Baas reageert niet op whatsapp

09-10-2019 19:52 46 berichten
Hey! Ten eerste weett ik niet in welke categorie ik dit topic moet plaatsen, vandaar maar in overig.

Ik heb een aantal weken geleden gesolliciteerd bij een supermarkt. 2 keer op een soort gesprek geweest met meerdere mensen en uit eindelijk dus een baan als vulploegmedewerkster gekregen. Allemaal top en erg blij mee! Afgelopen zaterdag zou mijn eerste werkdag zijn en zou iemand mij inwerken. Baas appte mij om 11 uur waarom ik er vannochtend niet geweest was om 9 uur. Terwijl ik duidelijk gezegd had dat 3 uur beter uit kwam en is die afspraak gemaakt. Ik de hele tijd baas proberen te bereiken, ben ik toch maar naar supermarkt gegaan. Om vervolgens om 3 uur als ik er ben geappt te worden of ik volgende week niet beter kan komen. 🤦‍♀️. Ik had de mail met het planning programma nog niet ontvangen en maar de data geappt wanneer ik beschikbaar ben, en dat is dus niet komende zaterdag. Ik had toen die dag geappt dat deze zaterdag niet uit komt vanwege al vroeg ingepland activiteiten. Hij heeft nu al een week niet gereageerd, vannochtend nog een appje gestuurd. Waaronder weer niet gereageerd. Hij is wel elke dag online geweest, en heeft in de groepsapp meerdere keren gereageerd. Ik weet niet wat ik moet doen, nog een keer Appen vind ik ook zo wanhopig.

Kan iemand helpen?
Sorry voor dit lange bericht, wist niet hoe ik het korter kon verwoorden. Bedankt als je alles gelezen hebt.
Ik denk dat hij iemand anders aangenomen heeft.
Bellen in plaats van appen.
Hij vind jouw inflexibiliteit niet zo prettig

Zou maar een andere baan zoeken, denk dat je niet veel meer ingepland wordt ..
Alle reacties Link kopieren
Pak de telefoon en bel gewoon. Als je baas met elke werknemer zoveel moet appen, heeft hij daar een dagtaak aan.
Je stelt bovendien wel veel eisen aan wanneer je wel en niet kan werken. Ik snap dat je baas dan liever iemand inplant die wel wekelijks op dezelfde tijden kan werken.
despie wijzigde dit bericht op 09-10-2019 19:56
0.71% gewijzigd
Jo, doe is gek en bel die man gewoon op. Vreselijk ouderwets, ik weet het maar i.m.o was een telefoon daar oorspronkelijk voor bedoeld maar goed ik ben vast een oude knar aan het worden.
Sorry voor de ietwat sarcastische ondertoon maar je dramatiseert het wel een beetje. (Er is echt leven na whatsapp...)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet echt alsof je daadwerkelijk daar werkt. Heb je al wel werkkleding, een paar uurtjes gewerkt en iets van een contract of zo. Want dit lezende denk ik dat je beter op zoek kunt naar iets anders.
Of ga langs en maak een afspraak
gordijn87 schreef:
09-10-2019 19:56
Klinkt niet echt alsof je daadwerkelijk daar werkt. Heb je al wel werkkleding, een paar uurtjes gewerkt en iets van een contract of zo. Want dit lezende denk ik dat je beter op zoek kunt naar iets anders.
Contract zou ik zaterdag dus krijgen, werkkleding heb ik
Alle reacties Link kopieren
Woon je dichtbij, anders zou ik gewoon eens langsgaan en op het rooster kijken en daar ter plekke even overleggen hoe en wat.
Het was niet zo handig om gelijk met eisen te komen van “voor mij is het handiger om later te komen, dan en dan kan ik niet” etc..

Maar ook wel een beetje lullig dat je baas dan niet even reageert op je appjes.

Ik zou bellen: dan laat je van je goede kant zien. Opkomen voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt helemaal geen tijd voor een bij baan. Je kan nooit wanneer je wordt gevraagd. Of dacht je echt dat zij zich 100% aan jou gaan aanpassen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij sommige supermarkten kun je de baas niet eens bellen. Dan moet je het doen met een schimmige groepsapp en maar hopen dat je berichtjes gelezen worden, en gereageerd wordt er zeker niet. Mijn dochter heeft bij zo'n supermarkt gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij je baan al weer kwijt bent voordat je begonnen bent.

Een baas gaat echt niet zitten afwachten tot jij een keertje tijd hebt. Die winkel moet gewoon gevuld.
viva-amber schreef:
09-10-2019 20:04
Jij hebt helemaal geen tijd voor een bij baan. Je kan nooit wanneer je wordt gevraagd. Of dacht je echt dat zij zich 100% aan jou gaan aanpassen?
Dat komt inderdaad zo over, maar vind het toch ook best lullig dat die baas niet even kan reageren. Niet echt professioneel, dat negeren. Al vind ik het al apart dat je kan appen met je baas. Ik zou gewoon bellen!
Bellen of langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
whatsappen is zo onprofessioneel.
Alle reacties Link kopieren
bettiepage_2 schreef:
09-10-2019 20:07
Dat komt inderdaad zo over, maar vind het toch ook best lullig dat die baas niet even kan reageren. Niet echt professioneel, dat negeren. Al vind ik het al apart dat je kan appen met je baas. Ik zou gewoon bellen!
Ook niet professioneel om je beschikbaar te stellen om je vervolgens al voordat je bent begonnen al 2x af te melden...echt zo enorm kansloos. Natuurlijk wordt je dan genegeerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
09-10-2019 20:08
whatsappen is zo onprofessioneel.
Volgens mij is dat in veel supermarkten gewoon de norm hoor. Alles via de app.
viva-amber schreef:
09-10-2019 20:11
Ook niet professioneel om je beschikbaar te stellen om je vervolgens al voordat je bent begonnen al 2x af te melden...echt zo enorm kansloos. Natuurlijk wordt je dan genegeerd.
Tuurlijk. Maar ze is dan ook geen prof maar een supermarkthulpje. En geen werkgever/filiaalleider.

Tuurlijk kan ze/hij hier van leren. Maar het is toch even wat debieler van een volwassenen die een leidingevende functie heeft om haar/hem te negeren. Zeg dan waar het op staat.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 20:17
20.27% gewijzigd
Roseaux schreef:
09-10-2019 20:14
Volgens mij is dat in veel supermarkten gewoon de norm hoor. Alles via de app.
Precies. Zelfs ziekmeldingen moeten gewoon via de app.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het niet erg handig is om je eerste werkdag twee keer te willen verzetten omdat het niet zo goed uitkomt allemaal. Wij van de wasserij zitten ook te springen om medewerkers, maar als iemand twee keer niet op komt dagen zijn wij er ook klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-10-2019 20:17
Precies. Zelfs ziekmeldingen moeten gewoon via de app.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het niet erg handig is om je eerste werkdag twee keer te willen verzetten omdat het niet zo goed uitkomt allemaal. Wij van de wasserij zitten ook te springen om medewerkers, maar als iemand twee keer niet op komt dagen zijn wij er ook klaar mee.
Eens. En het contract is nog niet eens getekend, dus als TO haar activiteiten voor a.s. zaterdag niet kan verzetten moet ze waarschijnlijk een ander baantje gaan zoeken.

Dat niet reageren ook niet fatsoenlijk en professioneel is van de teamleider dat klopt, maar ik snap wel dat er niet teveel tijd wordt besteed aan iemand die alleen maar wil komen werken op haar voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
09-10-2019 20:14
Volgens mij is dat in veel supermarkten gewoon de norm hoor. Alles via de app.
Bij ons ook (geen supermarkt). Alleen voor ziekmeldingen moet je bellen.
¡Apagando las luces!
Maar moet je dit soort dingen wel overleggen met 'de baas'.

Mijn zoon is ook medewerker van de vulploeg, maar regelt dit soort dingen met de teamleider van de vulploeg. Vaak moet je eerst even bewijzen dat je er altijd op tijd bent en communiceert en gaat het daarna makkelijker. Als ze eenmaal weten wat voor vlees ze in de kuip hebben is er met mogelijk.

Mijn zoon kan nu gewoon een berichtje sturen dat hij een kwartiertje later is omdat de trein vertraging had oid.
Andersom schreef:
09-10-2019 20:33
Maar moet je dit soort dingen wel overleggen met 'de baas'.

Mijn zoon is ook medewerker van de vulploeg, maar regelt dit soort dingen met de teamleider van de vulploeg. Vaak moet je eerst even bewijzen dat je er altijd op tijd bent en communiceert en gaat het daarna makkelijker. Als ze eenmaal weten wat voor vlees ze in de kuip hebben is er met mogelijk.

Mijn zoon kan nu gewoon een berichtje sturen dat hij een kwartiertje later is omdat de trein vertraging had oid.
Ja en? TO heeft nog niet eens kans gezien op tijd te komen voor het tekenen van haar arbeidscontract, dus ze heeft nog helemaal geen baas of
teamleider of hoe je het beestje ook noemen wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven