Tekst tegen parkeren in tuin...

25-08-2019 23:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij wonen in een verbouwd kantoorpand tegenover de jachthaven. Aan de voorzijde van ons 'huis' zitten parkeerplaatsen. Dit is ons terrein, dus eigenlijk priveterrein. Wij wonen aan een jachthaven en er zijn veel mensen die hun bootje te water laten hun auto met trailer bij ons voorhuis parkeren. Op ons terrein.

Wij hebben hier geen enkele moeite mee en soms vragen mensen zelfa of ze hier mogen parkeren. Hartstikke prima!

Het zijn zo'n 8 parkeervakken en daar grenst een stuk tuin aan over de hele breedte van al die parkeervakken, en dan zo'n 3 meter diep. Dit is dus onze coorruin en uiteraard doe ik erg mijn best deze mooi te houden/ maken en staan er struikjes en bloemen en planten in.

Alleen... parkeren vinden we prima; maar tot nu toe zijn er helaas ook toch best een aantal mensen die dit lopen te vergallen;

Ze parkeren de auto netjes in het vak maar de aangekoppelde trailer wordt zö in de voortuin geparkeerd!!! Bij een aantal al een briefje onder ruitenwisser gedaan maar het blijft voorkomen. Ik hoef vast niet uit te leggen waarom ik hier erg van baal; trailer in je bloementuin?!

Mensen mogen best parkeren daar maar hou het netjes. Wil dus een bordje maken, wat zet ik erop?? Wil het wel een beetje sportief houden 😉
Ik zou er geen bordje neerzetten, maar een paar (metalen) paaltjes met een kettinkje ertussen plaatsen. Zo is enorm duidelijk dat het niet de bedoeling is dat er iets ingereden wordt, zonder dat het heel erg storend is. En aan de rand van een parkeerplek staat dat prima :)
Alle reacties Link kopieren
“Parkeren in de vakken. Niet in de tuin.”
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
25-08-2019 23:02
Ik zou er geen bordje neerzetten, maar een paar (metalen) paaltjes met een kettinkje ertussen plaatsen. Zo is enorm duidelijk dat het niet de bedoeling is dat er iets ingereden wordt, zonder dat het heel erg storend is. En aan de rand van een parkeerplek staat dat prima :)
Eens, bordjes worden niet gelezen, afscheidingen wel gezien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou grote betonnen blokken/palen of zwerfkeien plaatsen op de overgang naar de tuin. Eventueel aan de voorzijde wit verven en een reflector erop.

Mijn ervaring is dat mensen bordjes niet lezen maar niemand wil met een bumper of trailer op een zwerfkei rijden. Dan letten ze wel op.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 23:39
3.86% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Betonnen plantenbakken plaatsen zodat ze schade rijden als ze de trailer in je tuin parkeren?
Zo'n bordje?

Afbeelding
lemoos2 schreef:
25-08-2019 23:22
Ik zou grote betonenn blokken/palen of zwerfkeien plaatsen op de overgang naar de tuin. Eventueel aan de voorzijde wit verven en een reflector erop.

Mijn ervaring is dat mensen bordjes niet lezen maar niemand wil met een bumper of trailer op een zwerfkei rijden. Dan letten ze wel op.
En dan die keien gauw neerleggen zodra die trailer in jullie tuin staat :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een krassende afscheiding maken. Keien, blokken etc. Doen ze het vanzelf niet meer. En een bordje bij de ingang met een slagboom met ketting. Parkeren alleen voor genodigden. Kun je degene die wel netjes zijn een sleutel geven.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Is ook veel gaver dan bloemen.
Damned if I don’t
Ik zou een leuk hekje wegzetten. De ongeschreven variant zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Bord aan de voorkant 'privéterrein'. Mensen die dan nog aso met je tuin omgaan, weg laten slepen.

Of inderdaad een fysieke scheiding, maar dan moet je zelf wel meer investeren.
Bordje wegsleepregeling of paaltjes o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Parkeerplaatsen helemaal veranderen in tuin.
Gewoon zulke hekjes op de parkeerplaatsen:
https://www.traffic-shop.be/nl/verkeers ... bcQAvD_BwE
En jullie tuin met 'n hek/heg afzetten.
Bordje:
Graag hier parkeren.
Bij de schroothandelaar krijg ik er 2000 euro voor.
Eze schreef:
26-08-2019 00:10
Parkeerplaatsen helemaal veranderen in tuin.
Dat zou inderdaad het eerste zijn dat ik zou doen na aankoop van dat huis, zeker met een ondiepe voortuin van slechts 3 meter. Waarom zou je die parkeerpakken handhaven? Steen eruit, grond en planten erin! Of laat de bootjesclub die plekken pachten als je geen behoefte aan meer tuin hebt. Je bent toch geen onbezoldigde parkeerplekaanbieder die ook nog moeite moet doen om aso's te weren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad iets ludieks doen, zoals: Pas op! Mijnen.
En dan verderop tussen de bloemen: Boem!!! Idioot!

Dan worden bordjes namelijk ineens wel gelezen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een afscheiding overwegen..anders krijg je de categorie “slecht Sinterklaasgedicht”:

Een goede raad, voor wie zijn trailer hier achterlaat.
Parkeer hem niet in het groen, want wegslepen kost poen.

Gaat hem niet worden denk ik :facepalm:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik zou gewoon helemaal dat parkeren verbieden als het jullie terrein is, heb je er ook nooit overlast van. Bordjes 'verboden te parkeren voor onbevoegden' ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het beste een soort van afscheiding plaatsen, dus een hek of zo’n schanskorf. Dan heb je een duidelijk begrenzing van de parkeerplekken.

Bordjes of markeringen op de weg worden niet gelezen of de mensen doen nhet alsof ze ze niet snappen, weet ik uit ervaring.

Persoonlijk had ik die parkeervakken bij de tuin betrokken op zo’n manier dat enkel jullie nog de auto erop kwijt kunnen en het onderdeel is van jullie oprit. Ben je gelijk van dit gedoe af.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee! Een afscheiding lijkt me het beste idee, iets van keien o.i.d.

Thanks
aloha66 schreef:
25-08-2019 23:42
Gewoon een krassende afscheiding maken. Keien, blokken etc. Doen ze het vanzelf niet meer. En een bordje bij de ingang met een slagboom met ketting. Parkeren alleen voor genodigden. Kun je degene die wel netjes zijn een sleutel geven.
En een parkeerkaartjesautomaat!
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
26-08-2019 07:22
En een parkeerkaartjesautomaat!
:mrgreen:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Parkeertarief bord. 20 euro per dag. Met trailer 30 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven