Huwelijkscadeau voor overzeese vriendin

18-04-2019 12:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Taiwanese vriendin van me gaat trouwen. Ik ben uitgenodigd voor de bruiloft, maar even op en neer naar Taiwan zit er natuurlijk niet in. Nu wil ik haar per post een leuk cadeau sturen voor haar en haar man. Maar ik weet niet zo goed wat.

iemand ideetjes? Ze trouwt in Taiwan en gaat daarna in de VS wonen met haar man.
Alle reacties Link kopieren
bloembollen/plantenzaden
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2019 12:22
bloembollen/plantenzaden
Lijkt mij niet verstandig. Dat zijn vaak zaken die je niet zomaar mag importeren ivm beestjes en plantenziekten.

Vraag anders of ze nog wensen heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
18-04-2019 12:30
Lijkt mij niet verstandig. Dat zijn vaak zaken die je niet zomaar mag importeren ivm beestjes en plantenziekten.

Vraag anders of ze nog wensen heeft.
Ik was al aan het kijken omdat ik dat me ook afvroeg want erg leuk idee, maar ze staan niet op de verboden lijst van de douane hier of daar.

https://eweb.customs.gov.tw/News_Conten ... F1F8A94AF0
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-04-2019 12:34
Ik was al aan het kijken omdat ik dat me ook afvroeg want erg leuk idee, maar ze staan niet op de verboden lijst van de douane hier of daar.

https://eweb.customs.gov.tw/News_Conten ... F1F8A94AF0
Waar gaat To het naar sturen? Naar Taiwan of gelijk naar de VS waar ze gaat wonen?

Voor de VS geldt:
Bollen (Bloembollen)
Bloembollen meenemen naar de Verenigde Staten? Er dient een officiële witte sticker op de verpakking te zitten met het opschrift:

“To the Plant Protection Service of the United States and Canada”
De botanische naam
De datum van uitgifte van de sticker

Als u (of de douane) deze sticker niet aantreft, zullen de bollen in beslag worden genomen.

Daarnaast misschien neemt ze liever persoonlijk spullen mee vanuit Taiwan ipv bloembollen. Als de bollen direct naar de VS, is het wel een leuk idee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
een mooie fijne koffer, dan op het kaartje zetten dat je er graag in had gezeten maar dat je blij bent dat zij nu de koffer in kunnen duiken dat je zo een beetje helpt met de verhuizing
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-04-2019 12:30
Lijkt mij niet verstandig. Dat zijn vaak zaken die je niet zomaar mag importeren ivm beestjes en plantenziekten.

Vraag anders of ze nog wensen heeft.
het kan prima, ook naar de VS:
https://www.queenflowerbulbs.nl/bollen- ... uitenland/
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-04-2019 12:37
Waar gaat To het naar sturen? Naar Taiwan of gelijk naar de VS waar ze gaat wonen?

Voor de VS geldt:
Bollen (Bloembollen)
Bloembollen meenemen naar de Verenigde Staten? Er dient een officiële witte sticker op de verpakking te zitten met het opschrift:

“To the Plant Protection Service of the United States and Canada”
De botanische naam
De datum van uitgifte van de sticker

Als u (of de douane) deze sticker niet aantreft, zullen de bollen in beslag worden genomen.

Daarnaast misschien neemt ze liever persoonlijk spullen mee vanuit Taiwan ipv bloembollen. Als de bollen direct naar de VS, is het wel een leuk idee.
maar TO wil opsturen, niet meenemen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het cadeau inderdaad rechtstreeks naar de VS sturen.
Lucifer2018 schreef:
18-04-2019 12:34
Ik was al aan het kijken omdat ik dat me ook afvroeg want erg leuk idee, maar ze staan niet op de verboden lijst van de douane hier of daar.
Bloembollen mogen niet naar de USA. Wilde namelijk ook 'n zak meenemen voor mijn vrienden daar, maar daar zouden ze moeilijk over kunnen doen.

Ik zou een kado in Amerika bestellen wat naar hun adres ter plaatse gestuurd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-04-2019 12:47
Bloembollen mogen niet naar de USA. Wilde namelijk ook 'n zak meenemen voor mijn vrienden daar, maar daar zouden ze moeilijk over kunnen doen.

jawel hoor, daar heb je speciale voor, kun je oa op Schiphol kopen
lilalinda schreef:
18-04-2019 12:48
jawel hoor, daar heb je speciale voor, kun je oa op Schiphol kopen
Ja, die zijn 3 keer zo duur.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-04-2019 12:49
Ja, die zijn 3 keer zo duur.
klopt,
maar het Kan dus wel
Alle reacties Link kopieren
oh leuk kom je nou mee
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2019 12:48
jawel hoor, daar heb je speciale voor, kun je oa op Schiphol kopen

Ook op de bloemenmarkt in Amsterdam. Die plakken er desgevraagd een sticker op. (Ik betwijfel if ze bijhouden welke wel/niet aan de voorschriften voldoen..)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij tulpenbollen ook goed kijken of ze voor een warmer klimaat geschikt zijn. Ik krijg ze standaard voor mijn verjaardag opgestuurd (mijn vriendin post hier zeker ook ;-D ), maar ze zijn ook standaard nog nooit uitgekomen :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven