Benzine tanken, wanneer?

17-06-2019 22:10 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo maar een vraag. Wanneer gaan jullie benzine tanken. Als de tank nog voor een kwart vol is of als het lampje al een poosje brandt? Ik pas als het lampje brandt.

Door omstandig heb ik vorige week een tijdje met een bijna lege tank gereden: het lampje brandde in ieder geval al een poos. Op de boordcomputer kon ik zien hoeveel kilometer ik nog kon rijden maar toen het minder dan 50 km werd kwamen er alleen nog maar streepjes, ik kneep hem echt. Toen ik uiteindelijk bij een benzinepomp was kon ik maar 36 liter tanken terwijl de inhoud van mijn tank volgens de gegevens 48 liter is. Dus had ik nog een kwart tank. Ik vind dat best vreemd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik tank altijd als de tank nog voor een kwart vol is.
Snap dat nooit zo goed waarom mensen zo lang mogelijk wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
kia・ora wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:16
92.59% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik tank wanneer moet... Ik heb niet zo'n grote tank. En soms, als ik een lange afstand moet rijden, gooi ik hem vol, terwijl die misschien nog maar voor een kwart leeg is. Maar rijdt wat fijner voor mijn gevoel. Ik wacht in ieder geval nooit zo lang mogelijk. Tanken moet je toch, dus waarom wachten?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Als er nog ongeveer 20% in zit. Ik wacht echt niet goed tot het lampje brandt. En dan zit er nog 5 liter in een jerrycan achterin de auto.
Alle reacties Link kopieren
Meestal als ik nog zo'n 200 km benzine erin heb. Soms als hij halfvol is omdat ik er verderop in de week geen tijd voor heb maar wel veel moet rijden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik tank ook altijd als ie nog een kwart vol is.
Dat heeft bij mij als reden dat ik soms nog weleens onverwacht weg moet, en dan geen zin heb om nog snel te moeten tanken. Of dat ik halverwege de rit denk: Shit, ik denk dat ik moet gaan tanken.

Ik tank meestal op woensdag of zaterdag trouwens. Dan hebben ze hier korting bij 2 tankstations in de buurt. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik tank als ie half leeg is. Mijn vriend wacht altijd tot de laatste druppel. Ik word daar helemaal zenuwachtig van.
Alle reacties Link kopieren
Ik tank altijd als de tank nog ongeveer voor 30% vol is of als in de buurt van een goedkope pomp ben. Wij wonen vlakbij de grens, dus als ik toevallig over de grens moet zijn, tank ik meteen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Man wacht altijd pertinent tot het lampje brandt (100 km).

En rijdt dan vaak nog door onder de woorden "ik raak echt wel nog daar of daar".

Af en toe krijg ik 't Spaans benauwd van zijn gedrag hierin.
(Vooral dat laatste gedrag dus. Met nog 100 km zou ik naar 't dichtst bijzijnste tankstation willen rijden.)
Alle reacties Link kopieren
Ik tank hem altijd vol en neem dan meteen een jerrycan mee.
Die neem ik in de auto mee zodat ik altijd wat reserve heb en niet duur hoef te tanken.
Ga meestal tanken als het lampje brandt en ik in de buurt ben. Als ik verder weg ben, dan gooi ik de jerrycan erin en ga thuis tanken.
Als t lampje aan gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken er altijd een sport van om zoveel mogelijk kilometers te rijden met 1 tank en tanken dus heeeeel laat. Vind t altijd wel spannend maar zelfs als hij zegt 0 km kun je nog wel 5 km rijden. Zolang wacht ik meestal niet hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik nog maar 50km of minder kan rijden, tank ik zeker. Soms nog wel eerder.
Ik denk altijd; je zou maar onverwachts naar het ziekenhuis moeten of in de file terecht komen; dan baal je als een stekker als je dan nog moet tanken of stil komt te staan.

Ik ken overigens ook mensen die nog eigenwijzer zijn dan het tanklampje in hun auto en daardoor als menigmaal zonder brandstof ergens hebben gestaan.
Dat zou mij echt nooit overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd diesel (die mag niet leeg) dus ik tank altijd op tijd.

Mijn man vindt dat onzin.

Je snapt dat hij zelf aan de wandel mocht toen we met zijn auto een keer zonder benzine kwamen te staan ;-D

Maar goed. Ik tank doorgaans als ik toevallig in de buurt van een pomp ben en hij voor meer dan de helft leeg is. Ik zie de zin van wachten niet zo. Als je nou toevallig had moeten omrijden vanwege een ongeluk ofzo had je mooi gestaan. Dat vind ik dan nog niet eens zo erg. Maar degenen die achter je aan komen en vervolgens op jou mogen wachten zijn vast niet blij.
ceylon wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:26
1.52% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kiwimeisje schreef:
17-06-2019 22:21
Wij maken er altijd een sport van om zoveel mogelijk kilometers te rijden met 1 tank en tanken dus heeeeel laat. Vind t altijd wel spannend maar zelfs als hij zegt 0 km kun je nog wel 5 km rijden. Zolang wacht ik meestal niet hoor ;)
Wij hebben in Italië ooit 40 km mogen rijden om een tankstation te vinden dat bankkaarten aanvaardde.

Man begon toch ook wit uit te slaan want hij wist dat ie zo'n beetje onder de 50 km zat :-D.
Op dinsdagavond gooi ik er altijd voor €25,00 in. Het tankstation zit op de route van huis naar sport. Soms maak ik extra ritjes, wat betekent dat ik extra moet tanken of op dinsdag de tank eens vol moet gooien.
Alle reacties Link kopieren
ik tank altijd als mijn lampje gaat branden, dan zit er nog zo'n 5 liter in en daarmee kan ik nog zo'n 100 km verderrijden voor ik echt stil sta. no worries dus hier als mijn lampje brandt.
Ik probeer altijd te tanken voor het lampje gaat branden.
Ik tank meestal als ik nog 1/3e in de tank heb zitten, maar soms ook pas als het lampje aangaat. Van dat laatste krijg ik het dan wel een benauwd gevoel en doe ik liever niet te vaak.
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
17-06-2019 22:21
Wij maken er altijd een sport van om zoveel mogelijk kilometers te rijden met 1 tank en tanken dus heeeeel laat. Vind t altijd wel spannend maar zelfs als hij zegt 0 km kun je nog wel 5 km rijden. Zolang wacht ik meestal niet hoor ;)
Maar waarom? Ik vind dat gewoon echt onverantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij ongeveer een tank in de 2 weken.
Op vrijdag krijg je hier bij de pomp altijd vrijdag korting.
Dus Ik tank altijd eens in de twee weken op vrijdag.
Soms is de tank zo goed als leeg, soms zit er nog een kwart jn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik rij hier ook altijd even de grens over om te tanken, want zo'n 15 cent goedkoper dan in NL.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd elke werkdag 130 km, kan 1000 km met een volle tank rijden. Als het lampje gaat branden, maak ik de rit af. Dus als het lampje op de heenweg aan gaat, rijd ik naar mijn werk en gooi mijn tank vol op de terugweg, en als het lampje op de terugweg gaat branden, tank ik de volgende ochtend aan het begin van de rit. Dit doe ik alleen op de normale woon-werk route. Als ik nog meer dan 55 km moet rijden, tank ik bij het eerstvolgende tankstation als het lampje gaat branden.
Ik tank dus liefst zo laat mogelijk, ik ben het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt aan tanken. Het komt wel eens voor dat ik nog 50 km rijd als het lampje brandt.
Als ik nog benzine heb voor rond de 100km. Overigens brandt het lampje dan nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven