Oproep to micro-rebellie!

08-11-2019 14:20 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist het ik het dekseltje van mijn pepermolen weggegooid. Het gaat hier om een los dekseltje dat je er af moet halen voordat je de molen kunt gebruiken. Alleen vergeet ik dat steeds en dan sta ik dus lekker te koken, boven de pan aan de molen te draaien en komt er niets uit. Ja, er komt wel peper uit, maar dat blijft dus in het dekseltje zitten. Dat moet je er dan afhalen en de peper schud ik dan uit het dekseltje in de pan. Met pech heb ik teveel peper gedraait, dus voorzichtigheid is geboden. Is niet de bedoeling van dat dekseltje en je begrijpt; al die extra handelingen, daar zit ik echt niet op te wachten in mijn toch al druk bestaan. Deze situatie is al maanden aan de gang, en steeds erger ik me weer.
Ik heb dus zonet dat k*t dekseltje in de afvalbak geflikkerd en Oh man wat voelt dat goed! Ik heb geheel eigenhandig, zonder rekening te houden met gezin (democratie), designer (esthetiek) of milieu (plastic! dekseltje in rest!afval) een actie ondernomen waarvan ik nu al weet dat ik er nog lang plezier van beleef.

Noem het overdreven, niet gepast, pietluttig. Ik noem het micro-rebellie en ik word er blij van!

Zijn er hier meer micro-rebellen? Van die dingen die anderen misschien niet eens doorhebben maar jou een high 5 aan jezelf geven?
Huh?
Ik ben pragmatisch van nature, dus ik zie dit soort dingen niet als micro-rebellie. Zelfs niet als nano-rebellie. Ik zie het gewoon als praktisch.
Heb jij een exceptioneel gezagsgetrouwe natuur, dat dit een high-five moment voor je innerlijke rebel is?
Alle reacties Link kopieren
Dat dekseltje gooit toch iedereen meteen weg?

Bij micro-rebellie denk ik aan fietsen zonder licht, parkeren waar het niet mag, en over een hekje klimmen omdat je van de gemeente niet over het gras mag en dus 200 meter moet omlopen. Doe ik allemaal, soms
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo pragmatisch als wat. En volgens mij heb ik ook wel een redelijk goede smaak. Die twee gingen hier tegen elkaar in. :biggrin:
Mijn complimenten dat je de slavernij der trends achter je hebt gelaten en een geheel eigen draai geeft aan het kokkerellen, met als gevolg, precies voldoende peper in het maal.

Driewerf hoera!!! :)
Alle reacties Link kopieren
ik vind het een high five waard en ga straks ook dat dekseltje weggooien want ik heb precies hetzelfde bij mijn knoflook/peper/zout mix molen!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Handigmetgeld, jij rebel!
Dit dekseltje is/was onderdeel van hoe die molen er uit moet ziet, volgens de designer. Het is nu een of andere dierenvorm waar geen oor achtige bovenkant op zit. Misschien flikker ik die hele molen wel weg, lelek ding. Maar dan hebben we het over macro-rebellie.
Ach, er komt een ware revolte op gang. :O
Ik woon op een bovenwoning in de stad, zonder eigen tuin. Afgelopen januari heb ik in het holst van de nacht de kerstboom met kluit ingegraven op een mooi plekje in het park. Zodat hij daar met andere happy little accidents aan een tweede leven kon beginnen. Hij staat er nog steeds! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje en Broadway, we zitten op dezelfde golflengte hier! :puh: tegen het systeem!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook eigenlijk gelijk ook. Ik heb ze zojuist ook weggegooid. Van de peper- en de zoutmolen. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Forsyth, wow dat is een prachtige vorm van micro-rebellie! Hier noemen ze dat wat jij doet guerilla tuinieren trouwens. lekker tegen de PPs (plantsoenplanners) in.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
08-11-2019 14:38
Je hebt ook eigenlijk gelijk ook. Ik heb ze zojuist ook weggegooid. Van de peper- en de zoutmolen. :cheer:
Sister! :yes:
Ik begrijp er niets van..
2019 schreef:
08-11-2019 14:41
Ik begrijp er niets van..
Ik heb net het dopje van mijn cola fles weggegooid! High five!
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, chapeau hoor! Ie-de-reen draait het dopje er meteen weer op, want anders geen koolzuur meer. En jij gooit het hatseflats en wat kan mij het schelen weg (van een vol flesje mag ik hopen hè?)
Geheel bevangen door deze revolte heb ik net een protesttelefoontje gepleegd naar mijn huisbaas.
kadanz schreef:
08-11-2019 14:45
Ik heb net het dopje van mijn cola fles weggegooid! High five!
Ik heb net het lege bakje van de ananas weg gegooid, goed he
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-11-2019 14:49
Geheel bevangen door deze revolte heb ik net een protesttelefoontje gepleegd naar mijn huisbaas.
:cheer: Het is inspirerend hè, Catautje! Wat heb je hem verteld, dat je nu eindelijk wel eens die scheve stoeptegel achter in de tuin vervangen wil zien?
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ik heb mijn aardappels links laten liggen. Zo dat zal ze leren! Rijst wordt het vandaag!
Alle reacties Link kopieren
2019, het hangt er een beetje van af waarom je dat ananasbakje hebt weggegooid. Als die actie tegen wat voor heersende norm dan ook ingaat (bv. fuck die tuinkers, ik wil geen tuinkers meer kweken in die stomme ananasbakjes), ja dan ben je behoorlijk aan het micro-rebelleren
2reebruineogen schreef:
08-11-2019 14:51
:cheer: Het is inspirerend hè, Catautje! Wat heb je hem verteld, dat je nu eindelijk wel eens die scheve stoeptegel achter in de tuin vervangen wil zien?
Ik ben, na een kleine 15 jaar keurig huurdersschap, aangesproken over iets waar ik geen schuld aan heb en dat wil ik rechtgezet.
Ik heb besloten, micro-rebellie tegen deze micro-rebellie, om het dekseltje van mijn zoutmolen te bewaren zodat ik mijn kleuter kan blijven neppen met doen alsof ik zout op haar eten doe. Dat is eigenlijk al micro-rebellie op zichzelf, bedenk ik nu: zout strooien mét het deksel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven