Reismeisjes

01-11-2019 09:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Tinder kom ik steeds hetzelfde pretentieuze reistype (m/v) tegen. Reizen is geen hobby, nee, het is hun levensdoel geworden en iedereen die het niet op hun manier doet is kortzichtig. Kijk, ik zou ook graag op vakantie willen, maar ik moet werken en heb geen eindeloze vakantiedagen. Daarnaast wat is er mis met een luxe hotel en een citytrip? Ik zie mezelf niet in een hostel zitten met halfstonede toeristen ergens in een uithoek. Maakt mij dat een minder ontwikkeld persoon?
Alle reacties Link kopieren
Ja omdat je hetzelfde doet als waar je hen van beschuldigd.
Waardoor doet dit je zoveel dat je een topic opent?
Ik vind niet zo veel mis met reizen als levensdoel hebben. Je hebt maar één leven en we hebben één aarde. Ik wil er zelf zo veel mogelijk van zien. Liefst niet in hostels met stonede mensen.

En dolgraag wel in een luxe hotel op een jaarlijkse citytrip.

Maar (en dit zal je verbazen), er zijn nog zo veel tussenliggende opties!

Wat is precies je probleem?
Alle reacties Link kopieren
Voor de lol rondvliegen is sowieso kortzichtig, dus tsja...
Alle reacties Link kopieren
Zij maken andere keuzes dan jij in hun leven. Prima toch? Wegswipen en door.

Je komt zelf ook best pretentieus over trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je zo druk om wat andere mensen doen? Eerst al je topic over dat mensen geen social media gebruiken en nu weer dit. Richt je op je eigen leven en doe wat jij leuk vindt en fijn vindt. Leven en laten leven laten we maar zeggen:-).
Alle reacties Link kopieren
Mamalama123 schreef:
01-11-2019 09:11
Ja omdat je hetzelfde doet als waar je hen van beschuldigd.
Waardoor doet dit je zoveel dat je een topic opent?
:rofl:
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
01-11-2019 09:41
Waarom maak je je zo druk om wat andere mensen doen? Eerst al je topic over dat mensen geen social media gebruiken en nu weer dit. Richt je op je eigen leven en doe wat jij leuk vindt en fijn vindt. Leven en laten leven laten we maar zeggen:-).
Over social media gesproken... Jezelf constant vergelijken met het rooskleurige, vertekende beeld dat anderen op social media van zichzelf presenteren is echt voor niemand goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is net als met een dure auto rijden, een soort status symbool geworden.
Ja en?
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-11-2019 09:15
Ik vind niet zo veel mis met reizen als levensdoel hebben. Je hebt maar één leven en we hebben één aarde. Ik wil er zelf zo veel mogelijk van zien. Liefst niet in hostels met stonede mensen.

En dolgraag wel in een luxe hotel op een jaarlijkse citytrip.

Maar (en dit zal je verbazen), er zijn nog zo veel tussenliggende opties!

Wat is precies je probleem?

Dat is juist voor veel mensen reden om niet (met het vliegtuig) te reizen.

Ik reis niet en ik ga amper op vakantie. Maar ik voel me ook niet aangesproken door "reismeisje". Ze doen maar. En als ze mij dan onderontwikkeld vinden, zegt dat meer over hun dan over mij. TO, trek je er niet zoveel van aan. Het zijn maar mensen met een mening, wat kan jou het schelen.
Je hebt als het goed is 5 weken vakantie per jaar, dus kun je prima op verre reis zonder in sjofele hostels te moeten zitten.
Dat jij niet van reizen houdt is prima natuurlijk, maar andermans hobby's gaan zitten afkatten is ook redelijk zinloos. Richt je op mensen die dezelfde hobby's/vakantiewensen hebben als jij zelf als je een relatie zoekt.
Als je het leuk vindt en de mogelijkheid hebt, waarom niet? Jong en nog weinig verantwoordelijkheden, reizen hoeft tegenwoordig ook niet duur te zijn. En social media zijn ze nu eenmaal mee opgegroeid.

Ik ben net van een generatie eerder, maar wat had ik graag een jaar of langer op een werkvisum Australië gezien. En meer. Maar soms maak je keuzes die dat soort avonturen niet mogelijk maken.

Het enige wat botst is vaak het vele reizen om daarnaast je hard te maken voor natuur behoud en het klimaat.

Tevreden zijn met de kleine dingen is lastig als je van kleins af aan gezien hebt hoe veel er te zien is en hoe ‘gelukkig’ mensen daarvan worden. Dat doet social media ook.
Tja. Al wie zal het liggen denk je?
Er is een groot verschil tussen vakantiegangers en reizigers. Reizigers vinden afzien leuk en hebben zelfs lol als ze met hun 15 kilo wegende rugzak op het dak van een afgeladen aftands VW-busje worden vervoerd terwijl zwermen vliegen om hun hoofd zoemen (en dat is dan de langeafstandsbuslijn).
Vakantiegangers gaan voor de bestemming (en er zijn er ook bij die dan graag met hun voetjes in het gras knakworstjes opwarmen boven een vuurtje, waarna ze naar het washok wandelen).
Alle reacties Link kopieren
Nee, het maakt je geen minder ontwikkeld persoon.

Het maakt alleen dat je niet land X of monument Y hebt gezien.
En miljoenen anderen wél.
Reizen is op zich niet zo bijzonder meer, je kunt als je wil bijna overal naar toe.

Het verschil is of je er het geld, tijd, inentingen, etc. voor over hebt.
Heb je dat er niet voor over, dan kun je niet zeggen dat jij hoogstpersoonlijk in land X of bij monument Y bent geweest. That's it.

Als het gaat om het bekijken van zaken of om achtergrondinformatie, hoef je niet echt persoonlijk ergens naar toe te reizen; er zijn doorgaans voldoende films, TV, boeken te vinden die een compleet beeld bieden.
Wanneer het gaat om het bezoeken van (voor jou) 'onbekende plekken', dan kunnen je in eigen land ook voldoende nog onbekende plekken bezoeken. Kun je ook als ontwikkeling zien. Het is maar net waar je zelf voor kiest.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
01-11-2019 09:45
Het is net als met een dure auto rijden, een soort status symbool geworden.

Of dure auto's rijden gewoon veel fijner en waarom niet als je het kan betalen?

Zelf heb ik er het geld niet voor, maar ik zou best mijn auto gratis willen inruilen voor een duur exemplaar. Niet vanwege de status, maar omdat die vaak lekkerder rijden en ik van autorijden hou :)

On topic: TO, Je oordeelt zelf ook behoorlijk in je openingspost. Smaken verschillen, niets mis mee. De een houdt van reizen, de ander niet. Je kunt ze toch gewoon weg swipen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Klagen over kortzichtigheid door zelf kortzichtig te zijn... Oh the irony.

En nee het is prima dat jij geen reislustig type bent. Maar het is ook prima dat anderen dat wel zijn. En verder wat RB zegt, de meeste mensen hebben toch minstens 5 weken vakantie, genoeg tijd om langere tijd weg te zijn.

Het is vaak - niet altijd - gewoon een kwestie van prioriteiten stellen als je reizen belangrijk vindt. En als je dat niet vindt, dan geef je je geld aan iets anders uit.
malibu82 schreef:
01-11-2019 10:27
Of dure auto's rijden gewoon veel fijner en waarom niet als je het kan betalen?

Zelf heb ik er het geld niet voor, maar ik zou best mijn auto gratis willen inruilen voor een duur exemplaar. Niet vanwege de status, maar omdat die vaak lekkerder rijden en ik van autorijden hou :)
Idem! Een fijne hoge SUV rijdt en zit veel lekkerder. Gelukkig kan ik zoiets als huurauto tijdens een reis wel veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2019 10:54
Idem! Een fijne hoge SUV rijdt en zit veel lekkerder. Gelukkig kan ik zoiets als huurauto tijdens een reis wel veroorloven.

Ja, klopt. Fijn is dat, heb zelf ook met een SUV huurauto in de VS gereden.
Eerst dacht ik nog: wow, wat groot. Maar eenmaal rijdend was dat juist heerlijk. :biggrin:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2019 09:51
Je hebt als het goed is 5 weken vakantie per jaar, dus kun je prima op verre reis zonder in sjofele hostels te moeten zitten.
Dat jij niet van reizen houdt is prima natuurlijk, maar andermans hobby's gaan zitten afkatten is ook redelijk zinloos. Richt je op mensen die dezelfde hobby's/vakantiewensen hebben als jij zelf als je een relatie zoekt.
Iets met pot en ketel in dit verhaal...
Ik ben ook geen kind fan, echt niet maar jij kat werkelijk alles over kinderen af. Lijkt mij zo ongeveer hetzelfde..
Ja en?
nerdopviva schreef:
01-11-2019 09:45
Dat is juist voor veel mensen reden om niet (met het vliegtuig) te reizen.

Ik reis niet en ik ga amper op vakantie. Maar ik voel me ook niet aangesproken door "reismeisje". Ze doen maar. En als ze mij dan onderontwikkeld vinden, zegt dat meer over hun dan over mij. TO, trek je er niet zoveel van aan. Het zijn maar mensen met een mening, wat kan jou het schelen.
Tja, dat is wel een goed punt. Toch laat ik me er niet door tegenhouden. Met de boot naar Japan is ook geen doen, zeg maar.

Als de treinen wat goedkoper (en beter) werden (of desnoods de vliegreizen duurder dan de trein), dan zou ik wel eerder de trein pakken binnen Europa.
MinkeDeWit schreef:
01-11-2019 10:07
Er is een groot verschil tussen vakantiegangers en reizigers. Reizigers vinden afzien leuk en hebben zelfs lol als ze met hun 15 kilo wegende rugzak op het dak van een afgeladen aftands VW-busje worden vervoerd terwijl zwermen vliegen om hun hoofd zoemen (en dat is dan de langeafstandsbuslijn).
Vakantiegangers gaan voor de bestemming (en er zijn er ook bij die dan graag met hun voetjes in het gras knakworstjes opwarmen boven een vuurtje, waarna ze naar het washok wandelen).
Ze benne allemaal toeristen, hoor. Voel je vooral niet verheven.
Wat vind je veel van anderen.
snoopylynn schreef:
01-11-2019 14:20
Iets met pot en ketel in dit verhaal...
Ik ben ook geen kind fan, echt niet maar jij kat werkelijk alles over kinderen af. Lijkt mij zo ongeveer hetzelfde..
Maar ik zou geen discussie aan gaan met 'n kinderliefhebber op 'n datingsite. Als dat in zijn profiel staat, dan weet ik immers genoeg en zal het dus niet mijn type zijn.
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-11-2019 14:32
Ze benne allemaal toeristen, hoor. Voel je vooral niet verheven.
Vind je dat het lijkt alsof ik me vergeven voel? Dat was niet de bedoeling en ik lees het er ook zeker niet in. Mijn favoriete vakantiebestemmingen zijn juist super toeristisch en dat stoort me totaal niet. Ik heb zelfs geen hekel aan Nederlanders tegenkomen op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven