Ruzie met mijn beste vriendin

18-06-2019 18:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik heb ruzie met mijn beste vriendin. De afgelopen tijd hebben we heel vaak ruzie. Ze wilt het niet goed maken en ik wel heel graag maar weet niet hoe. Ze zegt dat ik een meeloper ben en al die dingen je herkent het wel. Ook heb ik een beetje het gevoel dat haar andere beste vriendin lisa (ik en lisa zijn niet heel hecht samen) er heel erg van geniet als wij ruzie hebben. Ik wil het echt goed maken omdat ze heel veel voor mij betekend. Ze zegt dat we te verschillend zijn geworden in de loop der jaren. Ook vind zij veel volwassener is dan ik en dat dat een van de vele redenen is waardoor het niet meer soepel loopt tussen ons. Ik weet dat ze geen leuke dingen tegen me zegt maar toch wil ik het heel graag goedmaken. Ook heb ik tegen haar gezegt dat ze alleen maar aan zichzelf dacht toen wij eerder deze dagen ruzie hadden. Dit heeft ze totaal verkeerd in zich opgenomen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik het goed kan maken.
Groetjes....
Alle reacties Link kopieren
Wat valt er goed te maken als zij zegt dat zij zich anders/volwassener voelt dan jij? Ze vindt jullie niet meer bij elkaar passen. Dat kan.
Ze wil niet. Laat haar met rust.
Nee, ik herken het niet!?
Maar het is wel zo dat je veranderd als de puberteit zich aandient. Er is vast het e.e.a. veranderd sinds groep 1.

Jammer, niks meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

En als zij niet wil dan houd het op.

Waarom wil jij het zo graag goedmaken met iemand waarmee geregeld zulke nare ruzies hebt? Ik denk dat nieuwe vrienden zoeken je meer gaat opleveren :) . Dat is nu verdrietig maar gaat je in de toekomst meer opleveren.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ze zegt dat ik een meeloper ben en al die dingen je herkent het wel.

Nee, helemaal niet. Dus vertel?
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt dat jullie uit elkaar zijn gegroeid.
Dat kan, ik neem aan dat jullie ergens rond de 20 zijn en al een tijdje bevriend zijn. Soms loopt het zo. Niet alle vriendschappen zijn voor het leven. Gelukkig en soms helaas.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-06-2019 19:35
Ze zegt dat ik een meeloper ben en al die dingen je herkent het wel.

Nee, helemaal niet. Dus vertel?
TO bedoelt hier waarschijnlijk mee: meidengezeik. Gebeurt vaak en veel op middelbare scholen en ik schat dat TO nog niet zo heel oud is. Vind sommige reacties hierop daarom vrij hard. Zelf je middelbare schooltijd vergeten misschien?

Veel vriendschappen vallen na een tijdje uit elkaar omdat iedereen dan een ontwikkeling doormaakt. TO vindt misschien dingen grappig en leuk wat haar vriendin niet (meer) leuk vindt. Dat kan en mag, maar hoe vriendin er mee omgaat is natuurlijk ook niet de gang van zaken. En dan zo'n tweede beste vriendin erbij kan voor een pijnlijk gevoel zorgen.

TO; vriendschappen loslaten is erg lastig. Zeker als je al tijden vriendinnen bent. Ik spreek uit ervaring als het soms beter is om dat soort vriendinnen te laten gaan. Je kan er voor kiezen om het te laten bloeden, het gesprek nog eenmaal aan te gaan op een rustige manier of er keihard aan proberen te werken om de vriendschap te laten lukken, maar dat zie ik niet gebeuren.

Succes! En later komt het allemaal goed ook al is het nu moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
samen gaan praten met de kleuterjuf (zonder Lisa!).
Ik ben nog nooit uitgemaakt voor meeloper. Heb je een daadwerkelijk voorbeeld waarbij zij vind dat jij onvolwassen handelt?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
18-06-2019 19:57
Ze zegt dat jullie uit elkaar zijn gegroeid.
Dat kan, ik neem aan dat jullie ergens rond de 20 zijn en al een tijdje bevriend zijn. Soms loopt het zo. Niet alle vriendschappen zijn voor het leven. Gelukkig en soms helaas.
Nee ik ben 15, zei is 16 Zitten allebei in 3 havo
anoniem_387304 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 16:44
Reden: Typfout
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikhebhulpnodig22 schreef:
19-06-2019 16:42
Nee ik ben 15, zei is 16 Zitten allebei in 3 havo
Dan is het niet anders en klopt het inderdaad dat jullie uit elkaar groeien.
Heel jammer, verdrietig en spijtig. En dat mag ook. Dat is best wel een ding hoor, zoiets meemaken.
Gelukkig komen er ook weer anderen op je pad die je je vriendin kan noemen.

Voor nu: niet meer achter haar en Lisa aanlopen. Even stilstaan bij jezelf en kijken welke meiden
er op dit moment wel / beter bij jou passen en je daarbij aansluiten.

Succes hoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
18-06-2019 19:58
TO bedoelt hier waarschijnlijk mee: meidengezeik. Gebeurt vaak en veel op middelbare scholen en ik schat dat TO nog niet zo heel oud is. Vind sommige reacties hierop daarom vrij hard. Zelf je middelbare schooltijd vergeten misschien?

Veel vriendschappen vallen na een tijdje uit elkaar omdat iedereen dan een ontwikkeling doormaakt. TO vindt misschien dingen grappig en leuk wat haar vriendin niet (meer) leuk vindt. Dat kan en mag, maar hoe vriendin er mee omgaat is natuurlijk ook niet de gang van zaken. En dan zo'n tweede beste vriendin erbij kan voor een pijnlijk gevoel zorgen.

TO; vriendschappen loslaten is erg lastig. Zeker als je al tijden vriendinnen bent. Ik spreek uit ervaring als het soms beter is om dat soort vriendinnen te laten gaan. Je kan er voor kiezen om het te laten bloeden, het gesprek nog eenmaal aan te gaan op een rustige manier of er keihard aan proberen te werken om de vriendschap te laten lukken, maar dat zie ik niet gebeuren.

Succes! En later komt het allemaal goed ook al is het nu moeilijk.
Ja klopt, meidengezeik. Ze kan soms best hard tegen me doen maar op de een of andere manier pik ik dat gewoon van haar. Makkelijker gezegd dat gedaan.... een vriendschap laten doodbloeden. Dat is een optie die echt niet open staat voor mij. Ik heb haar geappt of ze vanavond met me wilt praten. Ik laat nog wel weten of het goed gekomen is! Ik hoop het... maar ergens denk ik dat het telaat is. Ps: ik ben 15, zei is 16 en we zitten allebei in 4 mavo
Alle reacties Link kopieren
Ja, Lisa weer he

https://rumag.nl/30-redenen-waarom-elke ... utwijf-is/
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nou: 3 havo of 4 mavo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven