Wat zijn de schandalen in jullie kerk?

12-06-2019 16:25 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey iedereen,

Vorige week hielp ik een vriendin met de knutselgroep van de kerk omdat er een moeder ziek was geworden. Ik vond het op zich heel erg leuk. Ik had mijn zoon ook meegenomen en hij vond het ook wel grappig en wilde volgende keer weer. Ik besprak dat met mijn vriendin en zij zei dat helemaal goed was (ik ben geen lid van de kerk, maar dat maakte dus niets uit).
Tijdens ons gesprek kwamen op het onderwerp de dominee. En mijn vriendin vertelde mij dat hij vreemd gaat en dat de hele kerkgemeenschap het weet behalve zijn vrouw. Ik was lichtelijk geschokt toen ik dat hoorde.
Maar nu vraag ik mij af of er nog meer van zulke schandalen plaats vinden in geloofsgemeenschappen? Weet iemand nog daar een voorbeeld van? En zal ik de dominee's vrouw vertellen dat haar man vreemd gaat? Ik vind het zo zielig voor haar.
anoniem_386890 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 16:41
6.28% gewijzigd
The Sky is the limit
kopjechino schreef:
12-06-2019 17:03
Een vriendengroep/sleutelclub. Alle sleutels in een bakje en de sleutel die je eruit viste was de persoon met wie je naar huis ging.

christelijke supermarktmanager had thuis een vrouw en 3 kinderen, kreeg een affaire met een jong meisje uit de winkel. Dat meisje woont nu samen met die man en zijn vrouw en de kinderen.

Tot 11 uur zaterdagavond uitgaan zodat je zondagnacht 12 uur thuis was en geen zondige dingen meer kon doen. 6 dagen per week tv kijken en computeren behalve op zondag.
Gezellig. :P
Alle reacties Link kopieren
Je gaat 1x naar een knutselclub, en je hebt al je (voor)oordelen al klaar. En je denkt dat JIJ de persoon bent die de problemen moet oplossen.

Roddel en achterklap komen overal voor
Waar is het bewijs dat hij vreemd gaat?
Hoe zo weet zijn vrouw het niet?
Zou zijn vrouw geen vrienden in de kerk hebben die haar dit verteld hebben
Misschien vindt die vrouw het wel goed, en heeft ze zelf ook een scharrel
etc etc etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik weet weer waarom ik niet naar de kerk ga.
Alle reacties Link kopieren
Leuk trouwens om op dat Refoweb te lezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-06-2019 17:22
Oordelen ook niet.
Waarover wordt hier geoordeeld dan?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
12-06-2019 18:49
Waarover wordt hier geoordeeld dan?
gelovigen zijn hypocriet lijkt me best een oordeel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-06-2019 16:42
Maar vraag het hier eens, lijkt me leuk:

https://forum.refoweb.nl/
Geweldig forum om doorheen te scrollen :lol:
Orișa schreef:
12-06-2019 17:34
Het verschil zit hem denk ik vooral in het afdekken wat in bepaalde geloofsgemeenschappen gebeurd ipv het naar buiten brengen en aangifte doen bij de politie. Gevolg is vaak dat het misbruik in stand blijft.
Onzin. Bij seksueel misbruik, maar ook bij andere soorten misbruik is het altijd onder dwang en zullen slachtoffers liever zwijgen uit schaamte, bang om niet geloofd te worden, of ze worden bedreigd.
nachtvlinder1977 schreef:
12-06-2019 19:12
Onzin. Bij seksueel misbruik, maar ook bij andere soorten misbruik is het altijd onder dwang en zullen slachtoffers liever zwijgen uit schaamte, bang om niet geloofd te worden, of ze worden bedreigd.
Oh. nou ja, dan is het onzin. Ik snap dan alleen het probleem bij de Jehova's niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Geen schandaal, of misschien ook wel...
Mijn moeder is gereformeerd. Ze was ervan overtuigd dat homoseksualiteit niet goed was en dat dat niet samen kon gaan met het geloof.
Toen is de kerk waar zij toe behoorde opgegeven en is ze op zoek gegaan naar een andere kerk. Helemaal enthousiast was ze over de nieuwe kerk. En toen bleek de dominee homoseksueel. Ze heeft er ineens helemaal geen problemen meer mee, want ja, als de dominee homo is dan zal het wel goed zijn.
Ik heb je even geloept, maar wat een aparte topics maak jij aan. Iedere keer over van die controversiele onderwerpen, zeg maar.
Als ik aan de kerk en schandalen denk, dan komt er 1 vreselijk onderwerp in mij op. Wil ze niet over 1 kam scheren hoor maar je leest er zoveel over.
Evenals de Jehova getuigen en hun eigen “‘rechtssysteem” betreft misbruik. Is ook zon groot schandaal geweest..
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 19:37
14.42% gewijzigd
LolitaFleur schreef:
12-06-2019 19:21
Als ik aan de kerk en schandalen denk, dan komt er 1 vreselijk onderwerp in mij op. Wil ze niet over 1 kam scheren hoor maar je leest er zoveel over.
Evenals de Jehova getuigen en hun eigen “‘rechtssysteem” betreft misbruik. Is ook zon groot schandaal geweest.
Ze zeggen niet voor niks “ achter de ellebogen”.

En maar klagen over buitenlanders ..
Gelukkig doen die niet aan misbruik en mishandeling.

Oh, net zo als ieder ander! Jeetje waarom ze dan zo expliciet noemen?
Dymphnatam schreef:
12-06-2019 19:20
Ik heb je even geloept, maar wat een aparte topics maak jij aan. Iedere keer over van die controversiele onderwerpen, zeg maar.
Misschien wel een account van de Viva. Hebben ze weer leesvoer voor het nieuwe tijdschrift. :mrgreen:
Van de week had je nog een 15-jarige dochter?

Die is ineens getransformeerd - aangezien ze toch niet in de liefde geloofde - in een zoon?
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
12-06-2019 19:20
Ik heb je even geloept, maar wat een aparte topics maak jij aan. Iedere keer over van die controversiele onderwerpen, zeg maar.

Inderdaad. Op het 'wij willen regen'-topic hoopt ze/hij op zonnig zomerweer :roll:
Smeuïg allemaal.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 12-06-2019 19:29
2.95% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
12-06-2019 19:24
Misschien wel een account van de Viva. Hebben ze weer leesvoer voor het nieuwe tijdschrift. :mrgreen:
Oh dat vind ik een goeie, zou me niks verbazen!
Belg007 schreef:
12-06-2019 19:27
Van de week had je nog een 15-jarige dochter?

Die is ineens getransformeerd - aangezien ze toch niet in de liefde geloofde - in een zoon?
Misschien Fluïde, niet zo oordelen!
Orișa schreef:
12-06-2019 19:23
Gelukkig doen die niet aan misbruik en mishandeling.

Oh, net zo als ieder ander! Jeetje waarom ze dan zo expliciet noemen?
Misschien niet echt duidelijk door mij omschreven . Doel meer op de verschillende godsdiensten en de strijd daar over . Islam/christendom etc. Je kunt er overal wel een schandaal bij halen. Maar dwaal dan wel erg ver van het onderwerp af. Het zet tot denken en discussie. En heel veel negativiteit helaas....
Belg007 schreef:
12-06-2019 19:27
Van de week had je nog een 15-jarige dochter?

Die is ineens getransformeerd - aangezien ze toch niet in de liefde geloofde - in een zoon?

Komt ze uit China dan?
LolitaFleur schreef:
12-06-2019 19:29
Misschien niet echt duidelijk door mij omschreven . Doel meer op de verschillende godsdiensten en de strijd daar over . Islam/christendom etc. Je kunt er overal wel een schandaal bij halen. Maar dwaal dan wel erg ver van het onderwerp af. Het zet tot denken en discussie. En heel veel negativiteit helaas....
Dit is totaal niet relevant in dit topic, dus ik snap niet waarom buitenlanders erbij gehaald moeten worden.
Orișa schreef:
12-06-2019 19:13
Oh. nou ja, dan is het onzin. Ik snap dan alleen het probleem bij de Jehova's niet zo.
Probleem bij de Jehova’s bij een bepaalde gemeenschap is dat ze bepaalde zaken allemaal hebben afgeschermd van de buitenwereld en zelf zijn gaan oplossen/bestraffen. Zonder dat er politie of het gerecht aan te pas is geweest. Gaat mijn verstand te boven! Kranten stonden er vol van.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-06-2019 18:32
Leuk trouwens om op dat Refoweb te lezen ;-)

Op zondag gaat het dicht :lol:
nounou
Orișa schreef:
12-06-2019 19:30
Dit is totaal niet relevant in dit topic, dus ik snap niet waarom buitenlanders erbij gehaald moeten worden.
Nee klopt zoals ik zei, verkeerd omschreven door mij. Excuses
Dit topic is een heel gevoelig onderwerp bij mij wat veel los maakt qua emoties en reageer dan te snel . (heb niks tegen beide trouwens)
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 19:38
21.99% gewijzigd
LolitaFleur schreef:
12-06-2019 19:32
Probleem bij de Jehova’s bij een bepaalde gemeenschap is dat ze bepaalde zaken allemaal hebben afgeschermd van de buitenwereld en zelf zijn gaan oplossen/bestraffen. Zonder dat er politie of het gerecht aan te pas is geweest. Gaat mijn verstand te boven! Kranten stonden er vol van.
Oh, lees het sarcasme even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven