Nicht laat baby alleen tijdens honden uitlaten

16-09-2019 22:01 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. Mijn nicht is een alleenstaande moeder van een zoontje van nog geen 2 maanden. Nu vertelde ze mij dat ze haar baby 1 keer per dag 15 minuten alleen laat in huis, terwijl zij met haar hondje gaat lopen. De rest van de wandelingen is kindje er wel bij maar de laatste ronde of bij regen niet. Vertelde zij mij.

Ik vind het onverstandig.

Wat vinden jullie?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:56
0.27% gewijzigd
Dat zou in mijn ogen normaal moeten zijn, maar de norm is dat men daar hysterisch op reageert als moedermaffia.
Tja wat moet je anders? Je kan moeilijk de hele dag die baby meenemen, net als hij lekker slaapt wakker maken etc. Het is maar 15 minuten. Ik vind het er ook aan liggen hoe/waar ze woont.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen.
Ik zou het niet doen, maar zou er de kinderbescherming niet om bellen. En er ook geen topic op viva over openen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Kunt die hond toch wel africhten dat ie zichzelf kan uitlaten, doe het zelf hondje van maken.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
16-09-2019 22:04
Tja wat moet je anders? Je kan moeilijk de hele dag die baby meenemen, net als hij lekker slaapt wakker maken etc. Het is maar 15 minuten. Ik vind het er ook aan liggen hoe/waar ze woont.
Inderdaad. Erg afhankelijk van stad/buurt, wat voor huis? Buren? Beneden woning of appartement?

Toch zou ik het niet doen. Kind in wagen en in wagen laten slapen bij thuiskomst mocht hij tijdens het wandelen in dutten.
Alle reacties Link kopieren
15 minuten vind ik heel lang. Ik zou het niet doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou het niet doen, maar snap net zo goed dat je dit wel doet.
Vind een kwartier wel lang, kan toch ook 5 min. Dan de andere wandelingen maar wat langer als baby erbij is.
Ik deed het wel maar niet zo lang, ongeveer dikke 5 minuten voor het slapengaan. Overigens had ik wel een babyfoon met ver bereik bij me én ik had een briefje in mijn jas met daarop de melding dat mijn baby thuis lag. Mocht er met mij iets gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Het beestje zal toch uit moeten... en eerlijk, met een baby in een wieg of box en alles uit qua gas en apparaten dan valt het risico nog wel mee. Je kan ook nog een babyfoon meenemen met groot bereik zodat je op die manier controle houdt. Een dreumes, peuter of kleuter die uit bed kan, is risicovoller.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
16-09-2019 22:04
Tja wat moet je anders? Je kan moeilijk de hele dag die baby meenemen, net als hij lekker slaapt wakker maken etc. Het is maar 15 minuten. Ik vind het er ook aan liggen hoe/waar ze woont.
Dit. No way dat ik m’n baby laat in de avond uit bed zou trekken om een rondje met de hond te gaan lopen. En overdag ook niet trouwens. Maar ja, ik ben zo’n loedermoeder die ook gerust de oudste van school haalde als de jongste sliep.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
AngelEyes0192 schreef:
16-09-2019 22:06
Inderdaad. Erg afhankelijk van stad/buurt, wat voor huis? Buren? Beneden woning of appartement?

Toch zou ik het niet doen. Kind in wagen en in wagen laten slapen bij thuiskomst mocht hij tijdens het wandelen in dutten.
Wat 'n gedoe. Waarschijnlijk slaapt dat kind en moet het uit bed gehaald worden, dik ingepakt worden en meegezeuld (als het dan nog niet is gaan janken) en daarna weer in slaap. Dan kost die avondwandeling zo een half uur extra tijd als het niet langer is. Snap uberhaupt niet dat er mensen zijn die dat doen elke keer weer en meermaals per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de hond wegdoen... of het kind..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:04
Dat zou in mijn ogen normaal moeten zijn, maar de norm is dat men daar hysterisch op reageert als moedermaffia.
Inderdaad, hysterische reacties!!

Ik zou het niet doen. Maar ik ben een hysterisch overbezorgde moeder. Ik vind 15 min ook echt te lang.
I wanna live my life with the volume full!
Overigens zou ik die hond gewoon buiten in de tuin gooien ipv daar 's avonds nog mee te gaan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het over het algemeen ‘not done’ is om te doen. En ja, áls er wat gebeurt dan zal de betreffende ouder enorme spijt hebben dat ie dit zo heeft gedaan.
Maar eerlijk is eerlijk; soms is het praktisch gezien gewoon niet anders. Nu gaat het om hond/kind. Maar wat denk je van meerdere kinderen in een gezin? Waarbij ouder 4x p dag op/neer naar school mag en waar er bijv ook een baby is die moet slapen? Dan moet je soms gewoon keuzes maken.

Jij kan er wat van vinden dat je nicht dit zo doet, maar uiteindelijk is het niet jou probleem of verantwoordelijkheid. Ik ben benieuwd wat je met dit topic wil. Met haar bespreken? Instanties inschakelen? Je zelf voor dat dagelijkse kwartiertje als oppas aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen. Dan zou ik kind in de avond in de wagen in slaap laten vallen en na het wandelen in bed, dan moet je vaak toch wakker maken ivm laatste voeding.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Dat je hier een topic over opent vind ik best apart. Heeft ze een babyfoon bij zich? Dan zie ik het probleem niet, bij nood hoort ze of er wat is en is ze zo weer thuis.
Wij hebben geen hond maar ik zou dat ook gewoon doen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
16-09-2019 22:06
Kunt die hond toch wel africhten dat ie zichzelf kan uitlaten, doe het zelf hondje van maken.
Serieus? Dan krijg je zo'n loslopende hond door je straat rennen. Dat vind ik erg asociaal...
redcap schreef:
16-09-2019 22:14
Dit. No way dat ik m’n baby laat in de avond uit bed zou trekken om een rondje met de hond te gaan lopen. En overdag ook niet trouwens. Maar ja, ik ben zo’n loedermoeder die ook gerust de oudste van school haalde als de jongste sliep.
:high5: ik ook.

Ik app overigens wel altijd mijn moeder dat ik de hond aan t uitlaten ben en app ook weer als ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Tja, je hebt een mening en dus nu 2 keuzes. Of je laat dat hondje elke avond even uit. Of je past elke avond even een kwartiertje op.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ze is alleenstaand, dus het zal wel moeten.
En de hond naar buiten gooien in een flat dan valt hij zo hoog.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou het niet doen.
Wat vervelend dat je nicht het alleen moet doen. Misschien kun jij haar ergens mee helpen. De hond uitlaten, ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven