Welke muziekgenres luisteren jullie?

06-08-2019 21:59 54 berichten
Van alles, van klassiek tot rock tot de betere pop (geen top 40)
Top 50.
Leuke dingen uit de top 50 van een jaar terug waar ik nu eindelijk aan gewend ben (zara larsson, Sia etc).
Dingen die ik live heb gehoord.
De nieuwste van pink en Macy gray.
Jaren 80/90 alternatief .
Nieuw alternatief van man maar daar vind ik op het moment weinig van.
Hard rock, soul, blues, jazz, klassiek, ook opera, wereldmuziek, folk, etc. etc.
Opera, opera, opera en, oww ja, opera. (Grote passie en ik zing dat ook zelf :love:)
Verder ook nog klassiek en af en toe wereldmuziek en 90's.
Eigenlijk heel divers, behalve opera/klassieke muziek en heavy metal.
Alle reacties Link kopieren
Grunge, rock, soul, klassiek
En soms de ‘foute uur’ nummers.

Ligt ook erg aan mn stemming btw.
Onlangs de unplugged nummers van nirvana bekeken via youtube.. sommige nummers raken me echt op de een of andere manier.

Klassiek vind ik heerlijk om te ontspannen, of niet kan slapen.

Artiesten zoals Pink... niet echt mn ding.
Stuiterdraakje schreef:
06-08-2019 22:16
Grunge, rock, soul, klassiek
En soms de ‘foute uur’ nummers.

Ligt ook erg aan mn stemming btw.
Onlangs de unplugged nummers van nirvana bekeken via youtube.. sommige nummers raken me echt op de een of andere manier.

Klassiek vind ik heerlijk om te ontspannen, of niet kan slapen.

Artiesten zoals Pink... niet echt mn ding.
Ja, ik ook. Eens in de zoveel tijd ga ik naar zo'n fout feest. Heerlijk.
Vooral rock in de breedste zin van het woord, van toegankelijke poprock tot de hardere metal-soorten.
Mijn favoriete stijl binnen die rock verandert nog wel eens als ik iets nieuws ontdek. De laatste 2-3 jaar is dat vooral progressieve rock/metal. Zoveel bandjes die niemand kent, met de meest fantastische muzikanten.
Er gaat een hele wereld voor me open :heart:
Alle reacties Link kopieren
Van folk via pop naar rock. Van Queen naar Tori Amos naar the Red Hot Chili Peppers. Van Abba naar Eros Ramazotti.
Phoebemeaculpa schreef:
06-08-2019 22:14
Opera, opera, opera en, oww ja, opera. (Grote passie en ik zing dat ook zelf :love:)
Verder ook nog klassiek en af en toe wereldmuziek en 90's.
Wat is je lievelingsopera, Phoebs?
Alle reacties Link kopieren
Metal, metalcore, nu-metal, punk, punkrock, hardcorepunk, hardrock.

Maar mijn guilty pleasure is en blijft de Backstreet Boys.

Samen met mijn zoontje luisteren we graag naar Bastille en Imagine Dragons, vooral die laatste is hij gek op.

Mijn oudste is dan weer gek van Billy Eilish (weet niet eens of ik het goed schrijf) enzo...

En verder hou ik van bijna alles wat er vroeger door mijn vader werd opgezet (hij is groot Stones fan..maar ook lagen er de metal en grote rockbands van die tijd op de platenspeler)
Geen genre, maar backstreet boys! Ik kom er toch altijd weer op uit. Zit ik in de auto met een keer een andere playlist, na een uur ben ik het zat en gaat bsb weer aan :flirting:

Ik luister verder nog 90s, ga ook elk jaar naar de foute party :biggrin: en de top 40 luister ik in de auto op vrijdag. Maar wat ik al zeg, ik ben het na een uurtje meestal zat en zet dan weer mijn all time favorites op :)
Ik luister naar heel veel genre's. Ik luister van alles.. maar heb wel voorkeuren voor muziek waar nog echt passie achterzit. Of een rauwigheid. Iets wat vernieuwend is en nog niet uitgekauwd.

Zo'n popgroepje of cheesy liefdesgejammer of die mumblerappers waarvan alles door een ander gemaakt en puur om geld gemaakt is moet ik niet.

En ik zou niet van te gepolijst/zoetsappig ect. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 22:52
Reden: Dubbel.
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De meeste gangbare vormen van metal: Symfonische metal, symfonische power metal, power metal, symfonische black metal, metal core, heavy metal, folk metal/viking metal, hard rock, rock, shock rock, punk rock...Techno, film muziek, folk/pagan/celtisch, een piepklein beetje pop en in de zomer Spaanse pop (Enrique en zo).

Mijn favo metal bands zijn Raubtier, Sabaton en Equilibrium, mijn favo techno band (of hoe noem je dat?) is Nightcore en mijn favo rock band is Hollywood Undead.
yourlocalhero schreef:
06-08-2019 22:27
Metal, metalcore, nu-metal, punk, punkrock, hardcorepunk, hardrock.

Maar mijn guilty pleasure is en blijft de Backstreet Boys.

Samen met mijn zoontje luisteren we graag naar Bastille en Imagine Dragons, vooral die laatste is hij gek op.

Mijn oudste is dan weer gek van Billy Eilish (weet niet eens of ik het goed schrijf) enzo...

En verder hou ik van bijna alles wat er vroeger door mijn vader werd opgezet (hij is groot Stones fan..maar ook lagen er de metal en grote rockbands van die tijd op de platenspeler)

Mijn beide kinderen en ik vinden haar ook wel wat. :-D
Billie Eilish is stoer ( heerlijk een meisje dat niet in van die blote pakjes sexy rondhupst) en maakt goede popmuziek en bijbehorende bijzonder clips met haar broer en kan live net zo zingen als op CD.
Noder schreef:
06-08-2019 22:44
Ik luister ook erg naar vele genres. Het zijn er gewoon te veel om op te noemen. Ik luister ook naar hybriden, zoals Hybrid Trap, Deathstep, Metalstep etc. Maar dat zijn allemaal subgenres van dubstep :)
Goede dupstep kan ook lekker zijn!
Ik heb op moment een rap periode.

Joyner Lucas, NF, Logic en MGK. Of Tom macdonald en Childish Gambino. Mike Shinoda. Beetje dat werk.

Niet van die Drake figuren of van dan mumble/trappshit, Iemand moet nog een echt verhaal kunnen vertellen. En graag zonder gosthwriters en laffe beatproducers ect.

In Nederland vind ik qua muziek/band/live spelen de Staat nog steeds het fijnst om te luisteren en te bekijken. En oude rock/numetal muziek uit de jaren 90. :heart:

Dat draai ik ook nog regelmatig. En ik heb een voorkeur voor rare nieuwe dingen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Disco jaren '70. Verder jaren'80, '90, dance/trance, sommige top 40 nummers.
wij slapen nooit.
Voornamelijk metal, alternative, rock.
Nu heel veel Tool sinds ze eindelijk op Spotify staan sinds afgelopen vrijdag :-)
Verder is queens of the stone age een all time favorite.
Opeth, Dimmu Borgir, Mastodon...Deftones, Arcade Fire, Editors, Radiohead, Pixies....

Maar ook wel dance muziek zoals Underworld, Massive Attack... 80's zoals the Sound, Joy Division, Talk Talk

Fleetwood Mac, CCR, AC/DC, Dream Theater, Johnny Cash...

Soms ook gabberhouse :-D

Het hangt heel erg van mijn bui af waar ik naar luister.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral erg leuk dat zoon mij remixes laat luisteren die uit de jaren '80/'90 komen. Ondertussen zegt hij al 'ja mam, ik weet dat deze uit jouw tijd is maar deze móet je ff luisteren'. Dus af en toe gaat de ghettoblaster in mijn koekblik vol open - voor zover dat kan - want hij weet dat ik het net zo leuk vind.
En zo 'raven' of 'happy-hardcoren' we weleens over de snelweg. Heerlijk.
wij slapen nooit.
Het liefst metal: black, death, viking&folk, power.

Jaren'80/'90 pop kan ik ook leuk vinden (Madonna, Michael Jackson, Kim Wilde en zulke dingen), net als R&B (late jaren '90 en begin jaren 2000, en Rihanna) Ook rap (bij voorkeur geen NL).

Van Madonna vind ik haar nummers uit de jaren 2000 ook goed.

Cyber/industrial vind ik leuk.

Hardcore soms (Promo, Angerfist).

En ik heb nog altijd een zwak voor Ozzy. En oudere nummers van Marilyn Manson. Zijn cd's na 2001 heb ik nooit meer wat aan gevonden.
anoniem_374802 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 23:52
26.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstmuziek,kerstmuziek,kerstmuziek :flirting:

Als je bij mij in de auto zit en het is buiten 40 graden,kan het zomaar zijn dat het volgende liedje in mijn playlist van Bing Crosby of Michael Bublé is. Let it snow, i'll be home voor Christmas. :cheer:
Verder vooral jaren 80 en het foute uur.
Qua film-muziek vind ik de soundtrack-cd van the virgin suicides mooi, door Air. Niet te lang, dan wordt het deprimerend. Ook omdat het wel muziek is waar je in blijft 'hangen'. Dat heb ik ook met Portishead.

Joy Division vind ik ook goed maar ook niet te vaak, vind ik ook deprimerend ;-D dan is de Sisters of Mercy meer mijn smaak, en dat is toch ook niet de meest vrolijke muziek.
Veelal 70s waaronder Santana, Bob Dylan, Dire straits, the Eagles, Doobie brothers, Almann brothers, Pink Floyd, Solomon Burke, Lou Rawls, Bread, Simon and Garfunkel, Eric Clapton etc.

Maar kan ook wel eens ineens een smarlap opzetten met André Hazes of reggae met name Alpha blondy.

Heb een poosje een Stan Getz en Astrud Gilberto periode van oa the girl from ipanema gehad.
En First aid kid vind ik ook erg verfrissend.
Momenteel wat vaker Phil Collins, Roxy music uit de 80s.
Noder schreef:
06-08-2019 21:50
Ik luister naar Dubstep, Future Bass, Future House, Drum N Bass, Jump Up, Riddim en Melodische Dubstep.
Dus eigenlijk heb je best wel een brede muzieksmaak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven