Twijfels na zetten tattoo

28-08-2019 09:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb gisteren mijn 1e tattoo laten zetten. Maar... nu voel ik me vandaag overvallen door twijfels/angst.

Ik heb lang nagedacht over een tattoo, ongeveer 4 à 5 jaar. Het uiteindelijke ontwerp en de plek heb ik gisteren pas gekozen. Als het had gekund had ik de tattoo op mijn zij/rib laten zetten zodat ik hem goed kan verbergen indien nodig, maar de tattoeëerder raadde dat af omdat die plek heel beweeglijk is. Toen heb ik er toch voor gekozen om de tattoo op mijn pols (binnenkant) te zetten (hij is ongeveer 4x4 cm).

De tattoo vind ik erg mooi geworden en erg mooi gezet, maar toch voel ik me er vandaag onzeker over. Mijn moeder vindt hem mooi, maar eigenlijk wel iets te groot (“je zou een klein driehoekje doen”) en de mening/goedkeuring van mijn moeder vind ik heel erg belangrijk. Daarom ben ik er ergens ook wel een beetje verdrietig over. En verbergen, ja dat gaat wel onder lange mouwen, maar verder niet (niet dat ik hem nu wil verbergen, in tegendeel, maar ben eerder bang dat er in de toekomst een moment komt waarop ik hem wel wil verbergen of er spijt van heb).

Met andere woorden: ik heb nu niet echt spijt van de tattoo en vind hem heel mooi, maar ben eerder bang dat ik er ooit spijt van ga krijgen en dat geeft me nu op de een of andere manier echt een rotgevoel. :'-(

Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik gewoon wennen aan het feit dat er iets 'onbekends' op je lichaam staat. Ik herken namelijk wat je schrijft. Nu zou ik mijn tattoo niet meer weg willen denken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Zorgen dat de mening van je moeder niet zoooooo belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er gewoon even aan wennen. Geef het wat tijd. Net zoals je moeder. Die moet er ook even aan wennen. Komt vanzelf goed. Maar misschien de mening van je moeder iets minder zwaar laten meewegen. Het is heel normaal dat jij andere keuzes maakt. Juist goed. Ze hoeft niet alles goed te vinden.

Collega's plakken er een nette pleister overheen als ze hem voor het werk moeten verbergen. Valt bijna niet op.
Alle reacties Link kopieren
maar waar heb je nu precies de afgelopen vier wel jaar over nagedacht dan? Lijkt me toch dat je vooraf beslist waar die komt en ook wat voor tattoo je überhaupt wil? Dit klinkt alsof je erg impulsief bent geweest.

Hoe dan ook: je moeder vind hem wel mooi dus maar moet even wennen omdat ze vooraf ene ander beeld had, dat komt vast wel goed joh!
Alle reacties Link kopieren
Je moet er inderdaad nog aan wennen. Als je het na een periode nog niet leuk vind heb je altijd de optie om het weg te laten laseren.
Ik snap niet zo goed hoe jullie ineens op de pols kwamen. Er zijn toch plekken voor een tattoo op het lichaam die wel goed te verbergen zijn en ook niet beweeglijk?
Als je echt spijt krijgt, kan je de tattoo weg laten laseren.

Het lijkt ook wel alsof je twijfel door de opmerking van je moeder komt. Dat is wel jammer.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
28-08-2019 09:58
maar waar heb je nu precies de afgelopen vier wel jaar over nagedacht dan? Lijkt me toch dat je vooraf beslist waar die komt en ook wat voor tattoo je überhaupt wil? Dit klinkt alsof je erg impulsief bent geweest.
+

Er zijn nog steeds banen waarbij je geen tattoo mag hebben.

Dan is de binnenkant van je pols geen handige plek.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, je hebt er 4 of 5 jaar over nagedacht om een tatoo te laten zetten, het is dus niet iets wat je impulsief hebt gedaan.
Daar zit een boel denkwerk en overweging aan ten grondslag.
Ga er dus maar vanuit dat het helemaal ok is wat je voor jezelf hebt gedaan!
De plek en de mening van je moeder maken niet zoveel uit.
Ik snap de keuze van rib naar pols niet zo goed. Genoeg andere plekken op je lichaam die goed te bedekken zijn. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan en persoonlijk vind ik de pols wel echt een gave plek voor een tattoo.

Je moeder vindt hem mooi en voor de rest zou ik haar mening niet zo belangrijk maken. Ik hoop dat je er straks heel blij mee bent!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
28-08-2019 10:06
+

Er zijn nog steeds banen waarbij je geen tattoo mag hebben.

Dan is de binnenkant van je pols geen handige plek.
Alsof iedereen dan ook precies dat soort banen ambieert.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
28-08-2019 10:15
Alsof iedereen dan ook precies dat soort banen ambieert.....
Dit
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem altijd nog weg laten laseren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
https://www.etsy.com/nl/listing/6253375 ... beige-kant



:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat je je van ribben om hebt laten praten naar je pols is achteraf misschien niet zo handig. Wat was er mis met rug of benen? Leermomentje: hoewel ik vind dat je altijd het advies van je artist op moet volgen (want die weet waar hij mee bezig is), moet je je niet om laten praten tot dingen die je niet wil ;-)

Daarnaast ken ik je gevoel wel, hoor. Ik moet ook altijd de dag na een nieuwe tattoo even wennen, er staan toch iets nieuws op een lijf dat je al je hele leven kent zoals 't eerst was. Dat komt echt wel goed, uiteindelijk wordt je tattoo gewoon deel van wie je bent, een beetje als een moedervlek: je gaat niet meer weten hoe je eruit zag zónder!
En bang zijn dat je in de toekomst spijt gaat hebben... Daar schiet je niets mee op! Geniet er nu van, en als je ooit spijt gaat krijgen zijn er dan nog genoeg opties, zoals een cover of je tattoo weg laten laseren. Maar daar hoef je nu nog helemaal niet over na te denken, want zoals ik het lees heb je nú geen spijt, maar ben je bang dat je later spijt krijgt.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon wennen. Ik had de eerste twee dagen na het zetten van mijn tattoo spijt, daarna was het goed. Nu zit hij er al meer dan 20 jaar en ik heb nooit meer spijt gehad.
Alle reacties Link kopieren
als hij op je ribben had gestaan had je moeder misschien wel iets anders gezegd waar je over zou malen... teveel naar links rechts scheef whatever

de les is dus, gedaan is gedaan... en het idee was dat jij er blij van zou worden... dus wees blij
Lorem Ipsum
Lucifer2018 schreef:
28-08-2019 09:57
Zorgen dat de mening van je moeder niet zoooooo belangrijk is.
dit
ik vind de tattoo van mijn kind ook veel te groot
kind vind em prachtig en draagt em met trots
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder vind mijn tattoo en die van mijn broertje verschrikkelijk. Ik geloof niet dat een van ons daar een seconde van wakker heeft gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-08-2019 10:20
Je kan hem altijd nog weg laten laseren.
Kan wel, maar het word niet mooi, ik spreek helaas uit ervaring. Daarnaast kost het heel veel geld en doe je er met gemak 2 jaar over. Oh ja en de behandeling is erg pijnlijk.

TO: misschien even wennen eraan? Als hij mooi is gezet is dat al erg fijn. Die van mij was een gedrocht!
honingbloesem wijzigde dit bericht op 28-08-2019 14:04
0.50% gewijzigd
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Echt? Wat ongelofelijk stom. Je besluit ter plekke een andere plek en dat wordt dan....je pols? En dan realiseer je je niet dat dat nogal een opvallende plek is?
Begrijp ik niks van.
nouschi wijzigde dit bericht op 28-08-2019 13:14
0.81% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn moeder vindt mijn tatoo wel mooi nu. Ik wil een nieuwe, zij is erop tegen. Jammer voor haar. Ik ben volwassen en het is mijn lijf.
Maar waarom denk je er 4-5 jaar over na en besluit je dan kennelijk in heel korte tijd om voor een totaal andere plek te gaan? Klinkt een beetje (ik kan het mis hebben) alsof je jezelf over hebt laten halen door diegene, die de tatoeage zette, terwijl je er zelf niet helemaal achter stond.

Voor nu kun je er weinig aan doen. Grote kans dat het vanzelf went. En voor de volgende keer: nooit ad hoc beslissen, maar bedenktijd inlassen bij dit soort beslissingen.
sugarmiss schreef:
28-08-2019 10:06
Er zijn nog steeds banen waarbij je geen tattoo mag hebben.
Vooral nu in de zomer, zie je hoe hoog het percentage mensen met tattoos is, dus ooit zal het percentage bejaarden met tattoo ook hoog zijn. Zouden dan onderhand tatoeages voor alle banen geaccepteerd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Misschien krijg je ooit spijt, misschien ook niet.
Sowieso is het wennen, net zo goed dat een nieuw kapsel wennen is of een bril.

Op je pols is natuurlijk opvallend, ook omdat je hem zelf steeds ziet, dus zelf moet je ook gewoon wennen. En mocht je hem op bepaalde momenten niet gepast zijn, dan zijn er genoeg opties om er even overheen te doen. Een pleister, een brede armband, een sjaaltje. Komt vast goed!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven