Kattenspeeltjes in de wasmachine?

21-10-2019 18:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou de kattenspeeltjes van mijn kat graag willen wassen. Maar kan ik de speeltjes in de wasmachine doen? Ik zat te denken om ze bij elkaar te stoppen in een wasmachine zak (hier stop ik normaal gesproken ook mijn bh’s en sokken in).

Het zijn overigens simpele balletjes van stof en een soort schuim en muisjes.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken!
Waarom zou dat niet kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
21-10-2019 18:32
Waarom zou dat niet kunnen?
Geen idee. Ik ben bang dat ik mijn wasmachine kapot maak.
Alle reacties Link kopieren
In een waszak kan dat prima. De kans dat de kat daarna nog interesse heeft in de speeltjes is echter nihil.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de hondenkunffels wel altijd in de wasmachine. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n waszak is toch een uitstekende manier om te zorgen dat er geen pluisjes, kraaltjes en andere ongerechtigheden door je machine gaan zwerven?

Hooguit zou ik even oppassen als er speeltjes bij zitten met veel catnip erin. Daarvan zou ik niet precies weten of dat nog vlekken zou geven op je andere was als je die meeswast. Maar vermoedelijk valt ook dat mee.
Alle reacties Link kopieren
de meeste kinderknuffels kunnen gewoon in de wasmachine, dus waarom kattenspelletjes niet? Ze komen er hooguit licht vervormd uit. Ik zou ze in ieder geval niet al te hard centrifugeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
21-10-2019 18:36
In een waszak kan dat prima. De kans dat de kat daarna nog interesse heeft in de speeltjes is echter nihil.
Dat dus
Ik zou het niet doen. Katten spelen met die speeltjes ook omdat er een bepaalde geur aanzit en ze moeten niets hebben van de geur die wij als schoon ervaren.
Cateautje schreef:
21-10-2019 18:47
Ik zou het niet doen. Katten spelen met die speeltjes ook omdat er een bepaalde geur aanzit en ze moeten niets hebben van de geur die wij als schoon ervaren.

Dit.

Ik heb wel laatst alles in een bak warm water gegooid en met de hand gewassen. Alle stof en haren eraf maar zonder wasmiddel.
Die geur wordt niet zo gewaardeerd.

Ik heb een spuitflesje met kattenkruid en ze daarna weer even extra aantrekkelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jullie reacties!

Ik vind het echter een heel vies idee dat die speeltjes overal en nergens rollen, dat ze ze in hun mond meenemen, etc.

Ik denk dat ik nieuwe speeltjes ga kopen.
Jij hoeft ze toch niet in de mond te nemen.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
21-10-2019 19:54
Ik snap jullie reacties!

Ik vind het echter een heel vies idee dat die speeltjes overal en nergens rollen, dat ze ze in hun mond meenemen, etc.

Ik denk dat ik nieuwe speeltjes ga kopen.
Het lijkt voor jou vies maar ik denk niet dat de katten het vies vinden. Ze likken ook hun poten en kont na het bezoek aan de kattenbak. En toch eten ze met die zelfde mond.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
21-10-2019 19:56
Jij hoeft ze toch niet in de mond te nemen.

Dat dus. Maar als jij het ranzig vindt om ze aan te raken: hoe vaak ga je dan nieuwe bestellen? Ze wassen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
21-10-2019 19:54
Ik snap jullie reacties!

Ik vind het echter een heel vies idee dat die speeltjes overal en nergens rollen, dat ze ze in hun mond meenemen, etc.

Ik denk dat ik nieuwe speeltjes ga kopen.

Je weet dat het een kat is? Eentje die ook een muis of vogeltje kan vangen? Die van alles en nog wat in hun mond stoppen? Hun immuunsysteem kan daar best tegen.

Katten zijn geen mensen!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven