Halloween vieren?

09-10-2019 13:05 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloween komt er weer aan en is stiekem in NL toch ook een groter gebeuren aan het worden.
Ik heb er een aantal jaren met toenmalige partner heel veel aan gedaan toen het ingevoerd werd in het dorp. Hij was verlichtings- en geluidstechnicus dus het was een fluitje van een cent -nou ja, wel uren werk- om het hele huis om te toveren in een sprookjes spookhuis, haha.
Ik schreef een script, verzorgde de outfits, hij deed dan alle geluidseffecten, speakers, lampen, rookmachine enz.
Altijd een succes en zó leuk om te doen!

Toen kwam ik hier. Gingen ze voor het eerst ook Halloween doen. Dus ik verkleed, geschinkt, scriptje. Best anders in je uppie!
Ouders vonden het geweldig, de kinderen stonden als zoutzakken te kijken. Zegt er één "Waarom geeft u niet gewoon snoep? Dat doen de anderen ook."
Nou, fijn dan! Even een heel ander publiek dan wat ik gewend was.
Daarna nooit meer meegedaan, maar ik hoor nu wel meer gillen en roepen enz. dus nu zijn er meer mensen die wél wat doen zoals ik/wij destijds.
Maar ik heb er geen zin meer in.

Doe jij er aan mee? Ofwel aan huis met snoep/fruit of lopen met de kids? Wordt er waar je woont wat aan gedaan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 17:24
Een formulier.... een officieel snoephuis... Zo weten grote mensen een kinderfeest wel te vertrutten
Sja... ik zou het ook niet zo doen. Ze zijn hier niet zo helder met organiseren, haha. Met het 1e keer Oranje vrijmarkt was het ook top geregeld, niet dus. Op een sportveld wat buiten het dorp ligt ipv in de dorpsstraat. Daar was letterlijk geen hond te bekennen. Uitgestorven dooie boel.
Op het sportveld aangekomen waren er 3 kleedjes (!!!) met wat oud speelgoed. Wowza!
In het dorpje waar ik voorheen woonde met slechts 350 inwoners ging dat héél anders! Dat was echt één groot feest, de hele dag, met Oranjebitter, vrijmarkt, dingen voor de kids én volwassenen en 's avonds een optreden met de dorpsband waar ik deel van uitmaakte.

Dus nee, organiseren kunnen ze hier niet.
yette schreef:
09-10-2019 17:03
Oh, wat mij betreft kunnen er nooit genoeg feesten zijn. Samen vieren verbroedert, het is goed voor de samenleving. Als het aan mij ligt, stoffen we nog wat meer oude feesten af en importeren we er ook nog een paar.
En dan moet iedereen mee doen? Grappenmaakster.

:yum:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-10-2019 18:12
En dan moet iedereen mee doen? Grappenmaakster.

:yum:
Nee kniesoren mogen fijn thuis blijven, op Viva forum mensen afzeiken terwijl de rest van het leven geniet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-10-2019 18:12
En dan moet iedereen mee doen? Grappenmaakster.

:yum:
Natuurlijk niet. Als je een feestje om zeep wil helpen, moet je vooral mensen meeslepen die er geen trek in hebben.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-10-2019 17:03
Oh, wat mij betreft kunnen er nooit genoeg feesten zijn. Samen vieren verbroedert, het is goed voor de samenleving. Als het aan mij ligt, stoffen we nog wat meer oude feesten af en importeren we er ook nog een paar.
Voor mij hetzelfde.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-10-2019 16:25
En ik ben sowieso niet van de kerst en pasen en andere christelijke feestgedoetjes.En al helemaal niet van de commercie en verplichtende karakter van sommige dingen.

Geef mij maar Sinterklaas met roetveegpiet en een pyama kerst omdat de kinderen dat leuk vinden, en de rest schaffen we lekker af. ;-)
Dat lucifer niet van christelijke feestjes houdt, snap ik wel. :-o

Zonder gekheid.
Pasen en kerst zijn beide heidense feesten.
Er is geen kindje jezus geboren met kerst in het jaar 0. Wel waren er middenwinterfeesten. En het eieren zoeken is zelfs heel gruwelijk.
Kinderen werden door de kerk ingezet om gekleurde eieren te zoeken. "Ongelovigen gaven elkaar deze, i.v.m. vruchtbaarheid van het land enz."
Als ze bij jou zo'n ei vonden werd je vermoord.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 17:24
Een formulier.... een officieel snoephuis... Zo weten grote mensen een kinderfeest wel te vertrutten
Hier krijg je een kleurplaat in de bus. Deze mag je zichtbaar ophangen als je mee doet.
Het is anders ook sneu als kinderen voor niets komen. Bovendien voor de bewoners ook lullig.

En wees blij dat de kinderen samen buiten komen.
Meestal zitten ze alleen, achter een beeldschermpje.
thanx wijzigde dit bericht op 10-10-2019 07:48
12.61% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Hier speelt het niet zo. Af en toe doet er eens een school een poging maar het komt niet echt van de grond. Net als carnaval. En St.Maarten doet niemand hier.
Sinterklaas wel.
Kerst ook.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
10-10-2019 07:27
Hier krijg je een kleurplaat in de bus. Deze mag je zichtbaar ophangen als je mee doet.
Het is anders ook sneu als kinderen voor niets komen. Bovendien voor de bewoners ook lullig.
wat ik er jammer aan vind, is dat je de spanning weghaalt:
Kinderen weten niet OF ze iets gaan krijgen, als ze aanbellen, OF de deur open gedaan wordt etc.
Toch een deel van het spannende? Door een donkere straat, bij onbekende huizen aanbellen?
En met zijn alleen boos-zijn ls er niks gegeven wordt??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2019 07:47
wat ik er jammer aan vind, is dat je de spanning weghaalt:
Kinderen weten niet OF ze iets gaan krijgen, als ze aanbellen, OF de deur open gedaan wordt etc.
Toch een deel van het spannende? Door een donkere straat, bij onbekende huizen aanbellen?
En met zijn alleen boos-zijn ls er niks gegeven wordt??
Ja en dan vroeger hadden we daar een liedje voor

Hier woont meester kikkerbil, die niks geven wil.

Zoiets
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven