Baas reageert niet op whatsapp

09-10-2019 19:52 46 berichten
Hey! Ten eerste weett ik niet in welke categorie ik dit topic moet plaatsen, vandaar maar in overig.

Ik heb een aantal weken geleden gesolliciteerd bij een supermarkt. 2 keer op een soort gesprek geweest met meerdere mensen en uit eindelijk dus een baan als vulploegmedewerkster gekregen. Allemaal top en erg blij mee! Afgelopen zaterdag zou mijn eerste werkdag zijn en zou iemand mij inwerken. Baas appte mij om 11 uur waarom ik er vannochtend niet geweest was om 9 uur. Terwijl ik duidelijk gezegd had dat 3 uur beter uit kwam en is die afspraak gemaakt. Ik de hele tijd baas proberen te bereiken, ben ik toch maar naar supermarkt gegaan. Om vervolgens om 3 uur als ik er ben geappt te worden of ik volgende week niet beter kan komen. 🤦‍♀️. Ik had de mail met het planning programma nog niet ontvangen en maar de data geappt wanneer ik beschikbaar ben, en dat is dus niet komende zaterdag. Ik had toen die dag geappt dat deze zaterdag niet uit komt vanwege al vroeg ingepland activiteiten. Hij heeft nu al een week niet gereageerd, vannochtend nog een appje gestuurd. Waaronder weer niet gereageerd. Hij is wel elke dag online geweest, en heeft in de groepsapp meerdere keren gereageerd. Ik weet niet wat ik moet doen, nog een keer Appen vind ik ook zo wanhopig.

Kan iemand helpen?
Sorry voor dit lange bericht, wist niet hoe ik het korter kon verwoorden. Bedankt als je alles gelezen hebt.
Lady*Voldemort schreef:
09-10-2019 20:06
Bij sommige supermarkten kun je de baas niet eens bellen. Dan moet je het doen met een schimmige groepsapp en maar hopen dat je berichtjes gelezen worden, en gereageerd wordt er zeker niet. Mijn dochter heeft bij zo'n supermarkt gewerkt.
Mijn zoon bij zo eentje waar ze je gewoon onder schooltijd en als je op vakantie bent inplannen, ook a; heb je aangegeven dat je dan niet kan. En niet 1x, maar elk rooster weer. Horkerige bende.
Suðri schreef:
09-10-2019 20:55
Mijn zoon bij zo eentje waar ze je gewoon onder schooltijd en als je op vakantie bent inplannen, ook a; heb je aangegeven dat je dan niet kan. En niet 1x, maar elk rooster weer. Horkerige bende.
Ja zo ging het bij mijn dochter ook. En toen vonden ze het nog raar ook dat ze opzei omdat ze liever bij de wasserij ging werken :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
09-10-2019 20:57
Ja zo ging het bij mijn dochter ook. En toen vonden ze het nog raar ook dat ze opzei omdat ze liever bij de wasserij ging werken :rofl:
Precies! En zelfs dan nog moeilijk doen. Onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Zulk onbetrouwbaar personeel is hij vast liever kwijt dan rijk.

Zoek een baan waar jij zelf alles voor het zeggen hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Mijn eerste gedachte bij het lezen van de titel was: Duh, nogal logisch. Whatsapp is in mijn ogen een louter informeel communicatiemiddel.
En dan lees ik in de reacties dat het blijkbaar bij sommige bedrijven normaal is om met je baas te appen.

Ik ben geloof ik gruwelijk ouderwets.
Raresnijboon schreef:
09-10-2019 22:34
Mijn eerste gedachte bij het lezen van de titel was: Duh, nogal logisch. Whatsapp is in mijn ogen een louter informeel communicatiemiddel.
En dan lees ik in de reacties dat het blijkbaar bij sommige bedrijven normaal is om met je baas te appen.

Ik ben geloof ik gruwelijk ouderwets.
Nogal.

En kom op, kind d’r eerste bijbaantje. Give her a break.
Suðri schreef:
09-10-2019 22:35
Nogal.

En kom op, kind d’r eerste bijbaantje. Give her a break.
Vind het ook raarder van de baas dan van het meisje. Onprofessioneel.
Raresnijboon schreef:
09-10-2019 22:45
Vind het ook raarder van de baas dan van het meisje. Onprofessioneel.
Bij ons is het heel gebruikelijk dat er van alles over de app gaat.
Suðri schreef:
09-10-2019 22:35
Nogal.

En kom op, kind d’r eerste bijbaantje. Give her a break.
Ja tuurlijk, het is nou niet alsof het meisje meteen voorgoed gedoemd is tot de goot omdat ze het dit keer niet zo slim aanpakte.

Maar je kunt het de baas (of de teamleider) ook niet kwalijk nemen dat ie hier verder geen energie meer in steekt.
Lady*Voldemort schreef:
09-10-2019 22:53
Ja tuurlijk, het is nou niet alsof het meisje meteen voorgoed gedoemd is tot de goot omdat ze het dit keer niet zo slim aanpakte.

Maar je kunt het de baas (of de teamleider) ook niet kwalijk nemen dat ie hier verder geen energie meer in steekt.
Ach. Zeg dan duidelijk dat ze niet meer hoeft te komen. Dit is gewoon ook onbeschoft.
Raresnijboon schreef:
09-10-2019 22:45
Vind het ook raarder van de baas dan van het meisje. Onprofessioneel.
Schijnt gebruikelijk te zijn in die branche. Ik stond er ook even raar van te kijken hoor, bij ons op de wasserij hoef je het niet te proberen om je ziek te melden per app. Beter melden mag officieel ook niet per app, maar in het weekend wordt dat door de vingers gezien. Ik ga ervan uit dat die grenzen nog wel verder zullen vervagen.
Suðri schreef:
09-10-2019 22:54
Ach. Zeg dan duidelijk dat ze niet meer hoeft te komen. Dit is gewoon ook onbeschoft.
Dat zeker. Maar het verbaast me niet, gezien mijn dochters ervaringen met werken in een supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-10-2019 22:53
Ja tuurlijk, het is nou niet alsof het meisje meteen voorgoed gedoemd is tot de goot omdat ze het dit keer niet zo slim aanpakte.

Maar je kunt het de baas (of de teamleider) ook niet kwalijk nemen dat ie hier verder geen energie meer in steekt.
Eens, maar even laten weten dat ze niet meer terug hoeft te komen is een kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-10-2019 00:04
Eens, maar even laten weten dat ze niet meer terug hoeft te komen is een kleine moeite.
Volgens mij mag ze nog steeds komen, maar dat is dan a.s. zaterdag om 9:00. En anders kan ze er inderdaad naar fluiten.
Alle reacties Link kopieren
3 uur kwam je beter uit?? :hihi:
Daar heb je d’r weer eentje.....

Zo werkt dat niet in het bedrijfsleven.

- Je plant je afspraken buiten je werktijden om.
-Appen met je leidinggevende is sowieso not-done.
Pink-nails schreef:
10-10-2019 06:52
3 uur kwam je beter uit?? :hihi:
Daar heb je d’r weer eentje.....

Zo werkt dat niet in het bedrijfsleven.

- Je plant je afspraken buiten je werktijden om.
-Appen met je leidinggevende is sowieso not-done.

Bedrijfsleven :rofl:

Het gaat om een bijbaantje in de super, waar verschillende vulploegtijden zijn, dus aangeven dat drie uur beter uitkomt is helemaal niet raar.
Dus die :hihi: is voor jezelf neem ik aan?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 08:07
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in een supermarkt. Hierbij wordt whatsapp wel gebruikt als communicatiemiddel, maar via de bedrijfstelefoon en die kan iedereen inzien. Het gebeurt dus wel eens dat iemand van een andere afdeling de whatsappjes leest, waardoor de whatsappjes op "gelezen" staan en degene die zou moeten reageren niet reageert omdat er geen meldingen zijn. Zoiets kan ook aan de hand zijn. Bellen is overigens altijd beter en duidelijker. Voor ziekmeldingen moet hier gewoon gebeld worden, via whatsapp wordt niet geaccepteerd.
Dus TO: ik zou bellen!
Pink-nails schreef:
10-10-2019 06:52
3 uur kwam je beter uit?? :hihi:
Daar heb je d’r weer eentje.....

Zo werkt dat niet in het bedrijfsleven.

- Je plant je afspraken buiten je werktijden om.
-Appen met je leidinggevende is sowieso not-done.
Koek
Koek
Koek
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-10-2019 07:49
Bedrijfsleven :rofl:

Het gaat om een bijbaantje in de super, waar verschillende vulploegtijden zijn, dus aangeven dat drie uur beter uitkomt is helemaal niet raar.
Dus die :hihi: is voor jezelf neem ik aan?
Ieder (bij)baantje valt onder het bedrijfsleven.
Of dat nou in de supermarkt is of op een advocatenkantoor.
Zodra je gaat werken, word er van je verwacht dat je je verantwoordelijkheden neemt,
op tijd komt, en je je best doet en niet voor ieder wissewasje afzegt.

Voorbeeldje:
-Zaterdag kom ik niet, want dan moet ik turnen.
-Woensdagavond kom ik niet, want dan komt de thuiskapper.

Ik zie het op mijn werk met regelmaat.
Jonge mensen die voor het eerst een vakantiebaantje hebben,
en zich totaal niet bewust zijn van het feit dat een baan verantwoordelijkheid met zich mee brengt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar veelal kun je niet op ze rekenen.
Het is altijd maar afwachten of ze wel komen opdagen.

Sorry voor de negatieve post, maar dit is mijn ervaring.
* Als je baas al een week niet reageert op appje, zou ik hem in tussentijd gebeld hebben.
* Ik vind het niet handig om als je ergers begint met werken, al meerdere keren aan te geven dat je de gevraagde werktijden niet wilt draaien. Als filiaalleider zocht ik dan nieuw personeel.
* Als filiaalleider zou ik ook netter met medewerkers omgaan. Dus reageren als iets gevraagd wordt.
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-10-2019 06:30
* Als je baas al een week niet reageert op appje, zou ik hem in tussentijd gebeld hebben.
* Ik vind het niet handig om als je ergers begint met werken, al meerdere keren aan te geven dat je de gevraagde werktijden niet wilt draaien. Als filiaalleider zocht ik dan nieuw personeel.
* Als filiaalleider zou ik ook netter met medewerkers omgaan. Dus reageren als iets gevraagd wordt.
Eens met alle drie, Ze hebben alletwee nog een hoop te leren, zowel baas als TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven