Restaurant en hotelsuggesties Rotterdam

27-07-2019 16:42 12 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan zaterdag 19 oktober 's avonds naar het Kralingse Bos in Rotterdam. Er is daar een evenement waar we tussen half 9 en kwart voor 9 moeten zijn.
Nu zijn wij helemaal niet bekend in Rotterdam en wil ik graag wat tips vragen voor een restaurant waar we op zaterdagavond kunnen eten en waar we leuk kunnen overnachten samen.
Het liefst allemaal redelijk bij elkaar in de buurt want we zijn van plan om met het OV te komen dus in de stad zelf zullen we ook afhankelijk zijn van OV en wandelen. Hotels waar je goed de auto kwijt kan en vanaf daar naar het Kralingse Bos kan reizen zijn ook welkom.
Op zondag zouden we graag nog naar de Euromast gaan en misschien nog wat winkelen of iets anders bekijken. Daar ook nog leuke tips voor?

Ik hoor het graag zodat ik binnenkort kan beginnen met het plannen van een weekend Rotterdam 😁.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga naar hetzelfde evenement! Ben heel benieuwd!

Rotterdam is sowieso erg goed te bereizen met het ov. De tram komt overal en rijdt vaak.

Wat vind je leuk om te verblijven? En wat is je prijsklasse. Rotterdam is niet voor niets een wereldstad. Je kunt dus verblijven in goedkope hostels of in peperdure hotels. En uiteraard zit daar nog van alles tussenin! Erg moeilijk om je zo te voorzien van tips.

Het Kralingse bos ligt overigens wel echt een eindje uit het centrum. Hotels waar je je auto goed kwijt kan zijn schaars. Of je betaalt de hoofdprijs. Parkeren is duur in het centrum.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
In de buurt van de plas (en het bos) ligt Het Student Hotel. In Kralingen zijn ook meerdere (air)B&B’s te vinden. Verder zijn er in de buurt geen hotels, of het Novotel in het Brainpark, maar dat is niet echt een wijk waar je gezellig verblijft, laat staan lekker kunt eten. In Kralingen zelf zijn wel veel leuke eetgelegenheden. Dichtbij het bos ligt Vicini, dat is echt voor de locals, maar ook een heerlijke Italiaan. Aan de Oudedijk zijn ook meer dan genoeg lekkere restaurantjes te vinden.

Verder kun je ook verder weg verblijven, meer in het centrum of op de Wilhelminapier (Kop van Zuid). Mooie hotels op de KvZ zijn RoomMate Bruno met daarbij de foodhallen (aanrader!) en het Nhow, heel mooi uitzicht over de skyline, of natuurlijk klassieker Hotel New York. Bij beide hotels kun je ook prima eten. Of je steekt de loopbrug over naar de Fenix Food Factory of naar het Deliplein (beide Katendrecht). Daar is mijn favoriet DeliBird, de beste Thai van Rotterdam, maar ook Kwizien, de Matroos en het Meisje, CEO baas van het vlees etc etc zijn allemaal lekker.

Je zou ook kunnen overnachten in de Euromast, maar dat is meer voor romantische speciale nachten... Hoewel je gelegenheid ook best romantisch is, vind ik.

Ook in het centrum zijn legio hotels en lekkere restaurants. Van het Hilton en Joelia tot Easy Hotel en supermercado.
anoniem_205207 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 18:07
Reden: Kleine aanvulling
6.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je iets hebt gezien en je wil weten of het ok is, dan kun je het altijd hier vragen☺️
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
27-07-2019 17:55
In de buurt van de plas (en het bos) ligt Het Student Hotel. In Kralingen zijn ook meerdere (air)B&B’s te vinden. Verder zijn er in de buurt geen hotels, of het Novotel in het Brainpark, maar dat is niet echt een wijk waar je gezellig verblijft, laat staan lekker kunt eten. In Kralingen zelf zijn wel veel leuke eetgelegenheden. Dichtbij het bos ligt Vicini, dat is echt voor de locals, maar ook een heerlijke Italiaan. Aan de Oudedijk zijn ook meer dan genoeg lekkere restaurantjes te vinden.

Verder kun je ook verder weg verblijven, meer in het centrum of op de Wilhelminapier (Kop van Zuid). Mooie hotels op de KvZ zijn RoomMate Bruno met daarbij de foodhallen (aanrader!) en het Nhow, heel mooi uitzicht over de skyline, of natuurlijk klassieker Hotel New York. Bij beide hotels kun je ook prima eten. Of je steekt de loopbrug over naar de Fenix Food Factory of naar het Deliplein (beide Katendrecht). Daar is mijn favoriet DeliBird, de beste Thai van Rotterdam, maar ook Kwizien, de Matroos en het Meisje, CEO baas van het vlees etc etc zijn allemaal lekker.

Je zou ook kunnen overnachten in de Euromast, maar dat is meer voor romantische speciale nachten... Hoewel je gelegenheid ook best romantisch is, vind ik.

Ook in het centrum zijn legio hotels en lekkere restaurants. Van het Hilton en Joelia tot Easy Hotel en supermercado.
Fantastisch hotel!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-07-2019 18:30
Fantastisch hotel!
Ja, coole plek en de inrichting is ook erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
https://www.theolddike.nl/
Dit is ook nog een heel leuke plek om dan te logeren!
zwanger010 schreef:
30-07-2019 18:11
https://www.theolddike.nl/
Dit is ook nog een heel leuke plek om dan te logeren!
Deze is het geworden! Super leuke plek en aardige eigenaren. Super bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Skyler1205 schreef:
01-08-2019 22:35
Deze is het geworden! Super leuke plek en aardige eigenaren. Super bedankt voor alle tips!
Ahh leuk! Ik ben benieuwd hoe het je bevalt daar! Wil je het laten weten? We hebben er eerder ook vrienden ondergebracht, die niet bij ons wilden slapen. Zij vonden het er erg fijn.
Parkeren is in Kralingen trouwens gratis in het weekend, vaak wel even zoeken. ;-D

Enne heel veel plezier bij De Grote Schijn! Ik zie je er vast, ook al herkennen we elkaar niet haha! Mijn kleuter verheugt zich er nu al op!

Mocht je nog eettips willen, laat het maar weten! In de directe omgeving van jullie verblijf kan ik je iig Ster, Calaboose, Vis op de Dijk en BOMM aanraden. Finca vinden wij overrated. Eerst zat daar een heel leuke relaxte zaak in, maar die is helaas weg.

Je zou ook nog kunnen eten bij De Tuin (van de vier windstreken), bij Vicini, Stobbe of De Schone Lei (zelf nooit gegeten of gedronken dus geen idee of het leuk is, de rest wel) kunnen eten, dan zit je aan of vlakbij de Plas en het bos.
anoniem_205207 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 14:39
Reden: Aanvulling
37.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit hotel wordt nu ook geopend in Kralingen: https://www.marriott.com/hotels/travel/ ... ba596febe2
Alle reacties Link kopieren
Hi Skyler,

Nog een tip: Gym&Gin! Het ligt niet ver van de locatie waar je wil zijn en het is erg lekker! Wij waren in shock dat we dit restaurant niet kenden, want we zijn wel redelijk op de hoogte. Het restaurant is geopend toen wij precies met een kleintje zaten, dus misschien dat ie ons daarom is ontschoten, maar het is er heerlijk! Gisteren hebben we er gegeten, hmmmm en ze hebben een Bib😋
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het? Hebben jullie het fijn gehad, TO? Ik ben wel benieuwd, ook naar waar jullie hebben gegeten☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven