Waterontharder advies gevraagd

25-04-2019 10:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van een forum. Ik heb jullie advies nodig!

Ik heb na wat research besloten om een waterontharder aan te gaan schaffen, maar er zijn zoveel soorten waterontharders. Ik heb veel goede verhalen gehoord over de AMFA4000 waterontharder. Ook zijn ze op tv geweest en hebben ze veel filmpjes online hoe de ontharder werkt..

Heeft iemand van jullie ervaring met deze waterontharder? Deze is ook niet zo heel duur dus voor mij een lagere drempel om hem aan te gaan schaffen dan die andere ontharders (belachelijk, sommige gewoon +1000 euro).. Ik wil alleen wel dat hij goed zijn werk doet.

Help me out!
Alle reacties Link kopieren
Is dat dat ding wat je om de waterleiding moet doen? Da's werkelijk but. Het enige wat goed werkt zijn die waterontharders die met bakken zout werken waar het water doorheen moet lopen.
Wat jij bedoelt is al lang op de markt en het werkt met een soort van magneten. Maar ik geloof dat het weleens getest is, en er waterhardheid verandert er nauwelijks door. De AMFA4000 is dus rotzooi en weggegooid geld.
Als je echt zachter water wil moet je verhuizen naar plekken waar het water zachter is, of je moet wachten tot de watermaatschappij in jouw regio zorgt voor zachter water, of dat dure systeem kopen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Heb je je water eerst eens getest?
En ja dan kom je op een duurder apparaat uit.
Alle reacties Link kopieren
waterontharder met magneten/ lijkt me even goed werken als de bistabil armband(of hoe dat ding ook heet)Niet dus. En filmpjes kunnen heel mooi gemaakt worden he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Julia1001 schreef:
25-04-2019 10:48
Ik heb na wat research besloten om een waterontharder aan te gaan schaffen
...
Ik heb veel goede verhalen gehoord over de AMFA4000 waterontharder.
....
andere ontharders (belachelijk, sommige gewoon +1000 euro)
Blijkbaar was je research niet zo goed. Waarom wil je een waterontharder? Dan kun je toch niet uitkomen op iets wat niet echt werkt? Een echte is er een met een zoutvat en nee, die zijn niet goedkoop, maar goed onder de 1000 te krijgen. Of wil je reclame maken voor die slechte?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, heb het effect van zacht water mogen ondervinden op vakantie. Jeetje, ik hoefde nog maar 1 keer per week mijn haar te wassen, nu bijna dagelijks. Het is wel vreemd handen wassen, het lijkt of de zeep er niet af wil, maar dat is gewoon een gevoel.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Informeer eens bij een bedrijf dat echt die duurdere apparaten plaatst wat geschikt zou zijn. Voor jouw situatie.
Toevallig heb ik goede ervaringen met Puur water.

Wat mij betreft levenslang dit apparaat en dit bedrijf.

Een waterfilter/ontharder waar het water niet doorheen gaat kan niet echt werken wat mij betreft.
Ons apparaat werkt met een filter van een soort hars. En er wordt zout gebruikt om het filter te reinigen.
Kalk? Niet meer gezien sinds de plaatsing. Koffie en thee zijn lekkerder. En mijn allesreiniger? Na twee jaar nog geen halve fles leeg.
Ik denk daar de besparing aan zeep en wasmiddel, shampoo en alles de onderhoudsbeurt zo ongeveer betaalt. En dan nog hoe makkelijk dingen schoon worden. Badkamer uitgebreid poetsen? 25 minuten, inclusief de tegels op alle muren en de vloer dweilen. Even gauw de wasbak, douche en wc minuut of 10.

Mijn probleemhuid is zo makkelijk als een lammetje.
Alle reacties Link kopieren
Petra, hoe lang heeft het bij jou geduurt voor alle kalkaanslag verdwenen was? Dus op kranen, de douchedeur, waterkoker enzo?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
25-04-2019 14:20
Petra, hoe lang heeft het bij jou geduurt voor alle kalkaanslag verdwenen was? Dus op kranen, de douchedeur, waterkoker enzo?
Dat gaat niet weg, er wordt alleen moeilijker nieuw gevormd. Kalk wat er zit zal je eerst zelf moeten weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Die AMFA4000 waterontharder is rommel.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /1562382/0
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
25-04-2019 14:25
Dat gaat niet weg, er wordt alleen moeilijker nieuw gevormd. Kalk wat er zit zal je eerst zelf moeten weghalen.
:$ dat is nou jammer.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
25-04-2019 14:25
Dat gaat niet weg, er wordt alleen moeilijker nieuw gevormd. Kalk wat er zit zal je eerst zelf moeten weghalen.
Dat gaat wel weg hoor, onze waterkoker werd weer hartstikke schoon zonder dat ik daar moeite voor heb hoeven doen.
Er komt geen nieuwe kalkaanslag meer (tenminste bij ons niet op zwarte tegels met donkergrijze voegen of op de glaswand).

Wij hebben een echte waterontharder met harsfilter en zout.

Water zonder kalk neemt kalk op, hoe lang dat duurt voor badkamer weet ik niet, we hebben die samen met de ontharder ongeveer tegelijk geplaatst. Ik gok dat heftige aanslag wel even duurt helaas.
Alle reacties Link kopieren
zolena schreef:
25-04-2019 15:11
Dat gaat wel weg hoor, onze waterkoker werd weer hartstikke schoon zonder dat ik daar moeite voor heb hoeven doen.
Er komt geen nieuwe kalkaanslag meer (tenminste bij ons niet op zwarte tegels met donkergrijze voegen of op de glaswand).

Wij hebben een echte waterontharder met harsfilter en zout.

Water zonder kalk neemt kalk op, hoe lang dat duurt voor badkamer weet ik niet, we hebben die samen met de ontharder ongeveer tegelijk geplaatst. Ik gok dat heftige aanslag wel even duurt helaas.
Oh, toch? Nou, dat is weer een plus voor zo'n zoutbak.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Euhm week of acht. Ook in de badkamer. Waar ik jarenlang elke week flink met ontkalker en schrobben en inweken tijd doorbracht. De eerste weken zelfde regime, tot de kraan echt kalkloos werd, en de richeltjes krompen de resterende kalkrandjes ook langzaam weg. Waterkoker een weekje.
Het is nu wel vuil, maar het veegt zo makkelijk weg. Gewoon water en doekje.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
25-04-2019 23:51
Euhm week of acht. Ook in de badkamer. Waar ik jarenlang elke week flink met ontkalker en schrobben en inweken tijd doorbracht. De eerste weken zelfde regime, tot de kraan echt kalkloos werd, en de richeltjes krompen de resterende kalkrandjes ook langzaam weg. Waterkoker een weekje.
Het is nu wel vuil, maar het veegt zo makkelijk weg. Gewoon water en doekje.
Hoe vaak moet je zout bijvullen?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
26-04-2019 19:44
Hoe vaak moet je zout bijvullen?
Ligt aan je waterverbruik. Wij gebruiken 7 zakken in 2 jaar.
Verschilt ook per systeem. Hoeveel zout het verbruikt.
BriannaF schreef:
26-04-2019 19:44
Hoe vaak moet je zout bijvullen?
Hangt er vanaf hoe groot het zoutvat is en welk gewicht zakken zout je koopt. Wij vullen 1 keer per jaar bij en dan is het vat nog niet helemaal leeg. We gooien er dan zo’n 75kg in schat ik.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
25-04-2019 11:04
Is dat dat ding wat je om de waterleiding moet doen? Da's werkelijk but. Het enige wat goed werkt zijn die waterontharders die met bakken zout werken waar het water doorheen moet lopen.
Wat jij bedoelt is al lang op de markt en het werkt met een soort van magneten. Maar ik geloof dat het weleens getest is, en er waterhardheid verandert er nauwelijks door. De AMFA4000 is dus rotzooi en weggegooid geld.
Als je echt zachter water wil moet je verhuizen naar plekken waar het water zachter is, of je moet wachten tot de watermaatschappij in jouw regio zorgt voor zachter water, of dat dure systeem kopen.
Hi, ja het moet om de waterleiding. Hoe weet je dat het niet werkt?
Ja dat dure systeem vind ik het niet waard en verhuizen is een beetje lastig. Probeer een tussenoplossing te vinden :)
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
25-04-2019 11:16
Heb je je water eerst eens getest?
En ja dan kom je op een duurder apparaat uit.
Nee ik heb mijn water nog niet getest, raad je dat aan?
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
25-04-2019 11:31
Blijkbaar was je research niet zo goed. Waarom wil je een waterontharder? Dan kun je toch niet uitkomen op iets wat niet echt werkt? Een echte is er een met een zoutvat en nee, die zijn niet goedkoop, maar goed onder de 1000 te krijgen. Of wil je reclame maken voor die slechte?
Hi, de reden dat ik een waterontharder wil is omdat mijn water thuis erg hard is en zorgt voor vlekken in de gootstenen en douche.. Online zag ik een filmpje voorbij komen over de waterontharder en dacht dat is misschien de oplossing en nu vraag ik jullie mening. Waterontharder met een zoutvat ga ik ook even naar kijken. Mij leek zo'n waterontharder die om de waterleiding te zetten is wel makkelijk.
Julia1001 schreef:
01-05-2019 16:38
Hi, ja het moet om de waterleiding. Hoe weet je dat het niet werkt?
Heb je tijdens je uitgebreide onderzoek ook op reviews gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Julia1001 schreef:
01-05-2019 16:39
Nee ik heb mijn water nog niet getest, raad je dat aan?
Er wordt aanbevolen om niet onder de 4 te gaan zitten qua hardheid. Ik heb het idee dat een aantal mensen hier wel een machine onder 4 hebben, aangezien ze zeggen dat de kalk weggaat. Als je weet hoe hard je water is, weet je ook hoe hard je hem nodig hebt.
Hier staat iets over de hardheid van het water https://www.consumentenbond.nl/binaries ... kwater.pdf
Wij zitten nu met ontharder net wat onder de 4, dan heb je nog wel wat kalkafzetting maar heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
Echt, die magneten werken niet. Mijn halve familie zit in de waterbehandeling en ontharders met hars en zout zijn de enigen die werken.
Alle reacties Link kopieren
Julia1001 schreef:
01-05-2019 16:38
Hi, ja het moet om de waterleiding. Hoe weet je dat het niet werkt?
Ja dat dure systeem vind ik het niet waard en verhuizen is een beetje lastig. Probeer een tussenoplossing te vinden :)
Mijn zwager is daar een keer ingetrapt. Helemaal geinstalleerd, waterhardheid bij hun is 12dH en nadat dat ding er een maand omheen zat was het 11,5 dH ofzo. In ieder geval zo weinig dat niet was te achterhalen of het een natuurlijke schommeling was, of dat het door dat ding kwam.
Kalk was ook helemaal niet verdwenen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven