De verboden vrucht: het mobieltje

11-09-2019 13:57 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik frons mijn wenkbrauwen Ik moet altijd lachen als mensen hier op het forum gaan steigeren wanneer ze lezen dat je de mobiel van partner gebruikt, code weet, enz.
Wat heeft iedereen daar dan toch in staan?

Bij mijn man zijn het hoofdzakelijk werkgerelateerde mails en hij zit in een whatsapp groepje van zijn voetbalploeg.
Bij mij vooral foto's i.v.m. mijn hobby. Whatsapp heb ik zelfs niet.
Allebei hebben we apps om tv te kunnen kijken en Google om iets op te zoeken. Hij ook nog wat apps met spelletjes en ik nog wat apps om foto's te bewerken.
Een straat zoeken of de zaklamp app is soms ook wel handig.
Oh en FB nog vergeten. Hij zit in hondengroepjes, ik in groepjes i.v.m. hobby.

Wat is er toch zo bijzonder aan die smartphone dat hij zelfs voor je eigen partner verboden is?
poker wijzigde dit bericht op 12-09-2019 11:09
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-09-2019 14:48
Paar jaar geleden heb ik allerlei Whatsappgroepen gemaakt voor de sportvereniging waar ik in het technisch bestuur zat.

Vanaf dat moment was dat de manier waarop bepaalde dingen gecommuniceerd werden. De enige manier. Alleen voor mededelingen over af lassen etc et. Geen geklets, geen antwoorden, zodat het overzichtelijk bleef.

Er waren twee moeders die niet in die groep wilden, maar wel boos dat hun kinderen dan in de regen voor niets naar het veld fietsten.
Dat dus. Ik heb ook een app groep voor mn sport. Daar wordt gecommuniceerd dat het een keer niet door gaat, later begint, op een andere plaats is etc. Geen probleem, iedereen heeft whatsapp. Is toch irritant als iemand telkens gebeld of gemaild moet worden omdat ie geen whatsapp heeft. Ik vind dat echt gewoon niet meegaan met je tijd. Zelfs mn schoonmoeder die verder nul verstand heeft van mobieltjes of computers kan appen.
Poker schreef:
11-09-2019 14:54
Daar moet ik eens over nadenken. Eigenlijk mail ik nooit over persoonlijke of gevoelsmatige dingen en Whatsapp heb ik niet.
Het gaat er ook niet om wat jij deelt met je vrienden, maar om wat je vrienden in vertrouwen (althans dat denken ze) delen met jou. Je zou aan moeten geven dat jouw telefoon niet privé is in dat geval.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
11-09-2019 14:40
Je begrijpt best wat ik bedoel .
Nee, toch niet. Je schrijft zelf continu en er is toch een verschil tussen continu of af en toe?
Ik doe dit echt niet om onnozel te doen, maar ik begrijp dus niet wat je dan bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:54
Daar moet ik eens over nadenken. Eigenlijk mail ik nooit over persoonlijke of gevoelsmatige dingen en Whatsapp heb ik niet.
Dan snap ik dit "ik moet altijd lachen" topic niet goed. Jouw situatie is dus totáál niet vergelijkbaar.
Ik gebruik ook geen whatsapp, maar dat heeft hele andere redenen (zelfde reden dat ik geen Facebook gebruik). Ik gebruik wel andere messaging apps, als mensen me niet op de hoogte willen stellen via andere middelen is het kennelijk gewoon niet belangrijk genoeg en kan ik er niet mee zitten. Ik zie het probleem niet. :P
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-09-2019 14:59
Dan snap ik dit "ik moet altijd lachen" topic niet goed. Jouw situatie is dus totáál niet vergelijkbaar.
Dat begin ik nu ook in te zien ja ;)
Poker schreef:
11-09-2019 14:41
Hij heeft nu ongeveer 3 jaar FB en was de eerste keer!
Het gaat niet om de frequentie, het gaat om het feit dat het in je opkomt die fout voor hem te corrigeren.
Wat is er mis met: schat, zou je die fout in je FB post niet even corrigeren?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-09-2019 15:02
Het gaat niet om de frequentie, het gaat om het feit dat het in je opkomt die fout voor hem te corrigeren.
Wat is er mis met: schat, zou je die fout in je FB post niet even corrigeren?
Omdat hij dat zelf niet wilde doen. Hij had mij trouwens getagd in dat berichtje, dus het stond ook op mijn pagina maar daar kon ik het niet veranderen.
Ach ja, ik ben in een paar dingen heel strikt opgevoed en een daarvan is briefgeheim. Daar vallen telefoon, iPad etc ook onder.
Ik maak verder ook nooit de post van mijn kind of partner open, zelfs niet als ze het vragen.

Verder doe ik helemaal geen spannende dingen en ik zou dan dus ook niet weten wat hij in mijn devices moet. Of met mijn wachtwoorden.
Wil hij iets weten, kan hij het vragen, maar inzage in mailwisseling en gesprekken geef ik niet.
Poker schreef:
11-09-2019 15:07
Omdat hij dat zelf niet wilde doen. Hij had mij trouwens getagd in dat berichtje, dus het stond ook op mijn pagina maar daar kon ik het niet veranderen.
Wat de reden ook was, het zou gewoon niet in me opkomen zoiets te doen.
Ik vind het betutteling.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:29
4.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 15:08
Ach ja, ik ben in een paar dingen heel strikt opgevoed en een daarvan is briefgeheim. Daar vallen telefoon, iPad etc ook onder.
Ik maak verder ook nooit de post van mijn kind of partner open, zelfs niet als ze het vragen.

Verder doe ik helemaal geen spannende dingen en ik zou dan dus ook niet weten wat hij in mijn devices moet. Of met mijn wachtwoorden.
Wil hij iets weten, kan hij het vragen, maar inzage in mailwisseling en gesprekken geef ik niet.
Post openen die niet voor mij is, doe ik ook niet. Maar ik vind het wel handig als we in de zetel zitten en zijn mobiel ligt op de salontafel en de mijne ergens weet ik veel waar. Ik ben dan te lui om uit de zetel te komen.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:00
Ik gebruik ook geen whatsapp, maar dat heeft hele andere redenen (zelfde reden dat ik geen Facebook gebruik). Ik gebruik wel andere messaging apps, als mensen me niet op de hoogte willen stellen via andere middelen is het kennelijk gewoon niet belangrijk genoeg en kan ik er niet mee zitten. Ik zie het probleem niet. :P
Zo'n instelling heeft mijn collega ook. Bloedirritant dat zij steeds apart gemaild wil worden. Dat gebeurt dus ook maar zelden, waardoor haar een hoop ontgaat, wat haar functioneren niet ten goede komt. Zij ziet het probleem ook niet, maar haar collega's en haar chef wel.
impala wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:27
5.84% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Geheimdoenerij. Wat raar.

Ik heb geen enkele behoefte om in zijn telefoon te kijken en vice versa.

Onze appgesprekken zijn privé.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-09-2019 14:56
Het gaat er ook niet om wat jij deelt met je vrienden, maar om wat je vrienden in vertrouwen (althans dat denken ze) delen met jou. Je zou aan moeten geven dat jouw telefoon niet privé is in dat geval.
Dat inderdaad.
Alles komt goed, alleen de rest niet
impala schreef:
11-09-2019 15:24
Zo'n instelling heeft mijn collega ook. Bloedirritant dat zij steeds apart gemaild wil worden. Dat gebeurt dus ook maar zelden, waardoor haar een hoop ontgaat, wat wat haar functioneren niet ten goede komt. Zij ziet het probleem ook niet, maar haar collega's en haar chef wel.
Gelukkig zit ik in een branche waar whatsapp echt een taboe is in z'n algemeen. Er zijn genoeg veiligere alternatieven die EXACT hetzelfde werken, maar hey, sommige mensen willen alles onder hetzelfde icoontje hebben. Dat is prima, maar ik doe er niet aan mee. Ik heb er niks mee als anderen zich er aan irriteren.

Ik heb wel een tweede telefoon (test redenen) voor de starre mensen die per se whats app willen gebruiken, maar daar lees ik enkel de 'belangrijke' berichten. Dat is meestal één in de 400 berichten. :P
Snowpink schreef:
11-09-2019 14:10
Mijn man zijn telefoon is totaal oninteressant voor mij. 27 appgroepjes waarin 80% van de deelnemers hetzelfde is, maar in elk groepje zitten er 1 of 2 anderen bij die in het andere groepje weer niets te zoeken hebben.

En vooral veel filmpjes van Dumpert. Of google hits met "een bultje op uw bovenarm kan waarschijnlijk terminale kanker betekenen dus ga voor de zekerheid naar de huisarts"

Nee dank je.

Omg, wij hebben dezelfde man 🤣🙈
Precies dit.

Man bij mij niet, want dat wat belangrijk is voor hem is vaak al besproken in een van die 27 groepen waar ik dan ook in zit ;)

En heel eerlijk, ook mijn gesprekken kunnen wel eens opgevat worden als wat flirterig, waar man weer jaloers van wordt, wat dus totaal niet nodig is, omdat het gewoon onschuldig gegein is.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:30
Gelukkig zit ik in een branche waar whatsapp echt een taboe is in z'n algemeen. Er zijn genoeg veiligere alternatieven die EXACT hetzelfde werken, maar hey, sommige mensen willen alles onder hetzelfde icoontje hebben. Dat is prima, maar ik doe er niet aan mee. Ik heb er niks mee als anderen zich er aan irriteren.

Ik heb wel een tweede telefoon (test redenen) voor de starre mensen die per se whats app willen gebruiken, maar daar lees ik enkel de 'belangrijke' berichten. Dat is meestal één in de 400 berichten. :P
Als jij het geen probleem vindt dat collega's zich aan je ergeren, en je simpelweg verwacht dat ze dienstmedelingen speciaal voor jou nog eens gaan intypen, zegt dat wel iets over jou.
En qua veiligheid : er gaan echt geen bedrijfsgeheimen over de app.
Wel kleine verzoekjes: wie wil er even dit of dat doen. Of een hulpvraag. Die ene collega zonder whatsapp pakt dat dus nooit op.
impala wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:42
11.70% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-09-2019 14:28
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan gezamenlijke mail adressen. Janenneldeboer@xmail.nl
Of lekker samen 1 facebook
(en hetzelfde windjack)
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:32
Vergeten dat NL en B mentaliteit verschillend is.
Mijn man mag zijn mobiel onbeperkt gebruiken, dus of ik er nu mee bel of hij maakt niks uit voor het bedrijf. Voor mij wel, want dat is voor mij goedkoper.
Ik zou wel gek zijn als ik dat niet zou doen.
een vriendin van mij gebruikt altijd haar werktelefoon als ze op pad is, te knieperig om zelf een abonnement aan te schaffen (als ze thuis is, of binnen andere wifi, gebruikt ze haar prive telefoon)
Ik weet nooit, waar ik haar bereiken kan, stom gedrag
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 14:49
Een vroeger vriendje van mij had zelfs een tankkaart van het werk die hij onbeperkt privé mocht gebruiken, ook in het buitenland. Wij gingen op vakantie naar Spanje met de auto en reden dus op (benzine)kosten van zijn werk. Was totaal geen probleem. Zat gewoon mee in zijn "salarispakket"
Heb ik ook, maar verschil is: dat mijn man er niet mee op vakantie gaat (zonder mij)
(staat in het leasecontract)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2019 15:40
een vriendin van mij gebruikt altijd haar werktelefoon als ze op pad is, te knieperig om zelf een abonnement aan te schaffen (als ze thuis is, of binnen andere wifi, gebruikt ze haar prive telefoon)
Ik weet nooit, waar ik haar bereiken kan, stom gedrag
Ik vind het ook super knieperig, cheap ass en irritant, dat soort gedrag. Ik denk dan: draag je soms ook zijn onderbroeken zodat je ze zelf niet hoeft te kopen?
.
impala schreef:
11-09-2019 15:36
Als jij het geen probleem vindt dat collega's zich aan je ergeren, en je simpelweg verwacht dat ze dienstmedelingen speciaal voor jou nog eens gaan intypen, zegt dat wel iets over jou.
En qua veiligheid : er gaan echt geen bedrijfsgeheimen over de app.
Wel kleine verzoekjes: wie wil er even dit of dat doen. Die ene collega zonder whatsapp pakt dat dus nooit op.
Nee hoor, zoals ik al in een eerdere post zei: "Ik gebruik wel andere messaging apps, als mensen me niet op de hoogte willen stellen via andere middelen is het kennelijk gewoon niet belangrijk genoeg en kan ik er niet mee zitten." Ik kan er echt niet mee zitten. Daarnaast vind ik het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik iets mis zoals openingstijden of veranderde trainingstijden. Ik leef nu al zo'n zeven jaar zonder whatsapp en het is welgeteld één keer misgegaan. Ik verwacht ook niet dat mensen speciaal iets voor me doen, allerminst. Dan is het gewoon niet belangrijk genoeg.

Maargoed, we dwalen af. Excuses voor de offtopic.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2019 15:39
Of lekker samen 1 facebook
(en hetzelfde windjack)
Mijn vingers hebben al vaak gekriebeld om daar een topic over te beginnen en dan meer bepaald over hoe het komt dat in het vooruitstrevende, feministische Nederland zoveel vrouwen een dubbele achternaam of de achternaam van hun man aannemen. In België bestaat die optie zelfs niet. Je kan hier enkel je eigen achternaam hebben.
impala schreef:
11-09-2019 15:36
Als jij het geen probleem vindt dat collega's zich aan je ergeren, en je simpelweg verwacht dat ze dienstmedelingen speciaal voor jou nog eens gaan intypen, zegt dat wel iets over jou.
En qua veiligheid : er gaan echt geen bedrijfsgeheimen over de app.
Wel kleine verzoekjes: wie wil er even dit of dat doen. Of een hulpvraag. Die ene collega zonder whatsapp pakt dat dus nooit op.
Ik vind het nogal wat dat je verwacht dat een ander in zijn privé tijd, meldingen over het werk wil binnen krijgen. Zeg ik in de veronderstelling dat er geen werk telefoon is. Hier ook vaak groepen van het werk, maar geen zakelijke telefoon. Dus als een collega daar niet in wil, dan begrijp ik dat zeker. Je hebt de keuze om je privé en werk te scheiden. Wil een collega dat liever dan ik dat doe, dan vind ik dat ik dat moet respecteren en dan stuur ik wel een mailtje als het iets is dat iedereen moet weten.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 15:48
Mijn vingers hebben al vaak gekriebeld om daar een topic over te beginnen en dan meer bepaald over hoe het komt dat in het vooruitstrevende, feministische Nederland zoveel vrouwen een dubbele achternaam of de achternaam van hun man aannemen. In België bestaat die optie zelfs niet. Je kan hier enkel je eigen achternaam hebben.
ga je gang
(ik heb zijn naam niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven