Kat mee op fiets, ervaringen?

19-08-2019 19:09 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste kattenliefhebbers,

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het vervoeren van een kat op de fiets?

Welke mandjes raad je aan?
Voor of achter op de fiets?

Ik moet naar de dermatoloog met mijn kat en moet ruim een uur fietsen.

Auto heb ik niet en vrienden ook niet.
Met de bus duurt de reis nog langer en dat lijkt me ook nog eens minder prettig voor hem.

Dus.. Alle tips zijn zeer welkom.

Alvast bedankt, ook namens Hamtaro ♡
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van de kat af. Ik had vroeger een pers die vond het heerlijk en zonder tuigje in een mandje lekker kijken maar met mijn stressy van nu een uur door het verkeer zou echt niet tof zijn. Ik vind het altijd fijn om haar te kunnen zien en zou haar dus voor in een reismand zetten met een lekker zachte doek of deken er in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook geen buren?

Best lang een uur. Dierenambulance is wellicht een optie. Of een taxi.
Een uur fietsen? Doe het niet!

Kijk of er in de gemeente waar je woont vervoervrijwilligers zijn die je hierbij kunnen helpen (tegen kmvergoeding)
De mijne vond het helemaal niets. Was net alsof ik een sirene op de fiets had.
Ik neem mijn kat bijna wekelijks mee logeren bij een goede vriend. Zij kan goed opschieten met zijn twee katten en ze is niet het weekend alleen. Win-win situatie.

Ook ik heb geen auto. Ov is geen optie, dus ik ga met de fiets (9 km enkele reis).
Ik heb een hondenfietskar gekocht voor achter de fiets. Zij gaat er in haar mand in, met wat extra dekens voor demping/vering.
Het is een makkelijke kat, en dit gaat erg goed zo.

Het handige is dat mijn koffertje er ook gelijk in kan. En als ik eens naar de dierenarts oid moet, kan ik haar ook zelf meenemen.

Ik heb niet deze, maar wel zo'n soort kar:Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Je weet gewoon niet hoe jouw kat zal reageren. Als hij het helemaal niets vindt, is een uur (is dat enkele reis?!) wel heel erg ver. Ik zou een Uber aanraden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle berichten!

Zo'n fietskar zat ik ook aan te denken.
Ook aan de dierenambulance heb ik gedacht maar zij zijn zo onvriendelijk altijd als je belt.

Hamtaro is wel een stresskip maar legt zich ook wel snel neer bij een situatie.

Ik zal eens kijken of er hier "vervoersvrijwilligers" zijn.
Het zegt me niks maar ik ga het nu opzoeken.

Een taxi word wel erg duur, zeker omdat de dermatoloog waarschijnlijk ook niet goedkoop zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Briefje bij de supermarkt?
Mss weet de dermatoloog een patient die ook uit jouw richting komt. Mss mag je meerijden?
En ik zou toch ook de dierenambulance proberen.
Welke regio woon je?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Iemand van het VIVA forum met je mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Welke regio is het?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-08-2019 19:16
De mijne vond het helemaal niets. Was net alsof ik een sirene op de fiets had.
Sorry LOL :HA: ..ik moet tegelijk ook een beetje huilen :cry:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het zuiden.

Met een vreemde durf ik niet.
Vervoersvrijwilligers zijn hier alleen voor speciale doelgroepen ( ouderen, verstandelijk beperkten).

Het is een uur heen en dan weer een uur terug.
Misschien dan toch met het ov?

Zou dat minder stressvol zijn. De reis duurt dan wel 23 minuten langer, heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-08-2019 19:16
De mijne vond het helemaal niets. Was net alsof ik een sirene op de fiets had.

Dit herken ik.
Ik probeer altijd met ze mee te "zingen". We zijn dan een soort van attractie in mijn stad. :$ (gaat overigens om een ritje naar de dierenarts van nog geen 10 minuten)

Een uur vind ik ook te lang.
Wellicht kun je tóch de dierenambulance nog even bellen. Daar werken vast ook vrolijke, aardige mensen. (Bij de dierenambulance in mijn stad in ieder geval wel :-D )

En anders een oproepje op Facebook? Of zoals hierboven al werd gesuggereerd: misschien is er wel een forummer die je kan brengen. Ik helaas niet, want ik heb geen rijbewijs. ;-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel ver hoor, op de fiets maar ook met OV. Ik heb een keer een kat vervoerd met de trein (anderhalf uur) dat ging best goed, maar hoe dat met de bus zou zijn gegaan weet ik niet. Vast minder goed, voor een kat lijkt me een bus echt veel enger dan een trein.

Ik heb wel veel ervaring met het vervoeren van katten op de fiets (stevige reismand op de bagagedrager, spin met 4 haken) en dat gaat prima, maar dierenarts is ook maar 10 minuten fietsen en heb dan inderdaad ook een sirene achterop. Leuk vinden ze het dus niet, ik zou ook zeker geen uur gaan fietsen.

Kan je niet eerst een klein stukje (kwartiertje of zo) proberen met de kat op de fiets? Dan weet je hoe het beestje zich gedraagt en kan je besluiten of het wel of niet te doen is een uur lang.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kratdrager voorop met daarop een krat waarin de onderkant van mijn kunststof kattenreismand past. Alleen het midden (waar de 2 delen op elkaar zitten) past net niet. Daarom heb ik de krat opgevuld met foampuzzelstukken voor kleine kinderen die ik nog had. Werkt perfect. Hoop dat je het begrijpt?
De dierenambulance komt hier niet eens om een zwerfpoes op te halen, laat staan om als taxi te dienen voor een eigenaar.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de dermatoloog toevallig ook een idee hoe je er het beste kunt komen? Die krijgt deze vraag wellicht vaker.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rugzak waarmee ik mijn kat kan vervoeren. Maar een uur daarin zou voor hem teveel stress zijn denk ik.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Waar in het zuiden? Ik zit in het uiterste zuiden.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-08-2019 19:48
De dierenambulance komt hier niet eens om een zwerfpoes op te halen, laat staan om als taxi te dienen voor een eigenaar.
Dat is hier helaas dus ook zo.
En onbeschoft dat ze zijn aan de telefoon...totaal geen empathie en maar schreeuwen.
claireredfield schreef:
19-08-2019 19:59
Dat is hier helaas dus ook zo.
En onbeschoft dat ze zijn aan de telefoon...totaal geen empathie en maar schreeuwen.

Bij ons ook. Je gaat je bijna schamen dat je ze hebt durven bellen.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
19-08-2019 19:41
Dit herken ik.
Ik probeer altijd met ze mee te "zingen". We zijn dan een soort van attractie in mijn stad. :$ (gaat overigens om een ritje naar de dierenarts van nog geen 10 minuten)

Een uur vind ik ook te lang.
Wellicht kun je tóch de dierenambulance nog even bellen. Daar werken vast ook vrolijke, aardige mensen. (Bij de dierenambulance in mijn stad in ieder geval wel :-D )

En anders een oproepje op Facebook? Of zoals hierboven al werd gesuggereerd: misschien is er wel een forummer die je kan brengen. Ik helaas niet, want ik heb geen rijbewijs. ;-)
Ik heb geen facebook en bij een vreemde durf ik niet in te stappen, maar lief dat je meedenkt.
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
19-08-2019 19:59
Dat is hier helaas dus ook zo.
En onbeschoft dat ze zijn aan de telefoon...totaal geen empathie en maar schreeuwen.

Oooohh. @(
Ik heb echt heel erg vaak de dierenambulance gebeld en word altijd vriendelijk te woord gestaan.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
19-08-2019 19:43
Dat is wel heel ver hoor, op de fiets maar ook met OV. Ik heb een keer een kat vervoerd met de trein (anderhalf uur) dat ging best goed, maar hoe dat met de bus zou zijn gegaan weet ik niet. Vast minder goed, voor een kat lijkt me een bus echt veel enger dan een trein.

Ik heb wel veel ervaring met het vervoeren van katten op de fiets (stevige reismand op de bagagedrager, spin met 4 haken) en dat gaat prima, maar dierenarts is ook maar 10 minuten fietsen en heb dan inderdaad ook een sirene achterop. Leuk vinden ze het dus niet, ik zou ook zeker geen uur gaan fietsen.

Kan je niet eerst een klein stukje (kwartiertje of zo) proberen met de kat op de fiets? Dan weet je hoe het beestje zich gedraagt en kan je besluiten of het wel of niet te doen is een uur lang.
Dat zou ik zeker ook doen.
Alleen heb ik dus nog geen fietsmandje/karretje.

Naar de dierenarts ga ik altijd lopend, met het mandje in een buggy.
Is gelukkig om de hoek, maar inderdaad heb ik ook een sirene dan.

Ik ga liever ook niet fietsen maar zie op dit moment even geen andere optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven