Thuisblijfmoeder kletsgroepje

20-08-2019 16:03 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Het leuk me leuk eens een draadje te openen voor moeders die niet 'buiten de deur werken'. Thuisblijfmoeders dus...

Wat houdt je bezig, wat wil je graag in de toekomst, ben je al lang thuis, mis je werken, waar loop je tegenaan... gewoon gezellig kletsen dus 😉

Dit woord roept altijd meteen een heleboel uitspraken op en laat ik eerlijk zijn dat ik daar inmiddels echt wel op uitgekauwd ben... dus dat is niet heel erg de bedoeling 😉
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je je titel beter kunt laten aanpassen als je echt een kletsgroepje wil van tbmers. De titel lokt discussie uit :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Thuisblijfmoeders hebben toch genoeg tijd om gezellig te koffieleuten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben thuisblijfmoeder met een zoon van 2,5 jaar. Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor steeds 2 weken thuis en 2 weken weg. Mede daarom ervoor gekozen dat ik thuis blijf.

Soms is het wel een eenzaam bestaan en mis ik een goed gesprek. Want je bent toch de hele dag met je kind bezig.
Maar we ondernemen ook heel veel en dat vind ik heerlijk.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Je topictitel past zo te lezen niet zo bij je doel. Of richt je je op negatieve thuisblijfmoeders? ;-)
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-08-2019 16:06
Denk dat je je titel beter kunt laten aanpassen als je echt een kletsgroepje wil van tbmers. De titel lokt discussie uit :)
Thanks... snap het ook niet zo goed nog. Dom! Haha. Het lukt me iig niet 😕
Alle reacties Link kopieren
Hoe verkloot je je eigen topic??
Met een titel die tot Discussie lijdt

Laat even aanpassen, maak er een TBM-kletsgroepje van
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
20-08-2019 16:07
Thanks... snap het ook niet zo goed nog. Dom! Haha. Het lukt me iig niet 😕
Even in het modtopic vragen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
20-08-2019 16:07
Thanks... snap het ook niet zo goed nog. Dom! Haha. Het lukt me iig niet 😕
klopt, dat kun je ook niet zelf. Even aan de moderator vragen in het Centraal Moderatortopic op deze pijler.

overig/centraal-moderatortopic/list_messages/445032/24
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jaja, je schrijft zelf die titel toch?
Alle reacties Link kopieren
He wat een saaie topictitel! :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Op 1 of andere manier is het nu gefixt. Super!!

Zo, het leuk me leuk eens met een aantal moeders te kletsen op een draadje, die net als mij, thuis bij de kinderen zijn. Ik ken ze namelijk niet in mijn omgeving en voel me er soms wel wat alleen in... leek me leuk dan zo 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik had het topic eventjes gestaft met het verzoek trouwens.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel benieuwd naar de oorspronkelijke topictitel :)

Kom straks weer met een meer nuttige bijdrage, moet even 2 kinderen uit elkaar halen ;-)
Zelf geen tbm meer, maar wel een tijdje thuis geweest ivm werkloosheid. Ik vond het erg eenzaam, want iedereen die ik kende was uit werken.
Hebben jullie veel vriendinnen die ook tbm zijn? En trek je daar dan veel mee op ook al wonen ze ver weg?
Ik kende 1 tbm maar die woonde op 20 km en dat was geen doen zonder auto.
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_386989 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 16:24
97.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
20-08-2019 16:16


Ik ken ze namelijk niet in mijn omgeving en voel me er soms wel wat alleen in... leek me leuk dan zo 😉
Dus veel verstandige, werkende moeders in je omgeving dus.
Ik zou er eens mee in gesprek gaan.
Hoi TO en en andere Tb moeders. Ik ben sinds ruim een jaar thuis. Wij hebben 2 kinderen van inmiddels 4 en 6 jaar. Man werkt gemiddeld 60/70 uur per week. Tot een jaar geleden werkte ik pt. 20 uur per week verdeeld over 5 dagen. Dat was ideaal, helaas wilde mijn werkgever geen parttimers meer en moest ik weer ft aan het werk. Dat was niet te doen icm de uren van mijn man en 2 relatief jonge kinderen. Dus hebben we er samen voor gekozen dat ik voorlopig thuis blijf.

Wij wonen in Italië, man is Italiaans. Zoon is dus 6 en zit sinds afgelopen jaar op de elementary school, te vergelijken met groep 3. Hij is 3 middagen per week thuis. En dochter zit sinds ze 3 is op de kleuterschool. Ze hebben beiden op het kdv gezeten en ik ben zo blij dat ik toen nog werkte en ze beiden die ervaring hebben. Zij en ook wij als ouders hebben daar een hele fijne tijd gehad.

Ondanks dat het soms fijn is om geen opvang gezeur te hebben tijdens de vakanties en ziektes van de kinderen, mis ik het werken wel. Man en ik zijn trouwens wel met een project bezig, dat mocht dat doorgaan ik binnenkort weer aan het werk ga. Maar daar hangt nog een enorm vraagteken aan, ligt er helemaal aan of we de financiering daarvan rond gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 vriendin die ook thuisblijfmoeder is. We trekken wel veel met elkaar op. Ze woont op 5 minuten fietsen dus we zijn ook altijd zo bij elkaar. En mocht 1 oppas nodig hebben, dan kan de andere meestal wel oppassen. En andersom natuurlijk, dat is wel fijn. Onze kinderen (mijn peuter en haar dreumes) kennen elkaar goed en vinden het ook leuk samen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
20-08-2019 16:24
Dus veel verstandige, werkende moeders in je omgeving dus.
Ik zou er eens mee in gesprek gaan.
Lekkere sneer?
Je kunt ook gewoon wegblijven hier
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er al sommige reageren...

Zelf ben ik nu rond 10 jaar thuis, na een weloverwogen besluit hier thuis. Wij hebben 4 kinderen. De oudste is 12 en start binnenkort op het vo, de jongste is 2,5. Ik heb wel een poos gewerkt toen de 1e er was. Echter beviel ons dit compleet niet.

Mijn man werkt 60 a 70 uur per week. Ik ben dus veel alleen thuis, en dat betekent ook dat ik alles volledig alleen 'draai'. Hij werkt, ik zorg voor de rest eromheen. Van grasmaaien tot poepluiers en administratie tot tandartsafspraken en sportclubjes enz...

In de nabije toekomst gaat er hier wel eea veranderen. We gaan een b&b starten. Oftwel; dat ga ik doen... bind het heel spannend maar heb er ook enorm veel zin in!
Lievejetje schreef:
20-08-2019 16:45
Lekkere sneer?
Je kunt ook gewoon wegblijven hier
Nou inderdaad zeg. Net zoals die opmerkingen van tijd zat. Nou dat valt vies tegen. Om heel eerlijk te zijn ben ik nu drukker dan toen ik nog pt aan het werk was. Het huis moet vaker schoon gemaakt worden, want als je niet thuis bent wordt het ook niet vies. En sinds zoon op deze elementary zit, moet ik 3 dagen per week al om 12 uur weer van huis om hem op te halen. Samen lunchen en daarna met huiswerk begeleiden. Daar is hij dan minstens 1.5 uur mee bezig en daarna gaan we samen dochter ophalen. Man werkt gedeeltelijk s nachts en is s middags dus thuis. Vaak doen we dan nog even iets als gezin samen, avond eten en iedereen gaat naar bed (behalve ik).
Alle reacties Link kopieren
Hier een thuisblijfmoeder! Heb een zoon die over een paar weken 3 wordt en een dochter van 1,5.

In mijn omgeving zijn wel meer thuisblijfouders, maar ook een hoop parttime werkende ouders. Een paar vriendinnen werken parttime, zij wonen op fietsafstand dus dat spreekt makkelijk af. De andere thuisblijfouders kom ik vaak tegen in de speeltuin of op de markt, als je elkaar herkent ga je vanzelf een praatje aan en leren de kinderen ook samen spelen.

Overigens gaat dochter een ochtend in de week naar een gastouder als ik met zoon naar de logopedie ga, en gaat zoon 2,5 dagdeel naar de peuterspeelzaal, dus ze komen ook zonder mij buiten de deur.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 16:56
2.48% gewijzigd
Spannend die B&B Nadine. Wonen jullie in een toeristen gebied? En op welke termijn zijn jullie van plan om te openen?
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, je bent hartstikke druk als thuisblijfmoeder. Ik werk zelf 3 dagen (onderwijs, dus dan alsnog omringd door kinderen maargoed) maar heb nu zomervakantie, het is inderdaad drukke boel met 2 kinderen! Ik vind het op zich prima om te werken, als het financieel kon zou ik stoppen wel overwegen, het lijkt me idd fijn dat je qua oppas of als ze ziek zijn niet alles om hoeft te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven