Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
23-09-2019 13:09
Heb je het er al eens met het bruidspaar over gehad, hoe erg jou dit kwetst?
Niet dat zij er iets mee moeten, maar om nou niet te komen om zoiets... dat vind ik wel bijzonder.
Misschien kun je op een volwassen manier met het bruidspaar praten hierover.
Huh?? Het is HUN dag! Niet die van zus! 😱
Alles komt goed, alleen de rest niet
Je zegt dat je het begrijpt maar maakt er wel een drama van?
Doe gewoon niet zo kinderachtig, en ga met je man naar de bruiloft van je broer.

Wat doen mensen tegenwoordig ongelofelijk overdreven als hun kinderen ergens niet zijn uitgenodigd. Man, man, man... :bonk:
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.

Wat een rare aanname. De beide opa's en oma's zijn er ook. En de ouders zelf natuurlijk. Onzin om nu al aan te nemen dat jij oppasdienst hebt tijdens het dagdeel van de bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-09-2019 13:09
Dit maak jij er zelf van. Wat een aannames zeg. Dat je kinderen niet belangrijk voor hen zijn, dat je op hun dochtertje moet passen... ik zou bijna vragen hoe oud je bent. Zelf de kleutertijd nog niet ontgroeid?
Nou eh, die kinderen zijn wel een belangrijk onderdeel van TO zelf, en zo'n overduidelijke NIET WELKOM kan dan best rot voelen.
Niet iedereen geniet van een avondje uit zonder kinderen.
Ik wel, maar ik vind het daarentegen wel leuk als ze onderdeel mogen zijn van belangrijke familietoestanden.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat je tijdens de bruiloft op je nichtje moet letten? Is dat gecommuniceerd dan? Zo nee, bespreek dit - op een volwassen manier- met je broer. Wie er op het meisje zal moeten gaan passen tijdens die dag. Misschien hebben ze wel wat anders geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, begrijp ik nu dat je zelf dus alleen voor het daggedeelte bent uitgenodigd en dat jij gevraagd bent op hun dochter te passen voor de rest van de bruiloft? Dus dat jij er verder ook niet bij mag zijn?
In dat geval zou ik denk ik ook niet zo'n zin meer hebben om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan met je broer overleggen dat je niet op zijn kind wil passen.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar.
Als je wel gaat, zou het dan geen volwassen feestje zijn? Of zouden ze het volwassen feestje niet kunnen vieren? Of zou je alleen gaan als je kinderen meegaan?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eigen bruiloft waren mijn oudste twee (de drie jongsten waren er nog niet) er ook niet de hele dag bij trouwens. Wel bij de plechtigheid en het diner en een kort stukje van de avond. Daarna gingen ze met een tante van mij mee naar huis die ze naar hun vader bracht. Wij vonden het ook fijn om onze handen vrij te hebben en daar geen zorgen om te hebben.

Je aanname dat jij kan gaan oppassen lijkt me sterk, ze hadden je anders niet voor de hele dag uitgenodigd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
23-09-2019 13:12
Oh wacht, begrijp ik nu dat je zelf dus alleen voor het daggedeelte bent uitgenodigd en dat jij gevraagd bent op hun dochter te passen voor de rest van de bruiloft? Dus dat jij er verder ook niet bij mag zijn?
In dat geval zou ik denk ik ook niet zo'n zin meer hebben om te gaan.
Welnee. Dat is een aanname van Siszilla.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het tegenwoordig zo gewoon om bruiloften zonder kinderen te vieren?
Trouwens, onze kinderen nemen we nooit mee naar het avondfeest van een bruiloft.
Is toch ook niet echt iets voor hun.
Zij hebben er meer aan als ze ergens gaan logeren en wij hebben meer aan het avondfeest. Want wees eerlijk, wat is daar nu echt aan voor (jonge) kinderen?
slekire schreef:
23-09-2019 13:12
Oh wacht, begrijp ik nu dat je zelf dus alleen voor het daggedeelte bent uitgenodigd en dat jij gevraagd bent op hun dochter te passen voor de rest van de bruiloft? Dus dat jij er verder ook niet bij mag zijn?
In dat geval zou ik denk ik ook niet zo'n zin meer hebben om te gaan.

Dat staat helemaal nergens. De dochter van de bruid en de bruidegom is er alleen overdag.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.

Wat een kinderachtige reactie. Dit zou best op een flinke ruzie kunnen uitlopen. Draai het om. Jouw bruiloft, jij kiest voor geen kinderen, welke reden er ook achter zit en jouw broer komt niet.....

Zonder kinderen gaan vind je raar? Ik vind zelf niet gaan "raar". Ga je nooit zonder kinderen weg trouwens?

Maargoed je wil helemaal niet horen dat je ongelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:13
Waarom is het tegenwoordig zo gewoon om bruiloften zonder kinderen te vieren?
Tsk. Dat was in de vorige eeuw al heel gewoon.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:13
Welnee. Dat is een aanname van Siszilla.

:rofl:
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:07
Ik snap eerlijk gezegd die hele hype omtrent "geen kinderen" op bruiloften niet zo.
En natuurlijk is het de trouwende partij hun feestje, dus hun wensen.
Dus zul je die moeten respecteren, natuurlijk.

Hoezo trend? In mijn familie was dit vroeger ook al zo. Maar ik heb ook een zeer grote familie met zeer veel neven en nichten, hoewel het er in de bruiloftenfase natuurlijk nog wat minder waren.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:00
Ik zie het niet als een steek, ik zie het - net als dat zij de keuze hebben hoe ze hun bruiloft in te richten - als mijn keuze om te gaan of niet. Ik zou niet gaan juist zodat ze hun volwassen feestje kunnen vieren. Want daar naartoe gaan zonder de kindjes vind ik raar. En straks zit ik op de kleine meid van ze te passen - zeker weten trouwens - omdat ik haar 3 dagen in de week verzorg.
En hoe denk je dat jullie verhouding wordt als jij niet naar de bruiloft gaat?

Ik zie niet wat het oppassen ermee te maken heeft. Ik neem aan dat je daarvoor betaald wordt?
En wat betreft oppassen op de bruiloft: dat is nog maar de vraag. En waarom zou dat anders zijn als jouw kinderen er wel bij zijn?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:14
Tsk. Dat was in de vorige eeuw al heel gewoon.
Akkoord, ik heb de laatste bruiloft als kind ook ergens in 1988 meegemaakt. :-)
Toch vind ik het zelf wel een beetje gek. Kinderen zijn toch ook onderdeel van de familie tijdens een familiefeest?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:11
Huh?? Het is HUN dag! Niet die van zus! 😱
Ja, dat snap ik ook wel... En het is hun keus om kinderen wel of niet uit te nodigen.
Toch zou ik als bruidspaar zijnde graag willen weten dat mijn zus daar zo mee zou zitten. Liever dat dan dat mijn zus ineens niet op komt dagen vanwege een reden die mij niet bekend is.
Niet dat het in mijn geval iets zou veranderen hoor... mijn bruiloft, mijn keuze... maar dat gesprek neemt misschien wel wat kou uit de lucht.... Dat bedoelde ik eigenlijk...
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:05
tuurlijk blijf ik gewoon oppassen, maar niet tijdens het feest waar ik mijn kinderen thuis moet laten en juist mijn handjes vrij zou moeten hebben :)
Gewoon niet doen.

Je gaat nu uit van iets wat niet gevraagd is en je dus ook helemaal niet hoeft te doen. Uit boosheid of omdat je echt denkt dat het zo zal gaan? Gewoon het niet doen.
Klaar.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:13
Waarom is het tegenwoordig zo gewoon om bruiloften zonder kinderen te vieren?

Het is altijd gewoon geweest. Wij gingen vroeger als kinderen ook niet mee naar een avondfeest.
Alleen tegenwoordig kunnen moeders er niet meer tegen als hun dierbare bloedjes ergens niet welkom zijn en gaan ze zich zo kinderachtig gedragen als TO.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
23-09-2019 13:13
Dat staat helemaal nergens. De dochter van de bruid en de bruidegom is er alleen overdag.
Je doet wat je zelf irritant vindt.
Zelfs al waren ze uitgenodigd, dan nog nam ik mijn kinderen toen ze jong waren niet mee naar een bruiloft. Veel rustiger voor alle betrokkenen.

Ik snap het dus wel dat mensen er een feest voor volwassenen van willen maken. Een feest met kinderen heeft nu eenmaal al snel een ander karakter. Ieder zijn ding.

Ik zou het heel flauw vinden van je als je niet zou gaan. En natuurlijk trek je die dag wel fijn met je kleine nichtje op als ze je opzoekt. Zij kan er toch niets aan doen!
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:21
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:11
Nou eh, die kinderen zijn wel een belangrijk onderdeel van TO zelf, en zo'n overduidelijke NIET WELKOM kan dan best rot voelen.
(....)
Really? Kan ik me niets bij voorstellen. Dat je zo vergroeid bent met je kinderen dat als ze ergens niet bij kunnen/mogen zijn, je je rot voelt.
Het zijn mijn kinderen, maar echt een onderdeel van mij? Dat heb ik nooit zo gezien.
Als je naar een verjaardag van vrienden gaat 's avonds, zou je dan ook je kinderen meenemen?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2019 13:16
Het is altijd gewoon geweest. Wij gingen vroeger als kinderen ook niet mee naar een avondfeest.
Alleen tegenwoordig kunnen moeders er niet meer tegen als hun dierbare bloedjes ergens niet welkom zijn en gaan ze zich zo kinderachtig gedragen als TO.
Dat kan ik wel begrijpen. Dansen op tafels en er stomdronken vanaf donderen onder het genot van zo'n one-man-keyboard drive-inn show staat levenslang op het netvlies van onschuldige kindertjes gebrand.
Net als je oom zien kotsen en de bruid zien huilen na 12 liter champagne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven