Aan welke vakken had je een hekel op de middelbare school?.

31-05-2019 16:36 107 berichten
Er is al een topic met de leukste vakken.


Nu de minst leuke.
De vakken die je haatte, niet kon, het vak dat je leerkracht niet goed kon geven, ...


En bijkomende vraag:
Ben je er in 't latere leven misschien toch iets mee gaan doen qua job of studie?
Alle reacties Link kopieren
Latijn, Aardrijkskunde en Frans.

Later de talen nog wel nodig gehad, aardrijkskunde was voor mij volmaakt nutteloos.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik haatte gym. Echt uit mijn tenen.

Het was altijd iets met een bal en/of teamsport. Softbal bestond uit twee uur op het gras liggen, want als je dan een keer raak en ver mepte, kon je op je dooie akkertje een rondje lopen. Dus sloeg ik vaak over. En dan werd ik de les uitgestuurd als het begon op te vallen. “Ben jij al aan slag geweest?” Antwoordde ik netjes: “Nee dank je, ik lig hier wel goed”. Of ik weigerde met een bal op anderen te gooien, ook al niet goed!

En ja, ik doe nu iets met sport. Destijds ook al want van sport op school word je niet fit. Ik geef naast mijn kantoorbaan ook sportles, alleen aan volwassenen.
Hoewel ik heel sportief en actief ben had ik echt een spuughekel aan gym of LO.
En wiskunde vond ik ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Wiskunde. Echt een grondige hekel. Heb t ook nooit nodig gehad.
Techniek, wiskunde, economie, natuurkunde en scheikunde.
Geschiedenis.
Compleet waardeloos en in mijn ogen voor een groot deel geromantiseerd en gelogen. Bijvoorbeeld chrisopher colombus, word doorgaans als held neegezet door heel het westen maar het is niets anders dan een doorgedraaide gek en massamoordenaar.
Alle reacties Link kopieren
Gym
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
31-05-2019 16:47
Hoewel ik heel sportief en actief ben had ik echt een spuughekel aan gym of LO.
En wiskunde vond ik ook niks.
Jaaa, zo heette het: “lichamelijke opvoeding”. Wat een benaming. Ik kreeg een keer een invaller als conrector die wilde mij strafregels laten schrijven (weer eens weggestuurd). Die kreeg een keurig betoog retour waarom dit soort opvoeding geen taak van school is én dat ze het heel slecht uitvoerden ook nog eens en dat ik slechts aan mijn aanwezigheidsplicht wilde voldoen.

Ook daar ben ik later wat mee gaan doen, ik ging rechten studeren. :-D
mermedina wijzigde dit bericht op 31-05-2019 16:56
6.22% gewijzigd
JollyRider schreef:
31-05-2019 16:44
Latijn, Aardrijkskunde en Frans.

Later de talen nog wel nodig gehad, aardrijkskunde was voor mij volmaakt nutteloos.
Wat kregen jullie bij aardrijkskunde dan? Ik vind het best fijn dat ik in grote lijnen snap waarom de aarde en het weer zo zijn zoals ze zijn. :$

Ik had echt een schijthekel aan alle talen behalve Nederlands. Ik ben niet zo goed in dingen letterlijk onthouden. Durfde zelfs geen Engels te spreken op de middelbare school omdat de grammatica en dergelijke veel belangrijker was dan je verstaanbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
31-05-2019 16:50
Wiskunde. Echt een grondige hekel. Heb t ook nooit nodig gehad.
Hier hetzelfde.
Ik stond in de 2e (MAVO) een 3 gemiddeld geloof ik. Als ik wiskunde zou laten vallen zou ik een 6 op mijn eindrapport hebben en overgaan aldus de wiskundedocent, maar mondje dicht.
Nou, deal hoor! Zeker weten! Ik hield met alle plezier m'n klep :P
Life is a bitch (and I'm helping her).
YellowLemon schreef:
31-05-2019 16:54
Wat kregen jullie bij aardrijkskunde dan? Ik vind het best fijn dat ik in grote lijnen snap waarom de aarde en het weer zo zijn zoals ze zijn. :$

Ik had echt een schijthekel aan alle talen behalve Nederlands. Ik ben niet zo goed in dingen letterlijk onthouden. Durfde zelfs geen Engels te spreken op de middelbare school omdat de grammatica en dergelijke veel belangrijker was dan je verstaanbaar maken.
Topografie interesseerde mij nog wel.
Ik wil best ongeveer weer weten waar bepaalde steden / landen / ... liggen.
Altijd handig om op reis te gaan :-).

Maar alles rond het weer, steensoorten, ... interesseerde mij toch écht geen moer.

Biologie kon ik niet.
5 jaar lang gedelibereerd.
Met op mijn "hoogtepunt" in mijn 6de jaar met Kerst-examen een 2.

Mijn moeder heeft mij voor mijn her-examens nog proberen te redden, maar ook zij kreeg er een punthoofd van.

Ik kreeg overigens letterlijk van leerkracht Bio te horen "Ik weet dat je het niet kan, als je niet voor vak X gebuisd was en ook daar een her voor had, had ik je er nog wel doorgesleept en je een 5 gegeven aan 't eind van 't jaar*. Ik weet toch 300 % zeker dat je nooit iets met Bio gaat doen."
Ik gok dat ze er mij bij die hers alsnog heeft doorgesleept, want ik had exact ... een 5.1 :-).


Ook jaren in discussie gelegen met mijn leerkrachten Engels en Duits.
Ik wou mij gewoon zien te redden op vakantie / aan telefoon, zij wilden alles met perfecte werkwoordsvormen, perfecte uitgangen (met Duits), ...
Dat kon ik niet en zal ik nooit kunnen.

Met Engels redde ik het meestal nog wel met een 5*.
Duits was een ramp qua punten.



*In België ben je geslaagd met een 5.
Natuurkunde.
Ik denk in woorden en geschreven woorden, maar niet in plaatjes. Het kost me dan ook enorm veel tijd om een plaatje te begrijpen.
Resultaat: wat voor iedereen logisch leek was voor mij een enorme puzzel om überhaupt het verschil tussen plaatje a en plaatje b te vinden. Soort van Chinees.

Ik heb er weinig last van gehad in mijn loopbaan - pas nu ik mijn kinderen help bij hun huiswerk.
Alle reacties Link kopieren
Techniek, vreselijk!
Solderen, zagen, boren etc. Ik heb er niets mee, nu nog steeds niet echt.
Als er iets gedaan moet worden in huis doet vriend het en ik ben het "hulpje" (lees: ik geef de schroevendraaier aan).
Grote klussen laten we doen.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
31-05-2019 16:54
Wat kregen jullie bij aardrijkskunde dan? Ik vind het best fijn dat ik in grote lijnen snap waarom de aarde en het weer zo zijn zoals ze zijn. :$

Ik had echt een schijthekel aan alle talen behalve Nederlands. Ik ben niet zo goed in dingen letterlijk onthouden. Durfde zelfs geen Engels te spreken op de middelbare school omdat de grammatica en dergelijke veel belangrijker was dan je verstaanbaar maken.
Ik had vooral een stuitend slechte docent :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wiskunde. Snapte er niks van. Zo jammer!
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
31-05-2019 17:09
Techniek, vreselijk!
Solderen, zagen, boren etc. Ik heb er niets mee, nu nog steeds niet echt.
Als er iets gedaan moet worden in huis doet vriend het en ik ben het "hulpje" (lees: ik geef de schroevendraaier aan).
Grote klussen laten we doen.
Oh ja, dat rekende ik niet eens onder de echte vakken. Mijn technische vermogen is dat ik de Klussenier kan bellen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Gym!

En ik deed er alles aan om niet mee te hoeven doen; 3 keer per maand ongesteld en een jaar lang mijn hersenschudding uitgekauwd.
tróia wijzigde dit bericht op 31-05-2019 17:15
2.66% gewijzigd
Licht uit.
Zelfspot aan.
Het meest had ik een hekel aan geschiedenis. Dat boeit me echt voor geen meter. daarna kwam aardrijkskunde. Sommige mensen hebben het hier over een slechte docent maar als wij ons rooster gingen halen dan wisten w pas welke docent we voor welk vak hadden . dat kon dus elk jaar anders zijn.
Kregen jullie écht Techniek op school?
Nooit gehad.


En waarschijnlijk een aantal leerkrachten daarmee een hart-aanval bespaard.


(Ik ben een kluns. Mensen beginnen te gillen als ik een schroevendraaier vast neem of de woorden "zal ik ook helpen schilderen" uitspreek.

Laat staan dat ik es effe met een zaag of boor aan de slag zou gaan.
Dat overleeft niemand.)
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
31-05-2019 17:14
Sommige mensen hebben het hier over een slechte docent maar als wij ons rooster gingen halen dan wisten w pas welke docent we voor welk vak hadden . dat kon dus elk jaar anders zijn.
En een docent kan niet slecht zijn als je niet vooraf weet welke docent je krijgt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
-jolijn- schreef:
31-05-2019 17:08
Natuurkunde.
Ik denk in woorden en geschreven woorden, maar niet in plaatjes. Het kost me dan ook enorm veel tijd om een plaatje te begrijpen.
Resultaat: wat voor iedereen logisch leek was voor mij een enorme puzzel om überhaupt het verschil tussen plaatje a en plaatje b te vinden. Soort van Chinees.
Ja, ik ook - denk ik. Vakken met een gebrek aan woorden spraken mij niet aan. Ik kan me niet herinneren dat ik moeite had met plaatjes, maar met kale formules zeker wel. Ik kon nooit goed onthouden welke waarvoor was. Ik zag er niet gelijk een verhaal bij ;-)
Nooit een leuke docent Duits gehad dus een hekel aan dat vak.

En ik haatte Economie nogal. Maar die docent was wel aardig. Dus ik weet zeker dat die 5.6 op m'n eindexamen uit zijn hoge hoed kwam en niet de mijne. Ik snapte nooit ene klap ervan en als uitleg kwam hij telkens weer met dezelfde tekening van een fabriek en mensen....en de eeuwige uitleg over schaarste. Snap 't nog steeds maar half.
JollyRider schreef:
31-05-2019 17:18
En een docent kan niet slecht zijn als je niet vooraf weet welke docent je krijgt?
Natuurlijk kan dat. Ik dacht eerst dat ik slecht was in wiskunde maar achteraf lag dat aan de docent. Het andere jaar had ik een andere docent die het wel goed uit kon leggen en ik ging toen naar een 9.
Aardrijkskunde. Het enige waar ik echt geen hol van begreep. Zo effing oninteressant ook die grondsoorten of hoe goederen ergens in een loods worden opgeslagen bij de haven in Rotterdam, who cares!

Verder de onzin tweede fase vakken zoals KCV (dieptepunt: ga op de foto als een Griekse god/in, wtf) en CKV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven