Buurvrouw bewust nalatig

12-04-2019 16:01 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is iets naars overkomen en is gevonden in de steeg door een buurman verderop. Kat was er slecht aan toe. Omdat mijn naaste buurvrouw katten heeft waaronder twee met bijna dezelfde kleur als mijn kater, is de buurman haar komen waarschuwen omdat hij dacht dat het een kat van haar was.
Zij deed voorkomen alsof zij niet wist dat het mijn kat was en heeft mij ook niet gewaarschuwd dat mijn kat iets is overkomen, daar kwam ik zelf achter door in de avond de dierenambulace gebeld te hebben.

Zij zeiden wie had gebeld en daardoor wist ik dat zij het dus was.

Hierdoor heeft mijn kat urenlang met trauma ergens in de bosjes gelegen en moet hij waarschijnlijk worden ingeslapen, dit hoor ik einde van de dag. Tegen mij heeft ze gezegd dat ze wist dat het mijn kat was en dat zij alles heeft gedaan om hem te pakken te krijgen en is zogenaamd bij mij aan de deur geweest. De buurman spreekt dit tegen en zegt hele andere dingen.

Dus indirect hou ik haar verantwoordelijk voor de eventuele dood, dan niet onnodige lijdensweg van mijn kat. Ik had hem immers in de middag zo kunnen pakken in de slechte staat waarin hij is en had meteen kunnen zorgen voor medisch ingrijpen; volgens de dierenarts zou dit kunnen betekenen dat mijn kater er bovenop had kunnen komen.

Omdat die imbiciel in de avond nog schijnheilig heeft lopen zoeken, nadat andere mensen mij mee hielpen, voel ik mij genaaid door haar. Vooral nu ik terugdenk dat ze nog tegen mij zei: ja, het is zo een leuke kat en bla bla.

Ik weet dat ik geen wraak mag nemen maar ik voel mij wel alsof ik haar iets wil aandoen.

Wat kan ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
verhuizen
Alle reacties Link kopieren
Heel rot dat je kat en jou zoiets overkomt.
Maar verder kun je inderdaad helemaal niets. Je focussen op andere zaken. Niet in de negativiteit blijven hangen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Baken je tuin af en zorg dat je katten voortaan niet weg kunnen lopen. Je buren zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van je kat; jij bent dat!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon accepteren dat zij dus een onschuldig dier zo behandelt?

Lijkt wel een psychopaat dat mens.
Misschien zeek dat beest hun tuinen onder en denken ze good riddance?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel iemand waarschuwen wanneer zijn/haar huisdier iets overkomt en ik weet dat het Pluisje van Jannie op nr. 4 is.

Het gaat mij om het feit dat zij doelbewust dit heeft gedaan en er over liegt. Mijn kat is het slachtoffer van die kut.
Alle reacties Link kopieren
[quote=ChristianeF post_id=29805571 time=1555077908 user_id=382302]
Gewoon accepteren dat zij dus een onschuldig dier zo behandelt?

Ze heeft niets gedaan!
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft zelf drie katten waar ze niet voor zorgt dus dat kan het niet zijn. Het is een asociaal met een drankprobleem dus geen nette dame met een mooie beplante tuin waarin mijn kat ging zitten kakken of haar bloembedjes omploegde; haar tuin staat vol onkruid en grofvuil.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 23:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend voor je en ik hoop echt dat je kat het overleeft.
Maar de dierenambulance had hem meteen kunnen ophalen toen ze die kat hebben Zien liggen, of laten ze zo'n beestje dan aan het lot over? en dan via een chip kunnen checken dat jij d eigenaar bent, dan krijg je een telefoontje.


Ik snap niet helemaal waarom dat niet is gebeurt. Ongeacht wiens kat het is, je belt voor zo'n beestje toch de ambulance, zeker als het ligt te kermen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-04-2019 16:04
Baken je tuin af en zorg dat je katten voortaan niet weg kunnen lopen. Je buren zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van je kat; jij bent dat!
Eens. Dat je kat dit is overkomen is met name te danken aan een risico dat jij zelf hebt genomen. Je kat is meer slachtoffer van jou dan van je buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
@loopvanhiernaardaar, dat bedoel ik dus, mij bewust niet waarschuwen dat mijn kat ligt te creperen in de steeg maar zeggen van wel. Jullie vinden dit echt normaal????
Alle reacties Link kopieren
Maar ze heeft toch de dierenambulance gebeld? Dan heeft ze m toch niet aan zijn lot overgelaten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal. Is je buurvrouw wel helemaal 100? Ik denk dat er serieus iets mis is met haar en zo moet je er denk ik ook maar mee omgaan. Houd afstand en neem haar nooit meer serieus en vooral geloof haar nooit meer. Als je jezelf voor houdt dat haar iets mankeert (misschien licht verstandelijk beperkt ofzo?), is het misschien makkelijker te accepteren.
ChristianeF schreef:
12-04-2019 16:07
Ik zou wel iemand waarschuwen wanneer zijn/haar huisdier iets overkomt en ik weet dat het Pluisje van Jannie op nr. 4 is.
Het gaat mij om het feit dat zij doelbewust dit heeft gedaan en er over liegt. Mijn kat is het slachtoffer van die kut.
Nee, jouw kat is het slachtoffer van jouw eigen nalatigheid door hem los te laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
12-04-2019 16:10
Zij heeft zelf drie katten waar ze niet voor zorgt dus dat kan het niet zijn. Het is een asociaal met een drankprobleem dus geen nette dame met een mooie beplante tuin waarin mijn kat ging zitten kakken of haar bloembedjes omploegde; haar tuin staat vol onkruid en grofvuil.

Als ze al niet naar haar eigen katten omkijkt, waarom denk je dan dat ze met de jouwe begaan zou zijn?

En eens met RB en de anderen wat betreft de verantwoordelijkheid.
Zij heeft de dierenambulance gebeld, dat is een feit. Dus ze heeft niet niets gedaan.
En verder geloof jij de buurman wel en haar niet. Wat voor redenen heb jij om aan te nemen dat zij liegt en niet hij?
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
12-04-2019 16:11
@loopvanhiernaardaar, dat bedoel ik dus, mij bewust niet waarschuwen dat mijn kat ligt te creperen in de steeg maar zeggen van wel. Jullie vinden dit echt normaal????
Nee, niet normaal, dat zou mij ook woest maken. Maar je kunt er denk ik inderdaad niks mee, hoe klote dat ook is.

Je zegt dat zij drie katten heeft waar ze niet voor zorgt. Daar zou je dan melding van kunnen maken. Dat maakt jouw kat niet beter, maar wellicht kun je die drie van haar nog wel redden.

Alle reacties Link kopieren
Jezus, ik denk dat ik echt een heel ander denkpatroon heb dan 99% van de mensheid want ik vind dit dus bizar dat je doet alsof je niet weet van de kat is zodat de eigenaar kan worden gewaarschuwd maar daar over liegen wanneer ik dat zeg.

Rare wereld leven wij in.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
12-04-2019 16:10
Zij heeft zelf drie katten waar ze niet voor zorgt dus dat kan het niet zijn. Het is een asociaal met een drankprobleem dus geen nette dame met een mooie beplante tuin waarin mijn kat ging zitten kakken of haar bloembedjes omploegde; haar tuin staat vol onkruid en grofvuil.
Ik zou mijn katten niet buitenlaten als mijn buurvrouw een vuilstort had. Maar goed. En al is het een asociaal jij had je kat ook binnen kunnen houden of iets. Het is in principe niemands verantwoording dan die van jezelf, en je kan wel boos reageren, maar sommige mensen zijn gewoon niet menselijk en geven weinig om anderen of dieren. De wereld is nog veel harder.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, ik denk dat je je nu beter op je verdriet om je kat kunt richten dan op je woede jegens je buurvrouw.
Het is naar wat ze heeft gedaan, maar met je woede krijg je je kat niet terug. Ik weet zeker dat het beter voor je is om je om je kat te bekommeren. :rose:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Omdat zij een alcoholist is die tegen haar kinderen roept dat ze hun kankerbek moeten houden, niet voor haar koters ooit gezorgd, bijstand trekt, haar oudste zoon een junk is door haar 'opvoeding' enz. De buurman vier netjes opgevoede kinderen heeft die manieren hebben, zijn huis en tuin fatsoenlijk er uitzien etc. Komt toch geloofwaardiger over.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar hoor. Als hier een kat in de steeg ligt neem ik die zelf al mee naar de dierenarts als ik niet wist wie de eigenaar was. Als ik het wel wist zou ik non stop contact opnemen en als ik niks hoor met de kat naar de arts gaan. Niet iedereen is zo betrokken met dieren. Heel veel sterkte ermee TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven