De verboden vrucht: het mobieltje

11-09-2019 13:57 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik frons mijn wenkbrauwen Ik moet altijd lachen als mensen hier op het forum gaan steigeren wanneer ze lezen dat je de mobiel van partner gebruikt, code weet, enz.
Wat heeft iedereen daar dan toch in staan?

Bij mijn man zijn het hoofdzakelijk werkgerelateerde mails en hij zit in een whatsapp groepje van zijn voetbalploeg.
Bij mij vooral foto's i.v.m. mijn hobby. Whatsapp heb ik zelfs niet.
Allebei hebben we apps om tv te kunnen kijken en Google om iets op te zoeken. Hij ook nog wat apps met spelletjes en ik nog wat apps om foto's te bewerken.
Een straat zoeken of de zaklamp app is soms ook wel handig.
Oh en FB nog vergeten. Hij zit in hondengroepjes, ik in groepjes i.v.m. hobby.

Wat is er toch zo bijzonder aan die smartphone dat hij zelfs voor je eigen partner verboden is?
poker wijzigde dit bericht op 12-09-2019 11:09
2.11% gewijzigd
lilalinda schreef:
11-09-2019 14:15
valt toch wel mee, als ik even loop, zie ik alleen dat mensen zich verbazen, dat jij schrijffouten uit je man's Facebook-berichten haalt
(en tja, dat vind ik ook vrij ver gaan)
:O
Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Vergeten dat NL en B mentaliteit verschillend is.
Mijn man mag zijn mobiel onbeperkt gebruiken, dus of ik er nu mee bel of hij maakt niks uit voor het bedrijf. Voor mij wel, want dat is voor mij goedkoper.
Ik zou wel gek zijn als ik dat niet zou doen.
Ik vind het niet zo erg als mijn man op mijn mobiel kijkt. Wat ik wel vervelend zou vinden is als ie mee zou lezen hier op het forum
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:32
Vergeten dat NL en B mentaliteit verschillend is.
Mijn man mag zijn mobiel onbeperkt gebruiken, dus of ik er nu mee bel of hij maakt niks uit voor het bedrijf. Voor mij wel, want dat is voor mij goedkoper.
Ik zou wel gek zijn als ik dat niet zou doen.
Mwah....als niemand er problemen mee heeft, waarom ook niet dan.
Is het in België echt zoveel duurder dan?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Yildizlar schreef:
11-09-2019 14:29
Zou jij het prima vinden als jouw partner continu je werktelefoon zou gebruiken ?

Als ik 'm op dat moment niet nodig zou hebben en het mijn werkgever niks zou kosten, ja hoor. Sterker nog, dat is vrij standaard bij het bedrijf waar ik werk. De werktelefoon komt, privemobiel gaat naar goedkoopste sim-only abo.
Poker schreef:
11-09-2019 14:32
Vergeten dat NL en B mentaliteit verschillend is.
Mijn man mag zijn mobiel onbeperkt gebruiken, dus of ik er nu mee bel of hij maakt niks uit voor het bedrijf. Voor mij wel, want dat is voor mij goedkoper.
Ik zou wel gek zijn als ik dat niet zou doen.
Buiten het geld, op de werktelefoon van mijn man staat ook zijn zakelijke mail en ik kan me indenken dat zijn baas plus zijn klanten er niet op zitten te wachten dat zijn vrouw daar ook in kan .
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 14:25
Dat heb je helemaal verkeerd begrepen, dat gaat om je partner stiekem controleren.
Ah zo. Al begrijp ik het wel hoor. Als je voelt dat er iets niet pluis is dat je dat doet.
Maar gewoon zomaar voor de lol, omdat je ziekelijk jaloers bent of er moest toch maar eens iets uitkomen, dat dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-09-2019 14:19
Van wie moet dat? De meeste mensen antwoorden gewoon wanneer het hen uitkomt hoor. Ik ook.
Nou idd, ik word echt niet boos hoor als iemand wat later antwoord geef. Dan snap ik zelf ook wel dat het voor diegene nu even niet uitkomt.
Whatsapp is gewoon super praktisch. Zo wilde ik zojuist even iets overleggen met mn broer en zus. Even een appje en ik zie wel wanneer het antwoord komt. Vind het een gedoe om ze allebei te bellen, ze zijn ook aan het werk. En mailen.. dat is ook niet praktisch. Whatsapp communiceert gewoon veel fijner en makkelijker. Zo heb ik zoveel whatsappgroepen, sportgroep, collegas, familie (leuk om foto's door te appen bijv), groepje voor het regelen van een jubileumfeestje etc. Erg onhandig als 1 iemand dan geen whatsapp heeft en je diegene apart weer moet mailen en de rest vd berichten allemaal mist.
Communicatie met ouders van vriendjes van mn kinderen, om speelafspraakjes te maken. Zo makkelijk via app. Ik ga die ouders echt niet mailen, dan lezen ze t pas s avonds wellicht. En bellen komt ook nooit uit, lopen ze net in de winkel ofzo. App kan je gewoon beantwoorden zodra je tijd hebt.

Nee als dat de enige reden is: geen whatsapp omdat je dan direct moet antwoorden...dat is onzin. Je kan het zelfs zo instellen dat je geen blauwe vinkjes hebt. Dus kan men niet eens zien of je het al gelezen hebt.
Ok, jaren terug kon iedereen zonder whatsapp, maar tegenwoordig, iedereen gebruikt het. Ik zou het echt een gemis vinden.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 14:50
11.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
11-09-2019 14:29
Zou jij het prima vinden als jouw partner continu je werktelefoon zou gebruiken ?
Continu? Ik zit nu achter de pc.
Ik zie het een beetje anders, ze zou best door mijn mobiel mogen snuffelen, alleen voor mij straalt dit wel wantrouwen uit. Moet ik dan ook alles opnemen wat ik vocaal zeg? En een bodycam bij me dragen? Het zou voor mij zéér onaantrekkelijk zijn als mijn partner dat zou willen met regelmaat.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
11-09-2019 14:32
Ik vind het niet zo erg als mijn man op mijn mobiel kijkt. Wat ik wel vervelend zou vinden is als ie mee zou lezen hier op het forum
Nou, dit inderdaad.

Mijn vriend mag best mijn mobiel even gebruiken als ie moet bellen of iets op moet zoeken maar mijn appjes bijvoorbeeld... die zijn wel prive.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 14:30
De beste man heeft waarschijnlijk unlimited data en betaalt een x bedrag per maand, ongeacht hoeveel dat ding gebruikt wordt. Hoe is dat pikken?

Klopt volledig! In NL bestaat dat blijkbaar niet?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 14:30
De beste man heeft waarschijnlijk unlimited data en betaalt een x bedrag per maand, ongeacht hoeveel dat ding gebruikt wordt. Hoe is dat pikken?
Mijn Belgische kennissen met werktelefoon hebben geen unlimited data en mogen hun werktelefoon zelf ook niet gebruiken voor privé zaken. Als ze boven de bundel gaan kan de werkgever controleren of de werknemer zich aan de afspraken heeft gehouden. Als ik zie hoe strikt mijn kennissen zich daaraan houden, denk ik dat je snel de Sjaak bent als je 'fraudeert'.
Internet en bellen is echt veel duurder in BE.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zou het niet kunnen waarderen als ik prive met een vriendin app/mail en die vriendin laat Jan en alleman op haar telefoon.
Poker schreef:
11-09-2019 14:38
Continu? Ik zit nu achter de pc.
Je begrijpt best wat ik bedoel .
Poker schreef:
11-09-2019 14:39
Klopt volledig! In NL bestaat dat blijkbaar niet?

Jawel hoor. Het gebeurt hier ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-09-2019 14:31
:O
Bizar.
Hij heeft nu ongeveer 3 jaar FB en was de eerste keer!
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:39
Klopt volledig! In NL bestaat dat blijkbaar niet?
Jawel, ik heb een sim-only abonnement, ook onbeperkte data.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Oudblond schreef:
11-09-2019 14:39
Mijn Belgische kennissen met werktelefoon hebben geen unlimited data en mogen hun werktelefoon zelf ook niet gebruiken voor privé zaken. Als ze boven de bundel gaan kan de werkgever controleren of de werknemer zich aan de afspraken heeft gehouden. Als ik zie hoe strikt mijn kennissen zich daaraan houden, denk ik dat je snel de Sjaak bent als je 'fraudeert'.
Internet en bellen is echt veel duurder in BE.

Dan is dat pikken ja, maar in het geval van unlimited data vind ik dat niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
11-09-2019 14:39
Mijn Belgische kennissen met werktelefoon hebben geen unlimited data en mogen hun werktelefoon zelf ook niet gebruiken voor privé zaken. Als ze boven de bundel gaan kan de werkgever controleren of de werknemer zich aan de afspraken heeft gehouden. Als ik zie hoe strikt mijn kennissen zich daaraan houden, denk ik dat je snel de Sjaak bent als je 'fraudeert'.
Internet en bellen is echt veel duurder in BE.
Mijn man mag zijn smartphone zelfs op reis gebruiken! In Azië was dat wel handig!
tulpje21 schreef:
11-09-2019 14:35
Zo heb ik zoveel whatsappgroepen. Erg onhandig als 1 iemand dan geen whatsapp heeft en je diegene apart weer moet mailen.

Paar jaar geleden heb ik allerlei Whatsappgroepen gemaakt voor de sportvereniging waar ik in het technisch bestuur zat.

Vanaf dat moment was dat de manier waarop bepaalde dingen gecommuniceerd werden. De enige manier. Alleen voor mededelingen over af lassen etc et. Geen geklets, geen antwoorden, zodat het overzichtelijk bleef.

Er waren twee moeders die niet in die groep wilden, maar wel boos dat hun kinderen dan in de regen voor niets naar het veld fietsten.
Alle reacties Link kopieren
Een vroeger vriendje van mij had zelfs een tankkaart van het werk die hij onbeperkt privé mocht gebruiken, ook in het buitenland. Wij gingen op vakantie naar Spanje met de auto en reden dus op (benzine)kosten van zijn werk. Was totaal geen probleem. Zat gewoon mee in zijn "salarispakket"
Oudblond schreef:
11-09-2019 14:39
Mijn Belgische kennissen met werktelefoon hebben geen unlimited data en mogen hun werktelefoon zelf ook niet gebruiken voor privé zaken. Als ze boven de bundel gaan kan de werkgever controleren of de werknemer zich aan de afspraken heeft gehouden. Als ik zie hoe strikt mijn kennissen zich daaraan houden, denk ik dat je snel de Sjaak bent als je 'fraudeert'.
Internet en bellen is echt veel duurder in BE.
Ideaal toch? Dan hoef je je werktelefoon alleen op werkuren aan te houden en kan ie daarna volledig uit. Kunnen ze je ook privé niet storen buiten werktijd.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:49
Een vroeger vriendje van mij had zelfs een tankkaart van het werk die hij onbeperkt privé mocht gebruiken, ook in het buitenland. Wij gingen op vakantie naar Spanje met de auto en reden dus op (benzine)kosten van zijn werk. Was totaal geen probleem. Zat gewoon mee in zijn "salarispakket"

Zo dus ook mijn man zijn mobiel nu.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-09-2019 14:39
Ik zou het niet kunnen waarderen als ik prive met een vriendin app/mail en die vriendin laat Jan en alleman op haar telefoon.
Daar moet ik eens over nadenken. Eigenlijk mail ik nooit over persoonlijke of gevoelsmatige dingen en Whatsapp heb ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven