Halfbloedjes maar in de ogen van anderen toch buitenlanders.

07-09-2019 21:46 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet toch eens een keer gezegd worden, ik weet dat velen zich beledigd zullen voelen maar ik beschrijf dit topic uit mijn eigen ervaringen.

Ik ben in Nederland geboren, ik heb een Nederlandse vader en ik draag ook zijn Nederlandse achternaam.
Mijn moeder komt uit het buitenland, uit Latijns-Amerika, ik wil niet zeggen uit welk land precies ivm privacy.

Al mijn hele leven wordt ik door Nederlanders gezien als een buitenlandse vrouw, zelfs door mijn Nederlandse vrienden.
Die zeggen dan bijvoorbeeld tegen mij : 'wat een rotweer vandaag zeg, koud en regen, waar jij vandaan komt is het altijd mooi weer, waarom ga je niet terug?'
Dan denk ik bij mezelf : 'terug'? Hoe kan ik nou ergens heen terug gaan als ik er nooit eerder gewoond heb?

Ik krijg met zulke opmerkingen direct het gevoel dat ik buiten de groep geplaatst wordt en als iemand die eigenlijk niet hier in Nederland thuis hoort.

En zo is het altijd zo geweest, altijd mij het gevoel geven dat ik niet hier vandaan kom.
Mijn Nederlandse vader, mijn familienaam en het feit dat ik hier geboren en getogen ben wordt volledig achterwege gelaten.

Zal het komen door mijn uiterlijk? Ik ben niet blond en ik heb ook geen blauwe ogen, wel ben ik ontzettend wit qua huidskleur.
Ik heb niet echt een heel opvallend buitenlands uiterlijk, maar absoluut geen typisch Nederlands uiterlijk, vaak genoeg denken mensen wel dat ik volledig Nederlands ben van afkomst maar als ze eenmaal weten dat mijn moeder uit het buitenland komt dan ben ik ook een buitenlander.

En de hele grap is namelijk, dat mijn moeder qua huidskleur nog witter dan mijn vader is en altijd verbrand onder de zon en mijn vader juist bruin wordt.
Ook heeft mijn moeder een lichte kleur ogen, lichter dan mijn vader.
Verder heeft ze wel zwart haar en is het wel echt een typisch latina vrouwtje.

Voor mijn broertje is het anders gesteld, die ziet er heel donker uit.
Tijdens sollicitaties heeft ie al vaker te horen gekregen : bent jij (en dan noemen ze zijn naam+achternaam) ik had een heel iemand anders verwacht.
Opvallend genoeg werd ie meestal uitgenodigd, maar na de ontmoeting meestal afgewezen.
Gelukkig heeft hij nu een vaste baan.

Ik zie vaker bij halfbloedjes waaronder ook mijn broertje, dat ze zich meer verbonden voelen met het andere land dan met Nederland...
Ra Ra Ra hoe zou dat nou toch komen...

Ik heb een keer meegemaakt op een verjaardag dat ik helemaal als buitenlandse werd benaderd en dat er een volbloed Portugese meid naast me zat en aan de andere kant een half Nederlandse/Italiaanse jongeman die als autochtonen werden behandeld aangezien ze toevallig blond waren met blauwe ogen.

Ik denk persoonlijk ook dat onze koningin Maxima zo goed in de smaak valt bij het volk omdat ze blank is, blond is en lang is.
Als het nou zo een Argentijnse indianen type of meer typische Zuid-Amerikaanse latina typetje was geweest was ze wel minder in de smaak gevallen, dat weet ik zeker.
Maar niet te spreken over de prinsessen, die worden ondanks dat het halfbloedjes zijn niet als buitenlanders beschouwd zoals ik, dankzij hun hoogblonde haren en zeer lichte voorkoming.

Wie heeft er nog meer één ouder afkomstig uit het buitenland en herkent zich in mijn ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af waar jij vandaan komt, komen daar mensen met een andere roots dan volledig Nederlands weinig voor? Vind het maar lomp als mensen er klakkeloos vanuit gaan dat je in een ander land bent geboren, dat weten ze toch helemaal niet. Dat je vrienden het doen vind ik al helemaal raar, die weten toch dat je hier bent geboren?
Alle reacties Link kopieren
ladyboy schreef:
07-09-2019 23:54
Ja maar het is geen grap, ze menen en denken het serieus en daar ligt bij mij de irritatie.
Daar zou ik dan korte metten mee maken en aangeven dat dat geen leuke opmerkingen zijn
Alle reacties Link kopieren
In mijn opinie wordt iemand behandeld zoals hij/zij zich voelt. Ik ken aardig wat mensen wiens ouders hier niet geboren zijn, of ze zijn zelf als kind hier naartoe gekomen. Maar geen een wordt voor buitenlander aangezien. Dit omdat ze niet buitenlands praten en gewoon onze westerse gewoontes er op na houden.
Een huid of haarkleur maakt nog geen buitenlander.
Het is of je houding of je eigen perceptie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk ook dat onze koningin Maxima zo goed in de smaak valt bij het volk omdat ze blank is, blond is en lang is.
Als het nou zo een Argentijnse indianen type of meer typische Zuid-Amerikaanse latina typetje was geweest was ze wel minder in de smaak gevallen, dat weet ik zeker.

En dit stukje uit je OP is zeker onzin.
Ze is geliefd door hoe ze doet, niet om wat voor kleurtje ze in haar haar doet.
Net als Megan van Engeland. En ja die is idd buitenlands, Amerikaans om precies te zijn :D
En J Lo is ook geliefd, en die is Latina. Met Hoofdletter :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blond met blauwe ogen en mijn oma van vaders kant is toch echt een klein Indonesisch vrouwtje met bijbehorend indo accent. Mensen dachten altijd dat ik de verzorger was van mijn oma als we op stap waren :-D
Ik kan er niet mee zitten
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
08-09-2019 00:28
Ik vraag mij af waar jij vandaan komt, komen daar mensen met een andere roots dan volledig Nederlands weinig voor? Vind het maar lomp als mensen er klakkeloos vanuit gaan dat je in een ander land bent geboren, dat weten ze toch helemaal niet. Dat je vrienden het doen vind ik al helemaal raar, die weten toch dat je hier bent geboren?
Bij die vrienden kom ik niet meer zo vaak, in de loop der jaren heb ik al tientallen keren moeten zeggen dat ik hier geboren ben en dat ik ook gedeeltelijk Nederlands ben van afkomst, maar dat blijft dan toch een waarheid die ze liever niet willen horen.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
08-09-2019 01:37
Ik denk persoonlijk ook dat onze koningin Maxima zo goed in de smaak valt bij het volk omdat ze blank is, blond is en lang is.
Als het nou zo een Argentijnse indianen type of meer typische Zuid-Amerikaanse latina typetje was geweest was ze wel minder in de smaak gevallen, dat weet ik zeker.

En dit stukje uit je OP is zeker onzin.
Ze is geliefd door hoe ze doet, niet om wat voor kleurtje ze in haar haar doet.
Net als Megan van Engeland. En ja die is idd buitenlands, Amerikaans om precies te zijn :D
En J Lo is ook geliefd, en die is Latina. Met Hoofdletter :D
Wat hebben die met Nederland te maken? Niks.
Ik heb vaak te horen gekregen in gesprekken van Nederlanders dat ze het maar schandalig vinden dat er een Marokkaanse burgermeester is, dat ze zich ontzettend ongemakkelijk voelen in een gemeentehuis omdat er zoveel dames met hoofddoeken achter de balies werken.

Maar dat hun koningin ook een buitenlander is hoor je niemand over.
Waarom? Omdat ze er toevallig Nederlands uit ziet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is polyetnisch, ikzelf ook. Totaal nooit buiten de groep gevoeld, als men vragen heeft beantwoord ik ze, als men opmerkingen heeft negeer ik ze. Meestal is het interesse, wat een bijzondere voornaam heb je? Mag ik vragen waar deze vandaan komt?

Mijn kind heeft een Afrikaanse vader dus nog meer een kleurtje. Zij heeft eenmaal met een racistische opmerking in de klas te maken gehad en heeft dit omgebogen naar een prachtige spreekbeurt om op die manier mensen van informatie te voorzien (zo trots op haar).

Wat ze echt heel vervelend vind is mensen die zomaar aan haar haar zitten (giga afro) zonder te vragen zomaar in de supermarkt bijv. Ze legt dan altijd netjes uit dat ze toch ook niet zomaar bij hen aan de haren gaat zitten, dan snappen de mensen het wel. Vaak is het een stukje onwetendheid en die afro heeft echt aantrekkingskracht lijkt het wel. 8-)

Racisme bestaat maar je kan het je leven niet laten beïnvloeden, het zegt altijd iets over de ander en niets over jou, je kan een ander mens namelijk moeilijker beïnvloeden dan je eigen gedachten. Dus schouders er onder en gaan met die banaan, dat zeg ik thuis altijd!
aloha66 schreef:
08-09-2019 01:34
In mijn opinie wordt iemand behandeld zoals hij/zij zich voelt. Ik ken aardig wat mensen wiens ouders hier niet geboren zijn, of ze zijn zelf als kind hier naartoe gekomen. Maar geen een wordt voor buitenlander aangezien. Dit omdat ze niet buitenlands praten en gewoon onze westerse gewoontes er op na houden.
Een huid of haarkleur maakt nog geen buitenlander.
Het is of je houding of je eigen perceptie.
BS. Echt.
Je weet niet waar je het over hebt.
Ik ben door een zeer idealistische moeder opgevoed, en zag en voelde geen kleur.
Alles werd als 'positief' en 'ze hebben belamgstelling' gelabeld en dat heb ik ook echt jarenlang zo opgevat.
Helaas is het echt zo wat cateautje zegt: er is alleen maar nieuwsgierigheid en vooroordelen maar je 'getinte' deel van je acjtergrond.
Er is werkelijk waar, behalve door vrienden, geen enkele interesse van al die lui geweest naar de achtergrond van mijn moeder. Precies wat cateautje zegt: als je in je naiviteit blijft vertellen waar je bent geboren of eerst vertelt waar je Nederlandse roots liggen worden mensen zelfs boos of maken er iets lelijks van.
'schaam je je soms voor je mooie kleur' bijvoorbeeld.
Je hebt er duidelijk niet uit eerste hand ervaring mee en door deze houding geef je mensen die die ervaring wel hebben geen ruimte dit met jou te bespreken.
Dus zit je lekker in je bubbel, geeft niks maar weet dat.
aloha66 schreef:
08-09-2019 01:37
Ik denk persoonlijk ook dat onze koningin Maxima zo goed in de smaak valt bij het volk omdat ze blank is, blond is en lang is.
Als het nou zo een Argentijnse indianen type of meer typische Zuid-Amerikaanse latina typetje was geweest was ze wel minder in de smaak gevallen, dat weet ik zeker.

En dit stukje uit je OP is zeker onzin.
Ze is geliefd door hoe ze doet, niet om wat voor kleurtje ze in haar haar doet.
Net als Megan van Engeland. En ja die is idd buitenlands, Amerikaans om precies te zijn :D
En J Lo is ook geliefd, en die is Latina. Met Hoofdletter :D
Over selectief lezen gesproken. Je hebt niet meegekregen hoeveel racistische comments Megan over zich heen heeft gekregen en ze is zeker niet overal erg geliefd.
J-lo hetzelfde.
nursy schreef:
08-09-2019 07:55
Mijn kind is polyetnisch, ikzelf ook. Totaal nooit buiten de groep gevoeld, als men vragen heeft beantwoord ik ze, als men opmerkingen heeft negeer ik ze. Meestal is het interesse, wat een bijzondere voornaam heb je? Mag ik vragen waar deze vandaan komt?

Mijn kind heeft een Afrikaanse vader dus nog meer een kleurtje. Zij heeft eenmaal met een racistische opmerking in de klas te maken gehad en heeft dit omgebogen naar een prachtige spreekbeurt om op die manier mensen van informatie te voorzien (zo trots op haar).

Wat ze echt heel vervelend vind is mensen die zomaar aan haar haar zitten (giga afro) zonder te vragen zomaar in de supermarkt bijv. Ze legt dan altijd netjes uit dat ze toch ook niet zomaar bij hen aan de haren gaat zitten, dan snappen de mensen het wel. Vaak is het een stukje onwetendheid en die afro heeft echt aantrekkingskracht lijkt het wel. 8-)

Racisme bestaat maar je kan het je leven niet laten beïnvloeden, het zegt altijd iets over de ander en niets over jou, je kan een ander mens namelijk moeilijker beïnvloeden dan je eigen gedachten. Dus schouders er onder en gaan met die banaan, dat zeg ik thuis altijd!
Deels eens.
Waar ik altijd bang voor ben is dat mensen zoals jij jezelf nu beschrijft hun kinderen leren over alles assertief te zijn.
Behalve over hun kleur. Waarom mag je niet gewoon boos of verdrietig worden als kind over dat soort opmerkingen, dat leren we ze ook niet over anderssoortige beledigingen. Niet om de ander maar voor jezelf.
Ikzelf vond dat erg bevrijdend.
Ik heb nu het idee dat je als slachtoffer van racisme iedereen een groot plezier doet door er koninklijk mee om te gaan behalve jezelf.
ladyboy schreef:
07-09-2019 23:27
Ja maar daar gaat het mij niet om, het is namelijk niet onschuldig.
Het zou voor mij onschuldig klinken als ze zouden zeggen: waar je moeder vandaan komt is het altijd mooi weer, zou je daar niet willen wonen?
Ipv dat er gezegd wordt : waar JIJ vandaan komt is het altijd mooi weer, waarom ga je niet TERUG?.
Dat maakt echt een groot verschil.

De achtergrond gedachte maakt het lelijk.
Er zijn mensen die vanuit interesse of omdat ze iets herkennen wat vragen.
Er zijn ook mensen die vinden dat je maar even verantwoording moet afleggen over een deel van je afkomst en daar de nadruk op leggen.
Omdat ze graag mensen zo willen ordenen.
En waarom ze dat zo nodig hebben kun je zelf wel invullen.
Daar zit niks leuks bij en ik heb dan ook helemaal geen zin omdat toneelstuk mee te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 08:49
BS. Echt.
Je weet niet waar je het over hebt.
Ik ben door een zeer idealistische moeder opgevoed, en zag en voelde geen kleur.
Alles werd als 'positief' en 'ze hebben belamgstelling' gelabeld en dat heb ik ook echt jarenlang zo opgevat.
Helaas is het echt zo wat cateautje zegt: er is alleen maar nieuwsgierigheid en vooroordelen maar je 'getinte' deel van je acjtergrond.
Er is werkelijk waar, behalve door vrienden, geen enkele interesse van al die lui geweest naar de achtergrond van mijn moeder. Precies wat cateautje zegt: als je in je naiviteit blijft vertellen waar je bent geboren of eerst vertelt waar je Nederlandse roots liggen worden mensen zelfs boos of maken er iets lelijks van.
'schaam je je soms voor je mooie kleur' bijvoorbeeld.
Je hebt er duidelijk niet uit eerste hand ervaring mee en door deze houding geef je mensen die die ervaring wel hebben geen ruimte dit met jou te bespreken.
Dus zit je lekker in je bubbel, geeft niks maar weet dat.
Het blijft een lastig onderwerp. Je kan gewoon niet voelen, ervaren hoe het is om een andere kleur te hebben dan een ander.
Als een blanke Nederlander een metamorfose zou krijgen en als een bruine Nederlander een dagje rond zou lopen denk ik dat hij zich doodschrikt!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat de wereld aan jouw terug spiegelt zijn je eigen denkbeelden.

Wanneer je je moeder een Latina vrouwtje noemt en je broertje een donker halfbloedje dan zal de je wereld je ook terugspiegelen wat jij zelf eigenlijk denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een kletskoek!!!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-09-2019 13:15
Het enige wat de wereld aan jouw terug spiegelt zijn je eigen denkbeelden.

Wanneer je je moeder een Latina vrouwtje noemt en je broertje een donker halfbloedje dan zal de je wereld je ook terugspiegelen wat jij zelf eigenlijk denkt.
Ja natuurlijk, als ik mezelf een Chinees noem dan zal de wereld dat ook terug spiegelen... Wat een domme onzin.
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad, wat een quatsch.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat Nederlanders mij zien als Nederlandse qua uiterlijk maar allochtonen vaak vragen of ik wel helemaal Nederlands ben. Mijn dochter ervaart hetzelfde.
En dat met alleen maar één buitenlandse oma :)
.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-09-2019 22:52
Als mijn accent hoorbaar is dan kijkt niemand naar de kleurstelling is mijn ervaring.
Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn met deze ervaring!

Als kind was ik de enige ‘buitenlander’ in de klas (geboren in het buitenland net als één van mijn ouders) en dat was toen speciaal. Inmiddels ben ik verhuisd naar de andere kant van het land en krijg ik vaak de vraag ‘waar kom je vandaan?’, waarbij dus meestal gedoeld wordt op mijn accent. Bij sollicitaties krijg ik complimenten over mijn achternaam, maar er wordt ook vaak gevraagd naar mijn geboorteplaats en de ‘vreemde’ taal die ik eveneens vermeld heb staan op mijn cv. Vaak heb ik door zulke vragen hele interessante gesprekken. Ik voel tegelijkertijd niet de behoefte om aan te geven of ik me meer allochtoon of juist autochtoon voel, want ik ben gewoon ik. Die vraag vind ik dan weleens vervelend, maar ik antwoord heel eerlijk: ik ben het beste van beide werelden😜
-
Alsof je er alleen uit kan zien als "halfbloed" alleen als je een ouder of grootouder hebt die niet-Nederlands is. Niet alle Nederlanders zijn blond en/of lang.
Alle reacties Link kopieren
ladyboy schreef:
08-09-2019 05:31
Wat hebben die met Nederland te maken? Niks.
Ik heb vaak te horen gekregen in gesprekken van Nederlanders dat ze het maar schandalig vinden dat er een Marokkaanse burgermeester is, dat ze zich ontzettend ongemakkelijk voelen in een gemeentehuis omdat er zoveel dames met hoofddoeken achter de balies werken.

Maar dat hun koningin ook een buitenlander is hoor je niemand over.
Waarom? Omdat ze er toevallig Nederlands uit ziet?
Nee omdat ze geen hoofddoek draagt en zich dus niet distantieert van Nederlandse normen waarden en gewoontes.
Dat is dus wat ik eerder schreef. Iemand maakt zichzelf een "vreemde eend in de bijt" door zich duidelijk te manifesteren als anders. Kleur doet er niet toe, houding des te meer.
En ja ik erger me ook dood aan bepaalde hoofddoeken. Het kan namelijk echt anders en westers geïntegreerd. Niet dát je een hoofddoek draagt maar hóé je hem draagt straalt wel degelijk iets uit.
En dat iets is vaak in veel ogen een anti Nederlands/Westerse houding. En dat wordt niet gewaardeerd.
Ik snap ook niet dat in Nederland geboren mensen zo nodig met een Marokkaans of Surinaams accent moeten praten. Slaat echt nergens op en straalt een ik haat Nederland uit. Niet leuk en ja daar krijgt je dan opmerkingen over.
Kleur van licht getint tot zwart, als je je als Nederlander gedraagt en opstelt zul je niet snel voor buitenlander worden aangezien. Het is je misschien niet opgevallen maar huidskleur varieert nogal ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
08-09-2019 07:55
Mijn kind is polyetnisch, ikzelf ook. Totaal nooit buiten de groep gevoeld, als men vragen heeft beantwoord ik ze, als men opmerkingen heeft negeer ik ze. Meestal is het interesse, wat een bijzondere voornaam heb je? Mag ik vragen waar deze vandaan komt?

Mijn kind heeft een Afrikaanse vader dus nog meer een kleurtje. Zij heeft eenmaal met een racistische opmerking in de klas te maken gehad en heeft dit omgebogen naar een prachtige spreekbeurt om op die manier mensen van informatie te voorzien (zo trots op haar).

Wat ze echt heel vervelend vind is mensen die zomaar aan haar haar zitten (giga afro) zonder te vragen zomaar in de supermarkt bijv. Ze legt dan altijd netjes uit dat ze toch ook niet zomaar bij hen aan de haren gaat zitten, dan snappen de mensen het wel. Vaak is het een stukje onwetendheid en die afro heeft echt aantrekkingskracht lijkt het wel. 8-)

Racisme bestaat maar je kan het je leven niet laten beïnvloeden, het zegt altijd iets over de ander en niets over jou, je kan een ander mens namelijk moeilijker beïnvloeden dan je eigen gedachten. Dus schouders er onder en gaan met die banaan, dat zeg ik thuis altijd!


Maar dat heeft toch niets met afro haar te maken? Maar met het haar op zich. Ook kindjes met mooie krullen, mooi rood of anderzins mooier dan normaal haar hebben dat.
Net als puppys en kittens heeft dat een aaibaarheidsfactor blijkbaar.
En ik zeg niet dat het leuk is of dat ze er niets van mag zeggen maar het is niet afro gebonden zeg maar.
"Kleur van licht getint tot zwart, als je je als Nederlander gedraagt en opstelt zul je niet snel voor buitenlander worden aangezien. "

De miskleun van het jaar!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 08:49
BS. Echt.
Je weet niet waar je het over hebt.
Ik ben door een zeer idealistische moeder opgevoed, en zag en voelde geen kleur.
Alles werd als 'positief' en 'ze hebben belamgstelling' gelabeld en dat heb ik ook echt jarenlang zo opgevat.
Helaas is het echt zo wat cateautje zegt: er is alleen maar nieuwsgierigheid en vooroordelen maar je 'getinte' deel van je acjtergrond.
Er is werkelijk waar, behalve door vrienden, geen enkele interesse van al die lui geweest naar de achtergrond van mijn moeder. Precies wat cateautje zegt: als je in je naiviteit blijft vertellen waar je bent geboren of eerst vertelt waar je Nederlandse roots liggen worden mensen zelfs boos of maken er iets lelijks van.
'schaam je je soms voor je mooie kleur' bijvoorbeeld.
Je hebt er duidelijk niet uit eerste hand ervaring mee en door deze houding geef je mensen die die ervaring wel hebben geen ruimte dit met jou te bespreken.
Dus zit je lekker in je bubbel, geeft niks maar weet dat.
Ik zit niet in een bubbel maar blijkbaar wel in een andere omgeving. Als ik met mijn nicht loopt wordt er idd wel eens wat over kleurverschil gezegd. Gewoon omdat we alletwee een hele andere tint hebben. Nou en. Tegen de een 'je mag wel eens wat meer in de zon" of 'wil jij niet donkerder worden"
Maar ik zie dat niet als racistisch of veroordelend.
Ik en mijn moeder zijn de enige lichtere mensen in mijn familie. Ooms, tantes én hun kinderen allemaal donkere ogen en een wat getinte huid.
Het enige is dat als we in bv Spanje buiten lopen met oma dat er tegen haar onmiddellijk Spaans of Arabisch tegen haar gesproken wordt en tegen mij proberen ze eerst Engels :D
In Nederland eigenlijk nog nooit als buitenlandse aangemerkt. Wel gevraagd.. of ze van Griekse of Italiaanse afkomst was bv. Maar oma was dan ook een rasechte Amsterdamse en dat straalde ze ook echt uit.
aloha66 schreef:
08-09-2019 19:54
Nee omdat ze geen hoofddoek draagt en zich dus niet distantieert van Nederlandse normen waarden en gewoontes.
Dat is dus wat ik eerder schreef. Iemand maakt zichzelf een "vreemde eend in de bijt" door zich duidelijk te manifesteren als anders. Kleur doet er niet toe, houding des te meer.
En ja ik erger me ook dood aan bepaalde hoofddoeken. Het kan namelijk echt anders en westers geïntegreerd. Niet dát je een hoofddoek draagt maar hóé je hem draagt straalt wel degelijk iets uit.
En dat iets is vaak in veel ogen een anti Nederlands/Westerse houding. En dat wordt niet gewaardeerd.
Ik snap ook niet dat in Nederland geboren mensen zo nodig met een Marokkaans of Surinaams accent moeten praten. Slaat echt nergens op en straalt een ik haat Nederland uit. Niet leuk en ja daar krijgt je dan opmerkingen over.
Kleur van licht getint tot zwart, als je je als Nederlander gedraagt en opstelt zul je niet snel voor buitenlander worden aangezien. Het is je misschien niet opgevallen maar huidskleur varieert nogal ondertussen.
Ik woon in Amsterdam en heb inderdaad echt het idee dat al die ouders die maar hardnekkig met een Brabants, Limburgs, drents accent praten en die kindjes dus ook, dat doen omdat ze 'haat' willen uitstralen.
Ik heb altijd zin om dan te schreeuwen: het is niet masalf, het is ME EIGE hiero! Nee je eet niet vesjetagisj, je eet VEGUTOARRRRIES!
(Dus niet ik vind het heel schattig juist, die kindjes hier geboren met nog zo'n zachte g)



Echt ik vind dat je zulke vreemde meningen opschrijft. Ik denk dat je dialect van een Drent iets heel leuks en eigens vindt, waarom een Surinaams accent dan niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven