Whitening in tandpasta

19-03-2019 19:40 12 berichten
Ik vraag me nu eigelijk al een tijd lang af hoe het werkt met whitening in tandpasta. Je kunt van veel merken zo'n variant kopen.
Werkt dit écht? Hebben jullie er positieve ervaringen mee en merken jullie echt verschil? En welke raden jullie aan?

Alvast bedankt :)
Nee, werkt niet. Dit wel:

Afbeelding
Ik heb deze:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-03-2019 19:43
Ik heb deze:

Afbeelding
Mee oppassen dit spul. Je kan er beter niet mee poetsen, maar het alleen even laten intrekken. Dit is echt niet goed voor je glazuur, waardoor je uiteindelijk juist gele tanden krijgt. On topic; whitening tandpasta’s werken niet. Ze schuren net ietsje mee waardoor je tanden schoner aanvoelen. En blauwe tandpasta maakt optisch witter. Voor eventjes. Minimaal verschil.
Sjulia schreef:
19-03-2019 19:49
Mee oppassen dit spul. Je kan er beter niet mee poetsen, maar het alleen even laten intrekken. Dit is echt niet goed voor je glazuur, waardoor je uiteindelijk juist gele tanden krijgt. On topic; whitening tandpasta’s werken niet. Ze schuren net ietsje mee waardoor je tanden schoner aanvoelen. En blauwe tandpasta maakt optisch witter. Voor eventjes. Minimaal verschil.

Ben jij tandarts? Serieuze vraag overigens ;-)
Mijn tandarts zei bij navraag dat af en toe geen kwaad zou kunnen. Hier kon ik ook niet echt duidelijk een 'nee gebruik het absoluut niet' in lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... atuurlijke
Alle reacties Link kopieren
Onnatuurlijk witte tanden vind ik lelijk. Tuurlijk moet je geen rij rotte bruine grafzerken in je mond hebben staan, maar spierwit ziet er ook niet natuurlijk uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-03-2019 19:52
Ben jij tandarts? Serieuze vraag overigens ;-)
Mijn tandarts zei bij navraag dat af en toe geen kwaad zou kunnen. Hier kon ik ook niet echt duidelijk een 'nee gebruik het absoluut niet' in lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... atuurlijke
Nee mijn moeder is tandarts :-D ik gebruikte het en ze flipte er nogal van. Het werkt alleen om vlekken te verwijderen,minimaal, maar het kan de echte kleur van je tanden niet veranderen zegt ze. Beschadigt het glazuur, en als dat gebeurt krijg je juist gele tanden. Zij raad mensen aan het alleen even in te laten trekken en dan te spoelen. En zo fijn mogelijk poeder te gebruiken.
Star² schreef:
19-03-2019 19:52
Ben jij tandarts? Serieuze vraag overigens ;-)
Mijn tandarts zei bij navraag dat af en toe geen kwaad zou kunnen. Hier kon ik ook niet echt duidelijk een 'nee gebruik het absoluut niet' in lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... atuurlijke
Maar Star, ik zou toch ergens in mijn hoofd hebben dat het misschien, na zoveel jaren, je glazuur kapotgemaakt zou hebben. Dat zou zo zonde zijn...
Aan de andere kant zegt je tandarts dat het veilig is en kun je dus nergens het bewijs voor het tegendeel vinden.
Ik heb uit het algemene mediabeeld eigelijk altijd begrepen dat al het andere dan whitening in tandpasta (wat dus geen ruk doet) niet aan te raden is...
Maar goed, wérkt dit middeltje goed voor jou? Merk je echt duidelijk verschil?
Sjulia schreef:
19-03-2019 20:01
Nee mijn moeder is tandarts :-D ik gebruikte het en ze flipte er nogal van. Het werkt alleen om vlekken te verwijderen,minimaal, maar het kan de echte kleur van je tanden niet veranderen zegt ze. Beschadigt het glazuur, en als dat gebeurt krijg je juist gele tanden. Zij raad mensen aan het alleen even in te laten trekken en dan te spoelen. En zo fijn mogelijk poeder te gebruiken.

Ah ok, zal ik eens op poeder letten dan als ik met dit potje klaar ben. Gebruik het ook voor vlekken.
Had ze nog andere tips voor vlekken?
Marigold1986 schreef:
19-03-2019 20:02
Maar Star, ik zou toch ergens in mijn hoofd hebben dat het misschien, na zoveel jaren, je glazuur kapotgemaakt zou hebben. Dat zou zo zonde zijn...
Aan de andere kant zegt je tandarts dat het veilig is en kun je dus nergens het bewijs voor het tegendeel vinden.
Ik heb uit het algemene mediabeeld eigelijk altijd begrepen dat al het andere dan whitening in tandpasta (wat dus geen ruk doet) niet aan te raden is...
Maar goed, wérkt dit middeltje goed voor jou? Merk je echt duidelijk verschil?

Ik gebruik het af en toe en merk wel verschil. Glazuur ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-03-2019 20:04
Ah ok, zal ik eens op poeder letten dan als ik met dit potje klaar ben. Gebruik het ook voor vlekken.
Had ze nog andere tips voor vlekken?
Ja ze bleken wel in haar praktijk, maar ze doet het niet bij iedereen. Ze vind het bij mij geen goed idee meer omdat ik beginnende tanderosie heb. Maar ik moet uiteraard altijd enorm goed poetsen en nooit te hard en blablablabla. Helaas is er thuis weinig te doen aan de kleur. Maar nooit direct poetsen na het eten van fruit en geen koffie drinken en dat soort tips helpen om een witte kleur te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou het zelf gaan uittypen, maar na een keer googlen op waterstofperoxide tandpasta was daar eigenlijk al een goed artikel.

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... fperoxide/
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven