Bedankje voor personeel verpleeghuis

14-08-2019 19:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft 6 weken in een verpleeghuis gelegen en het personeel was zo lief en betrokken en hebben heel goed voor haar gezorgd. Ik weet dat dat hun werk is en het normaal zou moeten zijn. Toch wil ik ze wat geven voor hun goede zorgen.

Over 2 weken hebben we een nagesprek met de artsen van mijn moeder. Over hoe alles is gegaan enzo. Dus dan kan ik het personeel wat geven. Ik wil graag iets geven wat ze kunnen delen, omdat niet iedereen er op dat moment is natuurlijk. Zat te denken aan zo'n grote doos merci met een kaartje erbij.

Hebben jullie nog leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Een grote pot met snoep!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja..dat is ook een goed idee
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
14-08-2019 19:09
Oh ja..dat is ook een goed idee
Dat wordt zeker gewaardeerd! Alleen kijk we of je verpakte snoepjes kan vinden, vanwege rondvliegende bacteriën etc., wil men niet altijd onverpakte snoepjes eten.
Een zak mini-marsjes of zo is ook altijd fijn!
Leuk! Snoep, chocola...alleen een kaart...alles is goed!

En benoem het niet als verzorgend personeel.....ook de mensen in de schoonmaak en welzijn zijn betrokken geweest. Dat wordt nog wel eens vergeten 🙄.
Een mooie grote plant.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
14-08-2019 19:12
Dat wordt zeker gewaardeerd! Alleen kijk we of je verpakte snoepjes kan vinden, vanwege rondvliegende bacteriën etc., wil men niet altijd onverpakte snoepjes eten.
Een zak mini-marsjes of zo is ook altijd fijn!
Dat is wel slim ja. Ben zelf ook niet zo van de graaipotten met onverpakte snoep. Thanx voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
14-08-2019 19:12
Leuk! Snoep, chocola...alleen een kaart...alles is goed!

En benoem het niet als verzorgend personeel.....ook de mensen in de schoonmaak en welzijn zijn betrokken geweest. Dat wordt nog wel eens vergeten 🙄.
Je hebt helemaal gelijk. Schoonmaakpersoneel, de mensen van de keuken, ze werken allemaal hard om te zorgen dat de mensen een goed verblijf hebben.
je hebt van die hele kleine mini s
mars nuts twix
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf ook voor Merci gaan, altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je daar aan denkt TO. Mijn moeder is ook pas overleden. Ze woonde bijna 3 jaar in een verzorgingstehuis en werd daar zo goed en liefdevol behandeld! Wij hebben voor alle medewerkers (dus ook keuken, schoonmaak, vrijwilligers e.d.) een gelukspoppetje met een sleutelhangerring gemaakt (kan je ook goedkoop kopen). Die hebben we aan een 'levensboom' (takken zoals je een stamboom tekent) gehangen. Dat werd erg op prijs gesteld. En dat weet ik omdat ik de vriendin van mijn moeder twee weken geleden ben gaan bezoeken en ik door het personeel aangesproken werd en ze me lieten zien dat ze dat popje aan hun sleutels hadden hangen.
oudblond wijzigde dit bericht op 14-08-2019 19:20
18.84% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
14-08-2019 19:17
Lief dat je daar aan denkt TO. Mijn moeder is ook pas overleden. Ze woonde bijna 3 jaar in een verzorgingstehuis en werd daar zo goed en liefdevol behandeld! Wij hebben voor alle medewerkers (dus ook keuken, schoonmaak, vrijwilligers e.d.) een gelukspoppetje met een sleutelhangerring gemaakt (kan je ook goedkoop kopen). Die hebben we aan een 'levensboom' (takken zoals je een stamboom tekent) gehangen. Dat werd erg op prijs gesteld.
Wat een mooi idee zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik wilde juist roepen GEEN SNOEP! Echt, je groeit dicht in de zorg. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
14-08-2019 19:19
Wat een mooi idee zeg!
Ik heb mijn post nog even verduidelijkt. Ben er echt blij om. Zo fijn dat er iets blijvends van mijn lieve moeder bij haar lieve verzorgers is :heart:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden helaas minder geluk met het huis waar mijn oma lag, maar met een aantal mensen van het personeel was het contact heel goed. Wij hebben hen individueel een persoonlijke kaart gestuurd, met een dankwoord, een herinnering en iets wat we specifiek in die persoon hebben gewaardeerd.

De rest was zo bedroevend slecht, dat we helaas besloten daar verder niks voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dan een doos merci doe voor de chocoladeliefhebbers en een pot met verpakte snoepjes. Met een kaartje erbij waarop duidelijk staat voor al het personeel.

Nou, dan heb ik er eigenlijk al wel een beetje uit. Bedankt voor voor jullie inbreng.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
14-08-2019 19:22
Wij hadden helaas minder geluk met het huis waar mijn oma lag, maar met een aantal mensen van het personeel was het contact heel goed. Wij hebben hen individueel een persoonlijke kaart gestuurd, met een dankwoord, een herinnering en iets wat we specifiek in die persoon hebben gewaardeerd.

De rest was zo bedroevend slecht, dat we helaas besloten daar verder niks voor te doen.
Wat jammer zeg. Ik lees ook wel eens minder leuke verhalen. Gelukkig was het hier heel anders en dat was voor ons als familie al heel prettig, maar voor mijn moeder ook. In die paar weken kende ze ze allemaal bij naam en kon met iedereen goed praten en ook lachen. En als het rustig was kwamen ze altijd wel even een praatje maken met mijn moeder. En ook naar ons toe waren ze ontzettend meelevend.

Erg verdrietig dat jouw oma en jouw familie vervelende ervaringen hebben gehad. Dat zou niet moeten kunnen natuurlijk. Het draait tenslotte wel op mensen.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
14-08-2019 19:22
Ik heb mijn post nog even verduidelijkt. Ben er echt blij om. Zo fijn dat er iets blijvends van mijn lieve moeder bij haar lieve verzorgers is :heart:
Wat leuk dat ze er zo blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
14-08-2019 19:25
Wat jammer zeg. Ik lees ook wel eens minder leuke verhalen. Gelukkig was het hier heel anders en dat was voor ons als familie al heel prettig, maar voor mijn moeder ook. In die paar weken kende ze ze allemaal bij naam en kon met iedereen goed praten en ook lachen. En als het rustig was kwamen ze altijd wel even een praatje maken met mijn moeder. En ook naar ons toe waren ze ontzettend meelevend.

Erg verdrietig dat jouw oma en jouw familie vervelende ervaringen hebben gehad. Dat zou niet moeten kunnen natuurlijk. Het draait tenslotte wel op mensen.

Ja het was erg treurig allemaal. We hebben alles wat in onze macht lag gedaan om de situatie te verbeteren (tot aan inspectie aan toe), maar helaas liep het toch zo. Soms zijn dingen te groot om te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, het is een lief gebaar.
Misschien een fruitmand? Of een doos met smaakjes thee? Een kleine bijdrage voor in de afdelingspot voor een teamuitje?


Ik wilde het eerder niet vragen, maar ik vraag me wel af waarom haar kamer zo snel al weer leeg moest zijn. Of was dat jullie eigen keuze? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zeven dagen de tijd zou moeten krijgen. Een zorginstelling kan voor 13 dagen een vergoeding krijgen zie ik. Link
Alle reacties Link kopieren
geen chocola/snoep want je wilt niet weten hoeveel je daarvan krijgt in de zorg. allemaal goed bedoeld, maar de helft gaat over datum en word uiteindelijk weggegooid omdat het gewoon veel te veel is (bij ons tenminste, en het zal vast bij andere zorginstellingen niet veel anders zijn) zonde van je geld dus.
dan zou ik eerder geld bij een teamuitje doen of iets blijvends zoals een grote plant met een bedankkaartje doen.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
14-08-2019 19:29
Wat je ook doet, het is een lief gebaar.
Misschien een fruitmand? Of een doos met smaakjes thee? Een kleine bijdrage voor in de afdelingspot voor een teamuitje?


Ik wilde het eerder niet vragen, maar ik vraag me wel af waarom haar kamer zo snel al weer leeg moest zijn. Of was dat jullie eigen keuze? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je zeven dagen de tijd zou moeten krijgen. Een zorginstelling kan voor 13 dagen een vergoeding krijgen zie ik. Link
Fruit is ook wel een goed idee, in ieder geval gezond. Geen idee of ze een afdelingspot hebben.

Het moest het weekend, maar we hadden allemaal niet echt veel zin om weer terug te gaan. Mijn moeder is er maar 6 weken geweest. Ze had niet veel persoonlijke spullen. Wat kleding, verzorgingsspullen en etenswaren. Het was allemaal zo opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
14-08-2019 19:37
geen chocola/snoep want je wilt niet weten hoeveel je daarvan krijgt in de zorg. allemaal goed bedoeld, maar de helft gaat over datum en word uiteindelijk weggegooid omdat het gewoon veel te veel is (bij ons tenminste, en het zal vast bij andere zorginstellingen niet veel anders zijn) zonde van je geld dus.
dan zou ik eerder geld bij een teamuitje doen of iets blijvends zoals een grote plant met een bedankkaartje doen.
Oh, dat is wel zonde natuurlijk. Een mooie plant is dan ook wel een mooi idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de kamer van mijn moeder in het verpleeghuis de dag na het afscheid leeggeruimd. Ze had er bijna zes dagen opgebaard gelegen, dus voor ons was het wel 'klaar'. Ze is zo fantastisch verzorgd dat we ook heel sterk het gevoel hadden dat we zo snel mogelijk haar plek aan iemand anders die die fijne liefdevolle hulp ook zo hard nodig had gunde. Vonden we totaal geen probleem. dat voelde juist goed.

Wij hebben twee weken na het overlijden van mijn moeder afscheid genomen van (een deel van de) medewerkers en bewoners van haar woongroep, we hadden gevulde koeken en een hele grote bos bloemen voor op de gezamenlijke eettafel in de huiskamer meegenomen en hebben koffie gedronken. Dat was best een emotioneel moment want de plek waar mijn moeder altijd zat was nu leeg... Voor alle medewerkers van de woongroep hebben we een persoonlijk bericht geschreven en een cadeaubon gegeven om zelf wat moois van te kopen. Snoep o.i.d wilden ze liever niet, al gingen de gevulde koeken er goed in :)
...
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
14-08-2019 19:42
Oh, dat is wel zonde natuurlijk. Een mooie plant is dan ook wel een mooi idee.

Of juist van die mini (vet)plantjes, beetje afhankelijk van het aantal medewerkers. Wie het leuk vindt kan het mee naar huis nemen, en anders is iets groens wat op de afdeling blijft (en niet zoveel verzorging nodig heeft) ook altijd leuk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven