Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Snap je broer.
Ik snap het heel goed dat de kinderen niet worden uitgenodigd, zeker gezien de leeftijd van je kinderen.

Zelf heb ik ook kinderen maar zou een bruiloft ook zonder kinderen van een ander willen. Ook al zijn ze van onze broers/zussen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
23-09-2019 12:01
Snap je broer.
Ik ook.
Als ze voor jullie een uitzondering maken dan ook voor de kindjes van hun beste vrienden die ze misschien wel veel vaker zien en dan komt er weer iemand etc etc.
Wij hadden ook een kinderloze bruiloft, maar we hadden dan ook geen kleine kinderen in de familie. Vrienden wilden de kinderen niet meenemen, op 1 vriendin na. Die heeft uiteindelijk zelf besloten dat het voor de kinderen niets toevoegde om wel mee te gaan.

Als er wel kinderen in de familie geweest waren, hoorden die er gewoon bij volgens ons.

Ik ben als klein kind op alle bruiloften van mijn ooms en tantes geweest en ik vond het fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij mochten gewoon alle kinderen komen, maar in dit geval geen uitzondering wat mij betreft.
Gelijk heeft je broer. Er is ook niks aan voor kinderen, zo'n bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Alsof er voor je kinderen ook maar iets leuks aan is, zo'n grote-mensen-feest.
Wees blij dat ze niet mee hoeven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Oh please, niet weer!
Wie gaat er nou trouwen, jij of je broer?

Waarom steekt het je zo? Je kinderen worden toch niet persoonlijk afgewezen?
Alle reacties Link kopieren
Het is een persoonlijke keuze, er is geen goed of fout. Toen mijn broer ging trouwen, waren alleen mijn kinderen en de kinderen van de broer van de bruid uitgenodigd. Ik vond dat erg leuk en had het jammer gevonden als het niet zo zou zijn, maar had het ook helemaal gesnapt als het alleen voor de volwassenen zou zijn.

Het ligt ook aan de locatie denk ik. Bij ons was er veel ruimte om te spelen en was er zelfs een strandje. Was het ergens geweest waar die ruimte niet was geweest, was het ook weer anders geweest.

Respecteer de keuze van je broer en zijn aanstaande vrouw, het is hun bruiloft en zij doe het zoals zij het willen, niet zoals de gasten het van hen verlangen.
Wat maakt het uit wat wij vinden of hoe wij het zouden doen.
Het is het feest van je broer en schoonzus. Hun dag die ze mogen inrichten hoe zij dat willen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-09-2019 12:05
Oh please, niet weer!
En dit natuurlijk ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als ze geen kinderen uitnodigen, dan niet.

Ik had laatst een bruiloft waarop mijn kinderen wel uitgenodigd waren, maar andere kinderen niet. Omdat die van mij rustig waren, zei de bruid. Dat zijn ze alleen als hun hoofd ernaar staat, dus dat vond ik vrij stressvol eigenlijk. Het ging prima, goddank, maar als het uitmaakt hoe kinderen zich gedragen (binnen de range van algemeen geaccepteerd kindergedrag uiteraard), ga ik liever zonder ze.
Ik vind dat je kinderen er overdag best bij hadden kunnen zijn.
Maar ik snap je broer wel dat hij geen onderscheid wil maken en er daarvoor voor kiest om geen kinderen uit te nodigen.
De kinderen zijn ook weer niet zo klein hoor met 4 en 6 jaar.
Ik snap heel goed dat bij een belangrijke familiegebeurtenis de kinderen net zo goed onderdeel zijn, zoals bij alle familiefeesten. Ik kan me daarom niet goed verplaatsen en ik heb niet eens kinderen.
Helaas, hun keuze.
Hun bruiloft, hun wensen. Ik snap ze wel.
Ik snap jou ook dat je het lastig vindt, maar zou er verder geen punt van maken.
Ik heb meer kinderloze bruiloften meegemaakt, dus heel bijzonder is het nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ze jullie kinderen wel zouden uitnodigen dan lopen ze weer het risico dat ze hun beste vrienden voor het hoofd stoten, die misschien ook wel hun kinderen hadden willen meenemen. Daarom trekken ze één lijn. Ik zou me er niet te druk om maken. Alleen als het een probleem is om oppas te vinden voor die dag dan is het lastig, maar ik krijg niet de indruk dat dat het probleem is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eerlijk gezegd ben ik dikker met de kinderen van mijn goede vrienden dan met die van mijn broers en zus (de kinderen van één broer heb ik zelfs liever niet in mijn buurt. Maar da’s weer wat anders). Maar dat zou een raar onderscheid worden, om niet je neefjes en nichtjes uit te nodigen, maar wel kinderen van vrienden!

Overigens zijn sommige bruiloften in mijn omgeving niet zo geschikt voor kinderen in verband met veel alcohol etc.
Ze vertelden ons terloops dat de bruiloft - dag en avonddeel - kinderloos zal zijn, geldend voor iedereen. Behalve dochter die zal bij dagdeel aanwezig zijn.
Hun eigen dochter bedoel je?
Nitflex schreef:
23-09-2019 12:16
Eerlijk gezegd ben ik dikker met de kinderen van mijn goede vrienden dan met die van mijn broers en zus (de kinderen van één broer heb ik zelfs liever niet in mijn buurt. Maar da’s weer wat anders). Maar dat zou een raar onderscheid worden, om niet je neefjes en nichtjes uit te nodigen, maar wel kinderen van vrienden!
Ik vermoed dat dat hier ook het geval is, maar TO vindt het misschien moeilijk te beseffen dat zij, als familie, op hetzelfde niveau staan als de vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een eerlijk besluit. Geen uitzonderingen. Lijkt mij ook voor jezelf een stuk fijner. Zo kun je je in alle rust vermaken op het feest.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je eigenlijk wel. Ik ben ook getrouwd en neefje was daar gewoon bij. Niet eens aan gedacht om hem niet uit te nodigen want hij hoort ervoor mij gewoon bij. Mij insziens kun je ook best neefjes/nichtjes wel uitnodigen en andere kinderen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst nog op een bruiloft waar ze wel uitgenodigd waren voor het dagdeel en ik was blij dat de mijne lekker uit logeren was. Ze had zich dood verveeld, er was niks van speelgebeuren. Locatie aan het water, dus ik had de hele tijd achter haar aan kunnen rennen.

Kunnen jullie ook lekker ontspannen op het feest.

Wees niet zo in je wiek geschoten. Dat jij het anders zou doen, betekent niet dat je broer je beledigt met hoe hij het wil.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
23-09-2019 12:25
Ik snap je eigenlijk wel. Ik ben ook getrouwd en neefje was daar gewoon bij. Niet eens aan gedacht om hem niet uit te nodigen want hij hoort ervoor mij gewoon bij. Mij insziens kun je ook best neefjes/nichtjes wel uitnodigen en andere kinderen niet.
Dat kan zeker maar dat wil het bruidspaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven