Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
03-07-2019 13:50
Ik denk dat dit slechts zou helpen als je ipv een waarschuwing, er direct een ban voor zou krijgen. Nu heeft een nieuweling (zelfs als hij weet dat de OP niet verwijderd mag worden) niets te verliezen als hij zijn OP leeghaalt.
Meestal komen deze nieuwelingen alleen maar voor dat ene topic op het forum... Dus.. Weinig te verliezen bij een waarschuwinkje.
Beste forummers,

Sinds een tijdje bestraffen wij dit ook strenger, omdat het inderdaad heel vervelend is als een OP is leeggehaald. Je kunt hier de update van de CM lezen: viewtopic.php?f=8&t=403603&p=29816383&start=#p29816383

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoi, mag de sekspijler weg bij mij?
Het laatste topic was de druppel... Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
03-07-2019 14:17
Hoi, mag de sekspijler weg bij mij?
Het laatste topic was de druppel... Alvast bedankt!
Hi Marigold1986,

Tuurlijk, de pijler is geblokkeerd!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Marigold1986 schreef:
03-07-2019 14:17
Hoi, mag de sekspijler weg bij mij?
Het laatste topic was de druppel... Alvast bedankt!
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Voor mij ook graag de sekspijler op blokkeren.
Dank U
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
03-07-2019 14:35
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Voor mij ook graag de sekspijler op blokkeren.
Dank U
De pijler is voor jou ook geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Hee, bedankt hè!
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
03-07-2019 14:03
Beste forummers,

Sinds een tijdje bestraffen wij dit ook strenger, omdat het inderdaad heel vervelend is als een OP is leeggehaald. Je kunt hier de update van de CM lezen: viewtopic.php?f=8&t=403603&p=29816383&start=#p29816383

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Maar het helpt blijkbaar nog niet! Kunnen jullie het programma niet zo instellen dat alleen jullie de OP kunnen weghalen? Als iemand dan zijn OP weg wil met gegronde redenen kunnen ze dat aan jullie vragen.
Alle reacties Link kopieren
De topics 'Ben ik ziek?', 'Ruzie met bestevriendin' en 'Beugel eruit halen' zijn verwijderd i.v.m. een te jonge TO.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
03-07-2019 15:36
Maar het helpt blijkbaar nog niet! Kunnen jullie het programma niet zo instellen dat alleen jullie de OP kunnen weghalen? Als iemand dan zijn OP weg wil met gegronde redenen kunnen ze dat aan jullie vragen.
Hi Poker,

Dankjewel voor het meedenken, maar technisch gezien is dat nu helaas niet mogelijk.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
03-07-2019 15:51
Hi Poker,

Dankjewel voor het meedenken, maar technisch gezien is dat nu helaas niet mogelijk.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Spijtig! Ik heb anders wel zin om telkens een interessante OP direct te quoten. Maar ik denk al eens ergens gelezen te hebben
dat je geen OP mag quoten?
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
03-07-2019 16:00
Spijtig! Ik heb anders wel zin om telkens een interessante OP direct te quoten. Maar ik denk al eens ergens gelezen te hebben
dat je geen OP mag quoten?
Staat in de huisregels inderdaad.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
03-07-2019 16:06
Staat in de huisregels inderdaad.

Een gedeelte van een OP mag je wel quoten, toch, of mag dat ook niet?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
03-07-2019 16:09
Een gedeelte van een OP mag je wel quoten, toch, of mag dat ook niet?
Klopt! Het is niet de bedoeling dat je de hele OP quote, het is logisch dat je daarop reageert. Een gedeelte mag wel, als dat relevant is voor je reactie.

Hoop dat het zo duidelijk is!

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
03-07-2019 16:39
Klopt! Het is niet de bedoeling dat je de hele OP quote, het is logisch dat je daarop reageert. Een gedeelte mag wel, als dat relevant is voor je reactie.

Hoop dat het zo duidelijk is!

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dank voor het antwoord.
Daarmee hebben we als forum dus een manier om topics enigszins leesbaar en begrijpelijk te houden, ook als de OP weggehaald wordt ;-)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie voor mij de sekspijler blokkeren?
Bij voorbaat dank
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
03-07-2019 16:39
Klopt! Het is niet de bedoeling dat je de hele OP quote, het is logisch dat je daarop reageert. Een gedeelte mag wel, als dat relevant is voor je reactie.

Hoop dat het zo duidelijk is!

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Zou je dit toch nog een keer willen evalueren?
Het is vaak echt alleen in het begin van een topic logisch dat je op de OP reageert, daarna is het eigenlijk alleen maar irritant en scrollen dat dat ding op elke pagina staat.
Stel dat je een OP wel mag quoten dan is het verwijderen ineens veel minder een ding.
De réden dan je OP niet mocht quoten was ooit juist dat mensen dat ding vaak wilden kunnen weghalen wegens impulsief te veel privé-informatie gegeven ofzo, maar jullie beleid staat daar nu juist haaks op en daarom is het quoteverbod ook een beetje mal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Met een groet en dank aan iedereen voor de fijne discussies neem ik afscheid.
Even andere zaken te doen en dingen te zien.

Graag mij anonimiseren, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Jisjis schreef:
03-07-2019 16:52
Willen jullie voor mij de sekspijler blokkeren?
Bij voorbaat dank
Hi Jisjis,

De pijler is voor je geblokkeerd!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Lees ook: “Met zijn stijve stootte hij een paar keer krachtig in mijn mond”

Ik geloof niet dat jullie boodschap goed is overgekomen bij de redactie
Alle reacties Link kopieren
Mods, alsjeblieft...
Willen jullie de redactie er nogmaals op wijzen dat hun ‘pakkende’ titeltjes ranzig zijn en hun ‘grappige’ plaatjes ook?

Afbeelding[/img]
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ha mods,

Willen jullie de titel van het topic 'kletstopic voor partners van mensen met een stoornis' aanpassen naar 'praattopic voor.... '? Sommige forummers nemen aanstoot aan de titel en ik kan dat begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
04-07-2019 23:32
Ha mods,

Willen jullie de titel van het topic 'kletstopic voor partners van mensen met een stoornis' aanpassen naar 'praattopic voor.... '? Sommige forummers nemen aanstoot aan de titel en ik kan dat begrijpen.
Aangepast!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Viva-moderator, ik heb al 3x een e-mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Zouden jullie alsnog mijn e-mail willen beantwoorden? Bij voorbaat dank!
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
04-07-2019 23:25
Mods, alsjeblieft...
Willen jullie de redactie er nogmaals op wijzen dat hun ‘pakkende’ titeltjes ranzig zijn en hun ‘grappige’ plaatjes ook?

Afbeelding[/img]
Beste feow,

We zullen het doorgeven.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
05-07-2019 00:28
Viva-moderator, ik heb al 3x een e-mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Zouden jullie alsnog mijn e-mail willen beantwoorden? Bij voorbaat dank!
Beste Fizz,

Dat is raar. Alle e-mails die bij ons zijn binnengekomen, zijn behandeld. Zou je het nogmaals willen proberen naar info@viva.nl?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven