Google wonders gezocht: afsluiting fietspad brug vierdaagse

16-07-2019 16:37 46 berichten
Ik kan het niet vinden. Heb de organisatie al een bericht gestuurd met deze vraag, maar misschien zijn hier google wonders die het wel snel vinden.

Op vrijdagochtend 19 juli a.s. lopen de wandelaars van de vierdaagse over de John S. Thompsonbrug tussen Nederasselt en Grave. Zij lopen over het fietspad van deze brug.
Ik wil weten vanaf hoe laat dit fietspad niet meer open is voor gewoon fietsverkeer.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 16:45
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-07-2019 17:13
Ik vind het wel gek dat de website van de vierdaagse zelf helemaal geen info geeft voor weggebruikers.
Dat is de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Phineas schreef:
16-07-2019 17:13
Het autoverkeer mag in ieder geval maar 50 km/h rijden.

Als je per de naar de overkant moet met de fiets is het pontje bij Ravenstein misschien nog een optie? Is wel een stukje verder fietsen...

Hoe laat was je van plan te gaan?
Wel vroeg. Maar heb weinig zin om helemaal om te rijden.
Als Grave zelf al om 5 uur vanalles dichtgooit, en ik kan er dan met de fiets niet meer langs, dan wil ik kijken of ik voor die tijd kan oversteken. Maar als het na 5 uur nog kan dan liever wat later, natuurlijk. Ben wel een vroege vogel, maar zo vroeg nu ook weer niet. ;)
Of iemand vragen of hij/zij je met fiets en al een lift wil geven over de brug :)
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-07-2019 17:13
Die had ik ook gevonden, maar er staat niets bij over het fietspad. En dat wisten ze bij arenalokaal ook niet.

Was info uit een ander jaar :P (2014!)
nounou
Dahlia74 schreef:
16-07-2019 17:14
Dat is de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Ja, die geven alleen info over straten in de gemeente zelf. Maar is een brug misschien de verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat ofzo? Ik ga even kijken op hun site.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-07-2019 17:11
Tegen de richting in. Maar ik ga ervan uit dat het niet zo is dat fietsers en lopers door elkaar kunnen lopen/fietsen en maar uit moeten zoeken hoe ze dat doen. Er zal toch wel iets geregeld zijn. Of dat fietsers er helemaal niet lang mogen.
Van deze brug weet ik het niet, maar wel andere stukken van de route. Helaas gaat het vaak wel zo, dat er niks afgezet is. En wandelaars zijn niet erg geneigd je er langs te laten.
Phineas schreef:
16-07-2019 17:15
Of iemand vragen of hij/zij je met fiets en al een lift wil geven over de brug :)
Haha, ja dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Heb je deze al gezien?
https://www.4daagse.nl/images/files/201 ... rijdag.pdf (wegafzettingen op vrijdag)

Ik zou als de wandelaars op het fietspad lopen gewoon op de rijbaan gaan met mijn fiets, zoals wanneer het fietspad te glad is door ijs of sneeuw. Geen idee hoe gevaarlijk dat daar is.
nounou
Zazamaenade schreef:
16-07-2019 17:26
Heb je deze al gezien?
https://www.4daagse.nl/images/files/201 ... rijdag.pdf (wegafzettingen op vrijdag)

Ik zou als de wandelaars op het fietspad lopen gewoon op de rijbaan gaan met mijn fiets, zoals wanneer het fietspad te glad is door ijs of sneeuw. Geen idee hoe gevaarlijk dat daar is.
Dank je, helaas staat er niets over de brug op.

Ik ga zeker niet op de rijbaan. Het is een brug net na een bocht. Als ik daar op de rijbaan loop of fiets ben ik niet goed zichtbaar voor automobilisten, dat is levensgevaarlijk.
Rijkswaterstaat heeft mij verwezen naar de provincie. Dus daar ook maar even een mailtje heen gestuurd.

Gelukkig heb ik nog een paar dagen om het te achterhalen. :-D
Alle reacties Link kopieren
TO, waar kom je vandaan ?
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook een mailtje naar de fietsersbond kunnen sturen.
Met wat geluk zijn zij goed op de hoogte of weten ze waar je betrouwbare informatie hierover vindt.
https://www.fietsersbond.nl/contact-en-ledenservice/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ben je in de gelegenheid er nu vast langs te gaan? Misschien staan er al borden over een eventuele afsluiting/ omleiding.
.
Zazamaenade schreef:
16-07-2019 17:51
Je zou ook een mailtje naar de fietsersbond kunnen sturen.
Met wat geluk zijn zij goed op de hoogte of weten ze waar je betrouwbare informatie hierover vindt.
https://www.fietsersbond.nl/contact-en-ledenservice/
Dank je voor de tip, ik ga even kijken.
Anoniem262821034 schreef:
16-07-2019 17:57
Ben je in de gelegenheid er nu vast langs te gaan? Misschien staan er al borden over een eventuele afsluiting/ omleiding.
Ik kom er straks nog langs, dan zal ik dat even in de gaten houden. Goed idee.
mamaonbekend schreef:
16-07-2019 17:47
TO, waar kom je vandaan ?

Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet een andere route kunnen nemen?

Of gaat de bus wel over de brug? De fiets vantevoren bij Sauna Oase zetten en vanaf daar verder fietsen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.4daagse.nl/images/files/201 ... rijdag.pdf

Heb je hier iets aan?
mamaonbekend schreef:
16-07-2019 18:45
Zou je niet een andere route kunnen nemen?

Of gaat de bus wel over de brug? De fiets vantevoren bij Sauna Oase zetten en vanaf daar verder fietsen?
Ja, dat is ook een optie. Maar ik denk dat ik gewoon de bus pak. Die rijdt sowieso en dan hoef ik niet zo heel vroeg weg.

Sprak net iemand uit Grave en die zei dat je er vanaf zes uur ongeveer al met geen mogelijkheid doorkomt. Dus daar ga ik niet mee lopen klooien. En de bus is ook prima.
Dank jullie allemaal voor het meedenken!
En, ben je aan de overkant gekomen zonder al te veel kunst- en vliegwerk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven