Pechhulp Nederland of Europa

27-08-2019 10:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toe aan verlengen pechhulpkaart. Kan niet kiezen Nederland of Europadekking.
Ik rij het hele jaar niet of misschien 1 keer buiten Nederland in Europa.
Wat zouden jullie doen?

Gr R
En dat moeten wij nu beslissen voor je? Meeste stemmen gelden ofzo?
Nou, moeilijk moeilijk...... je rijdt dus eigenlijk nooit buiten Nederland?
Ik denk......dat ik dan Nederland dekking zou doen.
Splinter_ schreef:
27-08-2019 10:42
Nou, moeilijk moeilijk...... je rijdt dus eigenlijk nooit buiten Nederland?
Ik denk......dat ik dan Nederland dekking zou doen.

Nou ik vind het wel gewaagd hoor, die misschien een keer per jaar zonder pechhulp. Je zal maar stranden in Belgie.
Dat is ook waar......
Ik snap het wel, dit topic.
Alle reacties Link kopieren
To, misschien is het ook handig om te kijken of het mogelijk is om de dekking bijvoorbeeld tijdelijk te verhogen naar Europa, mocht je wel ooit voor langere tijd met de auto buiten Europa gaat.

Het is wel handig om te goed te vergelijken en niet alleen naar ANWB te kijken. Wij zitten bij de pechhulp van ons automerk, dat bleek goedkoper én uitgebreider en per saldo kregen we alsnog de ANWB aan de deur toen de accu poef zei.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nederland.
Pechhulp in Europa kan ook onder een reisverzekering.
Ik heb Europadekking maar ik ben een sukkel. Ik heb ook een rechtsbijstandsverzekering waar je in de praktijk weinig aan blijkt te hebben, en een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Ongeveer om het jaar ga ik met de auto op vakantie buiten Nederland, maar je weet maar nooit. In Nederland heb ik de afgelopen 5 jaar een keer gebruik van de Wegenwacht gemaakt.
Ligt ook vooral aan je auto :P

Op mijn oude barrel had ik pechhulp in NL en voor een vakantie een keer Europadekking gedaan. De kans dat ik hulp nodig had, was altijd wel aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
wat is de kans dat je een hulpdienst nodig hebt in het buitenland? Wat is de staat van de auto. En kan je het risico zelf dragen wanneer je hulp nodig hebt?

Extra dekking kost geld.

Kwestie van risico analyse maken en kansberekenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wij hebben heel Europa, maar we zitten dan ook regelmatig in Duitsland, Belgie, Frankrijk, het VK of Scandinavië met de auto.
We wonen ook niet ver van de Duitse grens af en ik ga daar vaak boodschappen doen.

Ik zou zeker voor Europa kiezen, zo kan je altijd zonder veel nadenken de grens over, en je zal maar eens stranden in Duitsland of België.
En zoveel duurder zal het toch niet zijn.
Hetvrijewoord schreef:
27-08-2019 10:57
Nederland.
Pechhulp in Europa kan ook onder een reisverzekering.

Maar sluit je een reisverzekering af als je een dagje gaat shoppen in Duitsland, of een dagje Antwerpen doet?
Tegenwoordig zit je zo veel in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan 30 jaar mijn rijbewijs, en pas sinds 2 jaar pechhulp, van Fiat met buitenlanddekking voor een paar euro per maand

Daarvoor dus nooit pechhulp, had altijd zoiets van: als ik het nodig heb, sluit ik het ter plekke af en dan betaal ik de extra kosten ook gewoon erbij

Nooit nodig gehad
Alle reacties Link kopieren
Of je neemt een autohulpdocument bij je reisverzekering... voor die enkele keer dat je met de auto de grens over gaat
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
27-08-2019 12:52
Maar sluit je een reisverzekering af als je een dagje gaat shoppen in Duitsland, of een dagje Antwerpen doet?
Tegenwoordig zit je zo veel in het buitenland.
Reisverzekering is doorgaans alleen geldig bij geboekt verblijf
Een dagje shoppen in Duitsland valt daar dan niet onder
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Een dagtrip in het buitenland valt normaliter wel onder je reisverzekering dacht ik.
Hetvrijewoord schreef:
27-08-2019 13:21
Een dagtrip in het buitenland valt normaliter wel onder je reisverzekering dacht ik.
Klopt, tenminste, bij mij wel...dus of dagtrip buitenland, of in NL met overnachting
Hetvrijewoord schreef:
27-08-2019 13:21
Een dagtrip in het buitenland valt normaliter wel onder je reisverzekering dacht ik.

Volgens de ANWB winkel waar ik recent was niet. Pas als je een overnachting geboekt hebt, dan valt het onder reisverzekering.

Edit; Consumentenbond zegt weer van wel.
Kortom; vraag het na bij je reisverzekering.
Star² schreef:
27-08-2019 14:06
Volgens de ANWB winkel waar ik recent was niet. Pas als je een overnachting geboekt hebt, dan valt het onder reisverzekering.

Miezerige reisverzekering dan bij de ANWB.


"De eerste belangrijke voorwaarde is dat je reis ook echt een reis is. Ga je tijdens je vakantie een dagje apen kijken in diergaarde Blijdorp? Voor je verzekering is dat geen reis. Voor reizen binnen Nederland geldt dat er pas dekking is met een vooraf geboekte overnachting. Een weekendje fietsen op de Veluwe met hotelovernachting is dus wel gedekt.

Dekking in het buitenland
In het buitenland geldt die regel meestal niet. Ga je een dagje shoppen in Antwerpen, dan is er gewoon dekking. Rij je dagelijks een stukje door Duitsland of België om op je werk te komen, dan is er geen dekking. Volgens de polisvoorwaarden is dat geen reis."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven