Regenpak?

10-08-2019 22:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik beginnen met fietsen van en naar werk, enkele reis ongeveer drie kwartier met elektrische fiets. Hiervoor wil ik een degelijk regenpak aanschaffen. Wie heeft er tips voor een beetje een soepel, ademend regenpak(merk)? Extra optie: ik ben zwanger dus het elastiek aan de bovenkant moet een beetje soepel zijn en dan evt onder de buik kunnen (nu net zwanger maar die buik komt vanzelf), ik zou het graag na mijn zwangerschap blijven gebruiken.

En wie weet tref ik tussen alle regenpakliefhebbers ook iemand met een gouden tip hoe je een kindje in een voorzitje droog houdt? Ik heb geen auto dus moet mijn dochter met de fiets naar de opvang brengen (minder dan 5 min fietsen), ook als het regent.
Hier ook sinds kort een e-bike voor werk. Ik heb zo een gekregen: https://happyrainydays.com/nl/bernice-r ... fUQAvD_BwE

Voor je kindje misschien zoiets? ;-D
https://www.bol.com/nl/p/maat-m-ufo-kin ... OkQAvD_BwE
Kind eerst in het zitje zetten dan gordel vastmaken, en dan een poncho over kind en zitje. Beetje creatief de eindjes tussen de riempjes bij de voetjes doen tegen opwaaien.

Ik bracht zo twee kinderen naar de opvang. Kind achterop kreeg ook vaak nog jaar rugzakje op, onder de poncho. Rugzak hing dan buren het stoeltje, dat scheelde bagage in mijn mandje aan het stuur.

In de praktijk fietste ik trouwens niet zo heel vaak door de regen.
Alle reacties Link kopieren
Fietsponcho? Zelf heb ik er een van Decathlon die ik prima vind.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Fietsponcho
Alle reacties Link kopieren
Fietsponcho vind ik op zo'n afstand erg onhandig, vooral als het hard waait.
Ik heb een Rains regenjas met voering en een klepje op de capuchon (dat is erg fijn, geen regen in je ogen) en een Agu Tecco regenbroek. Ben erg blij met mijn regenkleding, ik fiets veel en ben tot nu toe altijd droog gebleven, ook in wolkbreuken.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
niet goedkoop maar voor je kleintje straks een regenpak van Ducksday
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot nu toe! Poncho lijkt me qua zwangerschap super handig maar met de wind echt helemaal niet.

Andersom, goed idee om gewoon poncho over mijn dochter heen te doen, dat moet wel lukken. Ik denk inderdaad dat het in de praktijk niet zo vaak nodig is allemaal maar als het dan nodig is wil ik ook gewoon iets degelijks en niet zo’n zweterig pak.

Morgenstond, dat ding voor een kind moet ik echt heel hard om lachen, wat een hilarisch idee! Of t echt handig is weet ik niet maar t ziet er wel echt fantastisch uit 😊

Calamitycat, dank voor de merktips, goed om te horen dat ze je ook echt goed droog houden, ik ga eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg positief over zogenaamde rain legs. Bij mij is de bovenste band zodanig verstelbaar dat een zwanger buik geen probleem hoeft te zijn. En waarschijnlijk kun je het ook wel onder je buik dragen als je dan een goede regenjas hebt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens regent het nou ook weer niet zoveel en als je buienradar in de gaten houdt, lukt het meestal wel om tussen de buien door te gaan. Dat is tenminste mijn ervaring.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Voor een niet zwangere buik; een packlite gtx jas. Voor €200 heb je een (regen)jas welke met goretex gevoerd is. Gegarandeerd waterdicht en een stuk ademender dan overige regenjassen.
Berghaus heeft er een (packlite 2.0), maar tnf ook (dryzzle). €200,= lijkt veel, maar je krijgt er veel jas voor en je hoeft ‘m niet specifiek als alleen regenjas te gebruiken.
Er zijn ook regenbroeken van gtx te koop, 2 (met voering) en 2.5/3 laags (zonder voering).
Kleding met een membraan (bijvoorbeeld gtx dus) zijn gewoon een stuk ademender dan de standaard regenpakken.
Neem wel echt een regenbroek die gemaakt is voor fietsen. Deze hebben namelijk verstevigde stukken in ‘t kruis. Zo’n broek slijt daar door het zadel namelijk een stuk sneller.

Voor zwangere buik: poncho!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op mijn gore tex 3 laags jas. Kost wel wat, maar ben er ontzettend blij mee. Ik draag die jas best heel veel. Ook wanneer het alleen hard waait.

Daarbij heb ik een super dunne broek bij de halfords gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
10-08-2019 23:27
Overigens regent het nou ook weer niet zoveel en als je buienradar in de gaten houdt, lukt het meestal wel om tussen de buien door te gaan. Dat is tenminste mijn ervaring.
Helaas werk ik in het onderwijs en ben ik absoluut niet flexibel in de tijden dat ik moet vertrekken. Wachten tot een bui over is, is geen optie en ik moet mijn dochter vanaf openingstijd bij de opvang brengen om op tijd op mijn werk te kunnen zijn, dus eerder kan ook niet. En in drie kwartier kan veel gebeuren qua buien 😉.

Anderen, bedankt voor de tips! 200 euro klinkt echt als een mega bedrag, maar dat is het misschien dan toch wel waard. Ik ga kijken. Ik wist niet dat er speciale fiets regenbroeken bestonden, daar ga ik zeker naar op zoek! Want ik zal t pak zelden dragen als ik niet op de fiets zit.
Alle reacties Link kopieren
Je kindje in een fietskar een optie?
Voorop in het zitje mag sowieso pas als ze zelfstandig kunnen gaan zitten.
Dat deed de mijne pas net voor de eerste verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van mijn ‘happy rainy days’ lange jas, tot op de enkel met een tussenflap bij je benen zodat je ermee kunt fietsen. Lange laarzen aan en je komt droog over. Oké alleen je make-up kan nog van je gezicht afregenen in een hoosbui, maar je haar blijft droog en je zweet er niet in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven