waar loop jij constant tegen aan wat je niet kan plaatsen?

11-09-2019 17:02 69 berichten
Ik ben verre van een zweverig type maar dit is iets waar ik niet meer omheen kan. De laatste maanden loop ik steeds meer tegen het getal 75 aan. Hoe minder aandacht ik er aan besteed hoe meer het getal zich op lijkt te dringen. Ik heb hier echt niks mee maar het lijkt me iets te willen zeggen ofzo en hoe meer ik het negeer hoe prominenter het lijkt te worden.

Vroeger, in mijn tiener jaren, zag ik ook vaak getallen op mijn digitale wekker als 2.22, 3,33, 4,44 etc. Herkenbaar? En hoe ga jij er mee om?
ldp
woensdag 11 september 2019 17:05

dit dus bv
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
11-09-2019 17:27
Nou, om die arme engelen te ontzien moet je toch eens op die link van Pamelacourson klikken, dan gaat er een wereld/hemel voor je open.
Oh.
Ja.
Nou.
Nu weet ik het ook niet meer hoor. Wil best wat engelen ontzien, maar dat getal 75 valt me nooit zo op.
Laat de hemel nog maar even dicht dan. Een stukje van de wereld is wel even voldoende voor me (die ligt tenminste nog aan m'n voeten, dat is tenminste duidelijk).
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
nospe schreef:
11-09-2019 17:32
bv filmpje op yt, 75.000 volgers, aanbieding, 75 euro, 75 post, pagina 75, jackpot 75 mil, haarverf 75.2, etc. Het valt me gewoon steeds meer op. Het getal 75 lijkt zich aan me op te dringen. Ik ben best nuchter en schenk er verder geen aandacht aan maar ik vind het best vreemd. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Welnee. Mensen zijn geprogrammeerd patronen te zien.
Al die andere random getallen worden door jou gewoon niet geregistreerd omdat je focus ligt op die 75.

Toen ik zwanger was zag ik overal zwangere vrouwen, toen ik een nieuwe auto kocht zag ik dezelfde uitvoering overal, ook zoiets.
MinkeDeWit schreef:
11-09-2019 17:05
Daar kun je voor behandeld worden.
Je kunt voor alles behandelt worden wat afwijkt van het gemiddelde. Wat dat betreft heeft de gemiddelde poster hier nog een lange weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
11-09-2019 17:12
Bij mij thuis zie ik in een hoek van de kamer, zeg maar waar de muur overgaat in het plafond, regelmatig een felle groenige gloed. Echt een beetje een nare kleur. Geen idee waar het vandaan komt, ik heb geen groen in mijn kamer, geen groene lampen of wat dan ook.
Het is er ook niet altijd, maar wel vaak. Gelukkig " doet " het verder niets, maar raar is het wel.
Zien anderen dit ook of alleen jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet. Maar naar ik heb gehoord kun je witte salie branden, dat helpt tegen vanalles.
Het enige gekke wat ik ooit heb meegemaakt vroeger, was dat het altijd ging regenen als ik de was buiten had hangen.
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2019 17:40
Welnee. Mensen zijn geprogrammeerd patronen te zien.
Al die andere random getallen worden door jou gewoon niet geregistreerd omdat je focus ligt op die 75.

Toen ik zwanger was zag ik overal zwangere vrouwen, toen ik een nieuwe auto kocht zag ik dezelfde uitvoering overal, ook zoiets.
Logische verklaring zonder oordeel. Thanks.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2019 17:40
Welnee. Mensen zijn geprogrammeerd patronen te zien.
Al die andere random getallen worden door jou gewoon niet geregistreerd omdat je focus ligt op die 75.


Toen ik zwanger was zag ik overal zwangere vrouwen, toen ik een nieuwe auto kocht zag ik dezelfde uitvoering overal, ook zoiets.

Dit. Ik heb het een tijdje gehad met de sterfdatum van mijn moeder. Denk aan zoiets als 1-5. Overal zag ik dat getal.
Totdat ik eens op ging letten hoeveel getallen je op een dag ziet. Dat zijn er ongelooflijk veel. De klok, verkeersborden, boeken en tijdschriften, je telefoon, internet, verpakkingen.... letterlijk 10000en getallen per dag.
Het ligt echt aan die focus.
Pivot! PIVOT!!!
parbleumondieu schreef:
11-09-2019 17:42
Ik herken het niet. Maar naar ik heb gehoord kun je witte salie branden, dat helpt tegen vanalles.
Het enige gekke wat ik ooit heb meegemaakt vroeger, was dat het altijd ging regenen als ik de was buiten had hangen.
Ow ja! Salie branden zoals Barbie deed. Stom dat ik daar niet opgekomen ben.
KitKeller schreef:
11-09-2019 17:44
Dit. Ik heb het een tijdje gehad met de sterfdatum van mijn moeder. Denk aan zoiets als 1-5. Overal zag ik dat getal.
Totdat ik eens op ging letten hoeveel getallen je op een dag ziet. Dat zijn er ongelooflijk veel. De klok, verkeersborden, boeken en tijdschriften, je telefoon, internet, verpakkingen.... letterlijk 10000en getallen per dag.
Het ligt echt aan die focus.
Dat denk ik dus ook. Maar ik heb niks met het getal 75. Meestal ontdek ik het per toeval.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 17:33
Ik kijk ook vaak op de klok als er dubbele getallen zijn. Ik heb therapie geprobeerd, maar dat werkt niet. Volgende week krijg ik een demonenuitdrijving. Ik vond het een last en het beperkt me enorm.
Analoge klok werkt ook.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
11-09-2019 17:23
Als je 75 op je wekker ziet, dan is je wekker stuk.
Hoezo? Er zijn zoveel combinaties die je op je wekker kan zien zoals 07,53, 17.53
feow schreef:
11-09-2019 17:50
Analoge klok werkt ook.
Soms is de oplossing zo simpel.
nospe schreef:
11-09-2019 17:54
Hoezo? Er zijn zoveel combinaties die je op je wekker kan zien zoals 07,53, 17.53
Dat is geen 75 natuurlijk.
ow, nou, hahaha, laat maar weer, zijn steeds dezelfde die bloed ruiken en reageren waardoor de meeste topics dood lopen. En maar klagen over het bekrompen beleid van viva. Blergh.
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 17:34
ldp
woensdag 11 september 2019 17:05

dit dus bv
Ja als je daar 75 in ziet dan heb je wel vaak iets, dat snap ik
Suðri schreef:
11-09-2019 17:33
Ik kijk ook vaak op de klok als er dubbele getallen zijn. Ik heb therapie geprobeerd, maar dat werkt niet. Volgende week krijg ik een demonenuitdrijving. Ik vond het een last en het beperkt me enorm.
.
:there:
veel sterkte!
nospe schreef:
11-09-2019 17:48
Dat denk ik dus ook. Maar ik heb niks met het getal 75. Meestal ontdek ik het per toeval.
.


Maar nu wel :lightbulb:

Maar goed, ik denk dat het niets betekent en vanzelf weer overgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop vaak tegen de deur aan
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 17:32
bv filmpje op yt, 75.000 volgers, aanbieding, 75 euro, 75 post, pagina 75, jackpot 75 mil, haarverf 75.2, etc. Het valt me gewoon steeds meer op. Het getal 75 lijkt zich aan me op te dringen. Ik ben best nuchter en schenk er verder geen aandacht aan maar ik vind het best vreemd. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Maar je opent er alleen even een topic over. Logisch.
.
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 18:01
ow, nou, hahaha, laat maar weer, zijn steeds dezelfde die bloed ruiken en reageren waardoor de meeste topics dood lopen. En maar klagen over het bekrompen beleid van viva. Blergh.
Ow, nou en hahaha zijn kreten met steeds meer letters (2, 3 en 6 letters. En 2x3 =6 ook nog eens!!!)
En na die drie kreten schrijf jij met drie woorden ‘laat maar weer’. Dat is drie op twee manieren. Heb je weer een drie én een twee. (3+3=6 en 3x2= 6)

Daarmee begint je post.

Het eindigt met nóg een kreet, van .....bijna té toevallig: ZES letters!

Waarmee ik alleen maar bedoel te zeggen: :hug: ik snap je, het is knap lastig als je eenmaal in bepaalde getallen gezogen wordt.
maar misschien zijn wij de enigen en is het geen toeval omdat ik geboren ben in 75
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 18:01
ow, nou, hahaha, laat maar weer, zijn steeds dezelfde die bloed ruiken en reageren waardoor de meeste topics dood lopen. En maar klagen over het bekrompen beleid van viva. Blergh.
Bloed, mjammie.
75 ml graag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met de kilometerteller op m’n fiets (en toen ik nog zo’n wekker met grote rode cijfers had daarmee ook). Ik kan daar compleet op hyperfocussen, allemaal logische mooie getallencombinaties en rekensommetjes. Beetje gestoord eigenlijk, maar het zal wel een functie hebben denk ik dan. Een soort van rustgevend.
.
Hier is zelfs een film over.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
11-09-2019 18:38
Ow, nou en hahaha zijn kreten met steeds meer letters (2, 3 en 6 letters. En 2x3 =6 ook nog eens!!!)
En na die drie kreten schrijf jij met drie woorden ‘laat maar weer’. Dat is drie op twee manieren. Heb je weer een drie én een twee. (3+3=6 en 3x2= 6)

Daarmee begint je post.

Het eindigt met nóg een kreet, van .....bijna té toevallig: ZES letters!

Waarmee ik alleen maar bedoel te zeggen: :hug: ik snap je, het is knap lastig als je eenmaal in bepaalde getallen gezogen wordt.
maar misschien zijn wij de enigen en is het geen toeval omdat ik geboren ben in 75

Oh ik heb dat ook met woorden in groepjes van drie letters verdelen in m’n hoofd en als het niet uitkomt puntjes erbij plaatsen. Gek is lastig. :bonk:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven