Tips voor crowdfunding

16-05-2019 10:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Wie o wie heeft ervaring met crowdfunding via facebook?
Ik ben van plan een doneeractie op te zetten maar heb geen idee welke crowdfundings platform goed staat
aangeschreven of wat dan ook.

Het gaat om een crowdfunding voor een te opereren kat van een vriendin van mij. De operatie gaat zo rond de 2000 kosten (complexe botbreuken), het gaat om een jong beestje en moeder staat er alleen voor met 4 kinderen. Het gezin heeft in de afgelopen 3 jaar al 2 katten verloren dus het zit hun niet mee. Ik zou haar nu graag willen helpen met een doneeractie.

Heeft iemand wellicht tips?
anoniem_13055 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 11:11
44.47% gewijzigd
Een doneeractie? Voor wie nu dit keer?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er niet meerdere crowdfunding platforms voor diverse redenen om mensen te laten crowdfunden? Zonder informatie over waarom mensen zouden moeten doneren, hoe moeten wij nou weten welk platform het geschiktst is?

Is Google stuk?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat vragen vrij stond:-)
Jammer deze eerste 2 reacties.
Alle reacties Link kopieren
https://www.fundwijzer.nl/platformen
Animo neemt sterk af, je zou het kunnen proberen via FB-groepen van dierenliefhebbers etc.
sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je dit voor ze wilt doen, maar denk je dat je het geld op tijd bij elkaar kunt krijgen voor die operatie?

Facebook is op dit moment nog gratis. Maar de meeste platforms vragen een vergoeding zowel per transactie (vaak minder dan een euro) als over het totale bedrag (5-8% zie ik zo snel).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan echt niet veel mensen warm voor lopen.
Laat dat arme beestje inslapen met complexe botbreuken.
Alle reacties Link kopieren
Soms moet je een dier gewoon laten inslapen en uit zijn lijden verlossen vind ik hoor.
Wow, dus zolang er geen geld is loopt dat beestje rond met complexe botbreuken?? O_O
Alle reacties Link kopieren
Ligt dat beestje dan niet te kramperen terwijl die crowdfunding loopt? En stel na 6 weken heb je niet genoeg opgehaald, dan heeft dat beestje pijn geleden en wordt het alsnog ingeslapen?

Ik waardeer je actie en ik geloof dat het uit een goed hart komt, maar voor de kat is het beter om het in te laten slapen.
Onlangs heeft er hier een plaatselijke dierenliefhebber 2000 euro betaald aaneen operatie voor een huisdier. De eigenaar had een oproep gedaan via de plaatselijke krant voor donatie.
Alle reacties Link kopieren
Complex in de zin van niet behandelbaar door reguliere dierenarts wegens ontbreken expertise.

Diertje is direct voor consult naar dierenarts gegaan en direct narcose + foto's en pijnstilling.

Beestje loopt dus zeker niet rond met deze breuken maar ligt bij de dierenarts, klaar voor zijn operatie.

Ik wil een actie starten omdat haar financieel te ondersteunen omdat ze anders in de knel gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
16-05-2019 11:52
Onlangs heeft er hier een plaatselijke dierenliefhebber 2000 euro betaald aaneen operatie voor een huisdier. De eigenaar had een oproep gedaan via de plaatselijke krant voor donatie.
Wat fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Diertje wordt dus sowieso geholpen en wordt op korte termijn geopereerd.
Dit diertje betekent erg veel voor moeder en haar kinderen en zowel het beestje als dit gezin verdienen het vind ik!
Inslapen is sowieso geen optie. Zo erg is hij er ook niet aan toe! Is verder kerngezond en nog jong:-)
Alle reacties Link kopieren
bijna-mama27 schreef:
16-05-2019 11:59
Beestje loopt dus zeker niet rond met deze breuken maar ligt bij de dierenarts, klaar voor zijn operatie.

Ik wil een actie starten omdat haar financieel te ondersteunen omdat ze anders in de knel gaat komen.

En daar blijft hij liggen tot er voldoende geld is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Crowdfunding, dus geld ophalen bij particulieren om te investeren, zouik crowdfunding noemen.

Bedelen, collecteren, om giften vragen, zou ik geen crowdfunding noemen. Maurik ben ouderwets in die dingen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Leen ze het geld en laat ze het in termijnen terugbetalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Of vraag de EO.

Het geld voor Geuko was toen snel bij elkaar, terwijl de crowdfunding-actie al langere tijd liep. Het joch is enorm opgepept in Amerika. Ik hoop dat het goed gaat komen met hem.

https://www.adventure-geuko.com/index.php/blog
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 11:26
Leuk dat je dit voor ze wilt doen, maar denk je dat je het geld op tijd bij elkaar kunt krijgen voor die operatie?

Facebook is op dit moment nog gratis. Maar de meeste platforms vragen een vergoeding zowel per transactie (vaak minder dan een euro) als over het totale bedrag (5-8% zie ik zo snel).
Misschien kan de kat op korte termijn geopereerd worden en betalen ze later of in termijnen?
bijna-mama27 schreef:
16-05-2019 10:59
. Het gezin heeft in de afgelopen 3 jaar al 2 katten verloren dus het zit hun niet mee.
Maar nog steeds hebben ze niet geleerd om de nieuwe, jonge kat te verzekeren tegen ziektekosten? Dat vind ik toch echt een dom risico aangaan als je kennelijk krap bij kas zit...
JollyRider schreef:
16-05-2019 12:08
Crowdfunding, dus geld ophalen bij particulieren om te investeren, zouik crowdfunding noemen.

Bedelen, collecteren, om giften vragen, zou ik geen crowdfunding noemen. Maurik ben ouderwets in die dingen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding
Misschien is de ROI dat je mooie foto’s krijgt van het herstelde beestje.
Let er ook op dat je een methode gebruikt waarbij mensen hun geld terugkrijgen als het beoogde bedrag niet is gehaald. Anders krijg je daar weer problemen mee, dat mensen hebben gedoneerd voor een operatie die nooit plaats heeft kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
16-05-2019 12:53
Maar nog steeds hebben ze niet geleerd om de nieuwe, jonge kat te verzekeren tegen ziektekosten? Dat vind ik toch echt een dom risico aangaan als je kennelijk krap bij kas zit...
Ik vind het sowieso dom om maar dieren te blijven aanschaffen als je krap bij kas zit.
En een kwestie van je prioriteiten niet helemaal op orde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gevoelloze, veroordelende reacties allemaal. Bah!
Wat weten jullie het allemaal weer goed in te vullen, ongelooflijk.

Het is een goedbedoelde actie van mij (en mijn gezin, bedacht door mijn zoontje van 10). En we gaan haar helpen, hoe dan ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven