Doen jullie iets speciaals met Pinksteren?

03-06-2019 16:36 56 berichten
Nu zondag is het Pinksteren en volgende week maandag is het Pinkstermaandag.
Pinksteren is natuurlijk héél anders dan Kerst en Pasen.

Vieren jullie ook Pinksteren? Doen jullie dan ook iets met gezin en/of familie of niet?
Of is het gewoon een normaal weekend met een extra vrije dag?
En hebben jullie plannen voor dit weekend?

Wij gaan al zolang ik me kan herinneren op Pinksteren uiteten met mijn opa en oma aan mijn vaders kant.
Dat is ondertussen al een hele grote groep geworden waarbij we zowat half het restaurant in beslag nemen. :proud:
We gaan altijd naar hetzelfde restaurant en mijn opa en oma staan daarop dat we dat elke Pinksterzondag doen.
Dus ja, we gaan s'middags naar mijn ouders en daarna uiteten met de familie.
Voor de rest geen plannen. Pinkstermaandag zien we wel wat we doen. Of lekker niks doen, dat kan ook.

Nu jullie...
Moet je dat nu ook al vieren?

Ik vier Pasen al niet, laat staan dat ik Pinksteren zou gaan vieren.

Een zondag zoals alle 51 andere zondagen.



En ik ben sowieso elke maandag thuis.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 16:50
12.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het gewoon als een extra vrije dag. Alleen kerst vieren we, Pasen is niet meer dan een lekker ontbijtje en een lang weekend. Pinksteren vind ik al helemáál niet bijzonder.
Ik doe helemaal niets. Uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig komen mijn schoonouders koffie drinken omdat ik later die week jarig ben maar dan op vakantie ben. Maandag ga ik inpakken en verder doen we er niks aan, nooit gedaan ook.
Belg007 schreef:
03-06-2019 16:49
Moet je dat nu ook al vieren?

Je moet niks. Ik zeg ook niet dat je iets moet doen.

Maar het is een officiële feestdag én een verlengt weekend en veel mensen doen dan wel iets.
Weekendje weg of festival zoals Pinkpop of iets anders.
Het is hier geen vrije dag, dus ik ben gewoon aan het werk.
Wij deden altijd een uitje op tweede pinksterdag. Vorig jaar ging dat al wat moeizaam, en kreeg ik alleen mijn jongste mee, dus ik denk dat het er dit jaar niet meer van komt. Ze willen nog wel naar pretparken, mits er vrienden mee mogen, maar met mama naar het Muiderslot of schaapjes kijken op Texel vinden ze niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan al meer dan 10 jaar met Pinksteren kamperen met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Nee; ik zie ook niets speciaals in de winkels liggen. Ik denk dat ze verwachten dat de Nederlanders niet aan Pinksterdiners doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-06-2019 17:11
Nee; ik zie ook niets speciaals in de winkels liggen. Ik denk dat ze verwachten dat de Nederlanders niet aan Pinksterdiners doen.
Het volgende marketing-gat in de markt is gevonden :-D.

Tijd om iedereen te laten geloven dat half de wereld Pinksteren wél viert.
En dat jij de enige bent die niet half de supermarkt leeg koopt aan eten en een groot diner moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is dan jarig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier de uitstorting van de Heilige Geest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
03-06-2019 17:13
Het volgende marketing-gat in de markt is gevonden :-D.

Tijd om iedereen te laten geloven dat half de wereld Pinksteren wél viert.
En dat jij de enige bent die niet half de supermarkt leeg koopt aan eten en een groot diner moet doen.
Ik denk dat het alleen maar minder wordt. Ook Pasen denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Overal veel te druk door dat lange weekend, dus nee.
retrostar schreef:
03-06-2019 17:14
Ik denk dat het alleen maar minder wordt. Ook Pasen denk ik.
Ik zie in de supermarkt rond Pasen alleen maar meer eten en meer reclame hangen.
Want waarom zou je het bij Pasen alleen houden, als je ook 2 dagen achter elkaar kan (vr)eten?

Voor 2de Paadag doe je dus uiteraard ook een groot diner.


En voor Moederdag en Vaderdag moet heel de familie uiteraard ook samenkomen.



Vreemd dus dat marketeers nog niet zijn ingesprongen op het "gat" van Pinksteren en Pinkstermaandag.

En OH-Hemelvaart.
Gatinmijnsok schreef:
03-06-2019 17:07
Wij gaan al meer dan 10 jaar met Pinksteren kamperen met vrienden.

Leuk!
Hopelijk hebben jullie dan droog weer. Geniet ervan.
retrostar schreef:
03-06-2019 17:14
Ik denk dat het alleen maar minder wordt. Ook Pasen denk ik.

Dat denk ik niet. Het is pure commerce en als die er een slaatje uit kunnen slaan zal het zeker niet minder worden.
Kijk eens wat supermarkten en horeca ect. niet verdiend aan Pasen, maar vooral Kerst is big business en brengt heel veel geld in het laatje.
En dat zal denk ik alleen maar groter worden, maar wel steeds minder en minder christelijk en meer commercieel.
Dat verdwijnt echt niet want dat is heel goed voor de economie en commercie.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
03-06-2019 17:19
Ik zie in de supermarkt rond Pasen alleen maar meer eten en meer reclame hangen.
Want waarom zou je het bij Pasen alleen houden, als je ook 2 dagen achter elkaar kan (vr)eten?

Voor 2de Paadag doe je dus uiteraard ook een groot diner.


En voor Moederdag en Vaderdag moet heel de familie uiteraard ook samenkomen.



Vreemd dus dat marketeers nog niet zijn ingesprongen op het "gat" van Pinksteren en Pinkstermaandag.

En OH-Hemelvaart.
Ik denk toch dat deze christelijke feestdagen niet genoeg sfeer hebben om de mensen enthousiast te krijgen.
Ik ben al jaren uitgekeken op de paashaas en eieren, en van pinksteren weet ik helemaal geen aansprekende symboolfiguren.
Dat laatste feest is eigenlijk een soort lentefeest geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het christelijke karakter verdwijnt wel steeds meer en meer.
Want ik denk dat 9 op de 10 niet weet wat men gedenkt met Pinksteren. Of Pasen.
Maar het brengt wel geld op. En een Pinksterweekend met goed weer is weer heel goed voor de horeca.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
03-06-2019 17:25
Dat denk ik niet. Het is pure commerce en als die er een slaatje uit kunnen slaan zal het zeker niet minder worden.
Kijk eens wat supermarkten en horeca ect. niet verdiend aan Pasen, maar vooral Kerst is big business en brengt heel veel geld in het laatje.
En dat zal denk ik alleen maar groter worden, maar wel steeds minder en minder christelijk en meer commercieel.
Dat verdwijnt echt niet want dat is heel goed voor de economie en commercie.
Misschien niet goed gekeken, maar ik zie geen pinksterassortiment in de supers. Het hoeft ook niet hoor, voor mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-06-2019 17:26
Ik denk toch dat deze christelijke feestdagen niet genoeg sfeer hebben om de mensen enthousiast te krijgen.
Ik ben al jaren uitgekeken op de paashaas en eieren, en van pinksteren weet ik helemaal geen aansprekende symboolfiguren.
Dat laatste feest is eigenlijk een soort lentefeest geworden.

Kerst heeft niet genoeg sfeer? ;)

Mensen geven wel steeds meer een andere (en eigen) invulling van vrije dagen en zogenaamde christelijke feestdagen.
Het wordt gewoon seculier en dat is ook prima, maar waarom zou je feestdagen afschaffen? We hebben er in Nederland al zo weinig vergeleken met de rest van de EU. En het brengt op.
retrostar schreef:
03-06-2019 17:28
Misschien niet goed gekeken, maar ik zie geen pinksterassortiment in de supers. Het hoeft ook niet hoor, voor mij.

Nee, maar mensen gaan misschien barbecueën of nodigen gasten uit ect.
En het Kerst- en Paasassortiment neemt wel ieder jaar toe, althans daar lijkt het wel op.
En de horeca profiteert, zeker met goed weer. Maar ook de hotel- en recreatiesector.
Alle reacties Link kopieren
Kerst wel. Die mag blijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee. Ik geloof niet. En ik heb al genoeg hekel aan kerst en pasen.

En we hadden toch al vrij, dus zijn we lekker op pad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven