2 minuten stil in de winkel

04-05-2019 23:25 758 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag iets meegemaakt wat ik graag met jullie wil delen en graag jullie mening erover weten.

Helemaal vergeten dat het bijna tijd was ging ik om precies 20:00 uur naar de benzinepomp om wat te kopen. Overal was het rustig. Toen ik richting de shop van de benzinepomp liep zette de caissiere een brief op de toonbank waarop iets van ‘2 minuten stilte’ stond. Er was verder niemand binnen. Toen kwam ik binnen. De caissiere knikte naar me en ik zei heel rustig ‘is dat nu?’ waarop ze ‘ja is nu ingegaan’ zei. 2 minuten lang heeft ze niets gedaan en gezegd. 2 minuten later zei ze ‘het is voorbij, dank u wel’. Vond het een hele nette actie van haar maar wat ik raar vond was dat ze niet alleen stil was maar ook niets deed. Ik bedoel ze had mij toch ook gewoon kunnen helpen (mijn producten scannen) zonder te praten? Het principe is toch dat je ‘stil’ bent, dus je mond houdt en niet je ‘lichaam’? Of denk ik verkeerd. Er kwam trouwens in die 2 minuten nog een klant binnen en tegen hem zei ze fluisterend hallo en keek weer naar buiten. Heb echt het idee dat veel mensen stil zijn om stil te zijn en niet echt aan de doden denken. Hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft gelijk, ik vind het heel respectvol.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Het is bedoeld als een moment van bezinning, van stil staan bij.

Alleen je mond houden en tussendoor van alles blijven doen is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Treinen staan stil, vliegtuigen landen niet in die minuten. Netjes gedaan van dat meisje!
Alle reacties Link kopieren
Denk hier nog maar even over na...

Natuurlijk ben je stil en hou je je ook stil...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel aan alle doden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
liefnijntje schreef:
04-05-2019 23:25
Ik bedoel ze had mij toch ook gewoon kunnen helpen (mijn producten scannen) zonder te praten? Het principe is toch dat je ‘stil’ bent, dus je mond houdt en niet je ‘lichaam’?
[...]
Heb echt het idee dat veel mensen stil zijn om stil te zijn en niet echt aan de doden denken.
Je spreekt jezelf tegen in de OP.
Als ze je wél had geholpen had ze zich op iets anders moeten concentreren dan 'de doden' en was ze dus alleen stil geweest om stil te zijn. Nu ze even niets deed, had ze alle rust om haar gedachten uit te laten gaan naar de oorlogsslachtoffers.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Is dit serieus???
Dan ben je echt niet helemaal in orde hoor!
Zij wil tijdens die 2 minuten stilte stilstaan bij het feit dat er zoveel mensen voor onze vrijheid gevochten hebben en hierbij het leven hebben gelaten.
Dan moet jij even 2 minuten op je boodschappen wachten ja. Echt bizar dit topic!
Serieus? Ze had jouw gewoon moeten helpen?
Ik vind dat ze het goed gedaan heeft. Ik denk wel aan de doden en de oorlog. Wij waren thuis met onze kinderen en hebben het ervoor en erna over gehad over hoe belangrijk het is dat wij in vrijheid leven en hoe dankbaar we daarvoor moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het heel raar gevonden hebben als ze ging scannen. Stilte in bezinning is naar mijn idee niet jou helpen.
liefnijntje schreef:
04-05-2019 23:25
Heb echt het idee dat veel mensen stil zijn om stil te zijn en niet echt aan de doden denken.

Zij was dus niet stil om het stil zijn en heeft even een moment genomen om aan de doden te denken.
Poke-girl schreef:
04-05-2019 23:28
Treinen staan stil, vliegtuigen landen niet in die minuten. Netjes gedaan van dat meisje!
:O

Daar had ik nog nooit van gehoord!

Lijkt me idd dat als je publiekelijk meedoet met die 2 minuten dat je dan ook geen handelingen verricht.
Alle reacties Link kopieren
Herdenken en afrekenen gaat niet echt samen. Het is niet alleen stil zijn, maar ook stilstaan bij.
Alle reacties Link kopieren
scannen maakt geluid..

En heel netjes van dat meisje, goed gedaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
OMG, serious?
Heel Nederland herdenkt de mensen die gevochten hebben voor onze vrijheid en jij had verwacht dat zij wel even zou afrekenen? Ik vind jouw gedachte weinig respectvol. Naar deze werkneemster en de rest van Nederland.
anoniem_371483 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 23:36
24.32% gewijzigd
Wow. Ongelofelijk. Jij dan he.

Niks dan lof voor de dame achter de kassa!
Alle reacties Link kopieren
Heel netjes wat dat meisje deed.
2 minuten stil op 4 mei is niet alleen je mond houden maar (letterlijk) even stilstaan bij het moment van herdenken.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet hoe ze dat in winkels deden. Normaal ben ik thuis met dodenherdenking en stil. Maar vanavond zat ik in de bioscoop en de film draaide gewoon door.
En dit is dus precies waarom we moeten blijven gedenken. Er komt een generatie aan die blijkbaar niet meer weet waarom we gedenken.
Alle reacties Link kopieren
Of wat gedenken is.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig krijgt het winkelpersoneel zelf de vrijheid om deze 2 minuten in te vullen. Zij koos ervoor om haar werk stil te leggen. Dat is aan jou om te accepteren zo simpel is het.
Als je mee doet aan dodenherdenking ben je naar mijn idee niet alleen stil maar leg je ook even je werkzaamheden neer. Prima wat het meisje gedaan heeft dus. Raar dat jij het een beetje raar vond eigenlijk...

Hier deed de bioscoop enzo ook mee, tenminste een paar jaar geleden toen ik op 4 mei naar de bios ging was dat wel zo en dat stond ook aangegeven op zowel FB als in de bios zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de deur voor je neus dichtgooien, en net zo lang wachten tot je weg zou zijn voor ik weer mensen zou helpen.
Respectloos figuur ben je....
Alle reacties Link kopieren
Wat is 2 minuten op een mensenleven? 2 min.. Zeer respectvol van de cassiere hoe ze dit gedaan heeft. Zo kun je idd met je volle gedachten zijn bij zij die zich hebben ingezet voor de vrijheid; waaronder ook onze vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Wow zo veel reacties in een korte tijd. Bedankt allemaal. Ik bedoel het niet slecht trouwens. Maar toen ik vroeg of dat nu was en zei ‘ja is nu ingegaan zei’ stond de radio aan en daar zeiden ze ‘vanaf nu zijn we 2 minuten stil’. Dus zij was eigenlijk iets van 10 seconden te vroeg begonnen. Ze keek wel af en toe naar haar telefoon naar de tijd. Toen ze ‘het is voorbij’ draaiden ze weer iets van 10 seconden later muziek op de radio. En ik snap dat je helemaal stil moet zijn als je aan de mensen denkt die overleden zijn maar vond het gewoon apart. Dan moeten de mensen die op dat moment op straat lopen dus ook even stilstaan dan? Ik vraag het echt uit nieuwsgierigheid en niet omdat ik geen respect heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven