risico's nemen

05-06-2019 10:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke dingen doe jij, waarvan een ander vindt dat je echt een enorm risico neemt?

Ik bedoel dat in de meest brede zin van het woord en ik kom erop omdat ik net lees dat iemand niet doucht met onweer, werkelijk nog nooit van gehoord en een veiligheidsmaatregel waarbij je een te verwaarlozen klein risico uitsluit, in mijn optiek.

Om eens wat voorbeelden te noemen: vleeswaren over de datum eten, niet met de auto bij code oranje, kleinere hypotheek dan je kan dragen, niet op vakantie naar een land waar je de taal niet van spreekt, altijd ruim op tijd op het vliegveld, nooit geld beleggen maar altijd sparen, altijd een trein eerder dan nodig is, een vestje mee als het een koude avond dreigt te worden, geen half glaasje wijn als je nog moet rijden, bij ieder pijntje naar de dokter, niet wisselen van werk omdat je nu een vast contract hebt, nooit te lang in de zon terwijl je niet gesmeerd hebt of nooit filet americain eten want kans op wormpjes of niet barbecueën want te zwart of niet gaar.

Ik wil maar zeggen: er zijn altijd dingen die je juist wel doet, en die een ander niet doet omdat er risico bestaat. Sommige dingen doe ik wel, andere dingen niet. Maar ik neem vaak welbewuste risico's, vooral omdat ik dan denk dat zal allemaal wel loslopen. Maar ik doe ook wel dingen niet, omdat er een risico aan zit, wat een ander dan weer verwaarloosbaar klein vind. Ik heb jaren geen rokjes 's avonds gedragen omdat ik er van overtuigd was dat ik blaasontsteking zou krijgen.

Zouden er mensen zijn die op geen enkel vlak ook maar het kleinste risico nemen?
ninanoname wijzigde dit bericht op 05-06-2019 11:20
Reden: Goede tip van Diana
4.98% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ja die zijn er vast. En nu?
.
Alle reacties Link kopieren
Het hele leven is één groot risico vaak zonder dat je het weet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, wat wil je met dit topic?
Natuurlijk zijn er mensen die wel eens wat over de datum eten.
Natuurlijk zijn er mensen die wel korte rokjes 's avonds dragen.
Natuurlijk zijn er mensen die niet zoveel zonnebrand smeren.
natuurlijk zijn er mensen die aangebrand vlees eten.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-06-2019 10:54
Het hele leven is één groot risico vaak zonder dat je het weet.
Precies, en wij mensen zijn enorm kwetsbaar.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is vooral of jij je aan alle veiligheidsvoorschriften houdt die je kent of dat je sommige risico's voor lief neemt. Ik ben van de school dat leven sowieso al een risico is, dus een beetje extra kan er ook nog wel bovenop zonder dat het direct ernstig is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
05-06-2019 10:55
Precies, en wij mensen zijn enorm kwetsbaar.
En neem je daarom nooit een risicootje, nooit op het randje of net erover? Of denk je juist dat het allemaal wel mee zal vallen en schipper je er een beetje mee?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
05-06-2019 11:00
En neem je daarom nooit een risicootje, nooit op het randje of net erover? Of denk je juist dat het allemaal wel mee zal vallen en schipper je er een beetje mee?
Dat ligt eraan waar het om gaat uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn er mensen die overal voor de meest veilige/zekere optie kiezen en het liefst in hun veilige comfortzone blijven, maar daar zullen ze dan wel een reden voor hebben. Ik ben niet zo, juist het extreem tegenovergestelde, maar wat maakt dat verder uit? Ze zullen zich daar wel prettiger bij voelen, dus wie ben ik om daarover te oordelen?
Als je nooit risico neemt betekent dat al dat je nooit de deur uit kunt gaan. Iedereen neemt risico's, de hele dag door. Dat zijn zeg maar de normale, dagelijkse risico's.

Daarnaast neem ik ook wel eens extra risico's. Zo fotografeer ik regelmatig op afgelegen plekken, 's morgens heel vroeg, soms als het nog bijna donker is. En daarmee neem ik risico. Risico op een Thijs H., maar vooral op sommige plekken risico om criminelen tegen te komen die drugsafval dumpen etc. Maar goed, ik ga toch want ik wil mezelf daar niet door laten beperken.
Loop ook 's avonds en s nachts alleen over straat.

Mbt werk ging ik altijd heel erg voor zekerheid. Dat laat ik steeds meer los, want ik word er niet gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
To, je had beter kunnen vragen: welke dingen doe jij, waarvan een ander vindt dat je echt een enorm risico neemt! :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
05-06-2019 11:08
Als je nooit risico neemt betekent dat al dat je nooit de deur uit kunt gaan. Iedereen neemt risico's, de hele dag door. Dat zijn zeg maar de normale, dagelijkse risico's.
In huis loop je ook veel risico's, hoef je de deur niet voor uit ;-). Risico's horen bij het leven.
Dahlia74 schreef:
05-06-2019 11:10
In huis loop je ook veel risico's, hoef je de deur niet voor uit ;-). Risico's horen bij het leven.
Ja inderdaad. En als je roerloos in je bed blijft liggen heeft dat ook weer risico. Eigenlijk is het leven één lange spannend film.
Ik an geloof ik weinig met de voorbeelden die je geeft. Sommige dingen doe ik inderdaad nooit. Andere dingen weer wel. Zo'n beetje als elk gemiddeld mens denk ik.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-06-2019 11:08
To, je had beter kunnen vragen: welke dingen doe jij, waarvan een ander vindt dat je echt een enorm risico neemt! :biggrin:
Nou inderdaad, dat vat de boel wel samen. Ik zet het er even bij.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
05-06-2019 11:19
Nou inderdaad, dat vat de boel wel samen. Ik zet het er even bij.
Ik zou de hele OP weg halen en alleen dat er in zetten. Je OP is een beetje los zand.
Zoals het er nu staat gaat het echt nergens meer over.
Orișa schreef:
05-06-2019 11:16
Ik an geloof ik weinig met de voorbeelden die je geeft. Sommige dingen doe ik inderdaad nooit. Andere dingen weer wel. Zo'n beetje als elk gemiddeld mens denk ik.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen vinden dat ik een enorm risico neem door op alle tijden van dag en nacht op de fiets naar mijn werk te gaan. Alleen dus, als vrouw. Anderen vinden waarschijnlijk dat ik een enorm risico neem door op een raffinaderij te werken. Sommigen hier op het forum vinden dat ik een enorm risico heb genomen door boven de 35 welbewust zwanger te worden.
Ik heb gisteren overigens ook gedoucht toen het onweerde en ben in de avond naar mijn sporttraining gefietst en toen de regen voorbij was ook weer naar huis.
Sommigen vinden dat ik een enorm risico neem door nooit naar houdbaarheidsdata te kijken. Met vlees en vis zou ik dat overigens wel doen, maar vlees eten we niet en vis altijd binnen 2 dagen na het kopen. Rest beoordeel ik gewoon (en eet ik in de meeste gevallen).
Volgens mij neen ik vaak risico's waarvoor anderen me ook waarschuwen, zit zolang ik me herinner in me.
Soms hebben ze gelijk en soms niet.

Dat kan zijn bij de aankoop van een bepaalde auto, een reis naar een niet toeristisch oord, in huis halen van een bepaald ras hond, kleur keuzes in huis, een vaste baan op zeggen om een andere richting in te slaan met minder zekerheid.

Nu sta ik voor de uitdaging een stukje grond met bouwkavel te kopen in Ierland.

Houd van dingen die anderen misschien risico's noemen maar ik vind het eigenlijk gewoon leven.
Als ik iets wil dan ga ik ervoor, hoe riskant het ook moge zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, met sommige dingen ben ik overdreven voorzichtig, ik durf best veel niet. En ik neem inderdaad altijd een trein eerder omdat ik het haat om te misschien te laat te komen en de stress die dat met zich meebrengt.
Aan de andere kant fiets ik rustig om 3 uur 's nachts alleen naar huis en zou het niet in me opkomen niet te douchen als het onweert (nog nooit van gehoord zelfs).
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Het grootste risico dat ik elke keer weer neem is dat ik te lang in de zon blijf zitten waardoor mijn hele lichte huid al 1000 keer is verbrand en ik bang ben dat ik huidkanker zal krijgen. Tja, ik denk dat dat ook het enige is waar ik bang voor ben.

Qua eten, vliegveld e.d. vind ik zelf geen risico. Als ik ziek wordt merk ik het vanzelf wel en dan spuug je het uit en is het weer prima.
Alle reacties Link kopieren
rokjes veroorzaken blaasontsteking? Nog nooit gehoord, misschien dat mijn rokken altijd lang genoeg waren om daar geen last van te hebben.
Levensmiddelen over de datum? Nou als ik een keukenkastjesopruimbui heb loop ik alles na, en dan gooi ik dingen weg die er al te lang staan, niet eens omdat ik denk dat ik er ziek van zou worden, maar als ik het na zo'n lange tijd nog niet gegeten heb, is de kans groot dat ik dat niet meer doe.
Eten dat ik vandaag maak, waarvan overblijft, blijft gewoon op fornuis staan tot morgen.
Kaas is veel lekkerder als het niet in de koelkast ligt,
In China heel lekker ijs gegeten, was verpakt, maar zo'n rare vorm dat het vast al een keer ontdooid was geweest.
's avonds laat nog op de fiets, en ik doe ook de deur open als er na 9 gebeld wordt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
05-06-2019 12:48
rokjes veroorzaken blaasontsteking? Nog nooit gehoord, misschien dat mijn rokken altijd lang genoeg waren om daar geen last van te hebben.
Levensmiddelen over de datum? Nou als ik een keukenkastjesopruimbui heb loop ik alles na, en dan gooi ik dingen weg die er al te lang staan, niet eens omdat ik denk dat ik er ziek van zou worden, maar als ik het na zo'n lange tijd nog niet gegeten heb, is de kans groot dat ik dat niet meer doe.
Eten dat ik vandaag maak, waarvan overblijft, blijft gewoon op fornuis staan tot morgen.
Kaas is veel lekkerder als het niet in de koelkast ligt,
In China heel lekker ijs gegeten, was verpakt, maar zo'n rare vorm dat het vast al een keer ontdooid was geweest.
's avonds laat nog op de fiets, en ik doe ook de deur open als er na 9 gebeld wordt.

Een hardnekkig misverstand: https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... rte-rokjes
Ik herken de uitdrukking van de tijd dan vriendinnen/jonge meiden op vakantie naar een warm land waren geweest en terug kwamen met blaasontsteking. En dan werd er altijd beweerd dat dit kwam doordat ze met een korte rok op een scooter gezeten hadden. :facepalm: Terwijl ze gewoon seks en zo hadden gehad, maar dat vertel je je ouders natuurlijk ook niet. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-06-2019 13:07
Een hardnekkig misverstand: https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... rte-rokjes
Ik herken de uitdrukking van de tijd dan vriendinnen/jonge meiden op vakantie naar een warm land waren geweest en terug kwamen met blaasontsteking. En dan werd er altijd beweerd dat dit kwam doordat ze met een korte rok op een scooter gezeten hadden. :facepalm: Terwijl ze gewoon seks en zo hadden gehad, maar dat vertel je je ouders natuurlijk ook niet. :biggrin:
Nee die scooter was al erg genoeg :-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven