De verboden vrucht: het mobieltje

11-09-2019 13:57 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik frons mijn wenkbrauwen Ik moet altijd lachen als mensen hier op het forum gaan steigeren wanneer ze lezen dat je de mobiel van partner gebruikt, code weet, enz.
Wat heeft iedereen daar dan toch in staan?

Bij mijn man zijn het hoofdzakelijk werkgerelateerde mails en hij zit in een whatsapp groepje van zijn voetbalploeg.
Bij mij vooral foto's i.v.m. mijn hobby. Whatsapp heb ik zelfs niet.
Allebei hebben we apps om tv te kunnen kijken en Google om iets op te zoeken. Hij ook nog wat apps met spelletjes en ik nog wat apps om foto's te bewerken.
Een straat zoeken of de zaklamp app is soms ook wel handig.
Oh en FB nog vergeten. Hij zit in hondengroepjes, ik in groepjes i.v.m. hobby.

Wat is er toch zo bijzonder aan die smartphone dat hij zelfs voor je eigen partner verboden is?
poker wijzigde dit bericht op 12-09-2019 11:09
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral met mijn telefoon doe is contacten onderhouden, veel appen enzo. En dat gaat mijn man gewoon weinig aan! Niet dat hij daar nou super geïnteresseerd in is, maar toch. :P
Wat ik met vrienden/vriendinnen bespreek blijft bij mij.
Poker schreef:
11-09-2019 14:08
Omdat ik hier de ergste dingen naar mijn hoofd krijg "geschreven" als ik schrijf dat ik evengoed mobiel van man gebruik en zelfs meer gebruik, want die is gratis van zijn werk.
Serieus daarom gebruik je zijn telefoon meer ?
Sorry maar vind het echt raar dat jij zijn werktelefoon daarvoor gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:08
Omdat ik hier de ergste dingen naar mijn hoofd krijg "geschreven" als ik schrijf dat ik evengoed mobiel van man gebruik en zelfs meer gebruik, want die is gratis van zijn werk.
Ik val in jou geval dan meer over het privé gebruik van een werktelefoon uit financiele winst door de partner van de werknemer aan wie de telefoon in gebruik is gegeven. Ongehoord.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
11-09-2019 14:12
Denk dat het al heel veel uitmaakt dat jij geen Whatsapp hebt (echt? Zijn er nog mensen zonder? Lijkt me heel onhandig, echt iedereen heeft het).
Als ik met een vriendin app of met mn zus of moeder, dan hoeft mn man dat niet per se te lezen vind ik..niet dat er rare dingen staan, maar mag best prive blijven vind ik.
Overigens pakt ie mn mobiel regelmatig hoor, om even iets op internet te zoeken bijv, maar Whatsapp vind ik iets voor mezelf.
Ik heb ook een appgroep met paar vrouwelijke collega's. Hoeft mn man ook niet te lezen vind ik.
En weet je waarom ik geen Whatsapp heb? Omdat ik altijd lees dat het zo vervelend is dat je direct moet antwoorden als je het berichtje hebt gelezen. Geef mij dan maar liever e-mail.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:17
En weet je waarom ik geen Whatsapp heb? Omdat ik altijd lees dat het zo vervelend is dat je direct moet antwoorden als je het berichtje hebt gelezen. Geef mij dan maar liever e-mail.
Van wie moet dat? De meeste mensen antwoorden gewoon wanneer het hen uitkomt hoor. Ik ook.
Poker schreef:
11-09-2019 13:57
Wat is er toch zo bijzonder aan die smartphone dat hij zelfs voor je eigen partner verboden is?

Wat is er zo bijzonder aan die smartphone dat je als partner er in zou willen snuffelen?

Net als een handtas, daar heeft partner ook niks in te zoeken. Net als in mijn nachtkastje, of mijn ladenkast.

Zodra je de behoefte voelt om te kijken is er voor mij geen vertrouwen meer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2019 14:15
valt toch wel mee, als ik even loop, zie ik alleen dat mensen zich verbazen, dat jij schrijffouten uit je man's Facebook-berichten haalt
(en tja, dat vind ik ook vrij ver gaan)
Heb hem dat wel gezegd dat ik dat ging verbeteren. Maar het is toch zo in het algemeen hier op het Viva forum dat je de smartphone van je partner niet mag aanraken :twisted:
Ik moet nu wel zeggen, als ik de reacties hier lees, dat het best nog meevalt :-)
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:17
En weet je waarom ik geen Whatsapp heb? Omdat ik altijd lees dat het zo vervelend is dat je direct moet antwoorden als je het berichtje hebt gelezen. Geef mij dan maar liever e-mail.
Dat heb je zelf in de hand.
En anders krijg je na een half uur gewoon een nieuwe mail met in het onderwerp "???" :D
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:17
En weet je waarom ik geen Whatsapp heb? Omdat ik altijd lees dat het zo vervelend is dat je direct moet antwoorden als je het berichtje hebt gelezen. Geef mij dan maar liever e-mail.
En jij gelooft alles wat je leest?
Daar is geen wet voor, je hóeft niet meteen te antwoorden. Kan de zender misschien wel willen, maar geen verplichting dus.
Bovendien kun je die 'gelezen' vinkjes ook uitzetten.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft zijn code al tig keer verteld maar ik vergeet hem altijd.
Ik gebruik alleen zijn telefoon als hij aan het rijden is en ik iets voor hem moet opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de mobiele van mijn man als het zo uitkomt. En hij die van mij. Staan geen geheimen in.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-09-2019 14:16
Ik val in jou geval dan meer over het privé gebruik van een werktelefoon uit financiele winst door de partner van de werknemer aan wie de telefoon in gebruik is gegeven. Ongehoord.
Oeps, Belgische hé :-D
Hier zijn abonnementen veel duurder dan in NL.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2019 14:20
En jij gelooft alles wat je leest?
Daar is geen wet voor, je hóeft niet meteen te antwoorden. Kan de zender misschien wel willen, maar geen verplichting dus.
Bovendien kun je die 'gelezen' vinkjes ook uitzetten.
Ik heb Whatsapp nog nooit gebruikt. Dus ik moet wel afgaan op wat ik erover lees....
Poker schreef:
11-09-2019 14:20
Heb hem dat wel gezegd dat ik dat ging verbeteren. Maar het is toch zo in het algemeen hier op het Viva forum dat je de smartphone van je partner niet mag aanraken :twisted:
Ik moet nu wel zeggen, als ik de reacties hier lees, dat het best nog meevalt :-)

Dat heb je helemaal verkeerd begrepen, dat gaat om je partner stiekem controleren.
Poker schreef:
11-09-2019 14:17
En weet je waarom ik geen Whatsapp heb? Omdat ik altijd lees dat het zo vervelend is dat je direct moet antwoorden als je het berichtje hebt gelezen. Geef mij dan maar liever e-mail.
Je bent wel goed in aannames doen he?

Ik voel me absoluut niet verplicht meteen te antwoorden.
En ik heb geen geheimen voor mijn partner, ook mijn mobiel is niet per definitie verboden terrein. Maar hij is gewoon van mij, net als hij de zijne heeft. Ik zie vooral geen reden elkaar mobiel te gebruiken, behalve in de auto ofzo.

Dat jij je man´s werktelefoon gebruikt omdat het "gratis" is vind ik best gek.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt mij geen bal uit of je in je partners telefoon kijkt. Ik vind het alleen niet nodig om mensen die dit wél vervelend vinden weg te zetten als rare moeilijkdoenerige types met een minder goeie relatie dan jij.
lolapaloeza wijzigde dit bericht op 11-09-2019 14:26
2.82% gewijzigd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Man weet mijn iPhone en iPad code (dezelfde) wel omdat zoon zijn apps op mijn iPad staan. Maar hij zal nooit rondneuzen op mijn iPad of iPhone.
Ik weet zijn codes niet, dat hoeft ook niet. Het kwam zo uit dat hij de mijne wel nodig had zodat zoon kon youtuben.

Maar man zal ook nooit zomaar in mijn handtas rommelen. Als hij iets nodig heeft, een oplader bijvoorbeeld. Dan vraagt hij altijd of hij die uit mijn tas mag halen.

We hebben geen geheimen voor elkaar, maar stellen onze privacy wel op prijs en respecteren die ook van elkaar.
Poker schreef:
11-09-2019 14:23
Oeps, Belgische hé :-D
Hier zijn abonnementen veel duurder dan in NL.

O laat gaan, sommige mensen doen nou eenmaal alles volgens de regels.
Groenkroontje schreef:
11-09-2019 14:05
Of ik neem stiekem een ochtend vrij en ga dan iets voor mezelf doen ipv hem te helpen met de kinderen.
Is dit serieus?
Poker schreef:
11-09-2019 14:23
Oeps, Belgische hé :-D
Hier zijn abonnementen veel duurder dan in NL.
Goh en dan noemen ze Nederlanders zuinig/gierig .
lilalinda schreef:
11-09-2019 14:05
Ik zie mijn telefoon als van mij (net zoals mijn e-mail, mijn LinkedIn, mijn Instagram en mijn telefoongesprekken) en hij heeft Zijn media.

Als een vriendin Mij appt, kan ze er 100% van op aan, dat ze het aan mij appt, niet aan 'ons', niet aan mijn man, niet aan mijn kinderen.
Ik ben een individu, niet een aanhangsel van mijn partner

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan gezamenlijke mail adressen. Janenneldeboer@xmail.nl
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:23
Oeps, Belgische hé :-D
Hier zijn abonnementen veel duurder dan in NL.
Dat geldt ook voor zijn abo dat betaald wordt door de baas en waar jij gebruik van maakt. Beetje pikken is dat toch hé? Ook in België.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Star² schreef:
11-09-2019 14:27
O laat gaan, sommige mensen doen nou eenmaal alles volgens de regels.
Zou jij het prima vinden als jouw partner continu je werktelefoon zou gebruiken ?
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:24
Ik heb Whatsapp nog nooit gebruikt. Dus ik moet wel afgaan op wat ik erover lees....
Joh, die mensen die o.a. hier topics openen met 'nou zeg! ik zág dat ie online was, maar mij een berichtje sturen? nee hoor. tssssk....hij gaat vast vreemd//chat met een ander/wil het vast uitmaken/maakt mij zooooo onzeker!' zijn bijna vastgegroeid aan dat ding en zien het als een verlengde van hun eigenwaarde of zo. Hangen hun hele hebben en houden op aan een paar vinkjes. Als je dat een paar keer gelezen hebt en je weet er verder weinig van lijkt het inderdaad alsof het een verplichting is waar je niet onderuit kan.
Die tijd heb jij toch wel gehad neem ik aan?
Life is a bitch (and I'm helping her).
Oudblond schreef:
11-09-2019 14:29
Dat geldt ook voor zijn abo dat betaald wordt door de baas en waar jij gebruik van maakt. Beetje pikken is dat toch hé? Ook in België.

De beste man heeft waarschijnlijk unlimited data en betaalt een x bedrag per maand, ongeacht hoeveel dat ding gebruikt wordt. Hoe is dat pikken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven