merkwaardige rouwadvertenties

08-11-2019 22:16 134 berichten
Pas op, dit is een morbide topic.

Vandaag las ik een rouwadvertentie waarin iemand schrijft dat het leven maar wreed is!! (inclusief twee uitroeptekens) omdat eerst haar man en een dag later haar broer overleden is en zij nu het laatste kind van 8 is.
En die vond ik best bijzonder. Nu worden er vaker vreemde rouwadvertenties geplaatst. Wat zou het doel van mensen zijn?
Kan natuurlijk best zijn dat ik de enige forummer ben die dit interessant vindt.

(link naar advertentie weggehaald, want is wellicht niet kies)
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 22:25
31.34% gewijzigd
Dit is inderdaad een bijzondere advertentie.

Verder heb ik weinig input. Tot nu toe heb ik alleen maar 'lieve man/broer/opoe/zus/und so weiter' gezien. Soms staat er nog een pootje van de huisdieren onder, maar gekker wordt het in mijn regio niet.
Agossie, arm mens. (Zij dan, niet jij)
Alle reacties Link kopieren
Best verdrietig bericht. Nu zijn rouwadvertenties meestal verdrietig. Hele gezin overleden...

Las ooit een advertentie met de strekking dat er geen koffie na de uitvaart was. Diegene die koffie wilde had bij leven langs moeten komen...
Alle reacties Link kopieren
Rare omschrijving.
Maar lijkt me de laatste van 8 kinderen die er nog is.
Niets mis mee toch?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Ik las er eens eentje waarin de kinderen schreven dat hun verwekker een eikel was (incl. veel details) en dat ze vooral niet op zoek waren naar medeleven en blij waren dat ze nu rust hadden....
Live long and prosper
Ik las een keer een rouwadvertentie en daar stond op “dat is pech, oma weg”.

Ik vond dat wel humor.
Alle reacties Link kopieren
Off topic maar is het wel kies om een rouwadvertentie waarin mensen met hun volledige naam genoemd worden op dit forum te plaatsen? Die mensen/families kiezen er niet voor om de informatie hier te laten zien.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
08-11-2019 22:21
Off topic maar is het wel kies om een rouwadvertentie waarin mensen met hun volledige naam genoemd worden op dit forum te plaatsen? Die mensen/families kiezen er niet voor om de informatie hier te laten zien.
Hij staat toch echt online. Ik heb daar niet zo over nagedacht, maar weet je wat, ik pas het even aan.
Ik vind rouwadvertenties die gericht zijn aan de overledene zelf nog steeds vreemd (“dag lieve omi, liefs van Piet, Gerda en Woefje”).

Het is toch bedoeld als openbare kennisgeving van een overlijden, geen laatste dramatische afscheidsboodschap? Je weet in ieder geval zeker dat de overledene het niet meer leest.
anoniem_294113 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 22:30
11.93% gewijzigd
janena schreef:
08-11-2019 22:21
Ik las er eens eentje waarin de kinderen schreven dat hun verwekker een eikel was (incl. veel details) en dat ze vooral niet op zoek waren naar medeleven en blij waren dat ze nu rust hadden....
Dan heb je je leven toch wel verprutst, als je kinderen dat in je rouwadvertentie zetten.
https://www.linda.nl/nieuws/rouwadverte ... overleden/

Een tijdje terug was er ook een advertentie van kinderen over hun vader. dat ze blij toe waren dat ie dood was geloof ik. Ff zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 22:23
Hij staat toch echt online. Ik heb daar niet zo over nagedacht, maar weet je wat, ik pas het even aan.
Dat snap ik, maar hij staat nu ook hier op Viva en of dat nou wenselijk is. Maar wel fijn dat je het even aanpast.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
janena schreef:
08-11-2019 22:21
Ik las er eens eentje waarin de kinderen schreven dat hun verwekker een eikel was (incl. veel details) en dat ze vooral niet op zoek waren naar medeleven en blij waren dat ze nu rust hadden....
Ik denk dat wij dezelfde bedoelen.
Andersom ook, trouwens. In de overlijdensadvertentie van een nabij familielid van mij stond lieve vrouw, moeder en oma, maar daar was echt geen snipper waarheid bij. Er is dan toch een soort fatsoen dat je niet zegt: heden is overleden ons loeder.
Ik zie al maar vaker in rouw-advertenties een ondertoon van "doe geen moeite om naar de begrafenis te komen, want die is er nauwelijks".

Als je om 11u45 op het kerkhof moet zijn om iemand te begraven - geen plechtigheid of niets - weet je ook wel dat je om 12u aan de koffie zit.
(Als die koffie er al is.)
Alle reacties Link kopieren
Niet de advertentie zelf maar de namen eronder verbaasden mij.
Kreeg rouwkaart , moeder van een vriend(homo) Stond bij vriend ineens een vrouwennaam naast (kende de naam, vrouw nooit gezien). Dus toch maar eens gebeld wat ik gemist had. Bleek dat die vriendin tijd daarvoor haar eigen moeder was verloren, en het zo sneu vond voor zichzelf dat al haar broers en zussen er een partner bij hadden staan, en zij als enige niet. Dus of zijn naam er bij mocht. Vond hij prima, en voelde zich toen verplicht, volgens eigen zeggen, om haar ook op de kaart van zijn moeder te zetten.
En hij was echt helemaal verbaasd, want er hadden meer mensen gevraagd hoe het zat. had hij helemaal niet verwacht of zelf maar aan gedacht dat die conclusie gemaakt kon worden. Op bepaalde punten weet hij veel, maar het normale leven is moeilijk soms voor hem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
08-11-2019 22:26
Ik denk dat wij dezelfde bedoelen.
Omgeving oost Nederland?
Live long and prosper
Las van de week bij een rouwadvertentie van een jongen die maar 13 was geworden dat ouders geen condoleancekaarten wilden. Vond ik ook wel bijzonder om dat in de rouwadvertentie te benoemen.
janena schreef:
08-11-2019 22:38
Omgeving oost Nederland?
Ja, maar ik dacht dat ik het gewoon in het landelijke nieuws had gezien? Dat het een opmerkelijk bericht was, zeg maar.
MrsLady schreef:
08-11-2019 22:40
Las van de week bij een rouwadvertentie van een jongen die maar 13 was geworden dat ouders geen condoleancekaarten wilden. Vond ik ook wel bijzonder om dat in de rouwadvertentie te benoemen.
Jongen van 13? Dan stuurt de halve school en héél de buurt dus een kaart "want hij is zo jong en het is onrechtvaardig".
Heb je 300 kaarten liggen die je nauwelijks bekijkt. En maar de vraag is waar je er mee blijft.


Kan je beter als je écht gemotiveerd bent of een bekende bent op een andere manier steunen.


Ik zou het er zelf niet te snel inzetten, maar ik snap het wel.
Een van mijn ouders is heel jong overleden en wij hadden thuis echt stapels rouwkaarten. We bekeken ze best vaak, natuurlijk vooral die waarin iets geschreven was. Toen ik echt klein was, speelden we er ook kwartet mee (want er waren heel veel dezelfde) maar dat vond onze andere ouder geen goed idee.
Ik vind rouwkaarten dus best zinnig, maar wie weet wat de reden van die ouders is.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2131926 ... zonder-jou ik bedoelde deze :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja een nicht van me moeder in rouw-advertentie gezet:

“‘Het leven was mooi kort en klote “

Riet
———————————
Ze had wel ook een rot leven gehad en ging op haar 50é zoiets dood maar bleef het apart vinden had het zo nog nooit gezien in een rouwkaart ze wilde het zelf zo.
linnylow wijzigde dit bericht op 08-11-2019 22:48
3.60% gewijzigd
https://i1.wp.com/www.vernoeming.nl/wp- ... .png?ssl=1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven