waar loop jij constant tegen aan wat je niet kan plaatsen?

11-09-2019 17:02 69 berichten
Ik ben verre van een zweverig type maar dit is iets waar ik niet meer omheen kan. De laatste maanden loop ik steeds meer tegen het getal 75 aan. Hoe minder aandacht ik er aan besteed hoe meer het getal zich op lijkt te dringen. Ik heb hier echt niks mee maar het lijkt me iets te willen zeggen ofzo en hoe meer ik het negeer hoe prominenter het lijkt te worden.

Vroeger, in mijn tiener jaren, zag ik ook vaak getallen op mijn digitale wekker als 2.22, 3,33, 4,44 etc. Herkenbaar? En hoe ga jij er mee om?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 18:41
Ik heb het met de kilometerteller op m’n fiets (en toen ik nog zo’n wekker met grote rode cijfers had daarmee ook). Ik kan daar compleet op hyperfocussen, allemaal logische mooie getallencombinaties en rekensommetjes. Beetje gestoord eigenlijk, maar het zal wel een functie hebben denk ik dan. Een soort van rustgevend.
Ik heb dat met de getallen van kentekens van auto's. Als ik ooit een auto koop is het kenteken het allerbelangrijkste.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 18:01
ow, nou, hahaha, laat maar weer, zijn steeds dezelfde die bloed ruiken en reageren waardoor de meeste topics dood lopen. En maar klagen over het bekrompen beleid van viva. Blergh.

Inderdaad.
Hoe zou het toch komen dat het forum zo uitdooft ...

On-topic: dat met getallen ken ik niet zo, wel met kleuren. Wanneer ik een tijdje dol ben op een kleur (of een afkeer heb van een andere) springen ze overal tevoorschijn, tot vervelens toe. Alsof de kleur me achtervolgt :biggrin:
Ik zie het maar als een manier om te filteren wat er binnenkomt, een tijdelijke focus, bewust of onbewust, anders wordt het veel te veel in de zee van indrukken.

Wat ik soms echt niet kan plaatsen zijn geuren die ik opeens ergens ruik, buiten, en soms ook in huis. Sigaretten (al jaren geen rokers in huis gehad), sinaasappels op een fietspad tussen de weilanden, zoete bloemen midden in de nacht in de slaapkamer.
Dat is nou iets waar ik maar liever niet teveel over nadenk.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-09-2019 18:44
Ik heb dat met de getallen van kentekens van auto's. Als ik ooit een auto koop is het kenteken het allerbelangrijkste.

Oef dat wordt nog best een uitdaging denk ik? :P
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 18:43
Oh ik heb dat ook met woorden in groepjes van drie letters verdelen in m’n hoofd en als het niet uitkomt puntjes erbij plaatsen. Gek is lastig. :bonk:
Hoezo OOK??? (ook heeft wel drie letters)
Ik heb dat niet hoor.

Gek heeft trouwens ook drie letters.

@solomio: ik heb serieus ooit aangeboden een auto over te nemen omdat het nummerbord werkelijk té goed was om te laten rijden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
11-09-2019 18:49
Hoezo OOK??? (ook heeft wel drie letters)
Ik heb dat niet hoor.

Gek heeft trouwens ook drie letters.

@solomio: ik heb serieus ooit aangeboden een auto over te nemen omdat het nummerbord werkelijk té goed was om te laten rijden.

‘Ook’ als in ik heb meer van die halve obsessies/ dwangmatigheden/ focusdingetjes. Maar ik heb er zelf niet echt last van.
.
Zazamaenade schreef:
11-09-2019 18:45
Inderdaad.
Hoe zou het toch komen dat het forum zo uitdooft ...

On-topic: dat met getallen ken ik niet zo, wel met kleuren. Wanneer ik een tijdje dol ben op een kleur (of een afkeer heb van een andere) springen ze overal tevoorschijn, tot vervelens toe. Alsof de kleur me achtervolgt :biggrin:
Ik zie het maar als een manier om te filteren wat er binnenkomt, een tijdelijke focus, bewust of onbewust, anders wordt het veel te veel in de zee van indrukken.

Wat ik soms echt niet kan plaatsen zijn geuren die ik opeens ergens ruik, buiten, en soms ook in huis. Sigaretten (al jaren geen rokers in huis gehad), sinaasappels op een fietspad tussen de weilanden, zoete bloemen midden in de nacht in de slaapkamer.
Dat is nou iets waar ik maar liever niet teveel over nadenk.
Dat heb ik dus ook! Dat ik ineens geuren ruik uit het niks. Ik heb een klein raam in mijn slaapkamer die dag en nacht open staat, zomer en winter. Soms ruik ik vanuit het niks midden in de nacht een heerlijke geur die ik niet kan plaatsen. Dezelfde geuren die jij omschrijft. En dan voel ik me echt zo rustig en geliefd. Heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Wij thuis hebben wat met de tijd 22:22, zo vaak gehad met zappen op de tv, valt mijn man en mij gewoon op. Gaan trouwens ook hele periodes voorbij dat het niet voor komt. Ik heb het weer met lezen en de radio of tv aan. Woorden die ik tegelijk hoor en lees.
die ik wilde bestaat al...
Ik kijk gemiddeld twee a drie keer in de wee om 12:34 op mijn digitale klok.

Maar hecht daar verder geen waarde aan.

Wel vind ik het getal 39 iets moois hebben.
Ik zie dat getal niet noemenswaardig vaak, maar het geeft me we een “positief gevoel”
Alle reacties Link kopieren
Het valt gewoon meer op, zo zie ik regelmatig mijn geboorte datum op de klok ( dag en maand ) ik vind het vooral lollig. Net als 11.11 12.34 noem maar op.

Er zouden zie link Pamela theorieën over zijn, maar daar geloof ik niet zo in.

Iets waar je veel mee bezig bent zie je vaker omdat je er op let.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 18:46
Oef dat wordt nog best een uitdaging denk ik? :P
Gelukkig is de kans dat ik ooit een auto kan kopen verwaarloosbaar klein.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
11-09-2019 18:49


@solomio: ik heb serieus ooit aangeboden een auto over te nemen omdat het nummerbord werkelijk té goed was om te laten rijden.
Mijn telefoonnummer heeft een verkeerd laatste cijfer, zeer vervelend.
Ooit zocht ik een boekhouder en vond ik iemand die dus het telefoonnummer met het juiste laatste cijfer had. Hij is jaren mijn boekhouder geweest.

Iemand die ik kende van Viva had een auto met in het nummerbord de letters 'HPL'.
Dat zou dus niet mijn auto geweest zijn. ;-)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het telefoonnummer wat ooit in 1983 in ons gezin gekomen is.
En dat nummer was goed.
:'( tot de invoering van het 10cijferig telefoonnummer, toen kwam er een getal voor. En nu klopt het niet meer.
Maar ik ben er ondanks dat aan gehecht, dus nu kan het niet nooit meer weg. Ik bel al lang niet meer met dat nummer, maar het blijft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
apestaartje30 schreef:
11-09-2019 17:15
22.22 of 11.11 of zelfs 12.12 zien is toch juist omdat het opvalt? Je zal vast de andere tijden ook zien maar minder snel registreren.

Dat is echt mijn tijd. Heel vaak besluit ik dan precies te gaan douchen.

Als ik dan opsta zie ik 22:22 op de thermostaat, of boven op de wekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets met het getal 666.
Solomio schreef:
11-09-2019 18:44
Ik heb dat met de getallen van kentekens van auto's. Als ik ooit een auto koop is het kenteken het allerbelangrijkste.

Kenteken inderdaad. Wij hadden al vier keer een auto met ons huisnummer erin. Dat had mijn zus ook een tijdje en mijn ouders ook. Mijn neefje dacht dat zo hoorde. Die was hoogst verbaasd dat zijn vader een nieuwe auto kocht waarbij dat niet zo was.
Alle reacties Link kopieren
Dingen ruiken die er niet zijn kan een echte aandoening zijn (phantosomie) en heb ook vaker gelezen over mensen die dat krijgen voor een migraine aanval en vrouwen in de overgang die sigarettenrook ofzo ruiken. Niet dat jij per se één van die mensen bent, maar dat staat dus misschien los van je getallenfocus.

Vind wel beetje vergezocht als je 17:05 ook ziet als 75 eigenlijk..
Heb je het ook als er nog meer nummers tussenstaan? Zoals 274335?

Bel je vaak met regio Zaanstad?

Ik denk ook dat het is wat anderen al zeggen; je eigen selectieve waarneming omdat je ergens op let (ook al denk je van niet).
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
11-09-2019 18:57
Dat heb ik dus ook! Dat ik ineens geuren ruik uit het niks. Ik heb een klein raam in mijn slaapkamer die dag en nacht open staat, zomer en winter. Soms ruik ik vanuit het niks midden in de nacht een heerlijke geur die ik niet kan plaatsen. Dezelfde geuren die jij omschrijft. En dan voel ik me echt zo rustig en geliefd. Heel vreemd.

Mooi dat je je er rustig en geliefd door voelt.
Ik vind het soms griezelig. Gelukkig kan ik mezelf beletten erover te gaan malen of piekeren.
Te nieuwsgierig ernaar ben ik ook niet meer, beter van niet :P

Wat Spoken schrijft: sigaretten ruiken tijdens de overgang -hopelijk bij mij bijna voorbij- is een bekend fenomeen? Is daar een verklaring voor?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-09-2019 19:53
Is daar een verklaring voor?
Geen idee verder, weet ook niet meer waar ik het had gelezen.
Wat ik met enige regelmaat heb is dat in verschillende steden, ook in het buitenland, als ik onder een lantaarnpaal door loop precies die lantaarn uitgaat. Heel bizar, probeer er maar niet te veel over na te denken, zijn vast allemaal 'toevallige technische mankementen' :-D

Die dubbele getallen heb ik ook wel vaak ja, 12.12 of 13.13. ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven