Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 18:02
Maar joh, dit heeft helemaal geen zin. Jullie staan niet open voor feedback, jullie willen geen verandering, geen helderheid, geen openheid, geen eerlijkheid, geen gezellig forum, geen eenduidigheid.

Wat wel is me nog steeds niet duidelijk.
Weer wat ik bedoel.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2019 18:06
Weer wat ik bedoel.
Fuck mens, schrijf je eigen posts of betaal mij :proud: <—- smiley want grapje.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 18:09
Fuck mens, schrijf je eigen posts of betaal mij :proud: <—- smiley want grapje.
Daggutnieh! Hasseke handig zo :puh: (---- ook een geintje!)
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Bultjes vulva vagina ' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
11-09-2019 18:27
Het topic 'Bultjes vulva vagina ' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Ze vroeg om herkenning.
Volgens mij
Als wie dan ook iets staft met beschrijving met de bedoeling iets te verwijderen
Doet de moderator dat klakkeloos
Zonder zelf na te denken en te beoordelen of het wel terecht is...
Suðri schreef:
11-09-2019 19:06
Ze vroeg om herkenning.
Precies.

En ze gaf zelf ook al aan naar de huisarts te zullen gaan. Echt wat een onzin weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mods,

Willen jullie deze op slot zetten?

overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_m ... #p30376724

Bedankt! :)
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-09-2019 19:21
Hoi mods,

Willen jullie deze op slot zetten?

overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_m ... #p30376724

Bedankt! :)
Het topic is gesloten. Veel plezier in het nieuwe deel!

Met vriendelijke groet, Juun.
CommunityManagerViva schreef:
11-09-2019 09:48
Beste yasmijn,

Dank voor je berichtje. Ik heb dit even nagekeken en besproken met de moderator en de desbetreffende reactie valt onder ongepast/hengelen.
'Aanzetten tot' is iemand vragen of verzoeken iets te doen. Dus in dit geval vragen om een seksueel getinte actie.

Sorry dat dit wellicht onduidelijk is, we zullen het aanpassen in het bantopic.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Als seksueel getinte acties een no go zijn...hoezo wordt er dan - ondanks herhaaldelijke klachten - niks gedaan aan die ‘lees ook’s’?! Dat maakt het hele beleid vrij hypocriet, n’est-ce pas?

En nee, ik wil niet nog eens ‘we zullen het doorgeven, we hebben er geen invloed op ’ horen.

Aanvulling: zo krijg ik in het topic met een vraag over een KINDERregenjasje de banner te zien dat ik kan luisteren naar de podcasts van erotische verhalen. Je zou maar aan je kind de foto’s willen laten zien om uit te vinden welke ze bedoelt. Wordt wel heel ingewikkeld om forummers dan de les te lezen over ongepast.
Het zal wel aan mij liggen, maar bij kinderregenjasje krijg ik ineens een heel ander idee :clown:
Alle reacties Link kopieren
Is nou mijn post van gistermiddag weggehaald???
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem maar even zelf weer terug, de verplaatsmod van dienst gisteren heeft het kennelijk niet brgrepen.

@CM,

Wat de gemene heks zegt. Jullie dienen de diehard-en oudgedienden te kennen en weten hoe de mores tussen ons is.
Jullie dienen onze eeuwenoude grappen te kennen.
Niet blindvaren op stafjes. Als bv Meds of LV of FV mij een oude vervelende taart noemt, dan hoort dat te blijven staan. Want zo werkt dat hier al meer dan 20 jaar.

Als er iemand “beledigd” wordt (in jullie taal” op de man” ) dan zou je alleen af moeten gaan op de staf van de beledigde zelf en niet van derden. En dat gebeurt voortdurend.

Werd alerter op het verpakte racisme op actueel, want daar gebeurt dat.

Laat ons gewoon gebbetjes maken zoals we al eeuwen doen, toen het forum nog liep en we avonden lang de wijn/thee al naar gelang het tijdstip, tegen onze schermen spuugden van het lachen.
Toen nog niks doodgeslagen werd.
Toen we nog konden geinen en lachen.
Toen het nog leuk was.
Toen je wist wat je aan het beleid had.
Toen nog niet de regels per dag werden aangepast.
Toen we mods met levens-en forumervaring hadden.
Toen je niet elk grapje op de weegschaal hoefden te leggen.

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik moet de gehaktballen omdraaien.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Wat Yasmijn zegt :high5:
En als ik jou vervelend mens of zeveraar noem, Yasmijn, mag dat dan ook of is het dan geen grapje want geen oudgediende?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-09-2019 10:02
En als ik jou vervelend mens of zeveraar noem, Yasmijn, mag dat dan ook of is het dan geen grapje want geen oudgediende?
Dat mag.
Alles komt goed, alleen de rest niet
:cheer2:
Nu nog een reden verzinnen.
Vergeten te vragen, is dat zonder enige consequenties?
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje79 schreef:
11-09-2019 21:52
Als seksueel getinte acties een no go zijn...hoezo wordt er dan - ondanks herhaaldelijke klachten - niks gedaan aan die ‘lees ook’s’?! Dat maakt het hele beleid vrij hypocriet, n’est-ce pas?

En nee, ik wil niet nog eens ‘we zullen het doorgeven, we hebben er geen invloed op ’ horen.

Aanvulling: zo krijg ik in het topic met een vraag over een KINDERregenjasje de banner te zien dat ik kan luisteren naar de podcasts van erotische verhalen. Je zou maar aan je kind de foto’s willen laten zien om uit te vinden welke ze bedoelt. Wordt wel heel ingewikkeld om forummers dan de les te lezen over ongepast.
Hi Kikkertje79,

Ik begrijp dat het voor jullie heel vervelend is dat het lijkt alsof er niet direct iets gedaan wordt aan de titels in de Lees Ook. Ik bespreek het echter steeds met de online redactie wanneer er titels tussen zitten die echt te ver gaan, dan worden deze aangepast. Ik beloof dat ik hier zelf ook beter op zal letten wanneer er titels bij zitten die te heftig zijn, en zal de redactie dan verzoeken hier iets aan te doen.

Wat betreft de erotische podcast-banner, deze heb ik aan laten passen!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 13:43
Hi Kikkertje79,

Ik begrijp dat het voor jullie heel vervelend is dat het lijkt alsof er niet direct iets gedaan wordt aan de titels in de Lees Ook. Ik bespreek het echter steeds met de online redactie wanneer er titels tussen zitten die echt te ver gaan, dan worden deze aangepast. Ik beloof dat ik hier zelf ook beter op zal letten wanneer er titels bij zitten die te heftig zijn, en zal de redactie dan verzoeken hier iets aan te doen.

Wat betreft de erotische podcast-banner, deze heb ik aan laten passen!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
hij keek me aan alsof ik een konijn was. DE LUL
het leek me enorm geil mijn vriend bezig te zien met een andere vrouw

veel succes
Alle reacties Link kopieren
Meds 🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-09-2019 06:22
Ik zet hem maar even zelf weer terug, de verplaatsmod van dienst gisteren heeft het kennelijk niet brgrepen.

@CM,

Wat de gemene heks zegt. Jullie dienen de diehard-en oudgedienden te kennen en weten hoe de mores tussen ons is.
Jullie dienen onze eeuwenoude grappen te kennen.
Niet blindvaren op stafjes. Als bv Meds of LV of FV mij een oude vervelende taart noemt, dan hoort dat te blijven staan. Want zo werkt dat hier al meer dan 20 jaar.

Als er iemand “beledigd” wordt (in jullie taal” op de man” ) dan zou je alleen af moeten gaan op de staf van de beledigde zelf en niet van derden. En dat gebeurt voortdurend.

Werd alerter op het verpakte racisme op actueel, want daar gebeurt dat.

Laat ons gewoon gebbetjes maken zoals we al eeuwen doen, toen het forum nog liep en we avonden lang de wijn/thee al naar gelang het tijdstip, tegen onze schermen spuugden van het lachen.
Toen nog niks doodgeslagen werd.
Toen we nog konden geinen en lachen.
Toen het nog leuk was.
Toen je wist wat je aan het beleid had.
Toen nog niet de regels per dag werden aangepast.
Toen we mods met levens-en forumervaring hadden.
Toen je niet elk grapje op de weegschaal hoefden te leggen.

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik moet de gehaktballen omdraaien.
Hi yasmijn,

Dank voor je berichtje. Wil ten eerste zeggen dat ik weet dat dit voor veel oudgedienden zo voelt/is, en dat vind ik ook heel vervelend. Maar door de groei van het Viva Forum in die 20 jaar kunnen we ook niet anders dan soms wat strenger optreden. We willen een veilige en gezellige plek creëeren voor iedereen, niet alleen voor de forummers die er vanaf het begin aan bij zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat jullie je gebbetjes kunnen maken, maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat wij niet alles door de vingers kunnen zien omdat dit voor anderen heel anders kan overkomen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 13:58
Hi yasmijn,

Dank voor je berichtje. Wil ten eerste zeggen dat ik weet dat dit voor veel oudgedienden zo voelt/is, en dat vind ik ook heel vervelend. Maar door de groei van het Viva Forum in die 20 jaar kunnen we ook niet anders dan soms wat strenger optreden. We willen een veilige en gezellige plek creëeren voor iedereen, niet alleen voor de forummers die er vanaf het begin aan bij zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat jullie je gebbetjes kunnen maken, maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat wij niet alles door de vingers kunnen zien omdat dit voor anderen heel anders kan overkomen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Je gaat wel heel selectief in op wat Yasmijn zegt.
Wat er namelijk ook gezegd wordt is dat er absoluut niet consistent gemodereerd wordt.
Waarom doen jullie niets met die terechte kritiek?

Wat maakt dat jullie structureel niét in gesprek willen met jullie gebruikers? Ik ben nl geen oude garde en ik zie het ook.
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 13:58
Hi yasmijn,

Dank voor je berichtje. Wil ten eerste zeggen dat ik weet dat dit voor veel oudgedienden zo voelt/is, en dat vind ik ook heel vervelend. Maar door de groei van het Viva Forum in die 20 jaar kunnen we ook niet anders dan soms wat strenger optreden. We willen een veilige en gezellige plek creëeren voor iedereen, niet alleen voor de forummers die er vanaf het begin aan bij zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat jullie je gebbetjes kunnen maken, maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat wij niet alles door de vingers kunnen zien omdat dit voor anderen heel anders kan overkomen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Er wordt helemaal niets over alles door de vingers zien gezegd.
Maar het is wel weer tekenend dat dit als antwoord komt op allllll die berichten.
Alle reacties Link kopieren
Mods: jullie kunnen heel makkelijk een regel doorvoeren waardoor alles al een stuk rustiger wordt. De befaamde 'op de man' wordt enkel en alleen opgepakt als 'de man in kwestie' staft. En niet als Jefke of Pierke of Marijke vindt dat het op de man is naar een andere forummer toe.

Tijdje geleden noemde Star mij in Napraat 'sloerie'. Overduidelijk een gebbetje. Maar als dat dus gestaft zou worden door iemand anders dan ik, dan had Star een probleem kunnen hebben. Het is zo ontzettend vervelend dat je zo op je woorden moet letten. Het haalt de dynamiek uit het forum, voelt onveilig en betuttelend. Ik staf zelf wel als ik me 'aangevallen' voel. Of nee, dan staf ik niet. Dan wordt dat even een openbare fittie waarna we weer verder gaan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven