Wat voor soort beestje is dit?

17-04-2019 23:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben de afgelopen dagen een heel klein beestje tegen gekomen in huis.

Ze zien er zwart uit en zijn heel traag.
Ik weet niet of ze kunnen vliegen maar ik denk het wel.

Ik heb er een foto van gemaakt en ik hoop dat er mensen zijn die weten wat voor beestje dit is.
Ik hoop mensen te vinden die weten wat ik er tegen kan doen.

Foto: https://imgur.com/YwznZXY

Alvast bedankt.

Gr Spetox
Is gewoon een soort torretje en je kan hem op een papiertje laten lopen en dan buiten zetten. Meer zou ik er niet tegen doen.
Alle reacties Link kopieren
Lijken mij tapijtkevers.

Daar hebben wij ooit een hele invasie van gehad. De larven zaten in een opgerold tapijt.
Ik drukte de kevertjes gewoon dood (tot ik bedacht dat tapijt het huis uit te gooien, nooit meer eentje gezien).
Alle reacties Link kopieren
Een aaskever of een kelderpissebed, kan van alles zijn :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Lijkt wel hierop toch?

Afbeelding

Afbeelding
Is die laatste geen pissebed? Lijkt me net iets anders dan op de foto van TO.
Tapijtkevers klinkt wel logisch. En zag een foto die er erg op leek.
Afbeelding
Nah ik zal t nooit snappen, plaatjes plakken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de foto van TO. Ik vind het daarop lijken alsof het lijfje met "schubben" zijn bedekt zoals bij een pissebed, anders dan een tapijtkever. Maar ik kan dat niet zo heel goed zien. Misschien is het wel meer een keverachtige.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
18-04-2019 01:15
Nah ik zal t nooit snappen, plaatjes plakken.
Anders doe gewoon een linkje naar de site waar de foto staat, werkt ook :-D
Ik heb ze hier een tijd regelmatig gezien totdat ik de ruwe matrasonderleggers wegdeed. Zoek even op waar ze van houden en kijk of je dat hebt. Als ze vaak daar in de buurt zitten, kun je proberen dat weg te halen.

(Ze zaten nooit in mijn bed trouwens. Wel onder de matras en op de muur.)
Alle reacties Link kopieren
Laat lopen dat beestje. Als hij traag is dan betekent dat dat hij zich voedt met iets of iemand die nog trager is en dat ben jij toch niet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
18-04-2019 01:14
Afbeelding
Je moet ook een afbeelding hebben die eindigt op jpg, png, of gif ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er namelijk 3 in bed gezien. Dat is ook de enige reden dat ik ze weg wil hebben.

Ik had ze namelijk al langer rond hangen maar gewoon op de muur.
Dus ik liet ze meestal gewoon zitten maar gisteren had ik er 3 in bed. Dus vandaar dat ik ze weg wil hebben.
dat is een aarswants, een kevertje dat zich graag schuilhoudt onder de kringspier van andere dieren en mensen. Moeilijk uit te roeien. Heb je ook jeuk?
Heb je toevallig een hond? Ik had precies de zelfde beestjes en na tijdje speuren kwam ik er achter dat ze uit een kluif van de hond kwamen.. die ik overigens een dag ervoor gekocht had (en gelijk weg gegooid!!).. Dag later terug gegaan naar de winkel en in de rest van de kluiven zaten ook beestje.. bah bah

Het zijn eerst soort larven met haartjes erop een soort mini rupsje zeg maar, en dan wordt het uiteindelijk zo'n keverbeestje
Alle reacties Link kopieren
kan het een bedwants zijn?
bieslookje schreef:
18-04-2019 17:23
kan het een bedwants zijn?
Nee die zijn kleiner..
'Ze' hangen al langer op de muur. En dat was oke? Pas als ze je bed inkruipen niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-04-2019 17:25
'Ze' hangen al langer op de muur. En dat was oke? Pas als ze je bed inkruipen niet meer?
Het beestje deed me niks en was heel erg klein dus lekker laten zitten had nergens last van.
Het beestje is zoon 1 mm. maar wanneer je 3 van zoon beestjes in bed ziet rennen denk je van oeh misschien toch maar iets gaan doen.
Het is niet echt een leuke gedachte als je weet dat er elk moment een beestje over je heen kan lopen.
Ik ben er totaal niet bang voor of zo maar het is gewoon geen prettig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-04-2019 17:15
dat is een aarswants, een kevertje dat zich graag schuilhoudt onder de kringspier van andere dieren en mensen. Moeilijk uit te roeien. Heb je ook jeuk?
Nee is het niet heb het opgezocht op google wat het was maar het lijkt er totaal niet op.
Ik heb geen jeuk en ik douche me zoon beetje elke dag.
Spetox schreef:
18-04-2019 17:48
Nee is het niet heb het opgezocht op google wat het was maar het lijkt er totaal niet op.
Ik heb geen jeuk en ik douche me zoon beetje elke dag.
kinderen moeten ook elke dag douchen
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
18-04-2019 17:25
Nee die zijn kleiner..
Lees nu dat de beestjes ongeveer 1mm zijn, dan misschien toch een bedwants?
bieslookje schreef:
18-04-2019 21:46
Lees nu dat de beestjes ongeveer 1mm zijn, dan misschien toch een bedwants?
Google maar op bedwans die zien er heel anders uit dan het beestje op de foto van TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven