Ivar kast ikea deurtjes spleet ertussen??

17-04-2019 17:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht... ik helemaal trots dat ik die kastjes in elkaar heb. Hangen de deurtjes erin en zit er een spleet tussen de deurtjes van 2 cm! Wat raar? Dat hoort helemaal niet. Ik heb de handleiding precies gevolgd.
Iemand die dit herkent? Hopelijk zeggen jullie nou ooh dat had ik ook en dan moet je dit en dit doen ;)

Irritant, is een verrassing voor partner en nu ziet het er niet uit en moet hij er alsnog zelf iets mee.
Alle reacties Link kopieren
De scharnieren van de deurtjes kan je stellen
Alle reacties Link kopieren
Op de achterste bladzijde ofzo staat hoe je de deurtjes kan stellen aan de schanieren.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste scharnieren van Ikea kun je met schroefjes dit soort problemen oplossen... Bijstellen, zeg maar!
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je vast nog een paar schroefjes liggen...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hoort wel. Wij hebben het ook. Door de deurtjes goed te stellen wordt het wel minder. Maar het ligt dus niet aan jou.
Hallo?!
Dan moet je de deurtjes stellen. Dat is redelijk normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even gekeken naar de scharnieren. De uitleg in de handleiding is lekker duidelijk voor mensen zonder technisch inzicht. Maargoed ik heb ze alle mogelijkheden gehad en de deurtjes komen niet dichter naar elkaar. Ik snap er echt niks van.
Oh hier kan ik zo van balen he!
Alle reacties Link kopieren
Bij bijna alle afbeeldingen van Ivar kasten die ik zie op de site van Ikea zit er een spleet tussen de deuren. Kortom, hoort het niet gewoon zo?
...
2 cm is ook wel veel. Ik denk niet dat je dat met stellen helemaal dicht krijgt. Weet je zeker dat het niet voor een deel zo hoort?
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een Ivar. Ik vind het ook niet mooi die grote spleet tussen de deuren maar volgens mij hoort het zo.
Afbeelding
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook bij alle ivar kasten op foto’s zo’n grote ruimte er tussen. .
Volgens mij zou de buitenlant van de deurtjes aan moeten sluiten aa;het kastje. Dus niet tussen de deurtjes kijken maar aan andere kant. Als dat recht zit is het goed. Blijkbaar zit er dus ook best wat ruimte tussen. Misschien omdat je amders deurtje niet openkrijgt. Zitten geen knoppen oid op toch?

Mijn zoon heeft overigens een besta en daar vind ik de ruimte ook zo groot daardoor krijg je dus ook gewoon stof in je kast viel me bij hem op.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hou je altijd wel een spleet tussen de deurtjes.
Bekend probleem, ook bij Ikea...

https://twitter.com/ikeahelpt/status/10 ... 3651956737
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Hmmm nou zie ik het ook op alle fotos! Dat is me werkelijk nog niet eerder opgevallen. Wat stom eigenlijk, hoezo maken ze dat zo? Ziet er niet uit. Sja... ik doe het er maar mee. Heb twee kasten met liefde geschuurd en 4 x geschilderd. Misschien kan ik aan een deurtje een houten plaatje maken en die dezelfde kleur schilderen zodat je niet tegen de spleet aan kijkt maar het hout in dezelfde kleur?
Alle reacties Link kopieren
Ja is bij ons ook zo. Ik heb een tijdje geleden een tutorial voorbij zien komen om het op te lossen maar ik kan hem niet meer vinden.. Maar ik zie het ook eigenlijk overal dus het ligt niet aan jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven