Welke geuren vind je vies?

06-04-2019 15:02 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het leuke topic over welke geuren je blij maken start ik dit topic over welke geuren je vies vindt en niet kan verdragen.

In het andere topic werd vaak vers gemaaid gras en de lucht na onweer of regen genoemd. Ik vind dat hartstikke vies.
Wat ik nog meer vies vind is de lucht die mensen bij zich dragen als ze in de buitenlucht hebben gesport. Meestal als het wat kouder of regenachtig is. Het is dan niet per se een zweetlucht maar een bepaalde lucht oh man dat kan ik echt niet verdragen. Dan moeten ze of meteen douchen of ik ga zelf ergens anders zitten. Mijn vader had dat na het hardlopen en mijn vriend na het fietsen. Het is niet altijd, na flink zweten met warm weer ruik ik het niet.
Verder de poepluiers van mijn kinderen en de drollen in de kattenbak.
De geur als ik m’n nagels heb gevijld
De geur als we langs een doden dieren verwerkingsfabriek rijden, niet te doen.
Stank werkt op mijn lachspieren, het is een soort van onderbroekenlol dat ik er van krijg, dus nee, er zijn geen geuren die ik niet kan verdragen.
De geur van benzine.
De geur van gemaaid gras (ik heb hooikoorts dus ben daar al sowieso niet blij mee)
De geur van regen inderdaad.
De geur van erwtensoep en mosselen.
Alle reacties Link kopieren
Poep.
Alle reacties Link kopieren
Alles went gelukkig.
Alles is normaal.
Ik verwachtte al een tegenhanger. :D

Geuren die ik vies vind:

-bloemkool, jakkes
-thee
- het riool op een warme dag
-muffe handdoeken
-lavendel (valt meer in de categorie waar ik hoofdpijn van krijg)
- het goedje dat je op de autoruit spuit (ook categorie hoofdpijn)

Kan even niet meer verzinnen.
Natte hond
Verbrande dieren op een rooster (BBQ dus)
De voeten van mijn ex
Lijkgeur. Niks vreselijker dan lijkgeur. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hoofdpijn van de geur van bepaalde kleine blauwe bloemetjes met een geel hartje, ik denk dat het vergeet-mij-nietjes zijn. Ze zijn een poosje ook verwerkt in een deodorantsoort. Als ik dan bijvoorbeeld met iemand in de lift stond met die geur op, had ik zeker een uur hoofdpijn.
Verder - misschien een beetje raar hoor - vind ik hoofdhuid soms heel naar ruiken, alleen te bespeuren als je er met je neus heel dicht op zit, bijvoorbeeld als je je kind een kus op het hoofd geeft. Een beetje ozon-achtig heet het geloof ik, in elk geval de geur die om een oud type kopieermachine kan hangen.
Ook vind ik de geur die honden in de vacht kunnen hebben erg vies.
En, héél erg, kleding die te lang nat is geweest alvorens te zijn opgedroogd. Zo'n zurige lucht. Handdoeken kunnen het ook hebben. Dan ruik je er eigenlijk niks aan en komt de handdoek vers uit de kast, maar op het moment dat je je begint af te drogen merk je het opeens op. Ik denk overigens dat niet iedereen die geur ruikt, want ik kan soms walgen van zo'n stinkhanddoek terwijl mijn man het dan echt niet ruikt.
yella78 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 15:12
0.41% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Parfum
Benzine
Koffie
Sigarettenrook
Gekookte groente
Vis
Kattenzeik
Pies na het eten van asperges
Poep
Oud zweet

Kooklucht van doperwten.
Terwijl ik snert wel lekker vind ruiken.

Vis. Alles wat uit de zee komt. Juk.
Terwijl ik wel graag op het strand kom als het waait.

Honden. Voorals het nat weer is. Maar ook uit hun bek.
Jassen die nat zijn in het openbaar vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Natte hond
Kokosvet wat veel meiden in hun haar gebruiken
Poep
Zweet
MissMagicx schreef:
06-04-2019 15:10
Ik verwachtte al een tegenhanger. :D

Geuren die ik vies vind:

-bloemkool, jakkes
-thee
- het riool op een warme dag
-muffe handdoeken
-lavendel (valt meer in de categorie waar ik hoofdpijn van krijg)
- het goedje dat je op de autoruit spuit (ook categorie hoofdpijn)

Kan even niet meer verzinnen.
Doet me herinneren aan 1 van mijn uitzendbaantjes. Ik werkte als schoonmaakster in sportbedrijven en ik moest een kantine schoonmaken. Die was 6 weken dicht geweest (zomervakantie). Ik open de deur en er komt me een ranzige lucht uit. De boosdoener bleek een volle wasmand vol met vuile schorten en handdoeken. :facepalm: :sick: In die zomertijd was er ook een hittegolf dus het zat lekker te broeien..
Boerenkool.
Alle reacties Link kopieren
Benzine
Auto-interieur
Kwebbeltje91 schreef:
06-04-2019 15:13
Doet me herinneren aan 1 van mijn uitzendbaantjes. Ik werkte als schoonmaakster in sportbedrijven en ik moest een kantine schoonmaken. Die was 6 weken dicht geweest (zomervakantie). Ik open de deur en er komt me een ranzige lucht uit. De boosdoener bleek een volle wasmand vol met vuile schorten en handdoeken. :facepalm: :sick: In die zomertijd was er ook een hittegolf dus het zat lekker te broeien..
Hè bah. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Lelies en veel van wat hiervoor al genoemd is.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik niet zo best, dus heb niet heel snel last van vieze luchtjes, maar ik vind het bv heel vies als ik kleren aanheb die heel sterk naar wasverzachter ruiken. Ook teveel parfum vind ik echt goor, ook al is de parfum op zich best lekker.
De geur die de stofzuiger verspreid nadat je de auto hebt gestofzuigd.

Wij hebben nu dus twee stofzuigers.

De geur van phloxen, schoonvader heeft deze op de volkstuin, en ik krijg wel eens een bosje. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Hyacinten!
Alle reacties Link kopieren
De geur die van de bietenverwerkfabriek kwam.
Vislucht.
Zweet van mijn man na heftig sporten.
Lijkenlucht als de koeling kapot was.
Een warme auto.
Brandlucht van autobanden.
De gangbare deodorant.
Alle reacties Link kopieren
Hyacinten, Angel parfum, rauw gehakt, sterke vislucht, nieuwe auto’s.
Benzine vind ik daarentegen heerlijk ruiken. Dat inhaleer ik het liefst heel diep, maar dat lijkt me een slecht idee ;)
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vind ik alle parfums, after-shaves, deodorants, wasmiddelen vies ruiken.
Als ik het ruik is het te sterk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
-De geur van bloemkool
-benzine
-mest
-handdoeken die niet regelmatig gewassen worden.
Bij een vriendin hangen de handdoeken op de verwarming in de badkamer
en als ik daar dan mijn handen mee afdroog na mijn handen gewassen te hebben vind ik die handdoeken
echt ontzettend stinken!
Ik heb haar ooit eens de vraag gesteld om de hoeveel tijd ze die handdoeken wast.
Antwoord: Oh, zo ongeveer om de 10 dagen. Bweurk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Spruitjes
Idd vieze handdoeken
Pubermeur
Oud zweet
Vis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven