap in mijn geld zitten dan is dat wel het eerste dat er van af gaat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik niets bijzonders. Wel twee collega's waarbij de postcodekanjer viel. Los van elkaar. De een was wel lid en had een mooi bedrag.
De ander was geen lid en daar viel het record bedrag, dat was best flauw.

Wat Biol zegt, zo sta ik er ook in, zolang ik het kan missen doe ik mee. Als ik het niet meer kan missen houdt het op.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Hier al 2 jaar helemaal niks. Niet eens de ijsprijs, maar toch is opzeggen ook weer zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook enkel ijs, chocolade en noem maar op.
Helaas nooit een geldprijs.

Wel vind ik het jammer dat het vaak om 1 grote hoofdprijs van een paar miljoen gaat. Waarom niet meerdere mensen met een 'kleiner' geldbedrag blij maken?
Hier stond er een file bij de Jumbo. Mensen moesten wachten om hun auto te kunnen parkeren. Het was net zo druk als met Kerst. Ik vond het zo raar en ineens schoot me te binnen waarom het zo druk was. Vanaf vandaag konden mensen hun bon inleveren voor een Dove pakket die ze gewonnen hadden bij de postcodeloterij. Als er iets gratis is dan hebben veel mensen geen geduld want die bon is tot en met 31 maart geldig.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
14-03-2019 21:05
Ik heb nog nooit wat gewonnen, maar áls ik had meegedaan met de Postcodeloterij was ik nu wel rijk geweest. De knaller is een jaar of 10 geleden op mijn toenmalige postcode gevallen. Tja, het is wat het. Natuurlijk baalde ik toen wel even, maar ja, dan moet je maar meedoen.
Dit is de reden waarom ik niet op 'durf' te zeggen. Doen ze goed!
Je zult het meemaken dat de straatprijs valt een maand na je opzegging.

Enige tijd geleden ook zo'n geval die vergeten was z'n verhuizing door te geven en er een grote prijs viel op z'n nieuwe adres. Dikke pech!
Alle reacties Link kopieren
De goede doelen loterijen zijn trouwens verplicht om 50% van de opbrengst af te staan aan goede doelen.
En je kunt meespelen met een postcode naar keuze! Dus waar je woont maakt eigenlijk helemaal niet uit bij de Postcodeloterij.

Ik doe zelf niet mee, want het kost meer dan het oplevert en daarbij vind ik het concept niet echt oké. Als iemand anders iets wint bij de staatsloterij en jij niet, is dat heel iets anders, dan een prijs aan je neus voorbij zien gaan. Zo'n commerciële organisatie wil ik niet steunen.

En natuurlijk zal ik even balen als de prijs in mijn straat valt, maar ik zal er verder niet slecht van slapen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
We spelen al jaren mee, en winnen inderdaad af en toe zo'n verwenpakket of een kookboek of ijs. Soms een kleine geldprijs.

Paar jaar geleden stond er een plaatsgenoot in de finale, hij won ettelijke tonnen. En toen waren wij dus ook een paar 100 euro rijker. Dat was wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven